Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Jeg er sukkeravhengig!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-09-13, 23:03   #1
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Jeg er sukkeravhengig!

Hei!

Jeg er nå på "avrusning" fra sukker, snop og alt søtt.
Har brukt snop og alt søtt som trøst gjennom livet, så har vel endelig innsett at jeg er sukkeravhengig!

Begynte med lavkarbo i februar, og det gikk kjempe fint til sommeren kom og vi dro på ferie :/ Har vært mye av og på med lavkarbo med snop i helgene, og det har bare gått skeis da man tillater seg mer av det "ulovlige".

Er det fler som meg som virkelig sliter med å holde seg unna snop, som jukser med litt her og der?

Det er helt forfordelig å gå i butikken og forbi godtrihylla som står å roper på meg, spesielt nå under pms! Det er det verste. Så trenger all støtte for og klare dette

Så nå er det nok! Er på dag to for "avrusningen". Hehe

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 23:23   #2
Nektarin
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 20
Nektarin er på en erverdig vei

Sv: Jeg er sukkeravhening!

Du er ikke alene!
Jeg klarer ikke å slutte helt med godteri. Kaker og kjeks og slikt, all "mat" laget av korn er null problem, men sukker...! Å ikke spise sjokolade er vanskelig!!!

Hilsen nektarin, som spiste en stor sjokolade til "middag" på jobb i dag

Nektarin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal blueprint Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 08:40   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er sukkeravhening!

Ja, jeg slet veldig i flere år, temmelig turbulente år de første årene med lavkarbo. Jeg gikk opp igjen 25 kg og til sist klarte jeg å få overtaket, for å få det til åt jeg mye lavkarbokaker. Når sukkeret var byttet ut med søtstoff, så gikk jeg løs på å kutte ned søtstoff.

Sukkerheksa er vanskelig å jage ut. Noen klarer det på noen uker, andre må kjempe i flere år.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 10:21   #4
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Jeg er sukkeravhening!

Ja det er vanskelig. Jeg vet ikke om jeg skal tillate meg å spise mørk sjokolade en gang i blandt, eller bare kutt helt ut til suget er over. Hva kan vær best? Jeg laga mye lavkarbo snop og desserter før i helgene, men vanskelig og bare ta litt

Etter og ha vært smugspiser siden barneskolen har jeg endelig tatt tak i det problemet en gang for alle. Hadde alltid en god unnskyldning for å spise en bolle/sjokolade før middag. Eller etter en gåtur var/er det så lett å gå innom butikken.

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 10:44   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg er sukkeravhening!

Jeg er litt hekta på 70% sjokolade, spiser gjerne litt hver dag og har gjort det hele tiden på lavkarbo. Ikke helt optimalt, men det er bedre å spise litt av dette enn å sprekke på mer usunne ting. Så lenge du føler deg vel og vekttapet går greit nok så er det i bunn og grunn opp til deg selv hva du vil tillate deg....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 13:25   #6
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Jeg er sukkeravhening!

Her går det bra med å holde seg unna søtt og snop.
Kjenner at suget er der enda så kneika er ikke over.
Nå spiser jeg sukkerfri sjokolade fra Cavalier mørk sjokolade som bare innholder 18 karber per 100 gram

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 22:57   #7
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Jeg er sukkeravhengig!

Det er ikke lett å holde seg unna alt godt. Men så finnes det heldigvis massevis av godt på lavkarbo vis så jeg bruker å lage noe som jeg kan ha i reserve når det trenges: gode sjokolade konfekt med mengder kokosolje oppi og litt sukrin og stevia, mandelkonfekt med sjokolade og en dasj kokosolje, bounty konfekt, noen muffins osv osv. Veldig greit å unna seg noe godt som ikke er proppfullt av sukker. Og har jeg godt med kokosolje eller annet fett inni så trenges det minimalt av slike ting. Sjokolade i seg selv er faktisk veldig sunt med masse gode stoffer i seg. Så det burde man ha spist litt av hver dag. Og er det skikkelig god sjokolade uten sukker eller noe kunstig søtningsmiddel med masse kokosolje oppi så er den definitivt god for kroppen

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 02:18   #8
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er sukkeravhengig!

