Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Forberedelse for rolle i januar

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-11-13, 18:52   #1
Rusten-Spiker Film
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2013
Innlegg: 1
Rusten-Spiker Film er på en erverdig vei

Forberedelse for rolle i januar

Hei.

Mandag denne uken startet jeg på et kosthold/treningsopplegg som skal være tilnærmet ferdig i januar/februar og fortsette i flere måneder. Målet er enkelt; veldig lav fettprosent og noe økning i muskelmasse (men ikke noe enorme greier)

Jeg er helt ny i dette, og vet at dette kommer til å bli veldig vanskelig. Heldigvis har jeg en veldig flink venn som både trener meg og passer på kostholdet. Har forstått det slikhen at kjøtt/fisk og grønnsaker er veien å gå, 6 ganger om dagen, holde meg helt unna karbohydrater(?) og ingen alkohol.

Grunnen til at jeg lager denne tråden er enkel; har dere noen tips til gode matretter, lovlig "snacks" , opplegg rundt matlaging og egentlig forståelsen rundt hva jeg kan spise og ikke spise?

Jeg må som sagt ligge på rundt 5-8 fettprosent. Utgangspunktet mitt er ganske greit; atletisk, 175 høy.

Det er sikkert mer jeg lurer på etter hvert.

Mvh

Jørgen R. Nanbjør
Rusten-Spiker Film

Rusten-Spiker Film er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen anelse Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 18:54   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Forberedelse for rolle i Januar

Tror at du er mer i målgruppen for Fitnessbloggen. Der er det fler som har erfaring med ekstremdeffing, som du skal i gang med.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 21:28   #3
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Forberedelse for rolle i januar

Lavkarbo er nærmest perfekt for en sunn deffing ned til under 10%. Den deffingen som skjer på fitnessbloggen er ikke spesielt sunn, sånn strengt tatt. Lavkarbo kosthold med optimal trening og sammensatt regime for spisevinduer brukes av mange for å bli "lean".

Men du finner få brukere her inne som er i denne kategorien, da må du antakelig over på fitnessbloggen. Majoriteten her inne er nok overvektige kvinner med ulike sykdommer som bruker lavkarbo som et middel mot overvekten og behandling av ulike hormondiagnoser. På fitnessbloggen er det overvekt av selvopptatte kroppsfikserte tenåringer med potensielt alvorlige spiseproblemer som bruker forumet primært for å vise seg frem hehehe.

Fra spøk til alvor:
Treningsmessig er nok fitnessbloggen stedet å være, men et forum for sunt kosthold for varig endring vil du nok finne de kunnskapsrike her inne på lavkarboforum.

Se spesielt i oppskriftsdelen hvor du vil finne retter som ene og alene vil gi deg en lavere fettprosent over tid. Problemet ditt er er mer tiden. Du har ikke tid til å gjøre endringen radikal, selv om du er veltrent.
Så, da kan du like gjerne hoppe rett på PSMF og den dietten er best beskrevet på fitnessbloggen. Les bare det med liten skrift angående den dietten, den regnes som den minst farlige av farlige slankekurer fordi den beholder muskelmassen, men fjerner fettet.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forberedelse til glukosebelastning Photobscura Lavkarbo generelt 21 29-07-09 20:32
Forberedelse til kuren K`s choice Ketolysekuren 9 12-08-08 14:29
Legens rolle guro Fysisk og mental helse 21 14-01-05 04:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no