Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Gravid og Lindberg

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-12, 09:30   #1
linnkri
Juniormedlem
 
linnkri sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Asker
Alder: 43
Innlegg: 35
linnkri er på en erverdig vei

Gravid og Lindberg

Hei,
jeg er 6 mnd inn i svangerskapet og er i ferd med å legge på meg for mye. jeg er 25 uker og har lagt på meg 7 kg allerede, utgangsbmi'en min er 26, så jeg er litt for tung i utgangspunktet. Forrige svangerskap la jeg på meg over 20 kg, det vil jeg unngå denne gangen og derfor ønsker jeg å hive meg på Lindberg.

Har ett spørsmål om frokostgrøt, jeg blir ikke helt klok på dette:

Hvis jeg koker havregrøt med store havregryn, linfrø og solsikkekjerner. Spiser dette sammen med ett par ss cottage cheese og litt flytende natreen, så er vel det innenfor Lindberg?

Til lunsj ser jeg for meg dansk rugbrød med ulikt pålegg og middag er jo ikke noe problem, spiser omtrent ikke pasta, potet eller ris, så det blir kjøtt/fisk og grønnsaker i ulike varianter.

Andre gravide som går på Lindberg og som vil dele sin erfaring?

Tusen takk
Linn

__________________

Linnkri
linnkri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 09:46   #2
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gravid og Lindberg

Opprinnelig lagt inn av linnkri, her.

Hvis jeg koker havregrøt med store havregryn, linfrø og solsikkekjerner. Spiser dette sammen med ett par ss cottage cheese og litt flytende natreen, så er vel det innenfor Lindberg?

Ja, det er det. Den grøten er kjempegod. Jeg hadde oppi litt frosne blåbær i stedet for søtningsmiddel.

Jeg har 4 svangerskap bak meg. Med de 2 første så visste jeg ikke noe om kosthold, og jeg spiste det jeg trodde var "normalt" (pluss litt ekstra, man skal jo spise for to, sant?). Resultatet var selvsagt at jeg la på meg en del i svangerskapet, og dette var kilo som _ikke_ forsvant etter fødsel.

I begge de to siste svangerskapene har jeg levd etter Lindberg sine prinsipper, og det har vært to fantastiske svangerskap! Med begge barna gikk jeg faktisk ned litt i vekt i starten (ikke farlig så lenge man har mye å ta av, og man får i seg nok riktig mat), og totalt la jeg på meg minimalt (jeg husker ikke, men totalt var det under 10 kg). Jeg hadde det mye bedre på alle vis. Jeg fødte relativt store barn likevel (4,2 og 4,3 kg), så det var ingen tegn på at de hadde blitt underernært akkurat

Lykke til - Lindberg sine kostholdsanbefalinger er supre for gravide

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 11:12   #3
linnkri
Juniormedlem
 
linnkri sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Asker
Alder: 43
Innlegg: 35
linnkri er på en erverdig vei

Sv: Gravid og Lindberg

Takk for svar og gode råd! Jeg er i gang og håper på det beste

__________________

Linnkri
linnkri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg er gravid! Idamor Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 68 12-05-11 15:04
Gravid, hva nå? bigmum Lavkarbo generelt 5 18-11-10 23:09
Gravid fagremøy79 Mer enn 30 kg overvekt 1 04-11-10 09:59
Gravid! Hva nå? Jojodama Ketolysekuren 15 18-07-10 15:18
Kosthold når man prøver å bli gravid/er gravid nellie Spørsmål og svar 36 14-08-08 21:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no