Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Fløte/krem

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-03-09, 13:36   #1
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Fløte/krem

Jeg følger et høyt fett kosthold og bruker ofte krem/fløte når jeg skal kose meg foran tv`en osv. Noen som har mange bra forslag til forskjellige typer snacks jeg kan lage med krem/fløte som hoved ingrediens?

Vanligvis pleier jeg piske fløte til krem og brekke noe 85% mørk sjokolade oppi sammen med jordbær. Men føler ikke jeg kan ha dette hver dag, så lurte på om noen andre der ute har andre forslag. Hadde vært flott

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 13:38   #2
Sirius
Medlem
 
Sirius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 41
Innlegg: 222
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Sv: fløte/krem

Det blir jo litt av det samme...men kokoaopulver (+søtning?) er fint.

__________________
Karbojunkie in recovery
Ikke lavkarbo for vektnedgang, men for de andre frynsegodene!
Mål: Stabilisere blodsukkeret, curbe cravings, drikke nok vann, trene jevnlig, få ro i sjelen...

Bilder av matretter
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 13:46   #3
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: fløte/krem

Har som regel gjort som det. Sjokolade, frosne jordbær, eller begge deler. Jeg prøve sitron-essens også, men tror det ikke ble så bra. Jeg prøvde det ihvertfall ikke igjen

Måtte desverre slutte med krem som kos, gikk opp i vekt av det også, gitt.. (for de nye som leser dette)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 13:57   #4
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: fløte/krem

Har tenkt å handle inn en iskrem maskin også. Noen som har erfaring med det? Virker ganske godt

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 14:03   #5
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: fløte/krem

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Har tenkt å handle inn en iskrem maskin også. Noen som har erfaring med det? Virker ganske godt

du kan få min maskin gratis! Søl og tull, spør du meg. Den krever mye forberedelse, tåler ikke klumper (les bær) og funker dårlig. Mye styr. Kanskje jeg kjøpte en for liten og billig modell.

Ellers:
Mitt beste tips ang. fløte/krem/snacks er oppskriften på is her inne som slår alt! Ha 1 egg, 0,5 dl fløte og en neve frosne (viktig!!) bringebær oppi en hurtigmikser. Søtning etter behov. Kjøres til den en smooth. Dette er noe av det beste jeg vet, lavkarbo eller ikke!

  Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 14:18   #6
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: fløte/krem

Raspet eple eller pære (tror OE tillater det i begrenset mengde?) dynkes i litt konjakk om du liker det, hakkede valnøtter, kanel og pisket kremfløte
Ellers gir tørkede aprikoser god smak, trenger ikke mye. De kan også smaksettes i cognac om man liker det.
Cottage cheese med pisket kremfløte og eventuelt litt søtt eller krydder - kanel, vanilje, kardemomme?

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 14:25   #7
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: fløte/krem

Tørket Oopsie-roll med krem og skogsbær er min store favoritt for tiden.

Og multekrem er jo fantastisk godt da.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 15:15   #8
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: fløte/krem

Pisket krem med tyttebær, bare himmelsk godt (alt for godt)

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 16:27   #9
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: fløte/krem

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Har tenkt å handle inn en iskrem maskin også. Noen som har erfaring med det? Virker ganske godt

Du kan lage Optimal iskrem. Da trenger du ikke iskremmaskin; bare en stålbolle.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 17:05   #10
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: fløte/krem

dæven masse godt her inne bare å fortsette

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 17:07   #11
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: fløte/krem

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Du kan lage Optimal iskrem. Da trenger du ikke iskremmaskin; bare en stålbolle.

hjertlig. Nå som jeg har kjøpt ismaskin så blir det vel litt enklere men skal prøve samme prinsippet

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 19:06   #12
Odde
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Molde
Alder: 62
Innlegg: 115
Odde er på en erverdig vei

Sv: Fløte/krem

Dypfryste bringebær, søtningsmiddel og en god dasj fløte. Inn i hurtigmixer og vips så er det softis. Andre bær kan også brukes.

Fromasj av heistadgele eller fun-light og gelatin samt krem fra 1 box fløte.

Odde

__________________




Odde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman / Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 20:43   #13
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Fløte/krem

min enkle favoritt. 1 boks kremfløte m/1 ts splenda= krem, ha i en boks cottage chees og litt heistad sylteyøy eller frosne brngebær, blandes og nytes..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 03:27   #14
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Fløte/krem

spennende, dette må jeg prøve. Hjertlig takk for alle til nå, håper det kommer mer lett å lage knask

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 21:49   #15
mumitrollet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 14
mumitrollet er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Fløte/krem

Haisann !
Jeg lagde noe som jeg syntes var kjempegodt ikveld. Skulle sikkert ikke ha gjort det men jeg får følge med på vekta... Delte opp et appelsin og hadde noen walnøtter over. Toppet det hele med litt pisket krem med kakaopulver og søtningstoff i. Det var kjempegodt... Er det noen som mener det var helt feil så gi meg gjerne en tilbakemelding.

mumitrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 22:12   #16
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Fløte/krem

Opprinnelig lagt inn av mumitrollet, her.

Haisann !
Jeg lagde noe som jeg syntes var kjempegodt ikveld. Skulle sikkert ikke ha gjort det men jeg får følge med på vekta... Delte opp et appelsin og hadde noen walnøtter over. Toppet det hele med litt pisket krem med kakaopulver og søtningstoff i. Det var kjempegodt... Er det noen som mener det var helt feil så gi meg gjerne en tilbakemelding.

Høres godt ut! Sjokolade og appelsin kan nesten aldri bli feil når det gjelder nytelsesfaktoren i alle fall.

Har prøvd en mokkakrem som danish postet, finner den ikke igjen så jeg kan lenke men det var pisket krem med litt kaffe( en teskje eller to) kakaopulver og søtning etter smak. Hadde litt kanel oppi også. Nam!

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria

Sist redigert av LineJM : 05-04-09 kl 22:13. Årsak: tyrkleif
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 22:15   #17
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fløte/krem

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

min enkle favoritt. 1 boks kremfløte m/1 ts splenda= krem, ha i en boks cottage chees og litt heistad sylteyøy eller frosne brngebær, blandes og nytes..

DU spiser ikke alt vel? Hvor mange porsjoner?
Cottage cheese og krem er kjempegodt, og med noen bringebær-

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 07:57   #18
mumitrollet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 14
mumitrollet er på en erverdig vei

Sv: Fløte/krem

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

DU spiser ikke alt vel? Hvor mange porsjoner?
Cottage cheese og krem er kjempegodt, og med noen bringebær-

Heisann !
Det lurte jeg på også.. Det er vel mer enn en porsjon... Jeg tror jeg hadde greid det men det er vel "vel meget" Jeg er veldig glad i sjokolade så det med kakao oppi passet meg veldig bra.... Ha en fin dag alle sammen...

mumitrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Progesta-krem Frøya Fysisk og mental helse 4 15-03-19 08:19
Pisket krem- lov å spise? guro_no Ketolysekuren 4 18-05-07 13:16
Vaniljesaus/krem dingpot Kake/dessert og snacks 8 06-05-07 18:41
Macadamia-krem Pluto Kake/dessert og snacks 1 03-10-06 17:21
krem til kakene dingpot Bakst 2 25-11-04 10:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no