Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvilken diett skal jeg velge?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-08-07, 16:19   #1
rsnblaa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 5
rsnblaa er på en erverdig vei

Hvilken diett skal jeg velge?

Hei
Trenger litt input på hvilken diett jeg skal velge.
Jeg er 43 år, har vært/er utbrent og har i den forbindelse vært gjennom omfattende tester hos lege som har konstatert at jeg er helt frisk!!! Dvs. alle prøvene jeg har tatt er fine, det er ikke noe fysisk feil med kroppen min. Det er godt å vite! Jeg blir bare veldig fort sliten, noe som sikkert har mye med søvnproblemene mine å gjøre. Jeg sover dårlig, lite og usammenhengende. I sommer har det skjært seg helt, både med søvn, trening, kosthold og vekt. (Ser jeg en sammenheng her???)
Har tidligere prøvd å følge kostholdet til Fibermat (Ingers rugbrød) og følte at det hadde en veldig positiv innvirkning på kroppen min, bortsett fra at jeg ikke klarte å gå ned noe.
Jeg blir veldig fort hekta på sukker, dvs. hvis jeg først begynner å spise noe søtt så klarer jeg ikke å stoppe. Min bestemor fikk det de da kalte aldersdiabetes, mens min far fikk Diabetes 1, riktignok i voksen alder.

Nå er kroppen i veldig ulage og vekta såpass ute å kjøre, så jeg har bestemt meg for å sette inn støtet. Jeg ønsker å gå ned 10 kg. Jeg er av den typen som legger på meg fra haka og ned til trusekanten. Er ikke veldig høy, og har guttefasong. Alle venninnene mine fokuserer på at jeg har så "smal rumpe og tynne bein" og ser ikke dobbelthaka, alt for store pupper og bilringene rundt magen.

Jeg har 2 barn, 13 og 17 år + mann (som absolutt trenger å gå ned, men han er fremdeles i "fornektelsesfasen"....)

Jeg ønsker ikke å si til ungene at jeg slanker meg, så et kosthold der jeg f.eks. kutter ut poteter el. andre ting, men ellers spiser det samme som resten av familien til middag vil være å foretrekke. Frokost, lunsj og kvelds er det sjelden vi klarer å spise sammen, så der står jeg helt fritt.

I hele vinter har jeg trent 2 ganger pr uke på helsestudio (++) og vært "flink" med maten, men jeg har ikke gått ned så mye som et gram.

Jeg starter opp igjen med treningen i løpet av august måned. Målet er minimum 2 ganger pr. uke, resten er bonus.

Ut fra det jeg har nevnt over, er det noen som har et forslag på hvilket kostholdsprogram jeg bør velge?

Jeg venter i spenning!

rsnblaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 18:52   #2
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken diett skal jeg velge?

Heihei!!

Først av alt: Velkommen hit!!

Dersom du "bare" har 10 kilo som skal bort, er vel Lindberg det som passer best for deg. Dette kostholdet passer også godt for hele familien.

Evt. kunne Atkins fase 2 være noe for deg.

(Ketolyse, skaldeman og Atkins fase 1 er mer tilpasset de med overvekt over 10 kg.)

Du får lese litt om f.eks Lindberg. Enten her inne, eller på Lindbergs egene sider www.drlindbergs.no

Det viktigste i startfasen er at du velger deg en filosofi, og følger den slavisk.

Ønsker deg lykke til!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 00:11   #3
rsnblaa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 5
rsnblaa er på en erverdig vei

Sv: Hvilken diett skal jeg velge?

Hei og takk for hyggelig svar.
Ja, jeg har bare 10 kg å ta av, men de er viktige for meg og sitter hardt. Jeg kan sikkert ta av mer, men vil ikke bli helt "skrapa" eller sette meg alt for høye mål i første omgang. Håper uansett det er plass til alle her inne. Jeg er sykt imponert over de jeg ser som har tatt av kjempemasse! All ære!!!!

Har tidligere lest "Kost i balanse" - F. Lindberg og følte at det var litt mye linser og uvanlige ingredienser etc. Det er sikkert bare en prosess å lære seg og lage litt annen mat, så jeg skal ta en kikk på ny.
Kjøpte "Dr. Atkins's nye Slankerevolusjon" i dag og skal pløye gjennom den også.

Takk for tipset om å hoppe over introduksjonsdietten og være skikkelig standhaftig når jeg først er igang.

Melder fra når jeg har startet og har valgt metode.

Håper uansett å kunne drodle litt med folk her inne for å få tips og støtte og kanskje klarer jeg å gi litt igjen.

rsnblaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 00:18   #4
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken diett skal jeg velge?

Her er mange gode sjeler som villig deler av sin erfaring,
og her er MANGE erfaringer.

Så det er bare èn ting å si: Du har kommet til rett plass!!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Amagetha Atkins kosthold 19 28-04-06 17:14
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 16:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no