Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hjelper mosjon på forbrenning av inntak av karber?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-11, 21:38   #1
nilmor
Medlem
 
nilmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Stathelle, Telemark
Innlegg: 175
nilmor er ny på veien

Hjelper mosjon på forbrenning av inntak av karber?

Som ny i dette ketolysegamet, observerer jeg at i dette forumet fokuseres det veldig mye på mat. Hva skal man spise og hva skal man ikke spise.

Jeg har satt meg som mål å få til minst 30 minutter fysisk aktivitet hver dag. Foreløpig har det gått fint med opp til 60 min skigåing og raske gåturer, uten at jeg har følt meg utmattet selv om jeg er i ketose.

Hva er den opplagte effekten av mosjon? Kan man tillate seg å spise flere karber? Gir det ytterligere fart i vektreduksjonen?

Sikkert mange som har synspunkter på dette...

__________________
STARTVEKT: 134,7 kg - 16.02.2011
MÅL: 90 kg. NÅ: 103,1 kg
MINUS: 31,6 kg

~ There is no easy way to heaven ~
nilmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 21:45   #2
Tomsverden
Medlem
 
Tomsverden sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Asker/Oslo
Alder: 41
Innlegg: 190
Tomsverden er på en erverdig vei

Sv: Hjelper mosjon på forbrenning av inntak av karber?

Hei,

Om du mosjonerer i tillegg til å gå på Ketolyser eller en annen form for lavkarbo hvor målet er å være i ketose, så kan du ikke spise flere karber selv om du trener.

Med mosjon/trening, så forbrenner du kcal, men om du er i ketose så er glykogenlagrene i musklene "tomme" noe som gjør at kroppen heller forbrenner fett.

__________________
Min Journal -> http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35177 Min blogg -> http://Tomsverden.blogg.no
Tomsverden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PSFM - Egen definert! Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 23:46   #3
nilmor
Medlem
 
nilmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Stathelle, Telemark
Innlegg: 175
nilmor er ny på veien

Sv: Hjelper mosjon på forbrenning av inntak av karber?

Opprinnelig lagt inn av Tomsverden, her.

Hei,

Om du mosjonerer i tillegg til å gå på Ketolyser eller en annen form for lavkarbo hvor målet er å være i ketose, så kan du ikke spise flere karber selv om du trener.

Med mosjon/trening, så forbrenner du kcal, men om du er i ketose så er glykogenlagrene i musklene "tomme" noe som gjør at kroppen heller forbrenner fett.


Regner fremdeles med at trening og mosjon vil ha en positiv effekt på forbrenningen, for oss som er i ketolyse?

__________________
STARTVEKT: 134,7 kg - 16.02.2011
MÅL: 90 kg. NÅ: 103,1 kg
MINUS: 31,6 kg

~ There is no easy way to heaven ~
nilmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 00:19   #4
Kamilla
Medlem
 
Kamilla sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 179
Kamilla er på en erverdig vei

Sv: Hjelper mosjon på forbrenning av inntak av karber?

Ja, trening er positivt. Det er det jo uansett hva slags kosthold man har.
Jeg kan fint trene hard styrke og har kardio i opptil 2 timer, før jeg føler meg "tom", jeg spiller bl.a. innebandy og kan fint holde ut en kamp. Føler faktisk at kondis og yteevne er bedre nå, enn det det var når jeg ikke spiste lavkarbo. Og melkesyra kommer sjelden.

Så lenge du ikke føler du tærer på kroppen, er det bare å trene i vei, vil anbefale å trene litt styrke, for med mer muskelmasse vil du forbrenne mer fett.

Kamilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 00:31   #5
nilmor
Medlem
 
nilmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Stathelle, Telemark
Innlegg: 175
nilmor er ny på veien

Sv: Hjelper mosjon på forbrenning av inntak av karber?

Takk for godt svar Kamilla.
Jeg er litt opptatt av hva mosjon bidrar med i positiv forstand når man er i ketolyse. Økes vektnedgangen?

