Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Nybegynner - Vekttap, sukrin og fiberhusk

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-03-12, 03:50   #1
Citrus
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 2
Citrus er på en erverdig vei

Nybegynner - Vekttap, sukrin og fiberhusk

Jeg har gått på atkins induksjon i snart 4 uker. Før det var det også 1 uke hvor jeg forholdt meg til lavkarbomat, men er usikker på om jeg i denne perioden har holdt meg innenfor 20 g karbohydrater til dagen. I løpet av de 4 siste ukene har jeg i hvertfall ligget langt under maks inntak.

Jeg har i løpet av disse 5 ukene tatt av ca 4,8 kilo. Jeg startet med en vekt på 81,4 kg og veier i dag 76,6 kg. Etter å ha lest mange suksesshistorier, hadde jeg håpet at vektnedgangen ville skje litt hurtigere og jeg er derfor nysgjerrig på om dette er et normalt vekttap på en atkins indusksjon? Jeg er en jente på 167 cm som i følge boka, gjør alt riktig. Dessverre mangler det på mosjonen.

Jeg kan også merke at jeg begynner å bli litt matlei og har den siste tiden vurdert å begynne å bruke sukrin og fiberhusk til å lage noe godt en gang i mellom. Dette har jeg allikevel ventet med, ettersom jeg er redd for at det vil påvirke mitt vekttap. I atkins boken er disse ikke nevnt som tillatte matvarer under induksjonen. Er det noen av dere som har kjennskap til dette? Er dette ingredienser som man kan spise med god samvittighet og fortsatt gå effektivt ned i vekt under en induksjonsfase?

Håper det er noen som kan gi meg noen råd på veien!


Sist redigert av Citrus : 27-03-12 kl 03:59.
Citrus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 15:32   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner - Vekttap, sukrin og fiberhusk

Opprinnelig lagt inn av Citrus, her.

Jeg har gått på atkins induksjon i snart 4 uker. Før det var det også 1 uke hvor jeg forholdt meg til lavkarbomat, men er usikker på om jeg i denne perioden har holdt meg innenfor 20 g karbohydrater til dagen. I løpet av de 4 siste ukene har jeg i hvertfall ligget langt under maks inntak.

Jeg har i løpet av disse 5 ukene tatt av ca 4,8 kilo. Jeg startet med en vekt på 81,4 kg og veier i dag 76,6 kg. Etter å ha lest mange suksesshistorier, hadde jeg håpet at vektnedgangen ville skje litt hurtigere og jeg er derfor nysgjerrig på om dette er et normalt vekttap på en atkins indusksjon? Jeg er en jente på 167 cm som i følge boka, gjør alt riktig. Dessverre mangler det på mosjonen.

Jeg kan også merke at jeg begynner å bli litt matlei og har den siste tiden vurdert å begynne å bruke sukrin og fiberhusk til å lage noe godt en gang i mellom. Dette har jeg allikevel ventet med, ettersom jeg er redd for at det vil påvirke mitt vekttap. I atkins boken er disse ikke nevnt som tillatte matvarer under induksjonen. Er det noen av dere som har kjennskap til dette? Er dette ingredienser som man kan spise med god samvittighet og fortsatt gå effektivt ned i vekt under en induksjonsfase?

Håper det er noen som kan gi meg noen råd på veien!

Grattis med flott vekttap!

De som raser ned i vekt, har gjerne en attskillig større overvekt en deg og er nok i mindretall, selv om det er slike historier "alle" hører om

Å gå ned 05-1 kg i uka er ypperlig, da får både hud og hode tid til å følge med.

Om ting laget med sukrin hemmer vekttapet ditt er nok noe du bare må prøve deg frem på, noen er helt upåvirket andre ikke.

Fiberhusk har jeg aldri hørt stopper en vektnedgang

Lykke til videre!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 16:10   #3
Citrus
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 2
Citrus er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner - Vekttap, sukrin og fiberhusk

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Grattis med flott vekttap!

De som raser ned i vekt, har gjerne en attskillig større overvekt en deg og er nok i mindretall, selv om det er slike historier "alle" hører om

Å gå ned 05-1 kg i uka er ypperlig, da får både hud og hode tid til å følge med.

Om ting laget med sukrin hemmer vekttapet ditt er nok noe du bare må prøve deg frem på, noen er helt upåvirket andre ikke.

Fiberhusk har jeg aldri hørt stopper en vektnedgang

Lykke til videre!


Takk for svar, Charlott! Da får jeg bare smøre meg med tålmodighet, er jo selvfølgelig førnøyd med den framgangen jeg har hatt til nå også! Jeg får prøve meg litt fram med hensyn til matvarer og krysse fingrene for at det går greit

Citrus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 17:27   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner - Vekttap, sukrin og fiberhusk

Opprinnelig lagt inn av Citrus, her.

Takk for svar, Charlott! Da får jeg bare smøre meg med tålmodighet, er jo selvfølgelig førnøyd med den framgangen jeg har hatt til nå også! Jeg får prøve meg litt fram med hensyn til matvarer og krysse fingrene for at det går greit

Gjør det du!

Hadde igrunn vært fryktelig greit om alle tåler alt, men nædda, sååå enkelt skal det ikke værra

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
nybegynner, sukrin og fiberhusk, vekttap


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fiberhusk, sukrin, kokosmel, mandelmel osv ... Marella77 Ketolysekuren 32 22-10-11 11:41
Fiberhusk Bik Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 06-09-11 22:05
Fiberhusk, sukrin og sukrinmelis kristin1106 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 01-04-11 14:19
Fiberhusk oppavsofaen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 07-03-11 20:46
Fiberhusk Kjøttbolla Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 02-05-10 23:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no