Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Start august

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-08-09, 10:03   #51
gamlasnyeliv
Medlem
 
gamlasnyeliv sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 117
gamlasnyeliv er på en erverdig vei

Sv: Start august

Hei Jeg startet også nå i august. Har fra før gått ned ca. 30 kilo med reductil og grete roede-liknende diett, men enda bør jeg ned 20 til. Etter å ha stått mer eller mindre i ro i to år uansett hva jeg gjør, tenkte jeg at det kunne testes å kutte karber...
er usikker på om jeg bør kute ut Reductilen, eller om jeg bare kan fortsette også på den? Noen som vet ?

gamlasnyeliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 11:07   #52
skravla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 11
skravla er på en erverdig vei

Sv: Start august

Opprinnelig lagt inn av Atalanta, her.

Jeg også startet nå mandag 3. august, men dette er 2. gang jeg prøver Ketolysekuren, og har også prøvd Atkins noen måneder for endel år siden. Klarte å nå matchvekt (ca 62 kg) med Atkins, men da jeg har stillesittende jobb snek kiloene seg på..

Tok en kroppsanalyse og fikk vite at kroppen min bestod av over 50% fett, jeg hadde nådd 80 kg, så da bar det i gang med Ketolysekuren, og jeg tok av 12 kg på ca 5 måneder før jeg ble gravid og alle gode forsett røk.

Etter noen år, et svangerskap, chips, godteri, en litt for stillesittende jobb og minimalt med trening har 6 av disse kiloene sneket seg på igjen, så nå må noe gjøres igjen Ser at jeg sliter med en permanent kostomlegging.. Men har i vertfall begynt å trene litt, og det skal jeg fortsette med også etter at jeg har nådd matcvekt igjen!!

Målet er 60 kg, startet på ca 74. Er ca 1,70 høy



nesten samme som meg du da! jeg starta i går og målet mitt er også 60 kg. i går veide jeg 70,3 og jeg er 1.68 høy!

skravla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 12:29   #53
ireile79
Medlem
 
ireile79 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Saltnes, Råde
Innlegg: 326
ireile79 er på en erverdig vei

Sv: Start august

Jeg slenger meg også med her....
Begynte mandag 3. agust og skal ha veiedag på mandager jeg også. Kanskje vi skal starte en veietråd eller bare skrive det inn her hver mandag?
Jeg fikk utslag på stix'n første kvelden OG jeg hadde da drukket ca 3-3,5 liter med vann i løpet av dagen
Så vann er nok ganske avgjørende for en som ikke egentlig drikker så veldig mye...
Eneste jeg har slitt med disse dagene er kvalme etter måltider, spesielt om morgenen. Ingen symptomer som svimmelhet eller hodepine... deilig!
Men dobesøkene er jo hyppige da, men godt å få det ut!!
Jeg har også sluttet med koffein og kunstig søtningsmidler, ihvertfall de første 14 dagene.
Jeg er forøvrig 30 år og skal ned 36 kg som er fordelt stort sett på magen til en 187 cm høy kropp....

__________________
Min Journal


ireile79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 12:35   #54
irjan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Nøtterøy
Alder: 51
Innlegg: 28
irjan er på en erverdig vei

Sv: Start august

Hei. Jeg er ny her - og vi (mannen min og jeg) startet i går 'på ordentlig'. Jeg merket at jeg var litt sint i går og i dag! Er det noen andre her som har vært frustrerte over å innse at en må legge om matvaner og sånt?

irjan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 14:36   #55
ireile79
Medlem
 
ireile79 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Saltnes, Råde
Innlegg: 326
ireile79 er på en erverdig vei

Sv: Start august

Har gått helt fint for meg egentlig... litt mer styr med matlagingen ol. MYYYYE tid på kjøkkenet om ettermiddagen/kvelden.... Sambo mener jeg kommer til å bli superkokk etterhvert... he he he

__________________
Min Journal


ireile79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 18:50   #56
majanne8
Medlem
 
majanne8 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Tromsø
Alder: 34
Innlegg: 60
majanne8 er på en erverdig vei

Sv: Start august

Jeg anbefaler dere å prøve Gerds ostekake!! Den er bare supergod, og inneholder ikke så mange karber. Jeg pleier å lage den uten bunnen da, syntes det ble litt for mye smørsmak i den, og da blir det vel litt mindre karber også så har jeg også bakt noe som heter sjokolade-delice, nydelige sjokolademuffins!! nam nam. Og et brød dere burde prøve er "mitt aller beste brød" av Karin , det var helt nydelig, hvertfall i forhold til det brødet som står bakpå ketolyse-bake greiene. Det brødet likte jeg ikke, syntes det ble for falsk smak på den!

