Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Vann ... MÅ jeg?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-01-08, 00:57   #1
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Vann ... MÅ jeg?

Jeg klarer ikke å drikke vann!

Eneste er når jeg går lang tur med vogna eller er på trening.

Men jeg srikker MAX 2 dl rent vann om dagen + 1/2 liter de dagene jeg trenener...


Jeg drikker mengder av Pepsi max, klarer ikke å slutte...

Men jeg får jo i meg vann gjennom te (grønn), proteinshake, sukkerfri saft etc.... Holder dette, eller BØR jeg drikke mer RENT vann??

Og er det kun for helsas skyld eller kan vekta minske raskere ved stor vanninntak også?

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 01:03   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vann..... MÅ jeg??

Sitat:

Holder dette, eller BØR jeg drikke mer RENT vann??

Du bør drikke mer rent vann.. Tilsett lime/sitronskiver, agurk. Da får du en annen smak på vannet

Sitat:

Og er det kun for helsas skyld eller kan vekta minske raskere ved stor vanninntak også?

For helsas skyld er vann viktig. Og jo mere vann jo fortere skylles avfallstoffer og fett ut fra kroppen. Og vekta kan slå positivt ut slik sett ja

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 01:05   #3
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Vann..... MÅ jeg??

*Bobla-får-vel-gå-å-slurpe-i-seg-litt-rent-vann-før-ho-kryper-til-køys*

Takk for svar, Gerd

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 01:08   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vann..... MÅ jeg??



Jeg syns det ble lettere å få i seg mer vann når jeg begynte å fylle opp imsdalsflasker... Går og drikker litt og ofte jevnt gjennom hele dagen...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 05:43   #5
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Vann ... MÅ jeg?

Hei BlåBobler!

Jeg hadde det som deg før: HATET vann og drakk BARE lightbrus.
Så sluttet jeg med dèt, og drakk BARE FunLight....
Sluttet med dèt og drakk BARE Imsdal med smak....

Men så fant jeg ut at dette ble så dyrt, og i tillegg leste jeg til øyet ble stort og vått om hvor viktig det var med VANN (fett forbrenner fett og vannet skyller det hele ut) Så jeg bestemte meg for at jeg SKULLE klare å drikke bare vann, jeg òg, som så mange andre!!

Det var vel bare den første dagen som var "ille" og jeg syntes fryktelig synd i meg selv...
Men så skjedde det rare ting: Jeg begynte å LIKE vannet!!!
Det avgjørende for meg er at vannet er KALDT, så jeg har alltid 20 stk
1/2-liters flasker liggende i kjøleskapet, som jeg fyller på hver kveld,
og tilsetter en dæsj sitron for friskhetens skyld!

Jeg klarer meg ikke uten vannet nå, jeg er tørst på vann,
og vann er faktisk det beste jeg får å drikke!!
Av og til kan jeg drikke et glass brus eller saft nå, men vet du hva??
Det smaker gummisåler, fysj!!! VANN er tingen!!!

Så lykke til, du kan klare det bare du bestemmer deg!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 05:54   #6
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Vann ... MÅ jeg?

Du kan bli vannnarkoman som jeg er, men det krever nok en innsats. Tror du må kvitte deg helt og aldeles med Pepsien. Alle jeg kjenner som drikker en eller annen brun drikk liker ikke vann. Prøv å bli kvitt Pepsi Max, så tror jeg du etterhvert blir kjempeglad i vann. Lokkebiff sin fremgangsmåte høres jo super ut!

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 09:31   #7
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Vann ... MÅ jeg?

Opprinnelig lagt inn av Eva, her.

Du kan bli vannnarkoman som jeg er, men det krever nok en innsats. Tror du må kvitte deg helt og aldeles med Pepsien. Alle jeg kjenner som drikker en eller annen brun drikk liker ikke vann. Prøv å bli kvitt Pepsi Max, så tror jeg du etterhvert blir kjempeglad i vann. Lokkebiff sin fremgangsmåte høres jo super ut!

Uff... tror jeg må spørre gubben om jeg får en fristende belønning hvis jeg slutter med pepsi max'n.... Tror seriøst det blir dødsvanskelig.... Har drukket 1,5 liter hver dag siden 2004....

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 10:17   #8
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Vann ... MÅ jeg?

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Det avgjørende for meg er at vannet er KALDT, så jeg har alltid 20 stk
1/2-liters flasker liggende i kjøleskapet, som jeg fyller på hver kveld,
og tilsetter en dæsj sitron for friskhetens skyld!

