Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kombinere Lavkarbo og Grete Roede?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-05-10, 12:00   #1
MarinaC
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Harstad
Innlegg: 42
MarinaC er på en erverdig vei

Kombinere Lavkarbo og Grete Roede?

Er det mulig?

Klarer ikke helt å bestemme meg hva jeg skal følge
Vil gjerne ha en kombinasjon.

Men med den frokosten jeg har spist idag (bacon og egg) er jeg allerede nesten oppe i tillatt kcal inntak ifølge GR

Noen som har gode råd?

__________________
Delmål 1: 99.9 kg Delmål 2: 85 kg Delmål 3: 75 kg



Startdato: 28.april 2010
MarinaC er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede og Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 12:51   #2
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Kombinere LavKarbo og Grete Roede?

Bestem deg for en av delene du!

Har du spist deg passe mett til frokost (ikke stappmett)? Hvis svaret er ja, ville jeg kutta ut hele Grete Roede-tankegangen! Da kommer du jo til å sulte! Det er en litt krevende omstilling, både for kropp og hjerne, men det er virkelig verdt det!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 13:42   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kombinere LavKarbo og Grete Roede?

Det kommer jo an på hva du mener med lavkarbo. Fedon er jo lavkarbo nærmere Grete Roede enn for eksempel Ketolyse og Skaldeman. Lavkarbo er jo så mangt.

Men Grete Roede filosofien tar ikke hensyn til endel ting som karbohydrater gjør med kroppen, i tillegg til at de overser en del essensielle fettsyrer.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 14:37   #4
MarinaC
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Harstad
Innlegg: 42
MarinaC er på en erverdig vei

Sv: Kombinere LavKarbo og Grete Roede?

Takk for svar.

Tror jeg må tenke litt

Er kontrollfrik - så må ha kontroll på hva jeg spiser. Vet at hvis jeg ikke gjør det spiser jeg gjerne for lite - og det er heller ikke bra.

Aller helst skulle jeg ønske jeg slapp å spise i det hele tatt.....

__________________
Delmål 1: 99.9 kg Delmål 2: 85 kg Delmål 3: 75 kg



Startdato: 28.april 2010
MarinaC er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede og Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 16:10   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Kombinere LavKarbo og Grete Roede?

Hei,
Anbefaler deg å lese deg opp på lavkarbo fordi tankegangen er så vesentlig forskjellig fra GR. Mange som tidliger har gått på GR sliter bl.a. med fettforbi som da gjør overgangen til lavkarbo til en utfordring. Viss det er noen trøst så går man ikke sulten å lavkarbo og altoppslukende tanker på mat hele dagen forsvinner etter hvert.
Legger ved link til en tråd der det er samlet sammen en del nyttig informasjon om lavkarbo:
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 19:23   #6
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Kombinere LavKarbo og Grete Roede?

Hei

Tenkte jeg skulle dele min erfaring med Grete Roede kontra lavkarbo.

Jeg har alltid vært mer eller mindre overvektig, selv som barn var jeg alltid blant de største selv om jeg kanskje var direkte overvektig. Jeg levde på det vi kaller et "normalt norsk kosthold".

Jeg har prøvd alle tenkelige og utenkelige kurer, men har alltid hatt en del for mye. Vekta begynte for alvor å gå oppover da jeg begynte å studere og hverdagen ble fyllt med dårlig mat, matvaner og STRESS. Og da vekta tilslutt stoppa på 96 kg (er 166 cm høy) fant jeg ut at jeg måtte gjøre noe. Jeg begynte på Grete Roede opplegget og klarte å gå ned 6-7 kg, men ting skjedde og opplegget glei ut og vips var jeg oppi 94-95 kg igjen.

Etter en lang periode med overvekt fant jeg ut at nok er nok og begynte denne gangen på et Grete Roede kurs. Jeg gjorde alt etter boka, trente nesten hver dag og spiste maks 1800 kcal til dagen. Jeg gikk veldig lite ned og instruktøren mente på at jeg "juksa" med matjournalen min. Jeg gjorde ikke det, men vekta ville ikke slippe. I tillegg gikk jeg alltid rundt med en følelse av at jeg ikke var tilfreds og skikkelig mett. Jeg hadde alltid lyst på noe, selv om jeg spiste slik GR anbefalte og dermed også skulle holde blodsukkeret stabilt. I løpet av dette kurset gikk jeg ned 4 kg og var som sagt aldri helt tilfreds. Jeg ga opp og vekta kom tilbake.

