Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Rense kroppen?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-11-11, 13:25   #1
MarenM
Juniormedlem
 
MarenM sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bergen.
Alder: 37
Innlegg: 27
MarenM er på en erverdig vei

Rense kroppen?

Jeg føler jeg har så mye avfallstoffer og tull som har samlet seg opp i kroppen min og gjør meg oppblåst og litt forstoppet - og lurte på om noen av dere har noe tips til hvilken mat/drikke som kan virke rensende og balanserende på kroppen? :-) Jeg føler jeg trenger en kraftig detox, men er kritisk til type sykehusdietten og suppedietten.

Jeg er takknemlig for alle råd. :-)

MarenM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo, stabilt blodsukker og glutenfritt. Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 13:36   #2
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Rense kroppen?

Jeg har fått det tipset av min Bailine-dame å spise grønnsaksuppe en dag i uken, og kun det (+ vann naturligvis). Lag en pose med Toro grønnsakssuppe, ha i dobbelt så mye vann som står på pakken og putt i alle de grønnsakene du liker (ikke potet) i store mengder. Da jeg begynte anbefalte hun denne supperenselsen i tre dager (klarte to )
Ellers så har avkok av Ingefær en god rensende effekt. Jeg koker en stor pannne med vann 2-3 liter, og legger oppi biter av fersk ingefær. Lar dette stå og trekke / avkjøle seg. Slå over på flasker/mugger og sett i kjøleskapet. Smaker godt kaldt.
Vann med Lime i skal også vere bra.
Sikkert noen som har andre råd også. Blir spennende å følge denne tråden.
Lykke til

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 13:41   #3
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Rense kroppen?

Jeg ville anbefalt å bruke spirulina, det renser kroppen.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 13:43   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Rense kroppen?

Masse grønne grønnsaker! Lag spinatsuppe. Ellers hjelper det å holde seg til rene råvarer en stund.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 14:19   #5
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Rense kroppen?

Har aldri hørt noe annet enn kritikk fra en eneste lege, ang. avrensingskurer av kroppen.. At kroppen renser seg selv så lenge man er frisk, og at de detoxgreiene rett og slett bare er myte, svada og lureri. Vet ikke hva jeg skal tro, jeg.. Hva tror dere om det?

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 15:10   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Rense kroppen?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Har aldri hørt noe annet enn kritikk fra en eneste lege, ang. avrensingskurer av kroppen.. At kroppen renser seg selv så lenge man er frisk, og at de detoxgreiene rett og slett bare er myte, svada og lureri. Vet ikke hva jeg skal tro, jeg.. Hva tror dere om det?

Jeg har også hørt/lest det samme som deg.
Kroppen ordner det der selv. Ikke gå på "kurer" over flere dager, det er i alle fall ikke sunt å ikke spise (ren & naturlig) mat.
Skepsis.no er en fin plass å sjekke en del saker på, selv om det ikke akkurat står om detox der.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 15:31   #7
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Rense kroppen?

Masse grønnsaker er bra for å rense kroppen, men det er også viktig å holde seg til mest mulig naturlig mat.
Maria tistel er fint for å rense leveren. Jeg kjøper den billig her.

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 15:58   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Rense kroppen?

Jeg har ikke sånn kjempetro på all verdens resekurer, men tror nok det har noe for seg å finne rensende mat. Men det kan ha en viss psykisk effekt da. Har aldri holdt meg TOTALT unna pepsi max, så lenge, som etter en real runde med C24. Det er jo rensende bare det.

Føler på en måte at uansett hva man trøkker i seg nå om dagen så er det møkkete. Grønnsaker er sprøytet, kjøtt er sprøytet full av ting osv.

Anyways.. matvarer som går mye igjen er kål, blåbær, beter, hvitløk, grapefrukt, tranebær, alger, sjøgress mm når det skrives om rensende mat.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 16:04   #9
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Rense kroppen?

Ja, det finnes jo urter og tilskudd som hjelper nyrer, lever og tarmer med å gjøre jobben mer effektivt. Men det blir noe annet enn sånn detox-"kur", bedre å undersøke tilskudd, tror jeg

Kanskje den beste ideen hadde vært å vurdere tilskudd av probiotika, eller endringer i kosten hvis eneste problemet er at du er oppblåst og galen i magen? Kan tenke meg at problemet enten er dårlig tarmflora og/eller at du spiser noe magen din ikke er helt enig med..