Forstår at mosjon er positivt utfra et alment synspunkt, bedre kondis, opplagthet og oppstemthet.

Men er det noen som kan forklare meg prosessen knyttet til fysisk aktivitet og det å være i ketolyse.

__________________
STARTVEKT: 134,7 kg - 16.02.2011
MÅL: 90 kg. NÅ: 103,1 kg
MINUS: 31,6 kg

~ There is no easy way to heaven ~
nilmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 00:48   #6
Kamilla
Medlem
 
Kamilla sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 179
Kamilla er på en erverdig vei

Sv: Hjelper mosjon på forbrenning av inntak av karber?

Bare hyggelig!

Iallefall det jeg har forstått, vil styrketrening og annen fettforbrennende trening ha positiv effekt, siden man i kosten forbrenner fett, og får en ekstra "boost" når man trener fettforbrennende. Har lest flere steder at man opplever en raskere formstigning, som derfor gir en indirekte økt effekt rundt fettforbrenningen. Flere hevder også at muskelbyggingen går raskere, fordi man hopper over et trinn i forbrenningen.
Det vil si at man automatisk vil danne flere ketoner, som gjør at man i prinsippet skal gå fortere ned i vekt. Selvsagt er det litt individuelt hvordan man opplever dette.

Kamilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 00:55   #7
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 59
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Hjelper mosjon på forbrenning av inntak av karber?

Jeg vil tro at en av hovedgrunnene til at det anbefales moderat mosjon på ketolysekuren er at dette har en gunstig effekt på insulinnivået i kroppen.

Følgende vedr forholdet mellom mosjon og insulin er hentet fra en av Fedon Lindbergs bøker:

  • Både mens du trener aerobt og flere timer etterpå faller insulinnivået
  • Aerob trening er en fantastisk måte å få bedre blodsukkerkontroll fordi trening øker insulinfølsomheten
  • For å maksimere effekten av morgenmosjon: Innta 15-20g protein rett før eller innen 1,5 time etter trening. Dette øker produksjonen av glukagon og veksthormon og fremmer derved muskelvekst og fettforbrenning.
  • Å mosjonere tidlig på dagen er det beste man kan gjøre for forbrenningen.

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 01:11   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelper mosjon på forbrenning av inntak av karber?

Opprinnelig lagt inn av nilmor, her.

Takk for godt svar Kamilla.
Jeg er litt opptatt av hva mosjon bidrar med i positiv forstand når man er i ketolyse. Økes vektnedgangen?

Forstår at mosjon er positivt utfra et alment synspunkt, bedre kondis, opplagthet og oppstemthet.

Men er det noen som kan forklare meg prosessen knyttet til fysisk aktivitet og det å være i ketolyse.

Vil bare korrigere forskjellen på KETOSE og KETOLYSE. Ketose er en tilstand man kommer i når man reduserer karbohydrater i stor grad - kroppen henter energi fra ketoner. Ketolyse er en lavkarbo-diett hvor man pga inntak av 15-20 gram karbo pr dag ER i ketose. Dette for å unngå forvirring hos newbies

Jeg vil kommentere at trening og ketose oppleves forskjellig fra person til person, og det er viktig å finne utav hvordan DIN kropp responderer på trening. 30-45 minutters rask gange hver dag er eminent trening, det er faktisk også oppstrammende om man sørger for høyt nok tempo. I tillegg har trening mange positive effekter generelt i kroppen. Siste utgave av VOF sier litt om dette.
Pål Jåbekk har en eminent blogg som omhandler mye om lavkarbo og trening - kanskje finner du noe interessant der - han forsker på trening og lavkarbo faktisk.