Jeg lager av og til "sjokolade" som jeg putter i frysen så jeg kan ta når ting er ille. Da bruker jeg enten mandelsmør eller aller helst kokossmør og blander i kakaopulver. Heller guffa over i noen dinosaurisbitformer og smekker det i frysen/kjøleskapet. Alt pent inspirert av Rin

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 16:45   #9
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er sukkeravhengig!

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg lager av og til "sjokolade" som jeg putter i frysen så jeg kan ta når ting er ille. Da bruker jeg enten mandelsmør eller aller helst kokossmør og blander i kakaopulver. Heller guffa over i noen dinosaurisbitformer og smekker det i frysen/kjøleskapet. Alt pent inspirert av Rin

Hei vaskeklut
Kan du skrive oppskrift på den sjokoladen,har aldri lagd før
men har veldig lyst å prøve Kan du skrive mengde av alt eller skrive
link? Tusen takk
Veldig takknemlig

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 17:00   #10
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er sukkeravhengig!

Jeg bruker bare å ta den mengden med kokossmør jeg vil ha og har oppi en teskje eller to, med kakao Smaker meg frem!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 17:08   #11
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er sukkeravhengig!

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg bruker bare å ta den mengden med kokossmør jeg vil ha og har oppi en teskje eller to, med kakao Smaker meg frem!

Okei og sukrin eller lignende.Blir det ikke veldig fetende
Tusen takk

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 17:09   #12
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Jeg er sukkeravhengig!

Senka: å lage sjokolade selv er jo bare å sette fantasien løs Her er f.eks. mange gode opspkrifter, du bruker bare søtning etter din smak. Ellers har Mat for sjelen noen oppskrifter (her er det både bakst og konfekt, bare finne sine favoriter). Enkel grunnlag er jo bare å smelte kokosolje og blande i kakao eller kakaomassen etter smak. Ev. 100 gr 86% sjokolade (eller 70% om det ikke trenger å være så striks på karbene) og 100 gr kokosoljen. Så kan man eksperimentere med smak: litt tørmelkpulver oppi, tørkede bær oppi, nøtter eller nøttesmør. Alle nøter og mandler kan kjøres i en blender til det blir smør også tilsetter man ønsket søtning og kakao og jeg bruker å ha litt kokosolje her også så lager man små kuler eller fyller massen i konfektformene. Vips! nydelige konfekt Konfektformene kjøper man kjempe billig på ebay Min anbefaling er at når du bruker sukrin som søtning, bruk sukrin melis, så slipper man kornet konsinstens. Og bland noen dropper stevia oppi eller annet flytende søtningsmiddel for å slippe isende smak. Egentlig veldig lite søt som trenges når man har godt med ulike oljer/smør.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 17:15   #13
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er sukkeravhengig!

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Okei og sukrin eller lignende.Blir det ikke veldig fetende
Tusen takk

bruker ingen søtning, kokossmøret er søtt nok for meg. fetende? mye av poenget med sjokoladen her ER fettet det er ikke kokosOLJE jeg bruker, men det som på engelsk kalles coconut butter. i tillegg når jeg har de i isbitformer så blir det en stor munnfull, og jeg spiser sjelden mer enn en på rappen

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 17:15   #14
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er sukkeravhengig!

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Senka: å lage sjokolade selv er jo bare å sette fantasien løs Her er f.eks. mange gode opspkrifter, du bruker bare søtning etter din smak. Ellers har Mat for sjelen noen oppskrifter (her er det både bakst og konfekt, bare finne sine favoriter). Enkel grunnlag er jo bare å smelte kokosolje og blande i kakao eller kakaomassen etter smak. Ev. 100 gr 86% sjokolade (eller 70% om det ikke trenger å være så striks på karbene) og 100 gr kokosoljen. Så kan man eksperimentere med smak: litt tørmelkpulver oppi, tørkede bær oppi, nøtter eller nøttesmør. Alle nøter og mandler kan kjøres i en blender til det blir smør også tilsetter man ønsket søtning og kakao og jeg bruker å ha litt kokosolje her også så lager man små kuler eller fyller massen i konfektformene. Vips! nydelige konfekt Konfektformene kjøper man kjempe billig på ebay Min anbefaling er at når du bruker sukrin som søtning, bruk sukrin melis, så slipper man kornet konsinstens. Og bland noen dropper stevia oppi eller annet flytende søtningsmiddel for å slippe isende smak. Egentlig veldig lite søt som trenges når man har godt med ulike oljer/smør.

