Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Hva skal jeg bruke proteinpulveret til?

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-07, 21:40   #1
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Hva skal jeg bruke proteinpulveret til?

jeg har en eske med proteinpulver med vanlijesmak fra tech nutrition som består hovedsakelig av melkeprotein som har gått ut på dato..

men jeg skulle så gjerne ha brukt det til noe.. slik at jeg slipper å kaste alt.. noen tips... jeg kjøpte det for å ha det i smooties..det falt ikke i smak..
men kanjse jeg kunne bake noe av det???

noen forslag...

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 22:07   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: hva skal jeg bruke proteinpulveret

Har du micro kan du prøve min "pannekake":

30 gr proteinpulver m/vaniljesmak
2 egg
50 gram Philadelpia Kremost
1 ts splenda
1/2-1 ts kanel

Alt vispes til jevn røre i hurtigmixer, has i lav rund form med flat bunn, ha gjerne oppi ca. 30 gram med frosne bringebær (som fordeles rundt i røren)
2 min 20-30sek. Legg tallerk oppå, snu og du har noe som smaker som arme riddere på tallerkenen....

Grei frokost.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 00:01   #3
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: hva skal jeg bruke proteinpulveret

tusen takk Nille, skal prøves i morgen..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 15:17   #4
Strikken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 43
Innlegg: 12
Strikken er på en erverdig vei

Sv: hva skal jeg bruke proteinpulveret

Hvorfor bruke noe som har gått ut på dato?

__________________
Nyfrelst treningsnarkoman.
mål: gå ned 30 kg. også fornøyd med 20 kg
vekta viser nå -10!
Strikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker enda jeg.. Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 04:32   #5
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Hva skal jeg bruke proteinpulveret til?

det er ikke så lenge siden det gikk ut på dato.. og så kostet det så mye penger at jeg synes det er for ille å bare la det gå i søppla..

Regner med at proteinet ikke plutselig fordufter på Best før datoen.

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 08:06   #6
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Frokostblanding

Jeg bruker proteinpulver i frokostblandngen min (som er Zone, Atkins, whatever helt avhengig av hvor mye kokos og olje du har oppi):
Proteinpulver
Havregryn jeg bruker bløtlagte hele, men de tørre går også fint)
Kokosfett
Udo/linfrø/hemp -olje
Kulturmelk av ettellerannet slag (jeg foretrekker Røros Tjukkmjølk)

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 12:18   #7
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Hva skal jeg bruke proteinpulveret til?

takk for godt råd Solan men jeg er ikke noe særlig på kulturmelk.. har prøvd å venne meg på det men det har ikke gått bra hittil...

Nille: den pannekake varianten din var veldig god på smak men litt rar i konsistens . Men en kjærkommen ny variant

Men har du microen på full effekt??? ble ikke helt stekt i midten til meg.. Har du prøvd å steke denne i panne med smør????

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 13:31   #8
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Hva skal jeg bruke proteinpulveret til?

Skulle gjerne prøvd den pannekaken, men jeg har ikke micro! :S

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 14:36   #9
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal jeg bruke proteinpulveret til?

Hva med å lage vafler? Har nettopp lagd lavkarbovafler med proteinpulver etter oppskrift her inne fra - kjempegode!

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 14:59   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal jeg bruke proteinpulveret til?

Opprinnelig lagt inn av nomma, her.

Nille: den pannekake varianten din var veldig god på smak men litt rar i konsistens . Men en kjærkommen ny variant

Men har du microen på full effekt??? ble ikke helt stekt i midten til meg.. Har du prøvd å steke denne i panne med smør????

Den skal være myk og litt rennende i midten, ellers blir den for tørr og seig på kantene. Mikro på full effekt. Har ikke prøvd å steke i panne med smør nei....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 18:20   #11
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Hva skal jeg bruke proteinpulveret til?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Den skal være myk og litt rennende i midten, ellers blir den for tørr og seig på kantene. Mikro på full effekt. Har ikke prøvd å steke i panne med smør nei....

Stekt den for mye jeg da? eller på for høy effekt siden den var tørr, seig og gummiaktig ytterst og bare litt myk inni, men som sagt veldig god på smak.. tror jeg prøver å steke den i panne imorgen..

Kommer tilbake til hvordan det går..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 19:33   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal jeg bruke proteinpulveret til?

Hvis du ikke har frosne bær oppi er det nok med 2 min. i mikroen

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 00:21   #13
Ninja
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Ullensaker
Innlegg: 177
Ninja er ny på veien

Sv: Hva skal jeg bruke proteinpulveret til?

Jeg steiker pannekaka i panne, kall godt veit ikke hvordan den er i mikro, har ikke prøvd, for det frister ikke

__________________
Ninja`s dagbok

Ninja`s MUP
Ninja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kommer snart.. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no