Min erfaring med trening og lavkarbo er at jeg ikke har sjans på noe særlig kondisjon foruten rask gange - men er blitt helt vilt sterk og løfter vekter jeg ikke trodde var mulig engang pre-lavkarbo. Benpress-testen med PT tok jeg 155 kg - etter å ha tatt sikkert 10 ganger 10 rep på vei OPP til 155... er blitt veldig mye sterkere UTEN å trene særlig styrke også
Personlig vil jeg anbefale å ikke trene for mye og for hardt verken kondisjon eller styrke i ketose, fordi MIN erfaring er at det stopper opp vektnedgang. Kroppen min blir muligens stresset av å bygge muskler OG forbrenne fett på samme tid Konklusjonen er at du bør prøve deg litt fram selv og se hvordan og hva slags trening som fungerer best på kroppen din.
Har du mulighet tidlig i din lavkarbo-karriere anbefaler jeg å få en time med PT og gjøre styrke og kondisjonstester - gjenta så etter 6 mnd med bare gange som trening og se hva som har skjedd

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 11:25   #9
nilmor
Medlem
 
nilmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Stathelle, Telemark
Innlegg: 175
nilmor er ny på veien

Sv: Hjelper mosjon på forbrenning av inntak av karber?

Jeg vil kommentere at trening og ketose oppleves forskjellig fra person til person, og det er viktig å finne utav hvordan DIN kropp responderer på trening. 30-45 minutters rask gange hver dag er eminent trening, det er faktisk også oppstrammende om man sørger for høyt nok tempo. I tillegg har trening mange positive effekter generelt i kroppen. Siste utgave av VOF sier litt om dette.
Pål Jåbekk har en eminent blogg som omhandler mye om lavkarbo og trening - kanskje finner du noe interessant der - han forsker på trening og lavkarbo faktisk.

Har du mulighet tidlig i din lavkarbo-karriere anbefaler jeg å få en time med PT og gjøre styrke og kondisjonstester - gjenta så etter 6 mnd med bare gange som trening og se hva som har skjedd [/quote]


Takk for flott innspill

Jeg er ikke bekymret for om vektnedgangen stagnerer på bekostning av økt muskelmasse som et resultat av trening.
Den økte muskelmassen vil igjen øke forbrenningen og gi grunnlag til ytterligere fettforbrenning.

Min erfaring er at rask gange med middelshøy puls i ca 45-60 min, går utmerket. Merket forøvrig at kroppen ble noe tung, da jeg økte frekvensen og pulsen på en skitur.

Kroppen som det finstemte instrumentet den er, bør lyttes til som anbefalt. Når det er sagt, så vil treningsvaner være en veldig viktig faktor for å holde vekten etter diett-perioden.
Derfor vil jeg fremheve betydningen av å holde seg i fysisk aktivitet også når man går på ketolyse.

__________________
STARTVEKT: 134,7 kg - 16.02.2011
MÅL: 90 kg. NÅ: 103,1 kg
MINUS: 31,6 kg

~ There is no easy way to heaven ~
nilmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 11:46   #10
nilmor
Medlem
 
nilmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Stathelle, Telemark
Innlegg: 175
nilmor er ny på veien

Sv: Hjelper mosjon på forbrenning av inntak av karber?

Fant dette interessante utklippet, som belyser noen vesentlig ting knyttet til diskusjonstråden her:

I et mastergradsstudie ved Norges idretshøyskole har mastergradsstudent Pål Jåbek, og medarbeidere, undersøkt efekten av ketolysekuren kombinert med trening og normal diett kombinert med trening.

Artikkelen er publisert i det anerkjente tidsskrift Nutrition & Metabolism og viser at man på ketogen diett går ned i vekt ved å miste fett, ikke muskler. På 10 uker mistet deltakerne i gjennomsnitt 5,6 kilo fett. Det var ingen endring av muskelmassen.
Dette uten negative endringer av blodfetter eller fastende blodsukker.
Gruppen som fikk trening kombinert med normal diett hadde ingen endring av fettmassen men en vektøkning på 1,6 kilo på grunn av økt muskelmasse.

