Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

1 dag på ketolyse i morgen!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-09-10, 10:34   #51
KattaG
Medlem
 
KattaG sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 62
KattaG er på en erverdig vei

Sv: 1 dag på ketolyse i morgen!

Opprinnelig lagt inn av MaLyng, her.

Hei hei alle sammen!!
Jeg vil veldig gjerne være med i denne gruppen!
Begynner skikkelig med ketolyse i morgen!
Så bra at det er mange som starter samtidig!! Jeg er ganske så ny når det kommer til denne kuren, og jeg blir kjempeglad for all støtte og alle tips jeg kan få!

Masse lykke til alle sammen!!

Og masse lykke til til deg også!! Har selv gått i 5 dager, og det går strålende! Har du kjøpt inn en del mat? Og søk på oppskrifter o.l for å få litt ideer. Jeg synes blomkålstappe smaker helt nydelig, og kan brukes ved siden alt av kjøtt! Som en erstatning fo poteter/pasta osv.

__________________




KattaG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Grete Roede til Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 10:36   #52
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: 1 dag på ketolyse i morgen!

Opprinnelig lagt inn av MaritR, her.

Uff nå sliter jeg....Prøver å få i meg frokost (egg og bacon) men brekker meg når jeg prøver å spise...problemet mitt er at jeg må ha noe søtt til frokost for i det heletatt klare å få noe ned...har fått tvinga ned egg og bacon i forskjellige formater frem til nå - men nå er det stopp.,..nesten så jeg vurderer å gi opp. Lunch og middag er ikke noe problem, men den frokosten.:S Gode råde tas i mot med stor takk her nå

Er du faktisk sulten på morran? Eller kan det hjelpe å spise etter ei lita stund i våken tilstand?

Du må ikke spise egg og bacon.
Lag deg osteknekkebrød, og ha noe pålegg på.
Eller rett og slett ost og skinke.
Sjekk tråden "hva har du spist til frokost". MASSE ideer der

Det at du MÅ ha søtt på morran for å få ned noe, ligger nok i gammel (u)vane

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 10:56   #53
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: 1 dag på ketolyse i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Er du faktisk sulten på morran? Eller kan det hjelpe å spise etter ei lita stund i våken tilstand?

Du må ikke spise egg og bacon.
Lag deg osteknekkebrød, og ha noe pålegg på.
Eller rett og slett ost og skinke.
Sjekk tråden "hva har du spist til frokost". MASSE ideer der

Det at du MÅ ha søtt på morran for å få ned noe, ligger nok i gammel (u)vane

Nei er jo ikke sulten på morran hehe, men må jo ha litt frokost..må ha med meg maten på jobben og kaldt egg og bacon er IKKE godt. Har laget med meg osteknekkebrød i dag.hmmm men gomse ost og skinke skal jeg nok klare.
Har forsøkt å lete igjennom de forskjellige mattrådene her, men syntes det er vanskelig å ta seg frem i junglen med sider opp og ned..

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 10:59   #54
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: 1 dag på ketolyse i morgen!

Opprinnelig lagt inn av MaritR, her.

Nei er jo ikke sulten på morran hehe, men må jo ha litt frokost..må ha med meg maten på jobben og kaldt egg og bacon er IKKE godt. Har laget med meg osteknekkebrød i dag.hmmm men gomse ost og skinke skal jeg nok klare.
Har forsøkt å lete igjennom de forskjellige mattrådene her, men syntes det er vanskelig å ta seg frem i junglen med sider opp og ned..

Hei. Jeg er som deg. Frokost frister ikke når jeg nettopp har stått opp, og man MÅ ikke spise frokost.

Hvis du allikevel skal tvinge deg selv så kanskje du finner noe fristende i denne kokeboka:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19503
(henta fra denne tråden http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970)

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 11:07   #55
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: 1 dag på ketolyse i morgen!

Opprinnelig lagt inn av MaritR, her.

Nei er jo ikke sulten på morran hehe, men må jo ha litt frokost..må ha med meg maten på jobben og kaldt egg og bacon er IKKE godt. Har laget med meg osteknekkebrød i dag.hmmm men gomse ost og skinke skal jeg nok klare.
Har forsøkt å lete igjennom de forskjellige mattrådene her, men syntes det er vanskelig å ta seg frem i junglen med sider opp og ned..

