Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Andre bøker

Labyrinten

Andre bøker Leser du en god bok? Del den med oss!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-08-09, 11:57   #1
siljeand
Medlem
 
siljeand sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 94
siljeand er på en erverdig vei

Labyrinten

Denne boka av Kate Mosse kom ut for en del år siden, men jeg har ikke plukket den opp før nå nylig. Har fortsatt nesten et par hundre sider igjen (av ca 650, tror jeg), men denne kan virkelig anbefales. Den er jevnt spennende, med andre ord ingen dødpunkter. Boka er i tillegg skikkelig bra skrevet og oversatt (jeg er språkarbeider, og er litt "miljøskadd" – jeg legger mer merke til sånt )

Vi får to historier i boka, en fra korsfarertiden på 1200-tallet og den andre fra 2005, men historiene er naturlig nok knyttet til hverandre. Skal ikke si noe om selve plottet, for jeg vil ikke ødelegge leseopplevelsen for noen

Nå gleder jeg med til t-baneturen til og fra jobb hver dag sånn at jeg i det minste har en halvtime hvor jeg slipper dårlig samvittighet fordi jeg ikke rydder i leiligheten, vasker opp eller går tur

siljeand er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 12:00   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Labyrinten

Opprinnelig lagt inn av siljeand, her.

slipper dårlig samvittighet fordi jeg ikke rydder i leiligheten, vasker opp eller går tur

Det er derfor lydbøker er oppfunnet Aldri fått "lest" så mye som etter jeg fant ut at der er glimrende med en lydbok på øret under husvasken Og er boka spennende så vasker jeg litt ekstra

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 12:47   #3
Elinengelen
Medlem
 
Elinengelen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 255
Elinengelen er på en erverdig vei

Sv: Labyrinten

Den boka har jeg og. men jeg sliter med å lese den ferdig.så den ligger halvlest. kansje jeg skal gjøre et forsøk til?

__________________




Elinengelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tar en liten pause fra ketolyse, og snuser litt på South Beach Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 13:12   #4
Fuffe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 143
Fuffe er på en erverdig vei

Sv: Labyrinten

Får jeg låne den etterpå?

Fuffe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a la Atkins Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 13:25   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Labyrinten

Dette er en kjempespennende bok, jeg har lest den 3 ganger jeg.... og kommer til å lese den igjen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 13:53   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Labyrinten

Jeg elsker sånne bøker, men denne var faktisk litt kjedelig syntes jeg. Jeg var på nippet til å legge den fra meg flere ganger, men tvang meg til å lese den helt ut. Den fenget innimellom men så dabbet det av, og det ble aldri SKIKKELIG spennende. Derimot var det veldig tragiske beskrivelser av barn som ble myrdet (korstogene) og det gikk veldig inn på meg, takler ikke sånt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 17:00   #7
siljeand
Medlem
 
siljeand sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 94
siljeand er på en erverdig vei

Sv: Labyrinten

Så klart du kan, Fuffe

Carisma, jeg har The Hitchhiker's Guide på lydbok (har allerede lest den to-tre ganger ), skal begynne å høre på nå som jeg er begynt å gå tur igjen. Men når jeg er hjemme, foretrekker jeg musikk.

Boka er skikkelig lang, så jeg skjønner at noen kan synes den er kjedelig, men jeg synes alt er så bra beskrevet og at språket er bra, så derfor digger jeg den

Har fått en lydbok av mamma og ha America (The Book) av Jon Stewart, så nå får jeg kanskje endelig lest dem også

siljeand er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 20:10   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Labyrinten

Jeg syntes ikke den var kjedelig pga. lengden altså, hehe. Jeg elsker lange bøker og en av de beste jeg har lest (The Swarm) er på rundt 1000 sider. DEN anbefales! Den skal filmatiseres også, gleder meg ihjel. Skikkelig spennende økothriller.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 21:30   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Labyrinten

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

økothriller.

Hmm, det er virkelig ikke my cup of tea Leste Mengele zoo for en stund siden (eller hørte...) Joda, forsåvidt bra bok, skjønner problemet liksom. Men den var så fryktelig 80-talls politisk korrekt!
Det som er skremmende er at det vel egentlig ikek har skjedd noen endringer siden 80-tallet i mellom-amerika, mne....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 22:52   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Labyrinten

Hehe nei det er jo hver sin smak. Her står det forresten mer om den, jeg syntes den var helt fantastisk, bla. den "scenen" der Stavanger blir ødelagt av en Tsunami var creepy, det var så detaljert og sinnssykt, og jeg så jo alt for meg siden jeg er derfra. Nei, helt fantastisk.

http://web3.aftenbladet.no/kultur/article398560.ece

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar

Emneord
bok, eventyr, labyrinten


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no