Min konklusjon er at ketolysekuren kombinert med trening fjerner fett fra kroppen uten å redusere muskelmassen. Og dette uten negative effekter på kolesterol og de øvrige blodfetter samt blodsukker.
Trening kombinert med normal kosthold gir vektøkning på grunn av økt muskelmasse uten at fettmassen reduseres.
Trening alene uten endringer av kostholdet er ikke en god måte å redusere kroppens fettmasse.

__________________
STARTVEKT: 134,7 kg - 16.02.2011
MÅL: 90 kg. NÅ: 103,1 kg
MINUS: 31,6 kg

~ There is no easy way to heaven ~
nilmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 12:12   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelper mosjon på forbrenning av inntak av karber?

Opprinnelig lagt inn av nilmor, her.

Fant dette interessante utklippet, som belyser noen vesentlig ting knyttet til diskusjonstråden her:

I et mastergradsstudie ved Norges idretshøyskole har mastergradsstudent Pål Jåbek, og medarbeidere, undersøkt efekten av ketolysekuren kombinert med trening og normal diett kombinert med trening.

Artikkelen er publisert i det anerkjente tidsskrift Nutrition & Metabolism og viser at man på ketogen diett går ned i vekt ved å miste fett, ikke muskler. På 10 uker mistet deltakerne i gjennomsnitt 5,6 kilo fett. Det var ingen endring av muskelmassen.
Dette uten negative endringer av blodfetter eller fastende blodsukker.
Gruppen som fikk trening kombinert med normal diett hadde ingen endring av fettmassen men en vektøkning på 1,6 kilo på grunn av økt muskelmasse.

Min konklusjon er at ketolysekuren kombinert med trening fjerner fett fra kroppen uten å redusere muskelmassen. Og dette uten negative effekter på kolesterol og de øvrige blodfetter samt blodsukker.
Trening kombinert med normal kosthold gir vektøkning på grunn av økt muskelmasse uten at fettmassen reduseres.
Trening alene uten endringer av kostholdet er ikke en god måte å redusere kroppens fettmasse.

Som en kommentar - min erfaring er at lavkarbo i ketose uten trening gjør mye av det samme - jeg har spist lavkarbo leeeenge og fått økt muskelstyrken enormt - dette uten trening i det hele tatt... så den reduserer fettmassen og lar muskelmassen være i fred.

Dette er svært positivt for de som av forskjellige årsaker ikke har mulighet til trene særlig - spesielt svært overvektige eller mennesker med mye smerter. Ofte vil lavkarbo redusere vekt og smerter slik at man kan begynne å være aktive igjen - men dette er ikke et krav i starten av et lavkarbo-kosthold for å gå ned i vekt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 12:22   #12
nilmor
Medlem
 
nilmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Stathelle, Telemark
Innlegg: 175
nilmor er ny på veien

Sv: Hjelper mosjon på forbrenning av inntak av karber?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Som en kommentar - min erfaring er at lavkarbo i ketose uten trening gjør mye av det samme - jeg har spist lavkarbo leeeenge og fått økt muskelstyrken enormt - dette uten trening i det hele tatt... så den reduserer fettmassen og lar muskelmassen være i fred.

Dette er svært positivt for de som av forskjellige årsaker ikke har mulighet til trene særlig - spesielt svært overvektige eller mennesker med mye smerter. Ofte vil lavkarbo redusere vekt og smerter slik at man kan begynne å være aktive igjen - men dette er ikke et krav i starten av et lavkarbo-kosthold for å gå ned i vekt


Du må forklare hvorfor muskelmassen øker som ett resultat av ketolyse. Mulig du mener at muskelmassen har økt i prosent på bekostning av redusert fettmasse. Men musker bygges vel ved trening, eller tar jeg feil?

__________________
STARTVEKT: 134,7 kg - 16.02.2011
MÅL: 90 kg. NÅ: 103,1 kg
MINUS: 31,6 kg

~ There is no easy way to heaven ~
nilmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 12:31   #13
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelper mosjon på forbrenning av inntak av karber?