Tusen takk for så flott forklaring Jeg vet at du lager masse foskjellige,
men jeg jeg er veldig forsiktig med søte ting pga. kalori
Tusen takk

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 17:18   #15
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er sukkeravhengig!

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

bruker ingen søtning, kokossmøret er søtt nok for meg. fetende? mye av poenget med sjokoladen her ER fettet det er ikke kokosOLJE jeg bruker, men det som på engelsk kalles coconut butter. i tillegg når jeg har de i isbitformer så blir det en stor munnfull, og jeg spiser sjelden mer enn en på rappen

Okei, skjønner, skjønner klut Skal bestille den Takk, takk

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 17:23   #16
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Jeg er sukkeravhengig!

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Tusen takk for så flott forklaring Jeg vet at du lager masse foskjellige,
men jeg jeg er veldig forsiktig med søte ting pga. kalori
Tusen takk

Jeg søter minimalt, det blir liksom ikke så stort behov i konfekt med god smør oppi. Om du bruker sukring og stevia gir ikke det noe ekstra kalorier. Og som Vaskeklut sier så er jo litt av poenget å lage de passelig fete slik at man ikke trenger å spise å mange for de blir ganske mektige. Eller er det de fettkaloriene du tenkte på her?

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 17:24   #17
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Jeg er sukkeravhengig!

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

bruker ingen søtning, kokossmøret er søtt nok for meg. fetende? mye av poenget med sjokoladen her ER fettet det er ikke kokosOLJE jeg bruker, men det som på engelsk kalles coconut butter. i tillegg når jeg har de i isbitformer så blir det en stor munnfull, og jeg spiser sjelden mer enn en på rappen

olje=smør det er jo egentlig to ulike navn på samme ting. Er ikke det? Fett er fett Eneste forskjellen som man kanskje kan tenke seg er at i smør kan det jo være noe mer enn bare fettsyrer. Altså at man maler hele produktet? Er det det du tenker?

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 17:25   #18
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er sukkeravhengig!

For ordens skyld - kokossmør er det man får når man kjører vanlig kokosmasse i food processor i noen minutter; det blir til smidig "smør" som smaker mye søtere enn den tørre kokosmassen gjorde i utgangspunktet. Det er såpass søtt at det holder å tilsette litt ren kakao eller cacao nibs for å få en ganske tilfredsstillende "sjokolade". (Litt avhengig av hvor mye søtsmak man er vant til, selvfølgelig.)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 17:28   #19
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er sukkeravhengig!

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

olje=smør det er jo egentlig to ulike navn på samme ting. Fett er fett

Vel, det er en ganske stor forskjell på kokossmør og kokosolje. Smøret er kvernet kokosmasse, kokosolje er fettet som utvinnes fra kokosmassen. Fett er ikke alltid fett som du påstår. Det er f.eks forskjell på margarin og smør, vegetabilsk og animalsk fett, godt og dårlig fett. Samt at det er forskjellige bruksområder på de ulike fettkildene.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 17:32   #20
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Jeg er sukkeravhengig!

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Vel, det er en ganske stor forskjell på kokossmør og kokosolje. Smøret er kvernet kokosmasse, kokosolje er fettet som utvinnes fra kokosmassen. Fett er ikke alltid fett som du påstår. Det er f.eks forskjell på margarin og smør, vegetabilsk og animalsk fett, godt og dårlig fett. Samt at det er forskjellige bruksområder på de ulike fettkildene.

vi skrev visst forbi hverandre Det var det jeg tenkte på med en gang æ trykte på å poste innlegget: at i smøret så kan man egentlig ha hele produktet, mens oljen kan man jo presse ut. Så jeg var litt for rask til å trykke på post innlegget, hehe. Og med fett er fett så mente jeg ikke å sammenligne ulike fettkilder som margarin og smør, men fett fra selve kokos. Igjen, litt for rask i avtrekkene

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Du vet at du ikke er sukkeravhengig ... Gracella Livets lyse side 17 16-08-11 14:09
Sukkeravhengig? Huldr Livets lyse side 3 23-08-07 21:21
Er du sukkeravhengig? HP Lavkarbo generelt 1 21-01-04 16:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no