Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Dere som ikke trener men likevel går ned

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-03-12, 18:36   #1
Harper
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Det gode vestland
Innlegg: 16
Harper er på en erverdig vei

Dere som ikke trener men likevel går ned

.. jeg forsår ikke hvordan dere klarer det.
Jeg liker i utgangspunktet godt å trene, men har ofte ikke tid.
Er alene med en 6 år gammel gutt, og får meg ikke til å dra ham med meg til treningsstudio hver uke. Ikke har han lyst heller.

Jeg sitter mye på jobb, men prøver å være besvisst på dette. Går trapper og ellers huske å ta pauser fra pc og bevege meg.
Jeg går til og fra jobb hver eneste dag.
Ca 20 min hver vei. Kveldene blir mye sitting i sofa og lite aktivitet.
Er bundet til heimen da lille prinsen ligger og sover.

Ergo; jeg får ikke beveget med i den grad jeg burde.
Er det virkelig slik at jeg uansett vil gå ned dersom jeg er i ketose?
Nå skal det sies igjen, at jeg virkelig liker aktivitet, så jeg prøver meg ikke på unnasluntring, men får altså ikke trent så mye jeg vil.

Vil gjerne høre litt hvordan dere klarer det.. dere som ikke trener men likevel går ned.
Og har dere ellers gode tips, er hjertet mitt på vidt gap.

Harper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Ketose Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 18:39   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned.

Kan du ikke trille med han når han sover da?
Ellers så går vel mange fint ned uten å trene, men trening har ingen vondt av!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 18:45   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned.

Jeg har diagnosen ME, og kan følgelig ikke trene. Spaserer litt hver dag, men jeg må da hele tiden ta hensyn til energiøkonomiseringen min, så hvis jeg går et kvartal for langt går det på bekosting av å ta en klesvask, feks. Osv. (Med andre ord ikke så ofte jeg har "råd til" å gå lenger enn til dagligvarebutikken.) MEN jeg har gått ned over 30 kilo med ketogent kosthold likevel, så, jepp, det er fullt mulig. Kosthold alene har gjort fantastiske ting for meg, i alle fall!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 19:05   #4
Harper
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Det gode vestland
Innlegg: 16
Harper er på en erverdig vei

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Nellie, jeg tror jeg ville fått litt lange og mange lange blikk om jeg skulle trille på 6 åringen min.
Hadde han vært 6 mnd skal jeg love deg jeg hadde trillet ham rundt. hehe.

Rin, du har jo vært fantastisk flink! 30 kg. Det er jammen meg utrolig imponerende! Det må være en deilig følelse.
Kjenner noen som har samme diagnose som deg, og har hørt mye om hvor vanskelig det er. Jeg håper at du blir bedre, for det er det jo også mange som blir på sikt.
Kan jeg spørre deg om du har vært streng på inntak under preioden du har gått ned?
Altså, har du spist veldig lite og ketogent?
Nøtter, sukkererstatning ol -benytter du deg av slikt eller holdt deg helt ren?
Blir så imponert over dere som har klart å gå ned så mye!
Viser bare at man får til alt om man virkelig vil!
Gratulerer!

Harper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Ketose Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 19:05   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.194
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Jeg for min del gikk mye fortere ned i vekt før jeg begynte å trene, enn etter. 12 kg ned fra august til nyttår uten trening, og fire kg ned siden nyttår med trening tre ganger i uken. Men jeg har fått mer muskler enn jeg noengang har hatt av treningen da, så noe av grunnen til stagnasjonen ligger nok der. Mne ja, det e roverhode ikke noe problem å gå ned i vekt uten trening. Tren gjerne for formens del, men for slankingens del er det kostholdet som er det viktigste!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 19:22   #6
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Jeg gikk ned mesteparten av de kiloene jeg har mistet uten å trene......
Trente en periode hver dag - ca 30 minutter og gikk ikke fortere ned da....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 19:30   #7
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Men altså...

Du må ikke gå på treningssenter for å trene! Når han har lagt seg er det jo bare å slå seg løs i stuen,med styrketrening og kondisjon. Istedenfor å sitte i sofaen.
Kjøp dvd'er med forskjellig type trening f.eks.

