Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Cocosa

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-04-10, 16:43   #1
berut
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestfold
Innlegg: 25
berut er på en erverdig vei
Smile

Cocosa

Er det noen her som har erfaring med Cocosa? Kokosfett fra Helsekostbutikkene? Har forstått at noen mener det er viktig å få i seg. Har prøvd litt, men ønsker meg oppskrifter som det er Cocosa i! Noen der !!!!

berut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 16:52   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Cocosa

Cocosa, litt bakekakao, bittelitt søtning om du vil, og hakka nøtter/kokos. Ta det på gefülen, hell i en plastboks og skjær opp etter avkjøling eller heller i silikonisbitform. Jeg lager i blandt slik sjokolade, veldig godt, lite karber og fett!
Lena Beatrice har en fin oppskrift i sin blogg: http://lenabeatrice.net/generelt/kaf...for-toffinger/

Ellers er det godt med litt cocsa i kaffen, jeg liker best å ha en skvett fløte i samtidig.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 16:56   #3
berut
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestfold
Innlegg: 25
berut er på en erverdig vei

Sv: Cocosa

Takk skal du ha, skal også sjekke Lena Beatrice. Har lest litt om henne tidligere.

berut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 17:06   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Cocosa

Opprinnelig lagt inn av berut, her.

Takk skal du ha, skal også sjekke Lena Beatrice. Har lest litt om henne tidligere.

Les alle oppskriftene du, veldig mye god og inspirerende mat til oss som spiser ketogen kost! Kan varm anbefale å bruke en time på hennes blog.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 17:45   #5
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Cocosa

Ålreit stabilt stekefett er det også.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 00:52   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Cocosa

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters, her.

Ålreit stabilt stekefett er det også.

Det som ikke smaker kokos i hvert fall!
Jeg foretrekker eggene mine uten kokossmak!

Men tar gjerne en stor skje med kokossmaken i en kopp frukt- te!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 01:11   #7
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: Cocosa

Har hatt et glass cocosa på kjøkkenbenken en stund (ca 1 mnd) uten at den har vært i bruk. Åpnet det i dag og synes den luktet litt rart.

Hvordan er det med holdbareheten? Det er jo langtidsholdbart, men gjelder det kun uåpnet glass? Oppbevarer dere cocosa i romtemp eller i kjøleskap?

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 01:35   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Cocosa

Oppbevarer du cocosa i kjøleskap blir det jo steinhardt!
Har hatt mitt i kjøkkenskapet åpent i over et år. Ikke noe problem!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 20:04   #9
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Cocosa

For de som ikke er så kjent med Cocosa: Det er to sorter, en til steking og en til annet bruk.

Teksten her er hentet fra en forhandler på nettet:
Stadig flere følger den "lavglykemiske vei": Mer fett og protein og færre karbohydrater. Cocosa® er selvskreven som basisolje i dette kostholdet. Med over 60 % mellomlange, mettede fettsyrer øker kokosolje fettforbrenningen, stimulerer stoffskiftet og gir energi og metthetsfølelse som varer lenge. Den øker også opptaket og utnyttelsen av de essensielle Omega 3 og 6 fettsyrene, og gir i tillegg en rekke andre helsefordeler. Kokosolje har vist seg så effektiv mot stoffskifteproblemer at det i USA nå forskes på om kokosolje kan erstatte vanlige medikamenter.

To eksklusive utgaver:

Cocosa® fås i to utgaver, og dekker til sammen behovet for en allsidig og sunn basisolje i kostholdet:

Cocosa® Extra Virgin inneholder et bredt spekter av vitaminer, mineraler og antioksidanter, samtidig som den har en nydelig duft og smak av kokos, som setter en ekstra spiss på maten. Benytt den som kosttilskudd og i mat.

Bruk Cocosa® Pure til steking; den er helt uten lukt og smak og tåler høye temperaturer.

Når anbefales Cocosa®:
- Lavt stoffskifte
- Redusert skjoldbruskkjertelfunksjon
- Lav energi
- Overvekt
- Lavkarbohydratdietter


Nederst på denne siden er det lenke til et Cocosa-oppskriftshefte også.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 15:36   #10
berut
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestfold
Innlegg: 25
berut er på en erverdig vei

Sv: Cocosa

Så bra informasjon ang. Cocos,. tusen takk .Er ikke kjent m dette produktet fra før. Jeg har ikke den stekevarianten, og sliter med å få brukt den faste i maten. Fant ikke den nettsiden du refererte til nederst på siden. Hadde vært kjekt og hatt noen oppskrifter.

berut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 15:37   #11
berut
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestfold
Innlegg: 25
berut er på en erverdig vei

Sv: Cocosa

En ting til, er det ikke bra å steke i den faste Cocosaen?

berut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 15:50   #12
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 35
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Cocosa

Begge cocosa typene er faste
Men ville anbefalt å steke i den uten kokossmak ja!

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 16:09   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Cocosa

Oppskriftene står heeeelt nederst på siden i blå skrift! Jeg fikk ikke åpnet siden pga sær pc, da!

