Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-03-07, 00:03   #1
Bringebær
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 21
Bringebær er på en erverdig vei

Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?

Ja, det lurer jeg på.
Er det mulig å kutte hardt ned på karbohydratene, men ellers spise i den retningen Grete Roede går?
Eller blir det helt feil?
Jeg klarer ikke helt å få grep om dette fettet, merker jeg...

Bringebær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vaklende... Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 01:05   #2
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?

Du får lese boken til Fedon Lindberg.
Hva er problemet med fettet? Hvordan spiser du nå?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 03:04   #3
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Bringebær, her.

Ja, det lurer jeg på.
Er det mulig å kutte hardt ned på karbohydratene, men ellers spise i den retningen Grete Roede går?
Eller blir det helt feil?
Jeg klarer ikke helt å få grep om dette fettet, merker jeg...


Hva mener du er grete roede, telle kalorier. Det er gunstig å øke proteinandelen i kosten men det er ikke gunstig å bare spise protein. Kutter du på både fett og karboh. så blir det bare protein igjen dessverre.
Fettfobien sitter hardt, det samme med myten om at frukt skal være sunt. Ikke gjort i en håndvending å endre holdningene. Jeg syns ikke at du skal spise mer fett enn det du har lyst til, du skal bare unne deg litt ekstra fett fordi du er så flink til å følge dietten.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 07:47   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?

er du skeptisk til fettet, så er kanskje fedon mest "likt" GR i forhold til feks atkins og skaldeman vil jeg tro, men det kommer jo som Kristian sier an på hva det er d u liker med GR, og hva av GRs filosofi du vil følge

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 09:33   #5
MonicaA
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2006
Innlegg: 64
MonicaA er ny på veien

Sv: Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?

Hva med South Beach?

MonicaA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen variant av Atkins/Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 09:58   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?

Hei! Til opplysning så skriver Atkins inngående om dette med kalorier, for selv om det er underprioritert å telle kalorier framfor karber, så blir det godt forklart hvorfor man ikke behøver å telle kalorier, noe som er greit ettersom det er noe som sitter fundamentalt i slankementaliteten til folk.
En ca regning vil vise at du lever på omtrent like mange kalorier som på en vanlig lavkaloridiett når du går på Atkins, dette fordi veldig mange kalorier forsvinner fra sukkeret og den raffinerte maten, og den fettholdige maten som er fraværende hos lavkaloridiettene, justerer det opp igjen.

Jeg skjønner at det ikke er lett å skulle venne seg til fett i starten, vi er jo indoktrinert over generasjoner med den alt for enkle teorien at man blir feit av fett, men dette er jo nødvenigvis ikke riktig! Det er i disse diettene lagt vekt på at det fettet vi som lavkarbere får i oss er fra naturlige kilder, og ikke kombinert med karbohydrater fra andre kilder enn gode grønnsaker, noe frukt etc.
Det er bra fett i kjøttet vi spiser, i oljer og smør, og ellers gode meieriprodukter. Jeg tror mange skeptikere ser for seg at folk som lever lavkarbo sitter med en bolle med smult og spiser med skje, eller bare spiser fettetranden på ribba, og drikker sjyen ved siden av, og andre underlige misforståelser...
Tenk på at hele ideen med lavkarbo er å gå tilbake til det naturlige utgangspunktet for mennesker, der livsstilsykdommer som diabetes og hjerteinfarkter og lignende var nærmest ikke-eksisterende.

Men aller viktigst, finn en filosofi du kan leve med resten av livet, og det er så klart helt kult å surfe litt mellom de forskjellige inntil du finner en som passer deg best!
Gå på biblioteket og lån noen av diettbøkene der, så vet du hvilken du skal kjøpe!

Jeg kjenner så mange som har prøvd Grete Roede, og vet fra dem at det er fryktelig vanskelig å følge opp. Jeg tror jeg kjenner et titalls personer som har lagt på seg alt de har tatt av på hennes kurs, pluss litt ekstra... Og av meg og søstra mi nå, så er det hun som har lang nese.... Stakkars vennen!
Men igjen så skal jeg ikke gå inn for å kritisere GR, for jeg er sikker på at dersom du følger hennes konsept til punkt og prikke så går du ned i vekt, og blir der dersom du kan spise og trene etter hennes anbefalning for resten av livet.
Og som det er sagt så mange ganger, vi er alle forskjellige, og det er ikke nødvendigvis sånn at selv om Atkins funker for meg, men ikke GR, så er det likt for deg!
Vi er som snøkrystaller på den måten

Ønsker deg uansett masse lykke til! Ikke nøl med å spørre menneskene her inne ut om alt ditt hjerte måtte lure på

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!

