Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Motivasjon: 17 år gammel bergensjente gjør crossfit

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-11-12, 19:26   #26
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon: 17 år gammel bergensjente gjør crossfit

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

2 styrke og 2-3 kardioøkter er vel hva jeg vil kalle meget bra? Man får til det man vil innenfor de rammer man kan disponere. Noen ganger passer det å bo på gymmet andre ganger så må slikt vente. Jeg og kona trener minst 2 ganger i uka sammen og det er både hyggelig og koselig synes vi. Å være sosial betyr ikke nødvendigvis å ikke trene da ;-)

Skulle ønske Lille Gubben ville trene litt sammen med meg... Det hadde vært kos det! Men neida - han sitter bare og ser på! *snøft*

Han holder riktignok på å slanke seg, eller å holde vekten tenker jeg vi kaller det, men han hadde definitivt trengt litt oppstramming også...

Jeg elsker ham jo som har er, det er ikke det, men jeg ser hva han har å slekte på hva gjelder kroppsform (sin far) og han er på god vei for å si det sånn. Og jeg vil ikke at han skal bli sånn! Han sier bare at han skal bli med å trene når vi begynner å gå på ski (noe som antagelig blir 5 ganger i løpet av vinteren eller noe sånt...) og at han sykler da til og fra jobb om sommeren! 5 km hver vei på flatmark...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 00:00   #27
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Motivasjon: 17 år gammel bergensjente gjør crossfit

Måtte bare inn å se denne en gang til når jeg kom hjem i kveld.For en fantastisk jente,hvilken kropps beherskelse.Utrolig gøy å se.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 08:37   #28
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Motivasjon: 17 år gammel bergensjente gjør crossfit

Det skader ikke å ha bakgrunn fra turn. Jeg som 45 skulle vel slitt litt med å innarbeide baklengs flikkflakk når jeg ikke gikk på turn som ung... Og de hersens knærne mine må bli ti hakk bedre før jeg kan drømme om særlig dype knebøy. Husker ikke om hun gjorde det siste da.
Men herlighet. Det er rått å se på. Og at hun gjør det med et smil er supert. Treningsglede! Så får vi andre gjøre som best vi kan utifra våre forutsetninger eller mangel på sådanne..

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 08:50   #29
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon: 17 år gammel bergensjente gjør crossfit

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Men herlighet. Det er rått å se på. Og at hun gjør det med et smil er supert. Treningsglede! Så får vi andre gjøre som best vi kan utifra våre forutsetninger eller mangel på sådanne..

Flott å se er det, helt enig! Selv er jeg fornøyd med at jeg tydeligvis tok i ganske hardt da jeg trente i går formiddag, klarer bare såvidt å slepe meg opp trappa fra kjelleren på jobben i dag... Jeg har lårmuskler tydeligvis, selv om de ikke er så synlige akkurat...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 09:04   #30
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Motivasjon: 17 år gammel bergensjente gjør crossfit

Det er noe med kombinasjonen som er ekstra imponerende.Jeg kjenner jenter som tar mer i både benk og mark,men ingen som også kan gjøre flikk flakk og andre øvelser som krever så stor kropps beherskelse,gøy å se en virkelig atlet.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 19:46   #31
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Motivasjon: 17 år gammel bergensjente gjør crossfit

Ikke akkuratt 17, men motiverende: https://www.youtube.com/watch?v=qX9FSZJu448

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 07:44   #32
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Motivasjon: 17 år gammel bergensjente gjør crossfit

Det var imponerende på morgenen det! Er ikke noe som er så fint som sterke jenter. Digget hvordan hun sånn casually gikk rundt for å ta øvelsene- Får virkelig lyst til å begynne å løfte igjen!

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 10:24   #33
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Motivasjon: 17 år gammel bergensjente gjør crossfit

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Ikke akkuratt 17, men motiverende: https://www.youtube.com/watch?v=qX9FSZJu448

Imponerende !