Cocosa er i fast form opp til 24 grader. Får vi en varm sommer, vil du oppdage at den brått er flytende!

Kokosfett er meget varmestabilt og flott å steke i!

Jeg har kokos- smak cocosaen i frukt- teen min! Nammis!

Her er et eksempel på oppskrift!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 17:21   #14
berut
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestfold
Innlegg: 25
berut er på en erverdig vei

Sv: Cocosa

Fikk en ny oppdagelse akkurat nå. Jeg har bakt Hannas knekkebrød i dag - var veldig skeptisk. Men fy søren og gode de var. Prøvde tilfeldigvis å smøre litt cocosa på de. Dette var rågodt syns jeg. Et tips til dere andre !
Samtidig - er det noen som noen gang har regnet ut karbo på de nevnte knekkebrødene?

berut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 17:31   #15
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Cocosa

Opprinnelig lagt inn av berut, her.

Fikk en ny oppdagelse akkurat nå. Jeg har bakt Hannas knekkebrød i dag - var veldig skeptisk. Men fy søren og gode de var. Prøvde tilfeldigvis å smøre litt cocosa på de. Dette var rågodt syns jeg. Et tips til dere andre !
Samtidig - er det noen som noen gang har regnet ut karbo på de nevnte knekkebrødene?

Sier det samme som i den andre tråden du spurte; sjekk oppskrifta, mener det står der. Viss ikke, spør i den tråden oppskrifta ligger

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 00:32   #16
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cocosa

Jeg bruker ofte litt Cocosa med kokkossmak i gryteretter som jeg lager. Setter en frisk smak, og får opp fettprosenten i måltidet.

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 00:42   #17
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Cocosa

Opprinnelig lagt inn av berut, her.

Fant ikke den nettsiden du refererte til nederst på siden.

1. Klikk HER for å komme til riktig side
2. Rull nedover på siden, så langt ned du kommer
3. Klikk på "Oppskrifter Cocosa kokosoljer" (tredje nederste linje).


__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 08:03   #18
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Cocosa

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Oppbevarer du cocosa i kjøleskap blir det jo steinhardt!
Har hatt mitt i kjøkkenskapet åpent i over et år. Ikke noe problem!

Min cocosa er steinhard i kjøkkenskapet og den... Må nok ha 20 grader eller mere på kjøkkenet for å ikke stå å slite for å skrape ut av glasset.. Men den lukter som den skal.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 12:33   #19
Ruthie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 1
Ruthie er på en erverdig vei
Lightbulb

Sv: Cocosa

En god Idé: En enkel måte å spise 2 ss Cocosa er å blande det med litt (1ss) cacao, samt litt søtningsstoff. Med kanskje litt fløte i, hvis det smaker for mye cacao. Det blir som sjokolade. Cocosa smelter ved 24 grader, så det bør kanskje smelte litt først. Dette følger LCHF/og vanlig Lavkarbo diett, med "no sugar"

Jeg syntes også det var vanskelig å spise Cocosa. Men blander man det med sjokoladepulver blir det omtrent som smeltet sjokolade. Godt, nam nam.

Ruthie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 12:57   #20
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Cocosa

Putter en spiseskje i kaffen minst en gang om dagen - holder hendene som regel fri fra eksemtendenser gjør det også.

Bruker mye denne fra iherb: http://www.iherb.com/Jarrow-Formulas...9&sr=null&ic=3

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 16:25   #21
Fillilura
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2014
Alder: 40
Innlegg: 143
Fillilura er ny på veien

Sv: Cocosa

Sist jeg lagde knekkebrød hadde jeg i cocosa. Smakte litt kokos men knallgode synes nå eg.

__________________
Paleofrelst


Journal
Bloggen min
Fillilura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 14:29   #22
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Cocosa

Lager Steinalderbrød med kokosolje også....

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 21:54   #23
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Cocosa

Jeg bruker kokosolje til alt matlaging. Den som exprellerpressed, ikke ekstra virgin. Sistnevnte smaker kokos og den bruker jeg sjokolade, bakst, kakao og andre plasser det passer med hint av kokos. Den som ikke er extra virgin er super til steking. Beste steikeolje ever! Og den smaker foresten ikke kokos da.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt

Sist redigert av Moogie : 28-04-14 kl 22:23.
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 22:13   #24
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Cocosa

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Den som ikke er extra virgin er super til strikking.

Smører du strikkepinnene med den da, slik at strikkingen går fortere?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 01:04   #25
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Cocosa

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Smører du strikkepinnene med den da, slik at strikkingen går fortere?

Hahaha, autokorrekt på ferdet! Steiking skrev jeg!! Hvordan autokorrekt fikk det til å bli strikking?

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cocosa inglan Ketolysekuren 1 07-01-09 17:21
Cocosa Misty Ketolysekuren 3 07-01-09 15:51
Hva er cocosa? Superslimithink Spørsmål og svar 2 27-11-08 21:35
Ang cocosa ... ann74 Ketolysekuren 15 26-02-08 21:03
Cocosa Liiiz Ketolysekuren 16 18-08-07 00:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no