Sist redigert av Photobscura : 01-03-07 kl 11:01.
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 10:43   #7
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?

Nå skal jeg prøve å uttrykke meg snilt og greit og ikke være slem med Grete Roede. Hun er sikkert både snill og flink. Bare så det er sagt.

Så til noe helt annet.
Helt annet.

Jeg jobber med rehabilitering av narkomane.
Og jeg kjøper ikke kostholdsråd av en speed-freaker, for å si det sånn. (De er jo "naturlig slanke" de.)
Noe integritet må jo kilden tross alt ha.

Har oxo UTALLIGE venninner som har gått opp og ned og opp og ned på GR i årevis. Har aldri vært frista til å prøve GR selv, for jeg har ikke sett noen eksempler på at det virker over lengre tid.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 11:00   #8
Bringebær
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 21
Bringebær er på en erverdig vei

Sv: Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Du får lese boken til Fedon Lindberg.
Hva er problemet med fettet? Hvordan spiser du nå?

"Problemet med fettet" er at jeg ikke helt klarer å forstå at jeg skal spise fett... Jeg har såvidt vært borti Grete R., og både den filosofien og andre type dietter forteller at man skal velge lett, og nå skal jeg plutselig velge fett.

I den forbindelse lurte jeg på om det vil være skadelig/bortkastet/uten betydning å kombinere lavkarbo og et kosthold ala GR.

Lite karbohydrater, lett produkter osv.
Jeg har gjort det i en uke, før jeg oppdaget dette flotte forumet, og leste meg til litt mer info. Nå lurer jeg altså på om det jeg gjør er helt fjernt

Bringebær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vaklende... Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 11:03   #9
Bringebær
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 21
Bringebær er på en erverdig vei

Sv: Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Kristian, her.

Hva mener du er grete roede, telle kalorier. Det er gunstig å øke proteinandelen i kosten men det er ikke gunstig å bare spise protein. Kutter du på både fett og karboh. så blir det bare protein igjen dessverre.
Fettfobien sitter hardt, det samme med myten om at frukt skal være sunt. Ikke gjort i en håndvending å endre holdningene. Jeg syns ikke at du skal spise mer fett enn det du har lyst til, du skal bare unne deg litt ekstra fett fordi du er så flink til å følge dietten.

Ja, med GR mener jeg på mange måter å telle kalorier.
Hvis jeg velger de letteste produktene, og kanskje til og med velger bort alt av produkter type rømme, majones, dressinger osv.

Jo mer jeg tenker på det, jo mer klarer jeg å se at jeg kun vil sitte igjen med proteinene, ja...

Den myten om at frukt ikke er sunt, den lever jeg også i... hva med bær da, kan jeg spise det? *må ha en kosesmoothie på kvelden*

Bringebær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vaklende... Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 11:03   #10
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Bringebær, her.

Er det mulig å kutte hardt ned på karbohydratene, men ellers spise i den retningen Grete Roede går?

Nei. Det er ikke mulig. Da ender du opp med å spise bare proteiner. For det første kommer du til å bli ursulten, og for det andre kjører du helt på tomgang.

Dette med fettet tar gjerne litt tilvenning i starten. Når man ikke er vant til fett blir det fort litt kvalmende. Hvis du har prøvd en stund, men allikevel ikke klarer å vende deg til fettet er det kanskje mer riktig for deg å gå en litt mer gylden middelvei. Noe i retning Lindberg for eksempel.

Du kan ikke både spise low fat og i tillegg spise low carb. Det blir sånn luftdiett det.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 11:07   #11
Bringebær
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 21
Bringebær er på en erverdig vei

Sv: Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?

Ellers må jeg få si tusen takk til dere alle, for innførende og informative tilbakemeldinger!
Jeg tror jammen at jeg må ta meg en tur til biblioteket ja

Det er ikke lett å forstå dette, særlig når jeg har lyst å ha et "enkelt" kosthold, uten for mye telling av diverse, og annet stress...

Jeg har lest noen MUP-er, og er helt imponert over hvor opplyste mange av dere er!

Bringebær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vaklende... Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 11:09   #12
Bringebær
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 21
Bringebær er på en erverdig vei

Sv: Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Du kan ikke både spise low fat og i tillegg spise low carb. Det blir sånn luftdiett det.

Kanskje en luftdiett er veien å gå for meg...