Jeg undersøkte andre muligheter for å gå ned i vekt, men var veeeeldig skeptisk til f.eks. Atkins for vi er jo alltid blitt tuta ørene fulle over hvor farlig fett er. Helt tilfeldig kom jeg over en nettside (http://www.thedietsolutionprogram.com/author-bio.aspx)
der forfatteren skriver en del om matintoleranse og hvordan det faktisk kan hindre vektnedgang selv om man spiser "riktig". Det gjorde at jeg fikk sjekka om jeg har intoleranser og joda jeg har glutenintoleranse, så all sånn mat måtte kuttes. Da begynte vekta faktisk å gå nedover uten at jeg telte kalorier forøvrig. I jakten på en brøderstating som ikke er laga på glutenfritt mel (smaker blæhhh) ramla jeg inn her på lavkarbo sidene og begynte å lese. Fremdeles veldig skeptisk, for fett er jo farlig - eller????, bestemte jeg meg for å prøve for nå ville jeg ned i vekt for godt.

Jeg valgte å begynne på "spis deg slank.no" opplegget siden de har ferdige måltider man kan ta av. Vekta gikk sakte men sikkert nedover. Jeg ramla utpå og gikk tilbake til gamle vaner en stund, men la heldigvis ikke på meg. Nå følger jeg Ketolyse-opplegget og er veldig fornøyd. Jeg er mett og tilfreds, og følger prinsippene fra ketolyse-boka om at man skal spise når man er sulten til man er passe mett. Jeg fyser ikke på alt mulig slik jeg gjorde før og spiser "normal" mat iht til prinsippene i boka.

Jeg forstår at det er vanskelig å gi slipp på "barnelærdommen" om at man skal spise 5-6 måltider til dagen og at man ikke skal ha for mye kalorier. Jeg sliter ennå med dårlig samvittighet når jeg lemper meierismør i panna og enkelte dager spiser jeg ikke mer enn to ganger, andre dager trenger jeg 5 måltider for å være mett, men jeg følger prinsippet med spise når du er sulten til du er passe mett og da regulerer ting seg selv. Jeg er som mett og fornøyd, vekta går nedover og jeg har det bra - det ga aldri Grete Roede meg. Hender jeg får lyst på sjokkis men det tror jeg er like mye hodet, gamle vaner, psyken osv som bestemmer. Tar tross alt tid å omstille både kropp og ikke minst sinn.

Du bør lese deg opp på lavkarbo filosofier. Mye god lesnad her på forumet/nettet og ellers kan man jo låne ulike bøker på biblioteket. Du bør nok også bestemme deg for en lavkarbo-filosofi eller GR, det er vanskelig å kombinere tror jeg. Min erfaring er som sagt at lavkarbo fungerer bedre enn GR, men det er selvfølgelig visse prinsipper som må følges her også.

I f.eks ketolyseboka (sjekk ketolyse.no) blir det oppgitt en ukesplan som et eksempel på hva man skal spise, du kan jo prøve å følge det og se om du liker det.

Det viktigste er nok å lese seg opp på hva lavkarbo er, hvordan det virker og bare la alle gamle fordommer fare dersom du vil prøve det.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 20:23   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kombinere LavKarbo og Grete Roede?

Tror du skal lese deg opp, for det kan virke som om du ikke helt har satt deg helt inn i ting.
Som regel ender man opp på kaloriunderskudd på lavkarbo. Man spiser sjelden 5 ganger om dagen på feks ketogen kost. Jeg spiser frokost, middag og kvelds. Og ender opp på rundt 1600-1800 kalorier i døgnet, hvilket er omtrent det GR ville anbefalt til meg. Men forskjellen er jo at jeg spiser brie og andre fete oster, fløte og smør uten dårlig samvittighet og jeg er mett og god hele tiden.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 20:50   #8
MarinaC
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Harstad
Innlegg: 42
MarinaC er på en erverdig vei

