Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Er dette en ok lunsj?

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-04-11, 13:25   #1
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Er dette en ok lunsj?

Jeg synes det å lage matpakke er vanskelig, så da spør jeg:
2 kokte egg
1 halv avokado
1 skive lavkarbobrød
Og noen osteknekkiser

Er det ok lunsj? Noe jeg burde kutte eller tilføre?

Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 13:30   #2
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Er dette en ok lunsj?

Høyrest heilt ok ut for meg. Men eg hadde kanskje valgt enten lavkarboskiva eller osteknekkisane. Men du må sjølv finne ut kva du treng for å bli mett. Eg har ete omtrent det same til frukost nokre gongar.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 13:31   #3
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Er dette en ok lunsj?

Ok, jeg kan ta med skiven og blir jeg mett uten den så dropper jeg den Det er ganske fysisk arbeid som man blir veldig sulten av, så jeg er redd for å ikke bli mett og

Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 13:33   #4
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Er dette en ok lunsj?

Høres bra ut, men som furine sier: mulig en av brødtypen?
Det er kjekt å sjekke hvor mange karber det er i akkurat brødet, for du skal jo spise resten av dagen også

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 13:34   #5
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Er dette en ok lunsj?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Ok, jeg kan ta med skiven og blir jeg mett uten den så dropper jeg den Det er ganske fysisk arbeid som man blir veldig sulten av, så jeg er redd for å ikke bli mett og

Sorry, vi svarte og postet på likt
Så ikke ditt svar.
Ha en fin dag.

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 13:37   #6
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Er dette en ok lunsj?

I følge oppskriften skal brødet gi ca 1 karb per skive, men helt sikker er jeg jo ikke. Kanskje jeg kan ta den til kvelds på jobben med noe kjøttpålegg til hvis jeg blir sulten?

Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 13:38   #7
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Er dette en ok lunsj?

Ja, du skal ete til du er passeleg mett. Hugs å få i deg nok væske også!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 13:39   #8
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Er dette en ok lunsj?

Men et nybegynner spørsmål, hvorfor en av tingene, er det karber i osteknekkisene? På ostepakken står det 0 karber?

Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 13:41   #9
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Er dette en ok lunsj?

Om du brukar ost utan karbar, så er knekkisane også karbfrie. Og det er jo fint! Nokre ostar har litt karb, til dømes slike ostar som ein får kjøpt i skiver (i plast) til å smelte på hamburger.

Eg har ofte brukt osteknekk som knekkebrød til frukost. Har på makrel i tomat (har ein sort her nede med veldig få karb i, smakar ikkje så godt som Stabburet sin, men pytt!) og ein god dæsj majones. Nam!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 14:05   #10
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er dette en ok lunsj?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Men et nybegynner spørsmål, hvorfor en av tingene, er det karber i osteknekkisene? På ostepakken står det 0 karber?

Det blir nok anbefalt kun en av delene da brøderstattere ofte er grunnen til at noen ikke går så mye ned i vekt.

Et annet tips til de som ikke blir mette, særlig i begynnelsen av omlegging av kostholdet til lavkarbo, drikk et glass med vann med 1ss fiberhusk i, rør rundt og drikk umiddelbart, dette metter og holder magen i orden om du sliter med treg mage. Masse fiber er det også.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 14:13   #11
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Er dette en ok lunsj?

Ost er jo ost (protein og feitt), og ikkje brøderstatning slikt sett. Men ja, nokre kan oppleve brøderstatning som vektstoppar.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 16:09   #12
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Er dette en ok lunsj?

Takk for alle svar! Ble mett uten skiven, så da sparer jeg den til kvelden

Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 19:34   #13
snitzel68
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 28
snitzel68 er på en erverdig vei

Sv: Er dette en ok lunsj?

Osteknekkis er vel bare smelta ost, og ikke en brøderstatning

snitzel68 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 19:45   #14
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Er dette en ok lunsj?

Opprinnelig lagt inn av snitzel68, her.

Osteknekkis er vel bare smelta ost, og ikke en brøderstatning

Ja, det var det eg meinte. (men som eg ikkje greidde å seie så klart!) Men det funkar som "knekkebrød", altså noko å ha pålegg på.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva har du spist til lunsj? Marianne Lunsj 347 20-09-14 18:30
Lunsj cafe latte Ketolysekuren 3 04-01-11 12:17
Lunsj overlap Ketolysekuren 3 20-03-08 13:10
Er dette greit som lunsj? Kanari Spørsmål og svar 1 10-06-06 10:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no