Bringebær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vaklende... Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 11:13   #13
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Bringebær, her.

Ellers må jeg få si tusen takk til dere alle, for innførende og informative tilbakemeldinger!
Jeg tror jammen at jeg må ta meg en tur til biblioteket ja

Ja, det er en veldig god idé. Det er mye moro å lese der ute. Skaldeman er morsom, Bedre Uten Brød er veldig interessant. Det er fine bøker å starte med i mine øyne. Slår hull på en del myter. Kunnskap om hva du spiser er egentlig ganske vesentlig. Det gjør det lettere å gjøre de rette valgene, og å velge de rette matvarene.

Telling av karbohydrater er det stort sett mest av i begynnelsen. Etter hvert får du en følelse av hvor mye du kan spise av hvilke matvarer.

Nå som jeg har gått tre år på lavkarbo føler jeg ikke lenger at det er noe stress. Tenker nesten ikke over det. Bare spiser det jeg pleier å spise liksom. Jeg vet ikke om det er sånn for alle, men det er i alle fall vanskeligst i starten.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 11:16   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Bringebær, her.

"Problemet med fettet" er at jeg ikke helt klarer å forstå at jeg skal spise fett... Jeg har såvidt vært borti Grete R., og både den filosofien og andre type dietter forteller at man skal velge lett, og nå skal jeg plutselig velge fett.

I den forbindelse lurte jeg på om det vil være skadelig/bortkastet/uten betydning å kombinere lavkarbo og et kosthold ala GR.

Lite karbohydrater, lett produkter osv.
Jeg har gjort det i en uke, før jeg oppdaget dette flotte forumet, og leste meg til litt mer info. Nå lurer jeg altså på om det jeg gjør er helt fjernt

Du, dette har jeg full forståelse for!
Men jeg tror en kombo av GR og lavkarbo kan gjøre det vanskelig for deg!
Når jeg begynte med lavkarbo så syntes jeg det var fryktelig vanskelig å skulle bytte ut margarin med meierismør, lettprodukter og fettresduserte produkter med de naturlige, etc... Og i starten kunne jeg til og med synes det var litt ekkelt med fet mat.
Skjønner nå at det har med omverdenens meninger å gjøre. Det er litt stas å si æsj til majones og smør, fordi det oppfattes som en dydig sunnhet..
Men den livsstilen som moderne tider har gitt oss, tror jeg har bedøvet sansene våre en del, så når man først skjønner hva ORDENTLIG og NATURLIG fett faktisk gjør for oss, og historien langt tilbake om hvordan folk har levd tidligere, så blir det letter å forsone seg!
Og husk at kunnskap er det mektigste våpen! Her inne kan du lære veldig mye om mangt, og når man vet mer, så kan man også gi gode argumenter for hvordan ting fungerer på en måte som kan få folk til å åpne øya. Men ikke forvent for mye av folk, vi har en lang historie med fettangst...
Jeg har lært meg til å si til folk at jeg har kutta ut sukkerholdoge varer, at jeg er intolerant for hvete, og rett og slett har gått over til ren mat, og føler meg fantastisk som et resultat av det. At det hjelper ellers, ser jo folk med det blotte øyet
Det er ikke så lett å skulle rokke på vedtatte sannheter, som egentlig bare er sannheter fordi de er repetert så mange ganger at folk til slutt tror på det.

For å prøve å hjelpe deg litt har jeg funnet noen linker som kanskje kan fortelle deg noe om hvorfor fett ikke er så farlig, i riktige former.
Håper det kan oppklare litt for deg
http://forum.lavkarbo.no/showthread....for+spise+fett
http://forum.lavkarbo.no/showthread....for+spise+fett
http://forum.lavkarbo.no/showthread....for+spise+fett

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 11:21   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Telling av karbohydrater er det stort sett mest av i begynnelsen. Etter hvert får du en følelse av hvor mye du kan spise av hvilke matvarer.

Nå som jeg har gått tre år på lavkarbo føler jeg ikke lenger at det er noe stress. Tenker nesten ikke over det. Bare spiser det jeg pleier å spise liksom. Jeg vet ikke om det er sånn for alle, men det er i alle fall vanskeligst i starten.

Jeg skjønner hvar du mener! Og jeg har bare kjørt lavkarbo et halvår. Til og med nå på induksjon, så synes jeg at det etter en drøy uke er mye lettere å vite om jeg ikke ligger over tjue pr dag.
Jeg gleder meg uansett til oppnådd mål, så jeg kan tenke enda mindre på det. Og jeg elsker lavkarbomaten! Virkelig, så mange nye muligheter!
Og jeg holder det for meg selv, kjæreste og venner går fri for karbotellinga mi. Det er lett for folk å tolke sånne ting dithen til fanatisme...!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 11:30   #16
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?