Eller hør med en venninne om hun kan sitte barnevakt for deg en dag i uken. Gå turer i fjellet i helgene. Mange muligheter

Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 19:31   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Opprinnelig lagt inn av Harper, her.

Rin, du har jo vært fantastisk flink! 30 kg. Det er jammen meg utrolig imponerende! Det må være en deilig følelse.
Kjenner noen som har samme diagnose som deg, og har hørt mye om hvor vanskelig det er. Jeg håper at du blir bedre, for det er det jo også mange som blir på sikt.
Kan jeg spørre deg om du har vært streng på inntak under preioden du har gått ned?
Altså, har du spist veldig lite og ketogent?
Nøtter, sukkererstatning ol -benytter du deg av slikt eller holdt deg helt ren?
Blir så imponert over dere som har klart å gå ned så mye!
Viser bare at man får til alt om man virkelig vil!
Gratulerer!

Takk, takk - har nå vært syk i godt og vel 10 år, man blir jo vant til det etterhvert. Jeg la om kostholdet for ca 2,5 år siden, så må jo understreke at vekttapet ikke har skjedd "over natta".

Mesteparten av tiden har jeg spist ketogent, uten restriksjoner på kalorier/mengde - men jeg er naturlig småspist. Har spist både nøtter og sukkerfri sjokolade/bakst, funnet ut hva slags ting jeg tåler og ikke tåler. (I tillegg er jeg periode-pepsimax-oholiker...) Har hatt ferieturer og nedturer () med tilhørende utskeielser, men alltid bare rettet ut ryggen og fortsatt videre med det kostholdet som gjør at jeg føler meg best. I hverdagen spiser jeg dog veldig rent, nesten aldri brøderstatninger eller lignende - det går i grønnsaker, kjøtt, egg, og kokosmelk / fete meieriprodukter.

I perioder må jeg ty til en del atkins-barer og slikt siden energien svikter, men kjenner jo på kroppen at det ikke akkurat er optimal ernæring. Det er det som er så fint etter å ha holdt på en stund - man kjenner forskjellen på å ha spist ordentlig mat og "juksemat". Det gjør det mye lettere å velge riktig.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 19:36   #9
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Jeg gikk ned mesteparten av de kiloene jeg har mistet uten å trene......
Trente en periode hver dag - ca 30 minutter og gikk ikke fortere ned da....

Syntes ikke du bør skrive det på den måten til en nybegynner. (ifg innleggene så tenker jeg at hun er det)

Uansett hvilke diett eller kosthold man går på er det ALDRI negativt å trene om man føler at man har overskudd til det!(og har man ikke overskudd så får man ofte mer av det når man begynner å trene)
Selv om man ikke går fortere ned i vekt,så gagner det kroppen vår å være fysisk aktiv. Man blir sterkere og bytter fettet med muskler (som ikke alltid vises på vekten,men i cm)

Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 19:46   #10
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Opprinnelig lagt inn av Janeymaleney, her.

Syntes ikke du bør skrive det på den måten til en nybegynner. (ifg innleggene så tenker jeg at hun er det)

Uansett hvilke diett eller kosthold man går på er det ALDRI negativt å trene om man føler at man har overskudd til det!(og har man ikke overskudd så får man ofte mer av det når man begynner å trene)
Selv om man ikke går fortere ned i vekt,så gagner det kroppen vår å være fysisk aktiv. Man blir sterkere og bytter fettet med muskler (som ikke alltid vises på vekten,men i cm)

Jeg svarte jo bare på det hun spurte om.... Det må da vel være lov?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 19:52   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Da jeg begynte med ketolysekuren følte jeg meg for tung til å trene. Men jeg gikk turer, brukte helgevask som trim
Etterhvert som vekta gikk ned så begynte jeg å leke med sportsprogram på Wii fit .... enkle lette øvelser, boksing, step, yoga osv.
Så fikk jeg sansen for Zumba.. og driver med det hjemme... jeg kjøpte etterhvert dvd'er her: www.zumbafitness.no
Men i starten sjekka jeg ut og lasta ned fra youtube for å se om det var noe for meg

Det viktigste er at du finner noe som er lystbetont og som passer for deg

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 19:54   #12
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Det kommer vel helt an på hvor mye man har å ta av?

