Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er meieriprodukter naturlig?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-01-10, 23:42   #1
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien
Question

Er meieriprodukter naturlig?

Spiste urmennesket meieriprodukter? F.eks fløte, rømme, smør, ost?
Jeg er opptatt av at man spiser det som man hadde tilgjengelig i steinaldertiden osv. men har tenkt litt på dette med meieriprodukter. Det må vel være noe mennesket begynte med i nyere tid? Har lest det er diverse lavkarbo dietter som er imot meieriprodukter...

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 00:18   #2
Tårnet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 29
Tårnet har en fantastisk aura rundt segTårnet har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er meieriprodukter naturlig?

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Spiste urmennesket meieriprodukter? F.eks fløte, rømme, smør, ost?
Jeg er opptatt av at man spiser det som man hadde tilgjengelig i steinaldertiden osv. men har tenkt litt på dette med meieriprodukter. Det må vel være noe mennesket begynte med i nyere tid? Har lest det er diverse lavkarbo dietter som er imot meieriprodukter...

Meieriprodukter sto ikke på folks meny før i trange tider, kaskje i jernalderen. Man begynte så smått å etablere jordbruk og fast bosetting for 3 til 4000 år siden her i Norden. Melken fra dyrene ble gitt til de nyfødte dyrene. Det var viktig at nye dyr overlevde. Kanskje tok man i nødsfall noe av fløten til mennesker - fordi man da trolig tålte melkefettet best. I store deler av verden drikkes det fortsatt aldri melk.
Den beste delen av melken i dag er fettet = meierismør. Proteinene i melken har liten verdi og kan irritere. Melkeprodukter slimer og påvirker slimhinner. Jenter som har vanskeligheter med endometriose og kanskje har vanskelig for å bli gravid, kan prøve å slutte med melkevarer og sukker. Da har man mye større mulighet for å bli gravid, om alt annet er i orden.

Melk er laget for at kalven skal vokse og legge på seg 3 til 400 kilo på tre-fire år. Når en ungdom bøtter i seg like mye som en kalv og oppfører seg urolig og mister konsentrasjonen - er det rart?
Ja - dere tenker på kalsiumet? Det som sies i melkereklame er for å selge mer melk - ikke for folkets helse og velferd.
Kalsiumet i melken er av en slik sort at den nesten ikke kan tas opp i kroppen, i tillegg er den med på å "ta av" det kalsiumet man allerede har i kroppen. Kalsiumupptak er avhengig av D-vitamin. Prøv å forklare at vi i Norden er verdens støste konsumenter av melkevarer - og samtidig på toppen vedr. benskjørhet? Det rimer ikke med melkereklamen.
Nøtter, grønnsaker, fisk og fiskemel, (malte fiskeben) det er kalsiumkilder kroppen vil ha. Melk er for kalven.
Roar.

Tårnet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 00:23   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er meieriprodukter naturlig?

Enig med Roar!
Jeg anser meieriprodukter som et hyggelig innslag i kostholdet en sjelden gang, men jeg tåler det ikke særlig godt, derfor holder jeg meg stort sett unna, det er visst proteinet som er problemet for meg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 11:07   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Er meieriprodukter naturlig?

Vi i n0rden tåler n0k mjølkepr0dukter 0g da helst de feite bedre enn i andre deler av verden, siden vi har brukt de. Men jeg merker selv atvanlig mjølk ikke er bra,men jeg kan fint spise masse c0ttage cheese 0g fløte uten at det irriterer slimhinnene 0g jeg blir lett slimete i hals 0g nese. Vanlig mjølk blir jeg slimete av 0g får v0ndt i magen av.
Det er n0k st0re f0rskjeller på mennesker her i n0rden 0g, så man må vel bare h0lde seg til det s0m funker.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 11:27   #5
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Er meieriprodukter naturlig?

