Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-08-08, 21:34   #51
norwegiana
Medlem
 
norwegiana sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 41
Innlegg: 415
norwegiana er en juvelnorwegiana er en juvelnorwegiana er en juvel

Sv: 100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang!

53. Mister du motet så les denne tråden!

norwegiana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:57   #52
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: 100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang!

54. Å slanke seg kan ofte være bra å gjøre sammen med noen andre. Finn en venn eller et familemedlem som er i samme situasjon som deg og sett dere mål. På denne måten kan dere backe hverandre opp, samtidig som det blir en "konkurranse" om å komme fortest i mål (hvem vil vel ikke vinne) Få fram konkurranseinstinktet å sett i gang

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 08:56   #53
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang!

55. Registrer deg som medlem på Lavkarbo.no!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 11:38   #54
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: 100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang!

56. lag deg journal! Etter en stund er det så artig å lese "bakover" og man kan også lettere se hva som funker og ikke..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 10:38   #55
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: 100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang!

57:
Leste et godt råd i avisen, tror det var Fedon Lindberg som kom med det:

Hvis du synes det tar for lang tid å lage mat fra grunnen av når du kommer hjem fra jobb, så lag ferdig maten dagen før. Deretter varmer du bare opp maten til familien. Etter at alle har spist og roen har senket seg i heimen, så kan man lage ferdig morgendagens middag i ro og fred.

Salat kan man også vaske og kutte opp og legge i lufttette bokser. Da er det lett å mixe en salat til hvert måltid.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 14:22   #56
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang!

58: Les alltid næringsinnholdet på all ny mat du vurderer å kjøpe, om det ikke er listet opp, ikke kjøp varen; Better safe then sorry!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 11:34   #57
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: 100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang!

59. Øv deg på og lær deg å mestre restaurantlivet/kafelivet.
Innstill deg på å være en kunde som trenger "spesialbehandling". Ha noen gode setninger i bakhånd om hvorfor det er nødvendig å bytte ut poteter/pasta/ris med salat eller grønnsaker. Ærlige eller oppdiktede. (Allergi er ofte en grei måte å komme unna med hvis en ønsker å skjule slankingen). De fleste er innstilt på å yte kunden god service.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 17:51   #58
Tone
Medlem
 
Tone sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Evenes
Alder: 57
Innlegg: 205
Tone er en juvelTone er en juvelTone er en juvel

Sv: 100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang!

60. Når du inviteres i selskap eller i kaffeslabberas eller noe sånt, så tilby deg å ta med kake. Da kan du lage en lavkarbokake som du kan spise med god samvittighet, og som andre også kan nyte!

__________________
Skriveboka



Tone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ei stund Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 19:19   #59
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: 100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang!

61. Husk at lavkarbo ikke bare er for å gå ned i vekt - men også for å få en god helse. Når vekta står stille kan du trøste deg med at du iallefall er et sunt og energisk menneske med mye mindre risiko for sykdommer forårsaket av feilernæring.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 16:53   #60
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: 100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang!

62. Gå i trapper i stedet for å ta heis. Konsekvent Og GÅ i rulletrapper.

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 11:16   #61
tonetrollet
Medlem
 
tonetrollet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nesodden
Alder: 57
Innlegg: 131
tonetrollet er ny på veien

Sv: 100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang!

63. Sett deg mål, og delmål som er realistiske å nå. Ikke bare i forhold til vektnedgang og mat, men også ifht trening.

__________________


Stadig nye utfordringer! Nr 1: komme meg under 80 kg
tonetrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo f.o.m. høst 08 + Gastric bypass operert ved Gjøvik sykehus 17.03.14 + trening Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 11:17   #62
tonetrollet
Medlem
 
tonetrollet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nesodden
Alder: 57
Innlegg: 131
tonetrollet er ny på veien

Sv: 100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang!