Sv: Kombinere LavKarbo og Grete Roede?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Tror du skal lese deg opp, for det kan virke som om du ikke helt har satt deg helt inn i ting.
Som regel ender man opp på kaloriunderskudd på lavkarbo. Man spiser sjelden 5 ganger om dagen på feks ketogen kost. Jeg spiser frokost, middag og kvelds. Og ender opp på rundt 1600-1800 kalorier i døgnet, hvilket er omtrent det GR ville anbefalt til meg. Men forskjellen er jo at jeg spiser brie og andre fete oster, fløte og smør uten dårlig samvittighet og jeg er mett og god hele tiden.


Fordelen med GR er jo at jeg spiser "normal" mat - slik som resten av familien.

Liker Lavkarbo veldig godt - mye god mat, men litt vanskelig (og dyrt) å følge i forhold til resten av familien.

Vil ikke skille meg for mye ut da barna mine er opptatt av tykk/tynn, mat mm.

Sånn som du spiser kombinerer du jo egentlig begge kurene

__________________
Delmål 1: 99.9 kg Delmål 2: 85 kg Delmål 3: 75 kg



Startdato: 28.april 2010
MarinaC er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede og Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 20:55   #9
MarinaC
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Harstad
Innlegg: 42
MarinaC er på en erverdig vei

Sv: Kombinere LavKarbo og Grete Roede?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Hei

Tenkte jeg skulle dele min erfaring med Grete Roede kontra lavkarbo.

Jeg har alltid vært mer eller mindre overvektig, selv som barn var jeg alltid blant de største selv om jeg kanskje var direkte overvektig. Jeg levde på det vi kaller et "normalt norsk kosthold".

Jeg har prøvd alle tenkelige og utenkelige kurer, men har alltid hatt en del for mye. Vekta begynte for alvor å gå oppover da jeg begynte å studere og hverdagen ble fyllt med dårlig mat, matvaner og STRESS. Og da vekta tilslutt stoppa på 96 kg (er 166 cm høy) fant jeg ut at jeg måtte gjøre noe. Jeg begynte på Grete Roede opplegget og klarte å gå ned 6-7 kg, men ting skjedde og opplegget glei ut og vips var jeg oppi 94-95 kg igjen.

Etter en lang periode med overvekt fant jeg ut at nok er nok og begynte denne gangen på et Grete Roede kurs. Jeg gjorde alt etter boka, trente nesten hver dag og spiste maks 1800 kcal til dagen. Jeg gikk veldig lite ned og instruktøren mente på at jeg "juksa" med matjournalen min. Jeg gjorde ikke det, men vekta ville ikke slippe. I tillegg gikk jeg alltid rundt med en følelse av at jeg ikke var tilfreds og skikkelig mett. Jeg hadde alltid lyst på noe, selv om jeg spiste slik GR anbefalte og dermed også skulle holde blodsukkeret stabilt. I løpet av dette kurset gikk jeg ned 4 kg og var som sagt aldri helt tilfreds. Jeg ga opp og vekta kom tilbake.

Jeg undersøkte andre muligheter for å gå ned i vekt, men var veeeeldig skeptisk til f.eks. Atkins for vi er jo alltid blitt tuta ørene fulle over hvor farlig fett er. Helt tilfeldig kom jeg over en nettside (http://www.thedietsolutionprogram.com/author-bio.aspx)
der forfatteren skriver en del om matintoleranse og hvordan det faktisk kan hindre vektnedgang selv om man spiser "riktig". Det gjorde at jeg fikk sjekka om jeg har intoleranser og joda jeg har glutenintoleranse, så all sånn mat måtte kuttes. Da begynte vekta faktisk å gå nedover uten at jeg telte kalorier forøvrig. I jakten på en brøderstating som ikke er laga på glutenfritt mel (smaker blæhhh) ramla jeg inn her på lavkarbo sidene og begynte å lese. Fremdeles veldig skeptisk, for fett er jo farlig - eller????, bestemte jeg meg for å prøve for nå ville jeg ned i vekt for godt.

