Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Heistad gele eller andre søtsaker?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-11-08, 20:22   #1
Karbokarbo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 48
Karbokarbo er på en erverdig vei

Heistad gele eller andre søtsaker?

Kan jeg spise Heistad gelé på ketolysekuren?
Jeg trenger og finne på noe å lage til et bursdagsselskap som er lov å spise... men det er kanskje ikke så mye?
Det er jo litt kjipt og sitte å spise grønnsaker med dipp i et selskap...

Karbokarbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 20:39   #2
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Heistad gele eller andre søtsaker?

heistad er et veldig lovende produkt, geleen kan du gjerne spise så på vaniljesausen da, synes det var litt mye karb i den, men om du ikke spiser for mye av den må du jo gjerne bare spise det også. i geleen er det vel ingen karbo såvidt jeg vet? og jordbærgeleen der er god

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 21:11   #3
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Heistad gele eller andre søtsaker?

Kan også bruke Fun saft, eller annen sukkerfri og blande inn gelatin som du får kjøpt i flak eller pulver. Det er også lett å lage egen vaniljesaus. Masse oppskrifter på det her inne
Vaniljesaus/krem a`la Dingpot


Jeg lagde min egen vaniljesaus til å ha på confectageleen her om dagen, og tenkte jeg kunne dele med dere andre?? Tror ikke jeg har sett oppskrift på dette før, så: here we go:

vanilljesaus 2 porsj:
1 egg
1 dl kremfløte
smak til med vaniljeekstrakt eller essens (brukte rundt 10 dråper selv) og søtning

Pisk eggene sammen med kremfløten (ikke til skum, bare for å få en jevn suppe). Tilsett smaksstoffene og kok opp til det blir tykt.

Skal du ha vaniljekrem, går det sikkert an å doble mengden egg, eller du kan piske krem og vende vaniljesausen inn i (husk da å tilsette nok søtning og vaniljesmak). Alt etter om du vil ha en fastere eggekrem, eller luftig fløtekrem. Dette har jeg ikke prøvd enda!

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 21:28   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Heistad gele eller andre søtsaker?

Opprinnelig lagt inn av Karbokarbo, her.

Kan jeg spise Heistad gelé på ketolysekuren?
Jeg trenger og finne på noe å lage til et bursdagsselskap som er lov å spise... men det er kanskje ikke så mye?
Det er jo litt kjipt og sitte å spise grønnsaker med dipp i et selskap...

Går du på atkins eller ketolyse? i filosofiboksen din står det atkins.... Og der er det vel forskjellige stiger du skal følge....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 21:41   #5
Søster
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 145
Søster er ny på veien

Sv: Heistad gele eller andre søtsaker?

Kan anbefale en lavkarbovariant av noen deilige mandelkaker som heter Lady`s kisses.
Fant orginaloppskriften her http://www.detsoteliv.no/

Lavkarbovarianten:

200 g smør
ca. 90 g sukrin (kanskje litt for søtt egentlig)
ca. 200 g malte mandler
3-4 ss ketolysebakemix
Litt kokos
Malte/knuste mandler, bakemix og kokos blandet, og alt det tørre var til sammen 330 g
1 ts mandelessens

Ble litt skeptisk da kakene var veldig myke og porøse etter stekingen, men når de fikk stå på platen og bli kalde, ble de sprøe og gode småkaker. Jeg kom ikke så langt at jeg fikk smurt sjokolade i mellom de, men de var mer enn god nok uten
Serverte kakene til "ikke-lavkarbere" og de syntes at de var veldig gode. De visste faktisk ikke at det var en lavkarbovariant før etter de hadde spist flere

Ellers så kan jeg anbefale lavkarbovafler, det er både godt og mettende.

Peanøttkaker er også godt (litt for godt ).
Oppskrift:
2,5 dl. peanøttsmør (grov)
søtningsstoff tilsvarende 150 g sukker
1 egg
170 grader i ca. 10 min.

Her kan en sikkert lage sitt eget peanøttsmør av smør og peanøtter. Sukkerfri sjokolade eller mørk sjokolade 86% kakao i biter er sikkert også godt i disse kakene.
Jeg har tenkt å prøve å lage disse kakene og kanskje erstatte litt av peanøttene med f.eks. mandler.

Hmm.... mye godt en kan lage egentlig

Søster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse :-) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kunstig søtstoff/Heistad sjokolade og gele commit Spis deg ned i vekt med Skaldeman 1 23-11-08 23:41
Gele og sjokoladepudding fra Heistad Nynne Generell diskusjon 7 24-03-08 17:43
Heistad gele Litenoglett? Lavkarbo generelt 5 28-11-07 10:47
heistad-gele Katrine Atkins kosthold 14 15-10-05 10:59
Heistad gele, stevia og splenda... elian Lavkarbo generelt 4 22-06-05 22:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no