De som har veldig overvekt går mye ned selv uten å trene, mens de som har lite å ta av kanskje må "jobbe" mer for det, utenom kostholdet.

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 20:20   #13
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Opprinnelig lagt inn av Janeymaleney, her.

Syntes ikke du bør skrive det på den måten til en nybegynner. (ifg innleggene så tenker jeg at hun er det)

Uansett hvilke diett eller kosthold man går på er det ALDRI negativt å trene om man føler at man har overskudd til det!(og har man ikke overskudd så får man ofte mer av det når man begynner å trene)
Selv om man ikke går fortere ned i vekt,så gagner det kroppen vår å være fysisk aktiv. Man blir sterkere og bytter fettet med muskler (som ikke alltid vises på vekten,men i cm)

Når vedkommende gjerne VIL trene, men ikke får til så mye hun ønsker fordi hun er alene med et barn, svarer vi på det vedkommende spør om, synes jeg

Jeg har gått ned 26-27 kg med lite "trening". Har hunder jeg går turer med når formen holder.

I "fin form" perioder trener jeg gjerne, men ser definitivt ikke forskjell på vekta av den den grunn

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 20:48   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Opprinnelig lagt inn av Harper, her.

Nellie, jeg tror jeg ville fått litt lange og mange lange blikk om jeg skulle trille på 6 åringen min.
Hadde han vært 6 mnd skal jeg love deg jeg hadde trillet ham rundt. hehe.

Haha, herregud! Jeg var helt sikker på at det sto 6 måneder.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 20:59   #15
Harper
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Det gode vestland
Innlegg: 16
Harper er på en erverdig vei

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Opprinnelig lagt inn av Janeymaleney, her.

Syntes ikke du bør skrive det på den måten til en nybegynner. (ifg innleggene så tenker jeg at hun er det)

Uansett hvilke diett eller kosthold man går på er det ALDRI negativt å trene om man føler at man har overskudd til det!(og har man ikke overskudd så får man ofte mer av det når man begynner å trene)
Selv om man ikke går fortere ned i vekt,så gagner det kroppen vår å være fysisk aktiv. Man blir sterkere og bytter fettet med muskler (som ikke alltid vises på vekten,men i cm)


jeg er glad for alle tips og råd.
Ja, jeg er så og si nybegynner. Har snikt litt innpå forumet over en lengre tid, men har kun vært i gang med ketongent kosthold i tre uker.
Jeg er helt enig i at trening alltid er bra. For alle. Men var også veldig nysjerrig på om man går ned selv om treningen ikke er stor del av hverdagslivet..

Takk for gode svar alle mann.

Harper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Ketose Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 21:00   #16
Harper
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Det gode vestland
Innlegg: 16
Harper er på en erverdig vei

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Haha, herregud! Jeg var helt sikker på at det sto 6 måneder.

Hehehe!
Det var et gøy svar, det der!
Ser det for meg! Jeg SKAL gå tur, så du får vær så god sitte i vognen, store gutt.

Harper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Ketose Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 21:04   #17
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Det som også er veldig ok om man vil trene hjemme, og har plass til det, er en ellipsemaskin / crosstrainer. Vi har en, den bor i stuen.. først var det meningen den skulle på soverommet eller i kjellerstuen, men nå har vi kapitulert og latt den bli i stuen, og nå er vi vant til det og "ser den ikke mer". Den er hvit, da, så heldigvis ikke så stygg, selv om jeg ikke skal påstå at den er pen heller. Veldig greit å trene på en sånn foran tv'en når barna sover! Denne har vi:


Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 21:12   #18
Harper
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Det gode vestland
Innlegg: 16
Harper er på en erverdig vei

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Da jeg begynte med ketolysekuren følte jeg meg for tung til å trene. Men jeg gikk turer, brukte helgevask som trim
Etterhvert som vekta gikk ned så begynte jeg å leke med sportsprogram på Wii fit .... enkle lette øvelser, boksing, step, yoga osv.
Så fikk jeg sansen for Zumba.. og driver med det hjemme... jeg kjøpte etterhvert dvd'er her: www.zumbafitness.no
Men i starten sjekka jeg ut og lasta ned fra youtube for å se om det var noe for meg

Det viktigste er at du finner noe som er lystbetont og som passer for deg

Takk for gode råd. Gerd.
Jeg har kjøpt et treningsspill til min sønns X-box. Har brukt denne en del, og blir både svett og andpusten. ;
Tidligere har jeg trent mye spinning og styrke, noe jeg virkelig liker - så jeg får meg noen økter i mnd på treningssenter. Men ikke så mye jeg føler jeg burde i en fase hvor jeg har lyst å gå ned 15 kg..