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 17:13   #10
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Rense kroppen?

Atkins induksjon er rensende, det merker man tydelig når man prøver første gang
Ren mat uten søtstoffer er nok tingen. Avføringsmidler (evnt detoxkurer) gjør kanskje så du føler deg renere, men er du egentlig det?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 17:38   #11
surfeline
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 93
surfeline er på en erverdig vei

Sv: Rense kroppen?

Jeg bruker "Purley Greens", som vitamin/mineraltilskudd og det er også detoxerende. I tillegg er vann bra - i passe doser gjennom dagen. Drikker også endel urtete - men det som er best for meg ifht. å ikke bli oppblåst m.m. er lavkarbomat - over tid. Jeg har lang erfaring med både det ene og det andre kostholdet og jeg har aldri hatt så lite hevelse osv. i kroppen som nå. Lavkarbo <3

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 17:48   #12
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Rense kroppen?

Dette med å skulle rense kroppen for avfallsstoffer, detox og lignende er bare tull fra ende til annen! Kroppen din renser seg helt fint av seg selv dersom du ikke har nyreskader eller leversvikt. Det er selvsagt sunt å få i seg nok væske og grønnsaker, men det har ingenting med saken å gjøre. Dersom du er mye oppblåst, har diaré eller forstoppelse, dreier det seg nok mer om at du kanskje har en tykktarm som er noe irritabel. Dessuten vil en omlegging av kostholdet - for eksempel fra "vanlig" til lavkarbo - ofte føre til midlertidige problemer med fordøyelsen. Mitt inntrykk er at folk går mann av huse for å rense kroppen sin med allslags tøys og tull. Dette er et skapt behov, og det reneste svada!

Mvh Sykepleieren

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 19:40   #13
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Rense kroppen?

Jeg tenker at om du virkelig vil få følelsen av en renset kropp, ta en fastedag. Drikk godt med vann og urteteer. En fastedag innimellom gjør ingen skade, og mange føler seg bedre etterpå. Dette avhenger jo også av hva du spiser til vanlig. Holder du deg unna feks brøderstatninger, lettbrus og saft og kunstig søtt mener jeg du vil få samme opplevelsen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 19:41   #14
MarenM
Juniormedlem
 
MarenM sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bergen.
Alder: 37
Innlegg: 27
MarenM er på en erverdig vei

Sv: Rense kroppen?

Takker så mye for alle svar.

Problemet her er nok sukker og hvete. Det eneste problemet der igjen er at jeg bor på internat og blir pent nødt å spise det man blir servert der, eller lage noe enkelt på de to kokeplatene jeg har på rommet mitt. Så jeg får ikke kontrollert hva de putter i maten de serverer, og næringen i grønnsakene der er omtrent helt kokt bort. Så løsningen der blir vel å gi de som jobber på kjøkkenet opp og heller lage meg noe på rommet - ferske grønnsaker og noe kjøtt.

MarenM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo, stabilt blodsukker og glutenfritt. Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 19:42   #15
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Rense kroppen?

Jeg ville værtfall ikke renset kroppen med Toro, det blir vel heller motsatt effekt tenker jeg. Jeg tror på et naturlig kosthold over tid, det er mye bedre en kjappe kurer som i grunn ikke løser noe.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 19:45   #16
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Rense kroppen?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg ville værtfall ikke renset kroppen med Toro, det blir vel heller motsatt effekt tenker jeg. Jeg tror på et naturlig kosthold over tid, det er mye bedre en kjappe kurer som i grunn ikke løser noe.

Enig!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 20:12   #17
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Rense kroppen?

Lag suppen til sykehusdietten og spis den, hele uka. Men bare en uke.
Ikke miks til bananer etc. Den renser kroppen for den inneholder grønnsaker som gjør godt; blant annet kål og løk.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 19:18   #18
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Rense kroppen?

Opprinnelig lagt inn av MarenM, her.

Jeg føler jeg har så mye avfallstoffer og tull som har samlet seg opp i kroppen min og gjør meg oppblåst og litt forstoppet - og lurte på om noen av dere har noe tips til hvilken mat/drikke som kan virke rensende og balanserende på kroppen? :-) Jeg føler jeg trenger en kraftig detox, men er kritisk til type sykehusdietten og suppedietten.