Kaldt egg og bacon er IKKE godt

Omeletter med med ost, spekemat (er nydelig) litt løk osv i er veldig godt. Og så etandes kaldt.(ev. varmes i micro viss mulig)

Jeg spiser ikke når jeg står opp, går fort et par timer før jeg kjenner sultfølelsen. Da tar jeg noen skiver ost, legger på kokt skinke, eller spekeskinke... Tar gjerne på et dryss paprikapulver. Nammenam. Godt med vann i tillegg
Og da er magen rolig til lunch

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 12:08   #56
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: 1 dag på ketolyse i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Kaldt egg og bacon er IKKE godt

Omeletter med med ost, spekemat (er nydelig) litt løk osv i er veldig godt. Og så etandes kaldt.(ev. varmes i micro viss mulig)

Jeg spiser ikke når jeg står opp, går fort et par timer før jeg kjenner sultfølelsen. Da tar jeg noen skiver ost, legger på kokt skinke, eller spekeskinke... Tar gjerne på et dryss paprikapulver. Nammenam. Godt med vann i tillegg
Og da er magen rolig til lunch

Da gjør jeg det Gerd hihi....ost m/koktskinke eller spekeskinke...nam nam...kjenner jeg gleder meg til i morgen tidlig
Kunne for min del droppa frokosten, men når man er opp kl 6 om morran og lunchen ikke er før kl 11 så må jeg ha litt mat i mellomtiden.

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 12:13   #57
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: 1 dag på ketolyse i morgen!

Opprinnelig lagt inn av MaritR, her.

Da gjør jeg det Gerd hihi....ost m/koktskinke eller spekeskinke...nam nam...kjenner jeg gleder meg til i morgen tidlig
Kunne for min del droppa frokosten, men når man er opp kl 6 om morran og lunchen ikke er før kl 11 så må jeg ha litt mat i mellomtiden.

Samme tisdrom som meg det da

Jeg bruker av og til litt majones i mellom. Bruker rett og slett osten som brødskive
Samme med salatblad, kan fylles med masse digg pålegg

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 12:18   #58
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: 1 dag på ketolyse i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Hei. Jeg er som deg. Frokost frister ikke når jeg nettopp har stått opp, og man MÅ ikke spise frokost.

Hvis du allikevel skal tvinge deg selv så kanskje du finner noe fristende i denne kokeboka:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19503
(henta fra denne tråden http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970)

Den siden har jeg ikke sett før...takk Fjasnissen...printer den ut med en gang

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 12:20   #59
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: 1 dag på ketolyse i morgen!

Opprinnelig lagt inn av MaritR, her.

Den siden har jeg ikke sett før...takk Fjasnissen...printer den ut med en gang

Mener det er 92 sider, bare så du har nok papir i printeren

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 12:30   #60
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: 1 dag på ketolyse i morgen!

Jobben har mere enn nok med papir

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 12:34   #61
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: 1 dag på ketolyse i morgen!

Opprinnelig lagt inn av MaritR, her.

Den siden har jeg ikke sett før...takk Fjasnissen...printer den ut med en gang

Just paying it forward, som det heter

Den ble påpekt for meg i går, og da fører jeg tjenesten videre

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 21:36   #62
KattaG
Medlem
 
KattaG sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 62
KattaG er på en erverdig vei

En liten sprekk...

Har hatt skikkelig søtsug i dag.. Har drukket 1, 5 kaffe latte med soyamelk.. Og en kaffe med litt h-melk oppi. 2 glass tab xtra, og til dessert jordbær og kremfløte. Men, jeg er stolt av meg selv sidem jeg tok halvparten av det jeg hadde tatt ut til tining.. Håper jeg ikke faller ut av ketose.. Tror ikke det ble mer enn 20 gram karbo.