Enig med Roar!
meieriprodukter er ikke naturlig fra Steinalderen. De fleste av oss har ikke tilpasset mage/tarm-system for dette. Det gjelder feite produkter også.
At noen tåler det ganske bra betyr ikke at det verken sunt eller naturlig. Man kan fint klare seg uten, og som det blir nevnt... så er det ikke vanlig innslag i resten av verden. Og det er det en grunn til!
Jeg tror mange, mange har helseplager pga melk. Bare at de ikke vet at det kan skyldes det. De er så vant til plagene at de tror det er normalt! "alle" har det jo... alle skal liksom ha en og annen plage..ikke noe unormalt ved det...
Jeg har en unge som var stadig snørret og var småforkjølet støtt. Alle sa til meg at det typisk barnehage-barn. De smittes lett. Det skal være sånn. Jeg kuttet ut gluten. Det ble noe bedre, men ikke helt bra. Så kuttet jeg ut melk(ost, rømme etc...hun har aldri drukket melk) og etter 2 uker var snørr og kronisk hoste borte! hun har aldri hatt problemer med mage etc..og har nå vært helt fin....knapt hostet eller vært forkjølet på 1,5 år!! omgangsyke har hun ikke hatt på flere år. vært helt super helse! og hun som var kronisk syk og atopisk eksem.
Det er mange snørrete unger... vi tror det skal være sånn!
melk er for kalver og bør ses på som "godteri" for oss mennesker.. greit til lørdagskos for de som tåler, men burde ikke være hverdagsmat. ihverftall ikke for barn.

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/exercise/wE5swIX/]

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 11:41   #6
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Er meieriprodukter naturlig?

Men hva spiser dere da?
Jeg har alltid følt at det er rømme og fløte som øker fettprosenten i maten min..
(drikker ikke melk)

Hvordan lager dere saus f.eks?
Mener det var en tråd om dette, å leve uten meieriprodukter. Skal sjekke den ut

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 11:44   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Er meieriprodukter naturlig?

Jeg har prøvd uten mjølkepr0dukter 0g det eneste jeg 0pplevde var at det ble mindre variasj0n i maten.. Så jeg spise det. Men jeg passer på at det meste av fettet k0mmer fra smør eller maj0nes 0g ikke fløte/rømme pga karbene. Jeg vil ikke at karb0kv0ta skal bli spist 0pp av karber fra fløte, karbene skal k0mme fra grønnsaker.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 11:51   #8
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Er meieriprodukter naturlig?

Ja, var det jeg tenkte Imse...
Fløte og rømme er prikken over i'en på måltidene mine
Er ikke så glad i melk eller ost, men fløte altså...!

Meieriprodukter er ikke en partystopper for meg, men det gjør det ikke sunt allikevel.
Blir litt rart for meg å preike til folk om hvor unaturlig det er med karbohydrater, og samtidig trykke i meg meieriprodukter

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 11:52   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er meieriprodukter naturlig?

Jeg bruker bl.a kokosmelk i gryter. Blander mye grønnsaker i mat, f.eks kjøttkaker med oppmalte grønnsaker. Smørsauser, bernaise, eggesmør etc. Det blir bare en vane, egentlig. Og kroppen min har det mye bedre uten. Jeg passer på å spise de feteste kjøttypene og bruke mye smør i maten.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 12:17   #10
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Er meieriprodukter naturlig?

Jeg skjønner at fløte og ost gjør lavkarbo til genial og supergod mat! det gjør det, jeg skulle ønske jeg tålte mer av det, alt smaker jo godt med en klatt rømme eller fløte opp i. lett å lage god mat da! men naturlig er det ikke. eller super-sunt.
Når det gjelder de som har prøvd å kutte ut melkeprodukter så bør man se langsiktig på det. feks minst 3 mnd HELT uten..og så innføre det igjen. Det kan være godt for kroppen å få noen pauser.. kanskje spesielt på høsten hvor normal D-vitaminer og sollys er lite av, og influensa-sesongen er her.
Jeg bruker feks feit kokosmelk istedenfor. Jeg lager smoothie med linfrø-olje, kokosolje, eggeplommer etc...
har cocosa i teen min, lager eggemelk etc
spiser bare FETT kjøtt(aldri fileter etc). Når vi har taco bruker jeg medisterdeig eller kylling med mye smør(ghee). Jeg spiser også fet fisk, nøtter/mandler.
baker brød av egg, mandler, smør og kokosmel! supergod!..
i tillegg tar jeg tilskudd av fiskeoljer og nattlys.
så fettet er på plass uten melkeprod!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/exercise/wE5swIX/]

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 12:21   #11
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Er meieriprodukter naturlig?