Heia Bringebær!

Jeg syntes også det var UR-SKUMMELT å begynne og spise fett i begynnelsen. Vi har jo blitt indoktrinert og hjernevasket de siste 40 årene her til lands, til å tro at man blir feit av å spise fett...

Men det at man spiser mye protein og fett i maten, og en begrenset mengde karbo i form av grønnsaker, gjør at kroppen setter igang en annen type forbrenning og begynner å "brenne" rett fra kroppsfettet istedet...stilig, eller???

Jeg går på en kur som heter Ketolyse-kuren, som baserer seg på denne typen forbrenning. Den siste uken har jeg gått ned nesten fem kilo, spist MYE fett og drevet bare litt moderat trening. Nå skal det sies at jeg trenger å gå ned ca 30 kilo. Vet ikke noe om hvor mye du ønsker å gå ned i vekt, eller om dette hadde vært noe for deg, men hvis du vil så kan du jo sjekke på www.ketolyse.no Mange her inne som går på Ketolysekuren... Det som også er litt stilig er at forfatteren av boken Ketolysekuren -Torkil- også er her inne på forumet, og svarer på spørsmål fra oss når vi trenger hjelp og råd.

Lykke til videre! Stå på!
Masse klemklem fra Nicpins

(ps. Unnskyld hvis jeg var litt krass og slem med det andre GR-innlegget her for ei lita stund siden...var ikke meningen altså....blir bare så eitrende forb......har sett GR-kjøret ødelegge livet til mange venninner, som bare ender opp som jo-jo-slankere og legger på seg mer enn før etter endt kur....HUFF, UNNSKYLD!!!!! Nå begynte jeg visst på'n igjen... )

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 11:34   #17
MonicaA
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2006
Innlegg: 64
MonicaA er ny på veien

Sv: Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Du kan ikke både spise low fat og i tillegg spise low carb. Det blir sånn luftdiett det.


Jammen!!! Hva med South Beach? Mange har hatt suksess med den dietten, og den er vel både low-fat/low-carb? Sverger til Atkins selv, men det skal vel gå an å gjøre det slik? Mulig jeg er på bærtur..

MonicaA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen variant av Atkins/Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 11:36   #18
Bringebær
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 21
Bringebær er på en erverdig vei

Sv: Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Jeg går på en kur som heter Ketolyse-kuren, som baserer seg på denne typen forbrenning. Den siste uken har jeg gått ned nesten fem kilo, spist MYE fett og drevet bare litt moderat trening. Nå skal det sies at jeg trenger å gå ned ca 30 kilo. Vet ikke noe om hvor mye du ønsker å gå ned i vekt, eller om dette hadde vært noe for deg, men hvis du vil så kan du jo sjekke på www.ketolyse.no Mange her inne som går på Ketolysekuren... Det som også er litt stilig er at forfatteren av boken Ketolysekuren -Torkil- også er her inne på forumet, og svarer på spørsmål fra oss når vi trenger hjelp og råd.

Lykke til videre! Stå på!
Masse klemklem fra Nicpins

(ps. Unnskyld hvis jeg var litt krass og slem med det andre GR-innlegget her for ei lita stund siden...var ikke meningen altså....blir bare så eitrende forb......har sett GR-kjøret ødelegge livet til mange venninner, som bare ender opp som jo-jo-slankere og legger på seg mer enn før etter endt kur....HUFF, UNNSKYLD!!!!! Nå begynte jeg visst på'n igjen... )

Jeg skal sjekke ut ketolysekuren, jeg!
Høres virkelig bra ut med han Torkil

Ang GR: Jeg er helt enig! Det funker sikkert for noen, men for meg er det utrolig demotiverende å slanke meg med GR uten å gå ned... blir liksom ikke slank da...

Jeg veier 76, og skal ned ca 10 kg... jeg er ikke vant med å gå ned mer enn max 5-600 gram i uken, håper på litt bedring på det punktet også!

Bringebær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vaklende... Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 12:09   #19
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?

GO GO Bringebær!!! Les litt rundt og finn ut hva som passer for deg!!!

