Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Oppdateringer til SB boken

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-05, 02:42   #1
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Oppdateringer til SB boken

Så vidt jeg har forstått har ikke den norske oversettelsen fått med seg de siste endringene på South Beach, så her er de:

Fase 1
- Soyaprodukter med opptil 6% fett tillatt (tidligere; opptill 4% fett)
- Melkeprodukter tillatt med max 2x125 gram pr dag (melk <1%, soyamelk <6%, kefir <1%, mager yoghurt narurell, ev. Yoplait 0,1%)
- Fennikel tillatt
- Tomater/cherrytomater tillatt i ubegrenset mengde
- Løk tillatt i ubegrenset mengde
- Pastramiskinke tillatt

Fase 2
- Melkeprodukter tillatt med opptil 7,5 dl/dag på fase 2 og 3 (lett youghurt el semi-lett, med fruktsmak - i tillegg til de fra fase 1 selvfølgelig)
- Banan tillatt (max 1 medium stor pr dag)
- Gulrøtter tillatt (tidligere; fra fase 3)

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 25-01-05, 22:34   #2
Angora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 55
Innlegg: 11
Angora har en fantastisk aura rundt segAngora har en fantastisk aura rundt seg

Ah, fritt fram for gulrotstaver med dipp, da!

Angora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - dietten Svar med sitat
Gammel 25-01-05, 23:10   #3
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Angora

Ah, fritt fram for gulrotstaver med dipp, da!

(på fase 2) men det er nok anbefalt å begrense inntaket til et par gulrøtter i uka
(Jeg ville selvfølgelig ungått det selv om det er 'lov'... )

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 28-01-05, 21:07   #4
skeptiskius
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 51
Innlegg: 29
skeptiskius er på en erverdig vei

Deilig Da trenger jeg ikke spise spinaten ren mer, men kan surre den i litt melk som jeg liker.

__________________














skeptiskius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South beach Svar med sitat
Gammel 29-01-05, 00:15   #5
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Jepp!!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 17-03-05, 01:39   #6
Cecilia
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 87
Cecilia har en fantastisk aura rundt segCecilia har en fantastisk aura rundt seg

Naturell yoghurt

Det står skrevet mager naturell yoghurt, er det en som er magrere enn den vanlige eller?

Cecilia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkaro.. Svar med sitat
Gammel 17-03-05, 08:15   #7
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Yoghurt mild naturell er mager. den inneholder bare 1,9% fett og 4,6% protein og 6,3% karboh. Altså en lettmelk med høyt tørrstoff...

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 05:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no