Jeg er takknemlig for alle råd. :-)

Hei, jeg har også følt meg som deg. Jeg dro og tok detox-fotbad, jeg skal love deg at det kom mye dritt ut!!! (unnskyld språket)
Jeg følte meg 5kg lettere hver gang jeg var til behandling, anbefales på det sterkeste!!

I tillegg ville jeg sluttet helt med høy-karbo, den maten legger seg som en tung ball i magen og man blir oppblåst og uvell.

I tillegg vil jeg annbefale å drikke urteteer, de er veldig effektive.
Brennesle for urinvei og hud, mariatistel for lever og blodrens, en annen som smaker kjempe godt er rense teen fra merket Closter urter,
men vær forsiktig med denne, mer enn to- tre kopper gir deg diare i starten.

Ellers så er er det viktig å drikke masse vann for å hjelpe kroppen å skille ut avfallsstoffer.

Grønne grønnsaker frakter med seg avfallsstoffer ut av kroppen og fungerer som syrenøytraliserende, dette er et måste om du skal rense kroppen.

Om du kombinerer alt dette over, får du en skikkelig "make over" innvendig

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 12:47   #19
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Rense kroppen?

Opprinnelig lagt inn av Hesteoghundejenta, her.

Hei, jeg har også følt meg som deg. Jeg dro og tok detox-fotbad, jeg skal love deg at det kom mye dritt ut!!! (unnskyld språket)

Her har du en forklaring på hvorfor vannet blir grumsete, det har ingenting å gjøre med detoxing.... (jada, jeg vet at jeg er en party-pooper nå ):

http://skepsis.no/blog/?p=548

En konsis, men mer detaljert forklaring på hva som skjer, finner man blant annet her:

You place your feet in a bowl of water to which a bit of salt has been added. A small electric current is passed between two electrodes immersed in the water, which soon becomes quite discolored. The color, of course, comes from electrolytic corrosion of the metal electrodes. These are usually made of iron, nickel, and copper, all of which decompose into colored ions. These colors will vary with the amount of salt present and the pH of the solution, and they can be changed and greatly intensified by the substances that either added to the bath before use, or are present in the “soaps” often used to prepare the patient’s feet. By-products of the electrolysis process are bubbles of hydrogen and chlorine gases (both of which are dangerous in confined spaces) and sodium hydroxide, commonly known as “lye”. The latter tends to soften skin, allowing it to flake off, pick up various colors on reacting with the metal ions, and complete the illusion that one usually pays dearly for.
Det er mulig slike “avgiftende” fotbad kan være avslappende, men det de trekker ut, er ikke “gifter”: “all that really gets cleaned out is your wallet!”

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 13:21   #20
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Rense kroppen?

Ang. detox-bad: Det stemmer at det ikke er giftstoffer fra kroppen som farger vannet. Det er ikke noe de fleste som gjør dette hevder heller. Men det vil ikke si at det ikke virker avgiftende! Jeg for min del har prøvd dette noen ganger og fått en så sterk avgiftningsreaksjon at jeg har måttet ta bare halvparten av den anbefalte tida. Så det skjer helt klart noe i kroppen når man gjør dette.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 13:32   #21
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Rense kroppen?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Ang. detox-bad: Det stemmer at det ikke er giftstoffer fra kroppen som farger vannet. Det er ikke noe de fleste som gjør dette hevder heller. Men det vil ikke si at det ikke virker avgiftende! Jeg for min del har prøvd dette noen ganger og fått en så sterk avgiftningsreaksjon at jeg har måttet ta bare halvparten av den anbefalte tida. Så det skjer helt klart noe i kroppen når man gjør dette.

Hmm.. Nå ble jeg nysgjerrig. Vet du hva "mekanismen" bak dette er da? Hva som isåfall gjør at det virker avgiftene..

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 13:44   #22
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Rense kroppen?