Her er hva jeg spiser (sånn omtrent) i løpet av en dag:

Frokost: 2 speilegg
5 skiver bacon

Lunsj: Salat (Rapidsalat)
med 5 Cherrytomater
skinke og Jarlsbergost i terninger, litt purreløkdryss på toppen
Lavkarbo dressing

Middag: Svinekoteletter og ferske champignon i strimler,
stekt i rapsolje, tilsett ca 1/2 dl kremfløte i panna til slutt,
pepper og hvitløkskrydder
Ca 1/2 bukett kokt broccoli

Kvelds: Røkt laks, ca 3 skiver, med eggerøre av 1 - 2 egg
Litt purreløkdryss


Skal love deg du blir mett, ja. Og såååå digg mat da gitt!
Og går NED i vekt i tillegg...fort! Lavkarbo er diggdiggdigg!

Det eneste som er med Ketolysekuren er at den MÅ man følge RELIGIØST. Er IKKE mulig å kompromisse eller kombinere med andre kurer og ting. Meeeen - greit nok for meg det, altså Storfornøyd, jeg.

Ha en digg dag!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 12:15   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?

Høres for meg ut som du egentlig er på jakt etter fedon sin filosofi =)
Lån boka på biblioteket som det ble foreslått over her.

Når det gjelder lett-produkter så vær obs på at de ofte inneholder VELDIG MYE karbohydrater når de inneholder veldig lite fett. Sjekk f.eks varedeklarasjonen på endel lett-dressinger. Fikk meg et lite sjokk av det!

Men når det er sagt, det tar tid å skjønne greia når man er vant til å tenke lav-kalori. For meg har det tatt flere år, og jeg er forsatt litt forvirra innimellom Faktisk forvirrer det meg litt å være her inne også siden jeg ikke skal spise den typen fett som det er mye snakk om her, men det har hjulpet mer enn det har forvirra likevel.
Og det jag har skjønt er at man må lese bøkene flere ganger!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 12:16   #21
Bringebær
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 21
Bringebær er på en erverdig vei

Sv: Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?

Tusen takk for dagsmenyen, din Nicpins!!!
Den tror jeg jammen at jeg skal følge til punkt og prikke, i morgen
Jeg elsker forresten bacon, hehe.

Kan jeg få lov til å spørre, og du trenger selvsagt ikke svare:

Jeg ser at starvekten din var 85 kg, målet er 60 innen sommeren.... kan du fortelle litt om fremgangen din? Hvor lang tid du har brukt osv. Det er så motiverende

Bringebær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vaklende... Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 12:19   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?

Ja, her har du fått mye gode tips ser jeg! Håper du også sjekker ut de linkene jeg fant til deg, finleste de nå selv, og der ligger det veldig mye kunnskap som virker veldig relevant for deg som er litt nybegynner med fettaksept

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 12:22   #23
Bringebær
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 21
Bringebær er på en erverdig vei

Sv: Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Ja, her har du fått mye gode tips ser jeg! Håper du også sjekker ut de linkene jeg fant til deg, finleste de nå selv, og der ligger det veldig mye kunnskap som virker veldig relevant for deg som er litt nybegynner med fettaksept

Ja, tusen takk for linkene!
jeg har både lest dem. og lagret dem under favoritter. Skal hente dem frem ved behov, regner med at dette tar litt tid

Bringebær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vaklende... Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 12:23   #24
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?

Signerer innlegget til photobscura, de linkene er kjempeflott lesning for oss med grunnleggende fettfobi

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 12:49   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?

Kjempebra! Gøy å være til hjelp!

Ellers tror jeg ketolysekuren og Atkins induksjon har en del likhetstrekk utover det mest åpenbare (correct me if i'm wrong!) uansett er poenget i starten å snu om kroppen til fettforbrenningsmodus, gjerne ved hjelp av ketose (som man oppnår under en viss mengde karber, som er forskjellig fra person til person. Inntil femten i starten for ketolyse, tjue i Atkins induksjon).
Jeg vil anbefale deg å gå inn på profilene til Torkil og Nille, det er de som har størst kunnskap om nevnte filosofier, og se innlegg de har svart på eller lagt inn, der er det oaser av kunnskaper, altså!
Jeg har hatt uendelig bruk for Nille og hva hun har skrevet tidligere, og svar jeg har fått etter at jeg begynte på induksjon.

Igjen lykke til!
Fett er fett

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dette har vel kanskje ikke noe med lavkarbo å gjøre, men.. Atlje Spørsmål og svar 12 26-02-06 22:18
[Slank] Kan jeg kombinere lavkalori og lavkarbo? Sugarpill Spørsmål og svar 30 11-09-05 03:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no