Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jernmangel?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-07-10, 23:11   #1
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Jernmangel?

Dere får bare unskylde at jeg er så rett frem og åpen, så viss dere ikke tåler "kvinneprat" så er det bare å klikke seg ut igjen før du leser vidre



Jeg fikk satt inn hormonspiral i midten av juni, og jeg har blødd siden. Hver eneste dag. Først i dag slo det meg at jeg kanskje har litt jernmangel. Er veldig skvetten, trøtt og har utrolig kort lunte. Tenker på at det kanskje ikke er så bra å ha lite jern når man holder på med dietten...

Kan jeg ta jerntilskudd?

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 23:17   #2
ChristineSixteen
Medlem
 
ChristineSixteen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 39
Innlegg: 400
ChristineSixteen er ny på veien

Sv: Jernmangel?

Jeg følte meg også veldig sliten og utkjørt, og fant ut at jeg hadde jernmangel. Det hjelper selvsagt å ha et variert kosthold, men ofte må man ta tilskudd for å komme seg i form igjen. Men det anbefales å ta c-vit sammen med jern, for å bedre opptaket. Og så er det en del jernpreparater som er tunge for magen, så man bør begynne med små doser. Hemofer er vel en av de som er best for magen.

__________________
Delmål 1: Ned 30kg Delmål 2: Ned 10kg og under 100kg... Delmål 3: Ned 10 kg Delmål 4: Ned siste 8 kg


ChristineSixteen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 23:20   #3
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Sv: Jernmangel?

Opprinnelig lagt inn av ChristineSixteen, her.

Jeg følte meg også veldig sliten og utkjørt, og fant ut at jeg hadde jernmangel. Det hjelper selvsagt å ha et variert kosthold, men ofte må man ta tilskudd for å komme seg i form igjen. Men det anbefales å ta c-vit sammen med jern, for å bedre opptaket. Og så er det en del jernpreparater som er tunge for magen, så man bør begynne med små doser. Hemofer er vel en av de som er best for magen.

Hemofer har jeg liggende fra sist svangerskap. Men kan jeg ta c-vit uten å tulle med ketosen? Det er det jeg er redd for. At jeg skal gå ut av ketose. Det er ikke så lett å få i seg c-vit gjennom kosten akkurat...

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 23:35   #4
ChristineSixteen
Medlem
 
ChristineSixteen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 39
Innlegg: 400
ChristineSixteen er ny på veien

Sv: Jernmangel?

Har faktisk ikke sett på c-vit pakningen om hva de inneholder... Alternativet er vel å finne ut hvilke gr.saker som inneholder mye c-vit, tror brokkoli er bra. Men det er ikke ålreit å gå rundt og føle seg sliten hele tiden heller, så jeg ville prøvd å gjøre noe

__________________
Delmål 1: Ned 30kg Delmål 2: Ned 10kg og under 100kg... Delmål 3: Ned 10 kg Delmål 4: Ned siste 8 kg


ChristineSixteen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 23:54   #5
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Jernmangel?

Paprika har mye c-vitamin, og funker fint med tanke på mengden karbohydrater!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jernmangel/hodepine? Liv Lavkarbo generelt 16 31-03-09 11:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no