Jeg valgte å begynne på "spis deg slank.no" opplegget siden de har ferdige måltider man kan ta av. Vekta gikk sakte men sikkert nedover. Jeg ramla utpå og gikk tilbake til gamle vaner en stund, men la heldigvis ikke på meg. Nå følger jeg Ketolyse-opplegget og er veldig fornøyd. Jeg er mett og tilfreds, og følger prinsippene fra ketolyse-boka om at man skal spise når man er sulten til man er passe mett. Jeg fyser ikke på alt mulig slik jeg gjorde før og spiser "normal" mat iht til prinsippene i boka.

Jeg forstår at det er vanskelig å gi slipp på "barnelærdommen" om at man skal spise 5-6 måltider til dagen og at man ikke skal ha for mye kalorier. Jeg sliter ennå med dårlig samvittighet når jeg lemper meierismør i panna og enkelte dager spiser jeg ikke mer enn to ganger, andre dager trenger jeg 5 måltider for å være mett, men jeg følger prinsippet med spise når du er sulten til du er passe mett og da regulerer ting seg selv. Jeg er som mett og fornøyd, vekta går nedover og jeg har det bra - det ga aldri Grete Roede meg. Hender jeg får lyst på sjokkis men det tror jeg er like mye hodet, gamle vaner, psyken osv som bestemmer. Tar tross alt tid å omstille både kropp og ikke minst sinn.

Du bør lese deg opp på lavkarbo filosofier. Mye god lesnad her på forumet/nettet og ellers kan man jo låne ulike bøker på biblioteket. Du bør nok også bestemme deg for en lavkarbo-filosofi eller GR, det er vanskelig å kombinere tror jeg. Min erfaring er som sagt at lavkarbo fungerer bedre enn GR, men det er selvfølgelig visse prinsipper som må følges her også.

I f.eks ketolyseboka (sjekk ketolyse.no) blir det oppgitt en ukesplan som et eksempel på hva man skal spise, du kan jo prøve å følge det og se om du liker det.

Det viktigste er nok å lese seg opp på hva lavkarbo er, hvordan det virker og bare la alle gamle fordommer fare dersom du vil prøve det.


Tusen takk for masse nyttig informasjon - og at du tok deg tid til å fortelle meg

__________________
Delmål 1: 99.9 kg Delmål 2: 85 kg Delmål 3: 75 kg



Startdato: 28.april 2010
MarinaC er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede og Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 20:59   #10
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kombinere LavKarbo og Grete Roede?

Jeg synes det er bra at hele familien spiser lavkarbo, ingen har godt av et høykarbo kosthold, normalvektige eller ei

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 22:30   #11
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Kombinere LavKarbo og Grete Roede?

Hei,
Matbudsjettet mitt har i alle fall ikke økt da jeg gikk fra høykarbo til lavkarbo, snarere tvert i mot vil jeg si. Det er nå helt slutt på impulskjøp og helt slutt på godteri, snacks, kjeks, kaker, halvfabrikat etc. som ikke akkurat er billig. Drikker noe sukkerfri brus men det er mikroskopisk i forhold til hva jeg drakk før. I og med at enhver kostholdsomlegging nødvendigvis krever en del planlegging i begynnelsen så har jeg også blitt mye flinkere til å kjøpe kun det jeg trenger. I tillegg så er jeg heldig som er innom Sverige med jevne mellomrom og bunkrer kjøtt og annet som er billigere der.
Ellers, så synes jeg at lavkarbo er normal mat jeg da. Det er mange her som kombinerer lavkarbo med resten av familien, enten ved at barna også får lavkarbo f.eks. ala Fedon eller ved at barna får ris/poteter/pasta ved siden av mens man selv tar en porsjon ekstra av grønnsaker og har en ekstra fettkilde ved siden av til seg selv.
Hører at de med barn anbefaler at man leser boken til Fedon: Barn i balanse. Et par andre bøker med fokus på kosthold og barnefamilier er den danske familien Mauritson; Kjernesunn familie, Kjernesunn mat, http://www.kernesundfamilie.dk – ikke helt lavkarbo, men en fin historie om det å legge om kostholdet for hele familien.
…som de andre sier, ingen har vondt av å spise etter lavkarbo prinsippene.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 22:34   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kombinere LavKarbo og Grete Roede?

