Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Bruksområder for mandelmelk

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-04-11, 23:07   #1
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill
Question

Bruksområder for mandelmelk

Jeg har satt i gang å lage mandelmel til baking. Ikke bare er det mye billigere enn å kjøpe ferdig, men akkurat nå er det utsolgt fra grossist, så jeg får ikke tak i på butikken.

Men... Det blir ganske mye mandelmelk av denne prosessen, og jeg aner ikke hva jeg skal bruke den til.

Er det noen som har tips og ideer, og et omtrentlig karboinnhold? Karboinnholdet vil naturligvis variere med mengden vann som brukes, så jeg tenker bare på et ca-tall.

Det er opptil mange tråder om produksjon av mandelmel/mandelmelk her, men jeg finner ikke noe om bruksområder.

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 00:17   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Bruksområder for mandelmelk

Jeg tror man bruker den til det man ville brukt melk til

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 00:57   #3
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Bruksområder for mandelmelk

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg tror man bruker den til det man ville brukt melk til


Gryteretter, vafler, smoothies and so on...
Ang karbohydrater er det litt vanskelig å si. Mandelmelken og mandelmelet tilsammen har jo ihvertfall like mange karbohydrater som mengden mandler brukt, men kan ikke tenke meg at det er så fryktelig mye som går over i melken?! Kanskje du kan regne 5% i melken og 95% i melet? Eller 10% og 90%? Bare vill gjetting fra min side her

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Svar

Emneord
mandelmel, mandelmelk


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mandelmelk, kumelk eller fløte? Kanelia Generell ernæringsdebatt 13 22-03-11 08:00
Hvordan lage mandelmelk og mandelmel SusanG Annen mat 1 15-03-11 22:27
Nyttige bruksområder for bakevarer jvb Livets lyse side 2 19-02-11 15:48
Bruksområder og forskjeller: rømme, cf, cc og kesam Iselilja Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 29-04-09 10:13
Mandelmelk Mum 4 2 Smoothies / drikke 0 02-09-07 23:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no