64. Skaff deg en heiagjeng! Fortell hva du driver med til de du vet vil støtte deg. Sug til deg og nyt alle komplimenter og heiarop!

__________________


Stadig nye utfordringer! Nr 1: komme meg under 80 kg
tonetrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo f.o.m. høst 08 + Gastric bypass operert ved Gjøvik sykehus 17.03.14 + trening Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 11:20   #63
tonetrollet
Medlem
 
tonetrollet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nesodden
Alder: 57
Innlegg: 131
tonetrollet er ny på veien

Sv: 100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang!

65. Varier måltidene slik at du ikke blir lei. Søk i oppskriftene her inne og andre steder. Se i kokebøker og lag dine egne varianter. Ikke spis det samme hele tiden, prøv noe nytt!

__________________


Stadig nye utfordringer! Nr 1: komme meg under 80 kg
tonetrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo f.o.m. høst 08 + Gastric bypass operert ved Gjøvik sykehus 17.03.14 + trening Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 13:58   #64
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: 100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang!

66.
Kast stein på alle kjøttprodusenter som har SUKKER eller GLUCOSE i kjøttvarene

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 14:00   #65
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: 100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang!

67
Ha krisemat i bilen, og et sett engangsbestikk. Makrell i tomat, tunfisk etc. er fint når sulten kommer.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 22:55   #66
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: 100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang!

68: Les denne tråden om igjen.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 00:18   #67
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: 100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang!

69
Får du lyst på "noe", la det være mat ikke digg...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 13:01   #68
Tariana
Juniormedlem
 
Tariana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 52
Innlegg: 29
Tariana er ny på veien

Sv: 100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang!

70

Hvis du er skikkelig "godterisjuk" så spis gammeldags baconsvor. Det inneholder ingen karbohydrater, er lettvint og kan spises i bilen og posen er ganske liten slik at det bare stilner lysten

__________________






Tariana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 13:21   #69
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: 100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang!

71
Ikke la dagen komme som en overraskelse! planlegg og tenk fremover, forutse "fellene"...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 15:38   #70
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: 100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang!

72. Ikke bland kostholdsfilosofier. (Og ha forståelse for at andre velger andre kostholdsfilosofier)


Sist redigert av mofe : 04-01-09 kl 15:45. Årsak: endret nummeret
silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 20:32   #71
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: 100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang!

73. Våg å eksperimenter litt dersom du er matlei. Spis middagsmat til frokost og frokostmat til middag!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 11:33   #72
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: 100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang!

74. Kvitt deg med gamle klær som er blitt for store. Å beholde dem "just in case" er det samme som å innrømme at kostholdsendringen sannsynligvis ikke kommer til å vare...

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 14:51   #73
Maimor
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 108
Maimor er på en erverdig vei

Sv: 100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang!

75. Ikke ha ting du ikke kan spise i huset. Fristelsene ved å ha kjeks, snop og snacks liggende kan ødelegge mye. Om de andre i huset fortsatt spiser slike ting så sørg for at de ikke kjøper mer enn de klarer å spise opp på en dag selv.

Maimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 15:08   #74
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang!

76. Kjøp eller lån så mange bøker som mulig, og les dem til du virkelig skjønner det. Jo mer du leser om lavkarbo generelt, jo mer går det opp for deg at dette har like mye med helse og et langt liv å gjøre, som vektreduksjon. Anbefaler spesielt "Bedre uten brød" og "Good Calories, Bad Calories"

  Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 15:10   #75
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang!

77. Vei deg gjerne daglig, så ser du hvor mye det svinger fra dag til dag. Kjipt om du på en "ukentlig" veiedag bommer og har gått opp en halvkilo, mens du i reliteten har gått ned den siste uka.. Med daglige veinger blir du etter hvert vant til svingningene.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
ang lavkarbo- vektnedgang og trening mocca75 Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 0 16-06-08 22:12
Tips til ytterligere vektnedgang Marianne Lavkarbo generelt 1 21-10-05 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no