Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hjelp til en nybegynner

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-07-09, 13:10   #1
Raffen
Juniormedlem
 
Raffen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 27
Raffen er på en erverdig vei

Hjelp til en nybegynner

Jeg er helt ny her og håper noen av dere kan hjelpe meg med noen råd...

Jeg har holdt på noen dager nå ut i fra ideologien til Atkins, og jobber med å få kroppen i ketose nå de to første ukene. Jeg er kjempegira på det og for første gang ser jeg muligheter i stedet for begrensninger i forhold til matlagning Jeg har til og med begynt å lage middag, som jeg nesten aldri har gjort før...
Men... Hvor viktig er det å telle kartbohydratene nøyaktig? Jeg forstår jo at jeg må holde en viss oversikt, men av tidligere erfaring kan jeg bli litt for besatt av å telle og beregne og da ender jeg opp med å drite i hele greia, for det det blir ikke plass i hjernen for noe annet og det går utover sosialt liv. Jeg har behov for at det er så enkelt som mulig for at jeg ikke går å tenker på mat og karboer hele dagen for at jeg skal klare å fortsette med det.

Så er det noen som har enkle tips for å holde oversikt uten å bli helt fanatisk?

Jeg har også en jobb hvor det ikke alltid blir tid for å sette seg ned å spise omeletten eller liknende som jeg har laget. Tips til erstatninger for den bananen jeg pleide å slenge i meg før? Enkelt og som kan spises gående? Har sett på Lindberg-bar, men jeg synes det var for mye karber i den....

Hva med alkohol...? Absolutt forbudt, eller går man bare litt saktere ned den uka?

Om noen har generelle andre tips også tar jeg i mot med takk

Raffen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins - sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 15:38   #2
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: Hjelp til en nybegynner...

Jeg veier ikke maten min og er i ketose hver dag. Har vært det i fra dag 2 tror jeg. Jeg drakk tørr hvitvin ca 5 glass og var forsatt da i ketose. Men anbefaler ikke så mye. Selvom det var liten mengde så var jeg mer full dagen etter enn det jeg var da jeg drakk. Med andre ord, satt lenge i. Det blir nok lenge lenge til jeg drikker noe som helst igjen.

Jeg er veldig ny selv, begynte så smått for i begynnelsen av juli. 5 juli starte vi helt på blanke ark.

4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 18:44   #3
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp til en nybegynner ...

les& bli klok påforumet. Les på din filosaofi sin side og bruk søkefunksjonen på konkrete ting du lurer på. Lykke til

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nybegynner søker hjelp :) Sofie29 Spørsmål og svar 3 23-01-09 21:41
Hjelp en nybegynner! skatcat Eurodiett 3 02-07-08 14:00
Styrketrening for nybegynner-hjelp søkes Nike Trening 16 01-06-08 19:43
Nybegynner ... lotte-potte Spørsmål og svar 6 08-11-07 17:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no