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 00:18   #34
Shooterr
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 63
Shooterr er ny på veien

Sv: Motivasjon: 17 år gammel bergensjente gjør crossfit

Har selv trent crossfit i nærmere 9 måneder nå, etter mange år med mer ren styrketrening - og kan absolutt anbefale alle å prøve det; det er sykt motiverende og gir resultater ulikt noe annet treningsprogram (etter min mening).

Man kan fint trene etter crossfit-prinsippene alene på ett treningssenter (jeg gjør dette) eller i heimen om man har litt utstyr, men det aller beste er selvfølgelig å gå på prøvetime på et av landets etter hvert mange crossfit-sentere.

Crossfit er kort fortalt en blanding av styrkeøvelser (knebøy, markløft, press, frivendinger, rykk, kettlebell swings, osv), gymnastikk/kroppsvektsøvelser (pullups, pushups, dips, muscle-ups, osv) og kardio (løping, roing, burpees, hoppetau) som utføres med høy intensitet og konstant variasjon fra trening til trening. Målet er enten å utføre et gitt antall repetisjoner på kortest mulig tid, eller å utføre flest mulig repetisjoner innen en gitt tidsramme.

__________________


Shooterr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 00:35   #35
Shooterr
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 63
Shooterr er ny på veien

Sv: Motivasjon: 17 år gammel bergensjente gjør crossfit

Her er et par crossfit-økter som kan utføres på de aller fleste treningssentere. Vektene er oppgitt som anbefalte herre/dame-vekter. Skaler selvfølgelig ned litt hvis disse blir for tunge. Er det noen øvelser som er ukjent er det bare å sjekke crossfit.com / youtube f.eks.

A) Så mange runder som mulig på 20 minutter av:
5 Pullups
10 Pushups
15 Knebøy (ingen vekter)

B) 3 runder så raskt som mulig av:
500m roing
12 markløft (vekt tilsvarende kroppsvekten din)
21 box jump

C) 21-15-9 så raskt som mulig av:
Thrusters 42.5/30 kg
Pullups

D) 15-12-9-6-3 så raskt som mulig av:
Frivendinger 60/40 kg
Burpees med hopp over stanga

E) 5 runder så raskt som mulig av:
15 gående utfall-steg, 42.5/30kg
90 hopp med hoppetau

F) 5 runder så raskt som mulig av:
500m roing
15 Benkpress, 60/40kg

G) Så mange runder som mulig på 20 minutter av:
10 Kettlebell swings 32/24kg
10 box jumps
10 dips

H) 3 runder så raskt som mulig av:
500m roing
21 Burpees
400m løping


Dette var bare et lite utvalg - men jeg utfordrer så mange som mulig å prøve dette. Skaler ned vektene som sagt om det blir litt tungt, det er viktigst å ha rett teknikk for å unngå skader (men det skal ikke være for lett heller). Kan love at under alle disse øktene vil du være nær makspuls samtidig som du løfter rundt på tunge vekter - det og trene med en slik intensitet vil gi deg et treningsutbytte ut av en annen dimensjon.

__________________


Shooterr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 18:49   #36
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Motivasjon: 17 år gammel bergensjente gjør crossfit

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

... og kulemusklene glimrer med sitt fravær...

Vel, litt "kulemuskler" er det vel i de lårene og i gluteus maximus? Noe annet ville vært rart synes nå jeg. Jeg synes ikke hun er mindre pen heller bare fordi hun er muskuløs.

Kan se ut som hun har vært borti turn. Ikke en dum ting å ha vært borti :-) Og så mistenker jeg et genetisk potensiale som har blitt utnyttet på en god måte.

Uansett:
Fy fader for en prestasjon! Imponerende!

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 20:10   #37
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Motivasjon: 17 år gammel bergensjente gjør crossfit

Hun imponerer meg stort Rått!!

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som trener crossfit? mofe Trening 5 12-07-12 17:07
Crossfit Kipp Trening 4 02-05-12 21:28
Kan jeg trene CROSSFIT med tarmsykdom og på lavkarbo? Jaudaa Trening 13 19-03-12 16:11
Hardtrening/Crossfit på lchf expert1 Trening 17 17-08-11 13:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no