Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Mensblødninger

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-09-11, 13:10   #276
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av chrika, her.

Jeg tar dem ikke, rett og slett fordi det bare er juksepiller. At det er sukkerpiller tenker jeg ikke på.

Noen svar på mitt spørsmål oppi her...?

Aner ikke, har aldri prøvd, faktisk ...!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 13:12   #277
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Ikke akkurat et mens-spm, men til dere som går på pillen - tar dere sukkerpillene eller teller dere dager istedet? Jeg er livredd for at disse sukkerpillene skal ødelegge mht kostholdet liksom i og med at de kalles sukkerpiller

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvor mye veier en pille?

Den veier kanskje maks ett gram og da er det jo maks en karbis. Det er overlevelig på lavkarbo.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 00:28   #278
lårannediskon
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 112
lårannediskon er ny på veien

Sv: Mensblødninger

GUD så glad jeg ble for å se denne tråden!

Jeg begynte med Ketolyse for tre uker siden og på torsdag begynte jeg å blø.. Lyserødt så brunt (!) i helga og nå. Men det er veldig lite da.. Merker det bare når jeg tørker meg. Skjønner ingenting. Er 2 uker til neste mensen og p-pillene av merket jeg bruker nå har jeg brukt i 4 mnd

Så roten til dette tullet er lavkarbo altså? Blir jo nervøs jeg

__________________


www.ketolch.blogspot.com
En nystartet blogg med lchf-oppskrifter og ketolysemat
lårannediskon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 22:45   #279
Giulia
Juniormedlem
 
Giulia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Danmark
Alder: 32
Innlegg: 39
Giulia er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Begynte med lavkarbo i sommer og gått litt frem og tilbake med ketolyse og litt mer moderat, men hver gang jeg har kuttet i karbene så kommer mensen snikenende. Har bare tenkt at det er jo så kjedelig hver gang jeg starter opp igjen med ketolyse så er det i slutten av/begynnelsen på syklusen. Men etter å ha lest denne fine tråden så ser jeg at det faktisk er omvendt. Mensen som kommer når jeg er streng med karbene, også litt umotiverende for jeg blir bare så oppblåst og kjip i humøret hver gang:/

__________________


Giulia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 08:31   #280
ostebit
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 30
ostebit er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Hei dere! Jeg har også surr med mensen min, og mye sterkere menssmerter. Er det greit å ta smertestillende eller vil det bare tulle enda mer med hormonbalansen?

Må komme i gang med dagen, ikke bare ligge her og synes synd på meg selv, men vil at mensen skal bli normal igjen også..

ostebit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 08:34   #281
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av ostebit, her.

Hei dere! Jeg har også surr med mensen min, og mye sterkere menssmerter. Er det greit å ta smertestillende eller vil det bare tulle enda mer med hormonbalansen?

Må komme i gang med dagen, ikke bare ligge her og synes synd på meg selv, men vil at mensen skal bli normal igjen også..

Bare ta smertestillende, du! Jo mer du klarer å være i bevegelse, jo bedre blir smertene og jo fortere blir du ferdig for denne gang!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 09:36   #282
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Mensblødninger

Bare spis smertestillende!

Akkurat når det gjelder bevegelse er min erfaring annerledes, for meg blir det utrolig mye verre av bevegelse. Men varmeflaske/hvetevarmer og NSAID smertestillende hjelper.

Sjokolade hjelper litt, det også ;-)

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 09:41   #283
ostebit
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 30
ostebit er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Puh!


Mitt "inntrykk" er at mensen kommer hvis jeg "skeier ut" med litt karbo... Kan dette stemme eller det bare tilfeldig?

ostebit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 09:46   #284
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av ostebit, her.

Puh!


Mitt "inntrykk" er at mensen kommer hvis jeg "skeier ut" med litt karbo... Kan dette stemme eller det bare tilfeldig?

Hm, det har jeg ikke hørt om eller opplevet selv. Men mange får veldig karbosug før mensen, så kanskje det egentlig er den veien det er? At du skeier ut fordi du snart får mensen?

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 14:41   #285
ostebit
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 30
ostebit er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Hmmm.... Kan jo være... men det har vært at jeg ble invitert på middag (med karbo), og vips, dagen etter var mensen der. Dette har skjedd to ganger..Men kan jo ha vært tilfeldig...?

ostebit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 14:51   #286
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Mensblødninger

Da er det jo ikke din karbotrang som har trigget det. Sannelig om jeg vet. Kanskje noen andre har opplevd noe lignende?

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 20:30   #287
ostebit
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 30
ostebit er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Håper ikke det bare er meg.. Nå stoppet den også... Først spotting to dager, mens 5 dager, spotting tre dager, fri tre dager, spotting en dag, mens en dag, så ingenting.. Spennende å se hva som skjer i morgen da.. Har aldri spottet før heller. Hm, frustrert.

ostebit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 22:16   #288
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Tipper det er en hormonell reaksjon, jeg. Sukker kan få syklusen litt på bærtur.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 20:50   #289
steinalder
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 3
steinalder er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Men så er jeg i overgangsalder og har måttet ty til østrogen tilskudd for å kunne "overleve" etter to år med mer eller mindre kraftige hetetokter natt og dag....