Men tenker at all bevegelse i hvedagen er bra. Og økt aktivitet gir også veldig mye mer energi, som igjen gjør at du vil være mer i aktivitet. Så det er en god sirkel akkurat det der.

Harper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Ketose Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 21:13   #19
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Opprinnelig lagt inn av Harper, her.

Men tenker at all bevegelse i hvedagen er bra. Og økt aktivitet gir også veldig mye mer energi, som igjen gjør at du vil være mer i aktivitet. Så det er en god sirkel akkurat det der.

Jepp

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 21:14   #20
Harper
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Det gode vestland
Innlegg: 16
Harper er på en erverdig vei

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Opprinnelig lagt inn av Bravo, her.

Det som også er veldig ok om man vil trene hjemme, og har plass til det, er en ellipsemaskin / crosstrainer. Vi har en, den bor i stuen.. først var det meningen den skulle på soverommet eller i kjellerstuen, men nå har vi kapitulert og latt den bli i stuen, og nå er vi vant til det og "ser den ikke mer". Den er hvit, da, så heldigvis ikke så stygg, selv om jeg ikke skal påstå at den er pen heller. Veldig greit å trene på en sånn foran tv'en når barna sover! Denne har vi:


Stilig!
Det må være deilig å kunne ha den stående foran tven, gitt.
Bruker du den mye?
Kanskje en vakker dag skal jeg invistere i en slik duppedings. Ser fristende ut!

Harper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Ketose Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 22:06   #21
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Yoga før du legger deg er deilig. Jeg har også en sønn på snart 6 og han er flau over å sitte i vogn men gjør det av og til likevel med meg på lengre gåturer. Noen ganger vil han at jeg går alene mens han nistirrer på barnetv eller tegnefilm. Da går jeg heller flere småturer. For jeg klarer ikke å sitte stille hele dagen. På jobben har jeg heldigvis ikke sitte-jobb, det fikser jeg ikke.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 22:26   #22
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Jeg har også ME og kan derfor ikke trene. All "trening" jeg får er når jeg går til og fra kontorer og butikker nede i den lille byen vår, gjør lettere husarbeid (har vaskehjelp) og går trappa her hjemme. Likevel har jeg gått ned 20 kg på litt over 5 mnd på Eurodietten

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 10:21   #23
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Opprinnelig lagt inn av Harper, her.

Stilig!
Det må være deilig å kunne ha den stående foran tven, gitt.
Bruker du den mye?
Kanskje en vakker dag skal jeg invistere i en slik duppedings. Ser fristende ut!

Det går litt i perioder for meg, mens mannen bruker den jevnt mye gjennom året, ca tre ganger i uken med en times trening hver gang. Jeg kjører 20-40-minuttersøkter når jeg bruker den. TV foran er et must for meg, må ha noe å kikke på, da er det liksom helt greit å trene.

Denne har ulike dataprogrammerte "løyper" så den varierer motstanden litt, og det er veldig bra, ellers blir det litt kjedelig å stå og tråkke mot samme motstand hele tiden. Den regner også ut km du har "kjørt", kalorier du har brukt og kan måle pulsen, men for meg er ikke siste der så viktig, tror ikke den måleren er så nøyaktig heller. Kalorier forbrukt er kult å se, den funksjonen er morsom.