__________________




KattaG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Grete Roede til Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 23:03   #63
almost98
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: bergen
Innlegg: 3
almost98 er på en erverdig vei

Sv: 1 dag på ketolyse i morgen!

hei alle sammen
kjekt at det er litt liv her inne
her er en oppskrift på et Solsikke- og gresskarkjernebrød
Oppskriften er:
3 egg
75-80 gram philadelphia naturell
90gram solsikkekjerner
30gram gresskarkjerner
litt salt og litt søtt
1ss fiberhusk
1ts bakepulver
Hiv solsikke- og gresskarkjernene i en blender eller kjøkkenmaskin og kjør dem til godt opphakket! Bland i det andre og la det stå i 2-3 min før det veltes over i en liten form med bakepapir! (Jeg har brukt en ildfast form fra IKEA)
Stekes på varmluft ved 175grader i 25 minutter
kansje det gjør det lettere å lage forokost

stå på alle sammen

almost98 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 08:56   #64
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: En liten sprekk...

Opprinnelig lagt inn av KattaG, her.

Har hatt skikkelig søtsug i dag.. Har drukket 1, 5 kaffe latte med soyamelk.. Og en kaffe med litt h-melk oppi. 2 glass tab xtra, og til dessert jordbær og kremfløte. Men, jeg er stolt av meg selv sidem jeg tok halvparten av det jeg hadde tatt ut til tining.. Håper jeg ikke faller ut av ketose.. Tror ikke det ble mer enn 20 gram karbo.

Kjenner til det med søtsuget, har det selv ett par dager i mnd...så nå sist så kjøpte jeg meg forskjellige lett brus varianter og drakk det...syntes det hjalp veldig. Pluss osteknekk er også en fin greie å putte i munnen når man er fysen
Lagde forresten kyllingkarbonader i går...både mann og barn gnofla i seg rubb og raka og syntes igrunn de var bedre en vanlige hamburgere Så den skal helt klart lages flere ganger

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 12:11   #65
MaLyng
Juniormedlem
 
MaLyng sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 35
MaLyng er på en erverdig vei
Smile

Sv: 1 dag på ketolyse i morgen!

Opprinnelig lagt inn av KattaG, her.

Og masse lykke til til deg også!! Har selv gått i 5 dager, og det går strålende! Har du kjøpt inn en del mat? Og søk på oppskrifter o.l for å få litt ideer. Jeg synes blomkålstappe smaker helt nydelig, og kan brukes ved siden alt av kjøtt! Som en erstatning fo poteter/pasta osv.

Tuuusen takk!!
Ja nå har jeg søkt en del på oppskrifter og sånn, og det er jo MYE godt en kan lage!! Tror allikevel jeg har lyst å bestille meg boken, sånn at jeg har enda litt mer kontroll på hva som er greit å spise og ikke
Blomkålstappe høres jo helt nyydelig ut!!
I dag har jeg gått på ketolyse i 7 dager, og gått ned 2,1 kg
Og da har jeg i tillegg dessverre ødelagt litt med både spaghetti, makaroni og pasta i løpet av denne tiden... Ikke så lett når en må være tilstede på fellesmiddagen på jobb, for å være sosial for brukerne sin del... Får heller prøve å snike meg litt unna den hvis jeg ser noe "farlig" på menyen
Men men, det går nå rette veien da!!?
Er glad for all støtte jeg kan få!

__________________


MaLyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 22:20   #66
NIK
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 53
NIK er på en erverdig vei

Sv: 1 dag på ketolyse i morgen!

Åssen går det med dere??

NIK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 22:43   #67
MaLyng
Juniormedlem
 
MaLyng sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 35
MaLyng er på en erverdig vei

Sv: 1 dag på ketolyse i morgen!

Jeg håper det går bra!!!

__________________


MaLyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 22:44   #68
MaLyng
Juniormedlem
 
MaLyng sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 35
MaLyng er på en erverdig vei

Sv: 1 dag på ketolyse i morgen!

Opprinnelig lagt inn av NIK, her.

Åssen går det med dere??

Hvordan går det med deg?

__________________


MaLyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
kaffe, melk


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I morgen er det start. Noen andre som begynner i morgen? Xandra Ketolysekuren 82 28-08-09 14:35
Nå er det slutt på egenkomponerte dietter. 100% ketolyse f.o.m i morgen! elian Ketolysekuren 38 14-01-09 13:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no