Jeg har lest om det, men husker ikke så mye, så tror ikke jeg skal begi meg inn på noen forklaring. Du kan nok finne en del ved å google "detox bath" eller lignende. Jeg driver ikke med det selv, har bare merket virkningen

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 16:52   #23
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Rense kroppen?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Her har du en forklaring på hvorfor vannet blir grumsete, det har ingenting å gjøre med detoxing.... (jada, jeg vet at jeg er en party-pooper nå ):

http://skepsis.no/blog/?p=548

En konsis, men mer detaljert forklaring på hva som skjer, finner man blant annet her:

You place your feet in a bowl of water to which a bit of salt has been added. A small electric current is passed between two electrodes immersed in the water, which soon becomes quite discolored. The color, of course, comes from electrolytic corrosion of the metal electrodes. These are usually made of iron, nickel, and copper, all of which decompose into colored ions. These colors will vary with the amount of salt present and the pH of the solution, and they can be changed and greatly intensified by the substances that either added to the bath before use, or are present in the “soaps” often used to prepare the patient’s feet. By-products of the electrolysis process are bubbles of hydrogen and chlorine gases (both of which are dangerous in confined spaces) and sodium hydroxide, commonly known as “lye”. The latter tends to soften skin, allowing it to flake off, pick up various colors on reacting with the metal ions, and complete the illusion that one usually pays dearly for.
Det er mulig slike “avgiftende” fotbad kan være avslappende, men det de trekker ut, er ikke “gifter”: “all that really gets cleaned out is your wallet!”

Hehehe...ja der ser man gitt!

Men farger og skum til side, så går det nok ann å måle om det er andre avfallsstoffer i vannet .

Jeg kjente stor forskjell fra gang til gang, at dette er avgiftende er jeg ikke i tvil om.

Da jeg startet med dette var jeg tungmetall-forgiftet, etter en behandling som gikk over 2 mnd, var prøvene fine igjen.

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 21:05   #24
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Rense kroppen?

det detox er bare tull.....jeg har sett de har testen en person før og etter et detoxfotbad og det var ingen forskjell (en maskin som testet alt av energi,puls,stoffer i kroppen osv)...er nok bare pysken som spiller oss et puss...akkurat som placebo piller....man har så stor tro på det at kroppen rett og slett tror d!?!?! ikke vet jeg men det er iallfall ikke noe som beviser at det faktisk virker.

men selvfølgelig om man føler seg mye bedre etter det, så kjør på.........

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 22:38   #25
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Rense kroppen?

Opprinnelig lagt inn av Hesteoghundejenta, her.


Da jeg startet med dette var jeg tungmetall-forgiftet, etter en behandling som gikk over 2 mnd, var prøvene fine igjen.

Hvem tok de første prøvene? Og hvor ble de andre prøvene sendt?
Tungmetallforgiftning er ganske alvorlig, var du til lege?

Tungmetaller setter seg som oftest i fettet, og jeg klarer ikke å se at man kan svette ut /benytte seg av elektrolyse for å få ut tungmetaller av kroppen.

les dette om elektrolyse (som dette detox-fotbadet er...):
http://no.wikipedia.org/wiki/Elektrolyse


Edit:
Seriøst; Hvis du har vært tungmetallforgiftet, så håper jeg at du var til lege og ikke på "spa"
http://www.npolar.no/no/forskning/tema/miljogifter.html

"De har en tendens til å hope seg opp i levende organismer
Mange av miljøgiftene er fettløselige, noe som betyr at de lagres i fettreservene og gjør dem vanskelige å bryte ned og skille ut for dyrene. Dyr som beiter på byttedyr som inneholder miljøgifter vil etter hvert få høyere miljøgiftnivåer enn det byttedyrene hadde (biomagnifisering). Konsentrasjonen av miljøgifter blir derfor større jo høyere opp i næringskjeden man kommer."
Tungmetaller er betegnet som miljøgifter. Og selv om dette er en artikkel om arktiske dyr, så gjelder de samme mekanismene for oss mennesker.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Sist redigert av Gracella : 02-12-11 kl 22:43.
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar

Emneord
avfallstoffer, detox, oppblåst, rensende, sykehusdiett


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kroppen min Katepotet Åpne dagbøker 0 18-05-11 18:13
Kroppen er rar Nussenasse Lavkarbo generelt 11 04-09-08 19:32
Hvor lang tid bruker egentlig kroppen på å brenne ferdig alkoholen i kroppen? Photobscura Lavkarbo generelt 26 04-05-08 22:43
Rense tarmen for parasitter? Eva Generell diskusjon 2 09-01-08 18:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no