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Men hva spiser dere da?
Jeg har alltid følt at det er rømme og fløte som øker fettprosenten i maten min..
(drikker ikke melk)

Hvordan lager dere saus f.eks?
Mener det var en tråd om dette, å leve uten meieriprodukter. Skal sjekke den ut

Prøv med avokado og oljer, f.eks? Vet ikke hvordan det er med Lutz i forhold til nøtter, men det har jo mye bra fett i seg - om de da ikke er ristet/stekt/hvadetnåheter sånn at fettet har blitt dårlig, da.. altså råe nøtter er best.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 18:30   #12
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Er meieriprodukter naturlig?

Skal nok alltids klare å erstatte fettet fra meieri med noe annet fett, er vel mer redd for at maten skal bli kjedelig. Rømme, fløte og majones er 3 ting jeg alltid må ha i kjøleskapet Kokosmelk er veldig godt, men kan se for meg at jeg raskt blir lei kokossmaken i lengden?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 18:38   #13
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Er meieriprodukter naturlig?

Er det slik at dere tror at personer som spiser lavkarbo, men samtidig meieriprodukter, kan risikere å få følgesykdommer?

Jeg kommer aldri til å klare å unngå alt som er usunt for meg, men jeg ønsker å spise så fornuftig som mulig.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 18:53   #14
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Er meieriprodukter naturlig?

Interresant tråd, jeg skal nemlig prøve meg på melkefritt kosthold framover, i hovedsak for å teste om astmaen/kondisen blir bedre, også har jeg en mistanke om at jeg kommer til å rase ned i vekt uten all den fløten jeg heller i meg Blir spennende om jeg merker forskjell!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 21:39   #15
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Er meieriprodukter naturlig?

Spar meg.

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 21:45   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er meieriprodukter naturlig?

Opprinnelig lagt inn av paprika, her.

Spar meg.

For hva?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 22:41   #17
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Er meieriprodukter naturlig?

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Er det slik at dere tror at personer som spiser lavkarbo, men samtidig meieriprodukter, kan risikere å få følgesykdommer?

Jeg kommer aldri til å klare å unngå alt som er usunt for meg, men jeg ønsker å spise så fornuftig som mulig.

Vanskelig spørsmål det der! jeg tror hver og enkelt må kjenne på kroppen hva den tåler. Det kan gi følgesykdommer hvis du ikke lytter til kroppen din! med eller uten melk
Hvis du er i god form, super-helse, aktiv og fornøyd (og ikke har noen plager du ønsker bort) så ville jeg beholdt melke-innslagene i kostholdet! det er jo deilig mat da! beriker veldig lavkarbo-kosten, og det er mer kos med det.
Jeg tror heller ikke at det er skadelig AV OG TIL(ikke hverdagsmat eller i STORE mengder) for de som tåler det...
verre er det med de som ikke tåler men som ikke vet om det.... ja da kan det bli følgesykdommer.

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/exercise/wE5swIX/]

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 23:06   #18
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Er meieriprodukter naturlig?

Jeg har skjønt det slik at syrnede melkeprodukter er tildels helsefrembringende. (Bare tenk på det folket som lever av geitekjøtt, yoghurt og honning, de blir jo steingamle og er spreke til de er 100 og vel så det. Husker jo ikke i farta hvor de lever, men det var oppe i noen fjellandsbyer.)

Jeg tror ikke at vi skal stirre oss blinde på hva som var hverdagskost i steinalderen, da hadde det ikke vært så veldig mye vi kunne spise i dag.
F.eks er blomkål og brokkoli (og de fleste kåltypene vi har i dag) ikke noe som fantes i steinalderen, men de er et produkt av målrettet "avl". Og da etter at mennesket ble jordbrukere.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 21:38   #19
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Er meieriprodukter naturlig?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

For hva?

For melkefobi. Jeg sier meg enig med Gracella. Tror ikke vi skal legge så mye vekt på det de spiste i steinalderen. Det er jo ikke som om de levde så veldig lenge noen av dem.

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 21:44   #20
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Er meieriprodukter naturlig?