Opprinnelig lagt inn av MarinaC, her.

Fordelen med GR er jo at jeg spiser "normal" mat - slik som resten av familien.

Liker Lavkarbo veldig godt - mye god mat, men litt vanskelig (og dyrt) å følge i forhold til resten av familien.

Vil ikke skille meg for mye ut da barna mine er opptatt av tykk/tynn, mat mm.

Her spiser vi lavkarbo hele familien, både jeg og mannen min og begge barna (6 og 2 år gamle). Mannen er strengest siden han er den eneste i huset som er overvektig, vi andre spiser samme mat men litt fullkorn/mer grønnsaker i tillegg, og så skeier vi kanskje litt ut i helgene, og barna spiser selvsagt det samme som alle andre barn i bursdager, og får kakao på skoletur og lignende, vi er ikke fanatiske overhodet. På den måten spiser barna helt normal mat (mangel på poteter, pasta og ris er faktisk ikke noe issue overhodet) og ofrer ikke noe ellers. Eldste har spurt én gang hvorfor pappaen ikke spiser fullkornrisen vi andre av og til spiser, og da har han sagt han ikke er så glad i det og heller vil ha litt mer grønnsaker i stedet. Eldste liker ikke sopp og får noe annet i stedet, så hun skjønner godt den "problemstillingen".

Men nå har jo jeg vært inne i lavkarbolivet (av og på) i ca. 8 år, så det faller seg jo sikkert litt mer naturlig for meg enn for deg, det skjønner jeg. Men om du leser litt mer om det og prøver å ikke se på dette som "spesialmat" så ER det faktisk ikke vanskelig å kombinere dette med resten av familien.

Jeg syntes i grunnen det var dyrere å leve på Grete Roede enn på dette. På Grete Roede kjøpte jeg mye frukt (DET er dyrt det), mye lettprodukter (også dyrt, lettost er mye dyrere enn fet ost feks), og masse polarbrød og lett-is og light-saft og lignende. Men det er jo hva man gjør det til, man kan leve rimelig på både GR og lavkarbo. Klart, det er dyrere med laksefilet enn spaghetti med ketchup, men til gjengjeld er spaghetti med ketchup ikke mat, bare vomfyll. Du heller ikke vann på bilens bensintank, liksom.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 22:48   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kombinere LavKarbo og Grete Roede?

Opprinnelig lagt inn av MarinaC, her.


Sånn som du spiser kombinerer du jo egentlig begge kurene

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg spiser ketogen kost, jeg spiser IKKE brød, potet, pasta og annen stivelse.

Grete Roede er ikek ketogen kost, det går IKKE an å kombinere det. Jeg spiser helt normal og gjnnomsnittelig ketogen kost. Men fordi man spiser så næringstett mat, så blir det ikke så mange kalorier.

Et regnestykke for deg:

15g karbo x 4kcl= 60kcl
100g protein x 4kcl = 400kcl
100-200g fett x 9kcl = 900-1800kcl

De fleste dagene havner jeg godt under 2000kcl og spiser mye fett, passe protein og 10-20g karbo. Spiser jeg ikke rømme, fløte eller cottage cheese, så havner jeg som regel på rundt 10g karbo.

Hvorfor ikke gi ketogen kost en sjanse før du begynner å kombinere?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 07:00   #14
MarinaC
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Harstad
Innlegg: 42
MarinaC er på en erverdig vei

Sv: Kombinere LavKarbo og Grete Roede?

Tusen takk for svar og synspunkter alle sammen

__________________
Delmål 1: 99.9 kg Delmål 2: 85 kg Delmål 3: 75 kg



Startdato: 28.april 2010
MarinaC er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede og Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Herballife vs Grete Roede Dumsi Generell ernæringsdebatt 14 25-10-09 10:17
Grete Roede og Lavkarbo? Krilys Spørsmål og svar 23 16-08-09 20:13
Grete Roede her inne? Nannah Lavkarbo generelt 3 11-08-09 14:27
Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo? Bringebær Lavkarbo generelt 33 02-03-07 18:20
Grete Roede sin personalpolitikk 205gti16v Generell ernæringsdebatt 3 04-07-05 00:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no