Ellipsemaskiner er bra fordi de gir trening med myke sirkelbevegelser for kroppen, så det er skånsomt for folk med dårlige knær, slitasjeskader o.l, men er likevel en maskin som gir deg vektbærende og dermed mer effektiv trening. Her i huset har vi mannen med nettopp knær og også et nakkeprolaps som gjør at det i perioder er dumt å jogge, og å flektere nakken er også litt uheldig med prolapset, dermed ble også svømming litt uaktuelt. (Brystsvømming) Begge disse var "hans" treningsformer, så denne ble virkelig redningen for ham, og for meg ligger verdien i å kunne trene hjemme, slippe å gå fra barna og bare trene når de har lagt seg, og slippe disse evinnelige kontingentene til treningssentre osv.

Dette er vår tredje maskin. Jeg kjøpte den første halvt til mannen og halvt til meg selv i gave da han hadde bursdag for tre år siden, og de to første var et dårlig merke (Buffalo, tror jeg de het) fra Smart Club og gikk fort i i stykker. Dette merket, Abilica, er mye bedre, men vi har kjørt også denne hardt og hatt en service på den allerede. Da kom det reparatør hit, så ikke så trøblete som det høres ut, men det er uansett viktig å kjøpe god kvalitet og etterstramme og smøre den jevnlig..

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 10:36   #24
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Opprinnelig lagt inn av Harper, her.

.. jeg forsår ikke hvordan dere klarer det.
Jeg liker i utgangspunktet godt å trene, men har ofte ikke tid.
Er alene med en 6 år gammel gutt, og får meg ikke til å dra ham med meg til treningsstudio hver uke. Ikke har han lyst heller.

Jeg sitter mye på jobb, men prøver å være besvisst på dette. Går trapper og ellers huske å ta pauser fra pc og bevege meg.
Jeg går til og fra jobb hver eneste dag.
Ca 20 min hver vei. Kveldene blir mye sitting i sofa og lite aktivitet.
Er bundet til heimen da lille prinsen ligger og sover.

Ergo; jeg får ikke beveget med i den grad jeg burde.
Er det virkelig slik at jeg uansett vil gå ned dersom jeg er i ketose?
Nå skal det sies igjen, at jeg virkelig liker aktivitet, så jeg prøver meg ikke på unnasluntring, men får altså ikke trent så mye jeg vil.

Vil gjerne høre litt hvordan dere klarer det.. dere som ikke trener men likevel går ned.
Og har dere ellers gode tips, er hjertet mitt på vidt gap.


Med en frisk kropp er det ganske ukomplisert;

- kroppens fettmengde justeres med kosthold

- kroppens styrke/utholdenhet justeres med trening


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 11:05   #25
Tone-Rose
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 42
Innlegg: 212
Tone-Rose har en fantastisk aura rundt segTone-Rose har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Opprinnelig lagt inn av Bravo, her.

Det som også er veldig ok om man vil trene hjemme, og har plass til det, er en ellipsemaskin / crosstrainer. Vi har en, den bor i stuen.. først var det meningen den skulle på soverommet eller i kjellerstuen, men nå har vi kapitulert og latt den bli i stuen, og nå er vi vant til det og "ser den ikke mer". Den er hvit, da, så heldigvis ikke så stygg, selv om jeg ikke skal påstå at den er pen heller. Veldig greit å trene på en sånn foran tv'en når barna sover! Denne har vi:


Jepp, en slik en har jeg også (en annen modell).... kjempefin å trene med foran TVn... men man trenger jo ikke inverstere i dyre maskiner for å trene litt hjemme... kan jo kjøpe deg en rockering og ett sett manualer på europris (til 199 kr), så har du jo en fin start Jeg kjøpte meg en bok på Rema1000 om enkle øvelser man kan gjøre hjemme, uten noe særlig med utstyr, du kan sikkert finne noe på nett også om hvordan trene uten dyre maskiner

__________________




Skriv gjerne en kommentar i Dagboka mi
Tone-Rose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere? Tiril77 Lavkarbo generelt 30 05-04-11 14:55
Hvor mye trener dere når dere går på ketolyse? (Helt ny her og lurer jo litt) Bubbla Ketolysekuren 24 09-02-10 00:01
Kanskje ketolyse ikke er noe for meg likevel? Lille-Lulle Ketolysekuren 10 28-09-08 13:05
Hva trener dere, og når på dagen trener dere? Chumpsy Lavkarbo generelt 7 08-08-05 20:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no