Ellers anbefaler jeg å piske litt krem av fløte, kanskje tilsette litt søtningsmidler hvis man føler for det, og så blande litt bringbær med! er kjempegodt som dessert eller bare hvis man er sugen på noe søtt og godt! Nam

majanne8 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 19:30   #57
Fantorangen
Juniormedlem
 
Fantorangen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Mo i Rana
Alder: 40
Innlegg: 22
Fantorangen er på en erverdig vei

Sv: Start august

Opprinnelig lagt inn av irjan, her.

Hei. Jeg er ny her - og vi (mannen min og jeg) startet i går 'på ordentlig'. Jeg merket at jeg var litt sint i går og i dag! Er det noen andre her som har vært frustrerte over å innse at en må legge om matvaner og sånt?

Forige gang jeg gikk på ketolyse var jeg kjempefrustrert over å ikke kunne spise alle de gode "vanlige" matvarene. Det var helt grusomt, og jeg ble vel til tider litt småsur...
Men da var jeg ikke "åpen" om slankingen. Det var bare jeg om samboeren som viste om det.

Denne gangen har jeg ikke lagt skjul på noen ting. Jeg prater masse om kuren både på jobb, og hjemme. Jeg merker at folk rundt meg også blir motivert. Hehe... Når jeg begynte å prate om Ketolyse på jobben kom det fram at to andre også går på samme diett... Det er jo supermotiverende Nå kan vi prate, dele erfaringer og ikke minst oppskrifter med hverandre. Det er dødsbra!!!!

__________________




Fantorangen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 21:52   #58
skravla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 11
skravla er på en erverdig vei

Sv: Start august

Opprinnelig lagt inn av majanne8, her.

Jeg anbefaler dere å prøve Gerds ostekake!! Den er bare supergod, og inneholder ikke så mange karber. Jeg pleier å lage den uten bunnen da, syntes det ble litt for mye smørsmak i den, og da blir det vel litt mindre karber også så har jeg også bakt noe som heter sjokolade-delice, nydelige sjokolademuffins!! nam nam. Og et brød dere burde prøve er "mitt aller beste brød" av Karin , det var helt nydelig, hvertfall i forhold til det brødet som står bakpå ketolyse-bake greiene. Det brødet likte jeg ikke, syntes det ble for falsk smak på den!

Ellers anbefaler jeg å piske litt krem av fløte, kanskje tilsette litt søtningsmidler hvis man føler for det, og så blande litt bringbær med! er kjempegodt som dessert eller bare hvis man er sugen på noe søtt og godt! Nam


hvor finner jeg oppskriften på det?

skravla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 22:20   #59
alvepiken
Seniormedlem
 
alvepiken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Troms
Alder: 34
Innlegg: 536
alvepiken har en fantastisk aura rundt segalvepiken har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Start august

Start 4.august, men er ikke kommet helt over på ketolyse kost enda. Har en del problemer iforhold til mat (har diagnosen atypisk bulimia nevrosa og den har virkelig blomstret det siste halvåret, hatt SF siden jeg var 14) så jeg må ta det litt gradvis for å kunne lykkes. Men jeg prøver så hardt jeg kan, og håper å komme over på ketolyse om ikke så alt for mange ukene

__________________

Start 3.januar: 131.0 kg

This is not a diet, it's a lifestyle
alvepiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bulimiker som har klart å dra hodet opp av doskåla Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 22:28   #60
Meatscience
Medlem
 
Meatscience sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Drammen
Alder: 48
Innlegg: 120
Meatscience er på en erverdig vei

Sv: Start august

Opprinnelig lagt inn av majanne8, her.

Jeg anbefaler dere å prøve Gerds ostekake!! Den er bare supergod, og inneholder ikke så mange karber. Jeg pleier å lage den uten bunnen da, syntes det ble litt for mye smørsmak i den, og da blir det vel litt mindre karber også så har jeg også bakt noe som heter sjokolade-delice, nydelige sjokolademuffins!! nam nam. Og et brød dere burde prøve er "mitt aller beste brød" av Karin , det var helt nydelig, hvertfall i forhold til det brødet som står bakpå ketolyse-bake greiene. Det brødet likte jeg ikke, syntes det ble for falsk smak på den!