Håper ikke det betyr at du drikker 10 l pr dag, for det kan vel ikke være bra.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 19:40   #9
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Vann ... MÅ jeg?

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Håper ikke det betyr at du drikker 10 l pr dag, for det kan vel ikke være bra.

Ja 10 liter høres brutalt ut!

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 19:43   #10
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Vann ... MÅ jeg?

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Håper ikke det betyr at du drikker 10 l pr dag, for det kan vel ikke være bra.

Det har du nok rett i! Ligger "bare" på halvparten...
Men det er greit å alltid ha kaldt vann liggende!!
( ha med meg ei flaske når jeg dra ut døra, selv bare til butikken, så da er 20 flasker helt passe )

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 19:44   #11
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Vann ... MÅ jeg?

Opprinnelig lagt inn av BlåBobler, her.

Uff... tror jeg må spørre gubben om jeg får en fristende belønning hvis jeg slutter med pepsi max'n.... Tror seriøst det blir dødsvanskelig.... Har drukket 1,5 liter hver dag siden 2004....

Jeg sluttet fra den ene dag til den andre med å røyke, etter å ha røykt 20 sigaretter hver dag i 30 år - TREDVE ÅR! Så kan du også klare å kvitte deg med Pepsien. Jeg brukte en affirmasjonsøvelse som hjalp meg enormt. Send meg en PM hvis det på noen måte er noe du kan bruke til noe.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 14:18   #12
Snikende Saccosekk
Medlem
 
Snikende Saccosekk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 118
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vann ... MÅ jeg?

Jeg er også i båsen drikker-ikke-vann.

Det viktigste er å få i deg væske. Masse væske.

Jeg bøtter nedpå både fun light, fanta free og andre lettbruser (men ingenting koffein) og trives med det. Ned i vekt gikk jeg også.

Det som kan være fordelaktig er kutte ut koffeinet. Koffein er noe man blir avhengig av, og så er det vel vanndrivende også sies det.

Nå er det så lenge siden jeg kuttet ut koffein selv at jeg ikke husker helt når, men tror det var sommeren 2006. Tiden flyr!

Hvis jeg er ute og spiser på byen og de ikke har lettbrus (det hender) så har de som regel bris eller boble, det fungerer litt og er bedre enn sukkerbrusen. Kanskje du kan prøve slik vann hvis du skal over på vann?

__________________

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 18:07   #13
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Vann ... MÅ jeg?

BlåBobler: Jeg ser at du bor i Sarp. Vannet her smaker klor/ugg/vondt, så jeg skjønner at du ikke klarer å få i deg så mye.

Kjøp vann, f eks en sånn kagge på 5 liter på Europris. Den er ikke så yr, og smaker ikke Sarpevann.

martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 19:06   #14
Heksehylet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 20
Heksehylet er på en erverdig vei

Sv: Vann ... MÅ jeg?

Jeg skjønner også godt at det er hardt.. Jeg synes det er greit å kunne drikke light bruser når jeg er på cafe og slike ting.. Kjedelig og aldri kunne være med på morroa:P Også er det deilig med noe annen smak/fruktsmak når man ikke får spist frukt og slikt på ketolyse.

Heksehylet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 21:01   #15
Budeia
Medlem
 
Budeia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 171
Budeia har en fantastisk aura rundt segBudeia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vann ... MÅ jeg?

Opprinnelig lagt inn av martefie, her.

BlåBobler: Jeg ser at du bor i Sarp. Vannet her smaker klor/ugg/vondt, så jeg skjønner at du ikke klarer å få i deg så mye.

Kjøp vann, f eks en sånn kagge på 5 liter på Europris. Den er ikke så yr, og smaker ikke Sarpevann.

Mener du det??
Jeg synes virkelig sarpevann er noe av det aller beste. Husker for noen år siden en eller annen avis eller radio hadde test av kjøpevann vs springvann, og her i særp var et av få steder folk ikke smakte forskjell eller syntes springvannet var best!
Varierer jo litt rundt om da, vi har isesjøvann, men jeg har smakt glomma-med-klor varianten, og er enig i at den ikke er fullt så god.

Jeg var vanndrikker før jeg, drakk sjeldent annet, men elve år med en mann som stort sett lever på brus frs morgen til kveld og natt har gjort meg noe miljøskadet...
Men, jeg får det til, altså, det går bra når man bare er avvent fra alt det andre, og en dæsj sitron hjelper for å få litt smak.

__________________
Ketolysekuren, oppstart 18/1-16


Budeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no