Opprinnelig lagt inn av nilmor, her.

Du må forklare hvorfor muskelmassen øker som ett resultat av ketolyse. Mulig du mener at muskelmassen har økt i prosent på bekostning av redusert fettmasse. Men musker bygges vel ved trening, eller tar jeg feil?

Jeg kan nok ikke forklare det - bare si noe om resultatene styrkemessig. Jeg veide det samme i 2007 men da var jeg veldig mye smalere (muskeltap deluxe pga sengeligge i 4-6 mnd...prolaps og isjias - måtte opereres). Da klarte jeg såvidt å gå et steg opp en trapp med venstre fot - et par steg kun med høyre pga svekkelse. Uten å ha trent veldig mye og jevnt styrke - tar jeg nå nesten 200 kg i benpress... Jeg er blitt enormt mye sterkere - uten at jeg kan forklare det med annet enn kostholdsendring. Kanskje mine muskler trives bedre på fett enn på karbo?
Du kan si at jeg har begynt å akseptere de kraftige lårene mine - de er jo stappfulle av muskler og dritsterke!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 14:13   #14
slankeprinsessa.blogg.no
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 5
slankeprinsessa.blogg.no er på en erverdig vei

Sv: Hjelper mosjon på forbrenning av inntak av karber?

Jeg for best resultat på vekta når jeg trener i et moderattempo!

slankeprinsessa.blogg.no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 15:53   #15
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Hjelper mosjon på forbrenning av inntak av karber?

Nå er jeg også temmelig ny, så har ikke så mye å komme med,men jeg er på ketolyse selv,og skal følge boken til punkt og prikke nå for å se om jeg får det bedre til, enn i starten min, men der står det at det anbefales 30-40 min trening, feks gå tur e.l., i min 4-5 dager i uken, å viss du ikke går, så står det forslag til ha du kan bytte ut de 30-40 min med, feks 15 svømming osv,så jeg tror det er viktig i tillegg til maten

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 18:03   #16
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hjelper mosjon på forbrenning av inntak av karber?

Dersom du begynner å trene mye styrke må du nok regne med at tallet på vekta stopper opp i en periode. Trenger ikke skje, men det er veldig sannsynlig siden musklene samler vann + at du forhåpentlig bygger på deg litt muskler. Men fettet forsvinner jo, selvom vekta kanskje stopper opp litt.

Sånn i starten kan det være greit å holde seg til moderat kardiotrening, siden vel uheldigvis vektnedgangen kan være en av de største motivatorene..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 21:19   #17
nilmor
Medlem
 
nilmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Stathelle, Telemark
Innlegg: 175
nilmor er ny på veien

Sv: Hjelper mosjon på forbrenning av inntak av karber?

Jeg har fått meg ett treningsmål for mars.
900 min i form av rask gange eller skigåing er målet. I dag har jeg vært på skitur med datteren i 60 min og det føles helt herlig

Det viktigste formålet for min del med trening, er å etablere gode vaner. Ettersom at forskning viser at de som etablere gode treningsvaner har størst mulighet til å holde vekten.

__________________
STARTVEKT: 134,7 kg - 16.02.2011
MÅL: 90 kg. NÅ: 103,1 kg
MINUS: 31,6 kg

~ There is no easy way to heaven ~
nilmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
karbohydrater, ketolyse, mosjon


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sult, mosjon Øyværing Generell diskusjon 2 09-03-10 13:23
Ketolyse og mosjon SuperMarion Ketolysekuren 6 04-03-09 20:01
Mer enn mat og mosjon? HP Fysisk og mental helse 3 08-01-05 00:11
Trening=økt forbrenning av karber??? pandalakris Vedvarende vekttap 3 19-12-04 23:53
Mosjon Kalorine Induksjonen 1 23-07-04 22:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no