Ellers anbefaler jeg å piske litt krem av fløte, kanskje tilsette litt søtningsmidler hvis man føler for det, og så blande litt bringbær med! er kjempegodt som dessert eller bare hvis man er sugen på noe søtt og godt! Nam

Tusen takk for disse tipsene! Jeg skal nemlig i bursdag på søndag, og har ikke planer om å sprekke etter bare en uke på kuren. Jeg tenker at jeg skal spise før jeg drar, og så ta med noe jeg kan spise når jeg kommer dit. Disse oppskriftene skal sjekkes ut!

Ellers har jeg testet Cavalier-sjokolade i dag, den var veldig god (og veldig dyr)!

__________________


Startet mandag 3. august 2009. Er faktisk ikke overvektig lengre
i beg. av februar 2010! Jobber med ønskekiloene nå.
Meatscience er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 22:59   #61
"minsten"
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Skedsmo
Innlegg: 37
"minsten" er på en erverdig vei

Sv: Start august

Hei, jeg startet 4 august Har stor tro på dette. Har psyket meg opp i hele ferien.
Trenger tips til frokost, begynner allerede å bli lei egg og bacon...

Spiste nettopp scampi til kvelds jammi

Min startvekt var egentlig 105 kg, men har på forunderligvis gått ned 5 kg i sommerferien Så min startvekt 4 august var 100 kg. Håper å gå ned 20 kg til jul... Har jeg da for store forhåptninger, monn tro ??

Gleder meg til å få resultater

"minsten" er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 23:46   #62
Meatscience
Medlem
 
Meatscience sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Drammen
Alder: 48
Innlegg: 120
Meatscience er på en erverdig vei

Sv: Start august

Opprinnelig lagt inn av "minsten", her.

Hei, jeg startet 4 august Har stor tro på dette. Har psyket meg opp i hele ferien.
Trenger tips til frokost, begynner allerede å bli lei egg og bacon...

Spiste nettopp scampi til kvelds jammi

Min startvekt var egentlig 105 kg, men har på forunderligvis gått ned 5 kg i sommerferien Så min startvekt 4 august var 100 kg. Håper å gå ned 20 kg til jul... Har jeg da for store forhåptninger, monn tro ??

Gleder meg til å få resultater

Hehe, så fint å gå ned i vekt i ferien, da gitt!

Jeg har også funnet ut at egg og bacon ikke er snadder etter et par dager...

Nå har jeg akkurat laget meg rømmegrøt til kvelds (med 2 karber pr. 100 gram), det burde funke til frokost også! Ble utrooolig mett av 200 gram grøt med smørklatt.

__________________


Startet mandag 3. august 2009. Er faktisk ikke overvektig lengre
i beg. av februar 2010! Jobber med ønskekiloene nå.
Meatscience er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 23:53   #63
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Start august

Opprinnelig lagt inn av majanne8, her.

Jeg anbefaler dere å prøve Gerds ostekake!! Den er bare supergod, og inneholder ikke så mange karber. Jeg pleier å lage den uten bunnen da, syntes det ble litt for mye smørsmak i den, og da blir det vel litt mindre karber også så har jeg også bakt noe som heter sjokolade-delice, nydelige sjokolademuffins!! nam nam. Og et brød dere burde prøve er "mitt aller beste brød" av Karin , det var helt nydelig, hvertfall i forhold til det brødet som står bakpå ketolyse-bake greiene. Det brødet likte jeg ikke, syntes det ble for falsk smak på den!

Ellers anbefaler jeg å piske litt krem av fløte, kanskje tilsette litt søtningsmidler hvis man føler for det, og så blande litt bringbær med! er kjempegodt som dessert eller bare hvis man er sugen på noe søtt og godt! Nam

Gerds ostekake er utrolig god! Jeg lagde den i går med Oopsiebunn, det ble veldig godt. Søtet ikke bunnen, bare vanlig Oopsierøre. Det ble som ostekake på sukkerbrødbunn.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 09:14   #64
amiga
Juniormedlem
 
amiga sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Finnmark
Innlegg: 33
amiga er på en erverdig vei

Sv: Start august

Hei allesammen!
Hvor mye trimmer dere? Jeg har pulsklokke, og har som mål å forbruke gjennomsnittelig 600 kcal for dagen, det tilsvarer rundt 70 min gåing i middels tempo. Det var tungt i begynnelsen, men energinivået har steget. Har vært 4 dager i ketose, og kan fortsatt nesten ikke tro at dette skal føre til vekttap...
Ha en fin dag!

__________________


amiga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 09:32   #65
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Start august

Amiga: Jeg prøver å sykle 3-4 mil i uka. Men det er sannelig ikke så lett...

