Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Er det noen journalister her?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-08-08, 09:58   #1
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Er det noen journalister her?

Kanskje til og med helsejournalister?

Jeg har lurt lenge på å gå ut i aviser med "en sak", hvis jeg da finner noen som vil skrive om meg. Men jeg vet ikke hvordan jeg går fram, og ikke har jeg særlig mye krefter igjen til å gjøre det heller.
Derfor spør jeg her.
Og hender det at det hjelper å få "saken sin" ut i media, når man ikke på harde livet når fram i helsevesenet?

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 10:14   #2
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Er det noen journalister her?

Opprinnelig lagt inn av Alyssa, her.

Kanskje til og med helsejournalister?

Jeg har lurt lenge på å gå ut i aviser med "en sak", hvis jeg da finner noen som vil skrive om meg. Men jeg vet ikke hvordan jeg går fram, og ikke har jeg særlig mye krefter igjen til å gjøre det heller.
Derfor spør jeg her.
Og hender det at det hjelper å få "saken sin" ut i media, når man ikke på harde livet når fram i helsevesenet?

Vel, jeg er forhenværende journalist, i alle fall. Kan jo prøve å svare

Jeg vet ikke hvor du bor, men det enkleste når man vil ut i media med noe, er gjerne å kontakte en lokalavis. (Sier dette på generelt grunnlag, jeg vet ikke hva saken gjelder konkret.) Ring dem, be om å få snakke med en journalist og forklar i korte trekk hva saken din er. Du kan også sende mail, selvsagt. Lokal-TV kan også være interessant.

Det hjelper å ha dokumentasjon på det du har opplevd, da blir det lettere for journalisten å "ta saken" og konfrontere motparten med påstandene. Vær så konkret og sammenfattet som mulig når du presenterer saken din i begynnelsen - da er det lettere som journalist å forstå om det er noe å hente i den.

Du må være forberedt på å bli avbildet og sitert (husk å be om å få lese gjennom saken før de trykker den, dette har du rett på). Er det en riktig "skandalesak", kan den også bli plukket opp av riksmedier. Det kan føre til et fokus på deg som person som kan være tøffere enn du har regnet med (jeg sier ikke dette for å ta fra deg lysten, men det er bare et faktum at de færreste er forberedt på hva det innebærer å være avbildet over hele forsiden av VG).

Det har jo hendt ved mer enn én anledning at mediekjør har fått myndigheter av ymse slag til å ta seg sammen og ordne opp i ting, men det er ingen garanti for at det vil skje, dessverre.

Ønsker deg lykke til, uansett hva du velger å gjøre

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har så sykt dårlig fantasi,noen som kan komme med noen tips? Aadna Lavkarbo generelt 7 16-04-10 11:05
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 22:25
Noen som har noen tips til noen proffe hår geler/paste? Aadna Generell diskusjon 2 02-08-06 00:15
Noen (artikel)forfattere/'journalister' her? HP Informasjon 0 08-09-04 00:06
Journalister HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 10 23-05-04 00:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no