Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Med fare for å virke dum

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-09, 21:09   #1
Vimpane
Medlem
 
Vimpane sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 44
Innlegg: 115
Vimpane er på en erverdig vei

Med fare for å virke dum

Jeg må bare spørre...

Jeg er helt ny i denne lavkarbo verden...begynte på ketolyse på mandag...og kjenner at jeg sliter endel....med både sult (det regner jeg med retter seg ) og hva i det huleste jeg skal spise....

Takk gud for at jeg fikk tips om disse sidene idag, for dette tror jeg kan bli redningen for meg...sånn at jeg ikke gir opp...

Men: bare med å titte litt på disse sidene, så lurer jeg på en ting: er ikke lavkarbo og ketolyse det samme??!?

evt hva er forskjellen?

Vimpane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ny start på ketolyse. Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 21:14   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Med fare for å virke dum ...

Lavkarbo er på en måte hovedfilosofien med ulike mer spesialiserte slankefilosofier under seg. Lavkarbo i seg selv vil si at man spiser sunnere fettsyrer, mindre og langsomme karbohydrater og mer protein. Mens ketolyse er en vektnedgangsfilosofi som sier det samme, men at man spesifikt bare skal spise 15g karbohydrat om dagen for å komme i ketose, som vil enkelt sagt si at en kobler seg på kroppens egen fettforbrenning.

Fedon Lindberg sitt kosthold gir lov til mer karbohydrater, og man kan fint leve på det uten å gå ned, men man kan justere mengden litt etter hva man ønsker å oppnå. Noen mennesker går fint ned uten å gå i ketose dersom man skulle ønske å gå ned.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 22:53   #3
Odde
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Molde
Alder: 62
Innlegg: 115
Odde er på en erverdig vei

Sv: Med fare for å virke dum

Opprinnelig lagt inn av Vimpane, her.

Jeg må bare spørre...

Jeg er helt ny i denne lavkarbo verden...begynte på ketolyse på mandag...og kjenner at jeg sliter endel....med både sult (det regner jeg med retter seg ) og hva i det huleste jeg skal spise....

Takk gud for at jeg fikk tips om disse sidene idag, for dette tror jeg kan bli redningen for meg...sånn at jeg ikke gir opp...

Men: bare med å titte litt på disse sidene, så lurer jeg på en ting: er ikke lavkarbo og ketolyse det samme??!?

evt hva er forskjellen?

Sliter med sult? Nei det behøver du i alle fall ikke på lavkarbo/ketolyse. Det er viktig å holde et variert kosthold med balanse i proteiner og fett, samt lite karbohydrater. Start gjerne dagen med egg og bacon, eller en omelett med bacon og lag gjerne nok slik at du blir god og mett. Ellers er det bare å bla i andres journaler for å finne dagsmenyer å kikke på - eller se i oppskriftsforumet.

Lykke til, det funker om du er nøye på karbene.

Odde

__________________




Odde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman / Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 23:20   #4
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Med fare for å virke dum

velkommen skal du være og lykke til

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 11:51   #5
Vimpane
Medlem
 
Vimpane sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 44
Innlegg: 115
Vimpane er på en erverdig vei

Sv: Med fare for å virke dum

Takk

I går og idag, er første gang siden jeg startet på kuren at jeg virkelig har følt meg mett.....begynner å skjønne sammenhengen med fett og proteiner....og at har jeg fett til måltidet, så får jeg også metthets følelse...


MErket det godt igår. Kokte meg to egg til frokost og spiste dem med litt smør og salt.....ble ikke mett

Til lunsj lagde jeg og sambo oss egg og bacon (jeg hadde 2 egg og ett par skiver bacon) og jeg ble faktisk mett

Men det er bare så unaturlig å tenke fett....

__________________
Herbalife sin Weight Loss Challenge (bruker ikke shaker, spiser kun lavkarbomat og mat med lav gi)
99 98 97 96 95 94 93 92 91 90 89 88 87 86 85 84 83 82 81 80
Vimpane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ny start på ketolyse. Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 13:38   #6
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Med fare for å virke dum

Det er bare en vanesak

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
SUKKER - en snikende fare burberry Bøker om ernæring og helse 10 27-03-07 20:15
Står jeg i fare for å få Tidligere bruker Generell diskusjon 1 10-10-04 17:58
Advarsel - Fare! Fedonisten Generell diskusjon 12 19-03-04 21:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no