Skal lage brødet til Karin i dag tenkte jeg! Se om det holder til min standard. Ellers går det veldig bra med mat o.l her, er fryktelig motivert!
Men jeg er spent på hvordan helgen blir egentlig. Kjenner lysten på litt rødvin er tilstede...

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 09:42   #66
"minsten"
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Skedsmo
Innlegg: 37
"minsten" er på en erverdig vei

Sv: Start august

Opprinnelig lagt inn av Meatscience, her.

Hehe, så fint å gå ned i vekt i ferien, da gitt!

Jeg har også funnet ut at egg og bacon ikke er snadder etter et par dager...

Nå har jeg akkurat laget meg rømmegrøt til kvelds (med 2 karber pr. 100 gram), det burde funke til frokost også! Ble utrooolig mett av 200 gram grøt med smørklatt.

RØMMEGRØT er såååå godt!!! Hadde ikke tenkt på det...nam
Da skal jeg sjekke litt oppskrifter, eller går det å kjøpe ferdig? Eller inneholder den for mye karbo?

"minsten" er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 10:53   #67
amiga
Juniormedlem
 
amiga sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Finnmark
Innlegg: 33
amiga er på en erverdig vei

Sv: Start august

Noen som vet hvordan man oppdaterer trickeren?

__________________



Sist redigert av amiga : 07-08-09 kl 10:54. Årsak: feil
amiga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 11:53   #68
irjan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Nøtterøy
Alder: 51
Innlegg: 28
irjan er på en erverdig vei

Sv: Start august

Vi er med (mannen min og jeg). Er på 4 dagen nå, og ved relativt godt mot.
Mye å lære enda....

Syns allerede at jeg hadde mindre melkesyre i låra da jeg sykla til jobben. Tilfeldig?

__________________


irjan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 12:11   #69
ireile79
Medlem
 
ireile79 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Saltnes, Råde
Innlegg: 326
ireile79 er på en erverdig vei

Sv: Start august

Opprinnelig lagt inn av amiga, her.

Noen som vet hvordan man oppdaterer trickeren?

Du bare klikker på den når den er svart og så kommer du inn der hvor du må oppgi passord. Så kan du legge inn mye mål på siden.

__________________
Min Journal


ireile79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 12:12   #70
ireile79
Medlem
 
ireile79 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Saltnes, Råde
Innlegg: 326
ireile79 er på en erverdig vei

Sv: Start august

Skulle være nye.... går litt fort her... he he he.

__________________
Min Journal


ireile79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 12:53   #71
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Start august

Hei! Jeg starter 'egentlig' til mandag, bevæpnet med ukeplan, men satser på uoffisiell start i dag (dvs spise noenlunde riktig men dårligere organisert, hah). Har lest boka noen ganger og har veldig stor tro på både ketolysekuren og lavkarbo som livsstil generelt - gjenstår bare å se om jeg får det til...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 14:38   #72
majanne8
Medlem
 
majanne8 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Tromsø
Alder: 34
Innlegg: 60
majanne8 er på en erverdig vei

Sv: Start august

Oppskrifter til Karins brød fant jeg inne på Oppskrifter-> Bakst.

Hørtes ut som en god ide med oopsiebunn, det må prøves ut

Hadde en stor smell i natt, da jeg plutselig fikk besøk av noen venninner og det startet med et lite glass vin, men endte opp på byen med masse alkohol og en calzone og cola på vei hjem! Håper virkelig ikke det setter meg tilbake flere dager

majanne8 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 14:46   #73
majanne8
Medlem
 
majanne8 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Tromsø
Alder: 34
Innlegg: 60
majanne8 er på en erverdig vei

Sv: Start august

Foresten, hvordan ordner jeg sånn at den vektnedgang-ticker-greia kommer opp?

majanne8 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 15:07   #74
majanne8
Medlem
 
majanne8 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Tromsø
Alder: 34
Innlegg: 60
majanne8 er på en erverdig vei

Sv: Start august

Tror jeg har klart det

__________________




majanne8 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 20:47   #75
Novisa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 50
Novisa er på en erverdig vei

Sv: Start august

Jeg sliter med et ekstremt søtsug her jeg sitter. Har spist Heistad-bringebærgele med krem, og litt krem søtet med canderel etterpå. Like sugen er jeg. Gi meg styrke!

Novisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg fram... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gå/joggeutfordring AUGUST 2009 Areola Trening 127 01-09-09 07:02
Oss august-ferskisene! tullann Ketolysekuren 93 15-10-07 11:59
Nille reiser på kurs 23.- 26. august.... Nille Informasjon 4 22-08-04 23:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no