Opprinnelig lagt inn av paprika, her.

For melkefobi. Jeg sier meg enig med Gracella. Tror ikke vi skal legge så mye vekt på det de spiste i steinalderen. Det er jo ikke som om de levde så veldig lenge noen av dem.

Enig jeg også. Det er melkeprodukter som gjør det slik at magen min er ok. Uten melkeprodukter hver dag blir den jæ....ig.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 22:50   #21
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Er meieriprodukter naturlig?

Opprinnelig lagt inn av paprika, her.

For melkefobi. Jeg sier meg enig med Gracella. Tror ikke vi skal legge så mye vekt på det de spiste i steinalderen. Det er jo ikke som om de levde så veldig lenge noen av dem.

Men i all verden - er det vedtatt og bestemt at alle tåler alt nå da? Skal vi ikke kunne diskutere slike ting?
Jeg tror kanskje det finnes litt flere faktorer enn hva de spiste som spilte inn på levealderen på steinalderen altså.....

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Enig jeg også. Det er melkeprodukter som gjør det slik at magen min er ok. Uten melkeprodukter hver dag blir den jæ....ig.

Og det motsatte gjelder for mange mennesker også...

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 22:54   #22
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Er meieriprodukter naturlig?

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Men i all verden - er det vedtatt og bestemt at alle tåler alt nå da? Skal vi ikke kunne diskutere slike ting?
Jeg tror kanskje det finnes litt flere faktorer enn hva de spiste som spilte inn på levealderen på steinalderen altså.....

Og det motsatte gjelder for mange mennesker også...

Sant, derfor det bør være aksept for at noen faktisk trenger melkeprodukter også.. JEG gjør det.. Jeg MÅ ha et par glass melk hver dag, og det utgjør ikke mange karbene i mine regnestykker. Jeg kutter heller ut noe annet, for jeg VET og kjenner at kroppen min trenger melka, osten og rømmen..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 23:56   #23
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Er meieriprodukter naturlig?

Jeg tror nok at steinaldermenneskene var veldig lite plaget av kostholdsrelaterte dødsfall...med mindre vi tar med dødsfall i forbindelse med matanskaffelsesprosessen og de tilfeller at de endte opp som kostholdet til et rovdyr. Eller hvis de sultet ihjel...

Angående meieriprodukter:
Jeg kan ikke spise Biola-produkter eller noen av disse yoghurtene som skal holde orden på magen. Vanlig yoghurt går greit, Biola gjør meg skyldig i 1/3 av jordens samlede metangassutslipp...
Jeg drikker ikke melk selv om jeg tåler det, men spiser rømme, CF, CC og ost (+fløte) med god samvittighet. Disse er naturlige (nok) produkter for meg

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 07:35   #24
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Er meieriprodukter naturlig?

Sitat:

Rømme, fløte og majones er 3 ting jeg alltid må ha i kjøleskapet

Men du vet at majo ikke er et melkeprodukt, ikke sant? Det er bare å kjøre på med majo

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 09:10   #25
kiwo
Medlem
 
kiwo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 50
kiwo er på en erverdig vei

Sv: Er meieriprodukter naturlig?

Interessant å lese alle innleggene her.
Jeg har skikkelig problem med å gå ned, og har tenkt endel på at jeg kanskje må kutte ut meieriproduktene. Men har vegret meg, for det høres veldig ensformig ut. Men nå tror jeg. etter å lest innleggene her, at det er det jeg må gjøre.

Har et ønske om å komme inn i bunaden min og da må jeg gjøre noen grep for å få fart på vektnedgangen Har holdt meg til lavkarbo siden midten av oktober, og har gått ned ca 2 kg.....hmmmmm..... her må det gjøres noen grep

__________________


kiwo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Knallgod og naturlig søt peppermynte-te! Huldr Smoothies / drikke 6 07-10-08 23:35
100% naturlig søtning med 0 g karbo! xeena82 Ketolysekuren 2 23-08-08 07:56
Potetgull-naturlig sunt! Sugarpill Livets lyse side 7 01-12-07 12:28
Naturlig vann med smak! Iset Generell ernæringsdebatt 15 17-08-06 12:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no