Hei, har du vurdert naturlig progesteron krem i stedet? Jeg vil gjerne anbefale at du leser boken til John R. Lee om naturlig progesteron og hva en mangel innebærer for helsen. Den er oversatt til norsk av lege Leif Ims. Tror du muligens kommer til å kaste østrogenet i søppla etterpå.... Det er en myte at kvinner i overgangsalderen mangler østrogen. Det er progesteron det er mangel på, og balansen mellom de to hormonene blir feil når mengden av progesteron blir mindre en østrogen. Boken fås kjøpt hos Leif Ims: futhark forlag.

steinalder er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 12:54   #290
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Mensblødninger

Hei,

Jeg har levd på lavkarbo siden november i fjor og har vært i ketose hele tiden. Nå plutselig, de siste to syklusene, så har mensen vært forsinket i en- to uker. Og jeg ar vært veldig regelmessig hele livet, med fire ukers mellomrom. Jeg er 45 år og er litt bekymret på om det kan være overgangsalderen som er i gang? Men synes det er altfor tidlig! Noen andre som har hatt det sånn? Det har ikke vært noen endringer i kostholdet mitt, kanskje ørlite mer karber, men er i ketose.

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 13:13   #291
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Jeg begynte med uregelmessig periode for 1 år siden, da jeg var 45
Nå i sommer kom hetetoktene også, så da var det ingen tvil
Ville nesten tro at det er overgangsalderen som har startet gitt, dessverre.
Du kan jo ta en tur til legen, så får du skikkelig svar

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 15:06   #292
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Jeg begynte med uregelmessig periode for 1 år siden, da jeg var 45
Nå i sommer kom hetetoktene også, så da var det ingen tvil
Ville nesten tro at det er overgangsalderen som har startet gitt, dessverre.
Du kan jo ta en tur til legen, så får du skikkelig svar

Takk for svar dietta, husker faktisk nå at du har skrevet om dette du også. Skal prøve å finne den tråden, eller har du den tilgjengelig?

Men overgangsalderen nå! er jo altfor ung skal til legen på onsdag. Er det ved blodprøve de finner det ut?
Da jeg var hos en indisk lege så nevnte hun at jeg var i starten på dette, bare ved å kjenne på pulsen. Men jeg overhørte henne for jeg trodde ikke på det. Hallo! Jeg er jo så ung!
Har du ellers noen gode råd! Nattesvette har jeg hatt i mange år, av en eller annen grunn...

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 15:10   #293
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Takk for svar dietta, husker faktisk nå at du har skrevet om dette du også. Skal prøve å finne den tråden, eller har du den tilgjengelig?

Men overgangsalderen nå! er jo altfor ung skal til legen på onsdag. Er det ved blodprøve de finner det ut?
Da jeg var hos en indisk lege så nevnte hun at jeg var i starten på dette, bare ved å kjenne på pulsen. Men jeg overhørte henne for jeg trodde ikke på det. Hallo! Jeg er jo så ung!
Har du ellers noen gode råd! Nattesvette har jeg hatt i mange år, av en eller annen grunn...

Her er hele elendigheten
Tråden burde egentlig hete: Tåden for hete og våte kvinner
Mitt råd er E-vitaminer

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 15:15   #294
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Mensblødninger

hva er en tåd? på jobben min er det ganske mange kvinner i 40-65 år, og ganske mange av dem begynte lenge før de var 50... og noen har det fremdeles enda hun har passert 60. kan ikke si jeg gleder meg. men så har vi andre ended og, med frysepinner av dimensjoner som gleder seg til de blir varme

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 16:03   #295
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Her er hele elendigheten
Tråden burde egentlig hete: Tåden for hete og våte kvinner
Mitt råd er E-vitaminer

Takk for tips, Dietta! Bruker du ren e- vitamin i tablett form? Men jeg finner sikkert svaret i tråden din...

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 16:56   #296
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Takk for tips, Dietta! Bruker du ren e- vitamin i tablett form? Men jeg finner sikkert svaret i tråden din...

Jeg tar en av denne på morgenen, og 2 av denne på kvelden
Løp og kjøp

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 17:30   #297
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Jeg tar en av denne på morgenen, og 2 av denne på kvelden
Løp og kjøp

Ok, takk for link. Da skal det kjøpes inn. Har lagt inn et innlegg i den andre tråden din også, for den passer bedre der enn her

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 18:11   #298
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Ok, takk for link. Da skal det kjøpes inn. Har lagt inn et innlegg i den andre tråden din også, for den passer bedre der enn her

Da sees vi der

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no