Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-05-10, 12:45   #26
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Sånne perioder kommer og går. Pass på å få i deg nok fett OG protein. Det hjelper ikke meg hvor mey fett jeg enn propper i meg, om jeg spiser for lite protein.

Det er tung når det står på, men du står det over

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 12:59   #27
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Du kan jo prøve kromtilskudd. Det skal vistnok hjelpe.

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 17:23   #28
sukkerhesten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 36
sukkerhesten er på en erverdig vei

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Da prøver jeg å øke protein inntaket noe. Har vel vært på 2/1 på fett og det er kanskje mye det? Det finnes så mye kosttilskudd og lurium at jeg forsøker å unngå slikt. Tar en multivitamin om dagen og stopper der nå i første omgang. Så får jeg heller vurdere krom om søtsuget ikke gir seg før neste helg.

Ukas veieng er over og denne gangen ble det kun 2,1 kilo
Men kanskje fettinntaket har vært for høyt? Vel totalt sett så er det uansett bra er jo ned rett over 11 kilo. Slett ikke værst på noe uker.

Nå venter jeg på at kroppen skal tilvenne seg den nye dietten slik at jeg slutter å være slapp og uvel. Håper det går seg raskt til for siste uke har vært tung.

__________________
sukkerhesten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo?? Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 17:28   #29
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

2kg er ikke bare bare. De fleste her jubler jo over 1/2kg i uka. Synes du skal smile jeg!

Du har jo hatt et vekttap dobbelte av det de fleste opplever de første ukene, så jeg synes ikke du skal gjøre om noe særlig på kostholdet, kanskje øke proteinmengden litt nå som du er sulten.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 19:44   #30
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Om du spiser grønnsaker(men ikke gulrot og kålrabi) i tillegg kan det hende du ikke er så sugen på karbohydrater mer? Lettere å holde ut lenge når du spiser det. Og det er vel målet?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 03:41   #31
Mear
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 100
Mear er ny på veien

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

2 kg i uken er superbra, det må du absolutt ikke være skuffet over. Du kan vel egentlig regne med at det kommer til å gå saktere, men selv de gangene vekta står stille er det bra ting som skjer med kroppen. Du kan jo prøve å ta en taubit og måle diverse strategiske steder. Ta vare på den og mål innimellom, så ser du at det er mye som skjer utenom tallene på vekta også.

Nå er jeg ferdig med tredje uka, og har vært ganske søtsugen i en uke rundt sist helg. Har bare tenkt på godis og det er veldig slitsomt. Men jeg tror det har litt å gjøre med for mye søtstoffer. Jeg får absolutt søtsug av søtstoff, og det har blitt både tyggis, litt sukkerfri brus og ikke minst gerds fantastiske ostekake innimellom. Har blitt bedre de siste dagene. Håper det går over for deg også.

Ang. kosttilskudd er det vel ganske viktig på lavkarbo har jeg intrykk av. Nå er ikke jeg superfan av skaldeman (synes det blir for lite grønnsaker, litt må man jo ha!), men Torkil Andersen legger vekt på å få i seg en del mineraler som du kan få for lite av. Dersom du ikke spiser nok grønnsaker går du glipp av veldig mye vitaminer og mineraler som kroppen trenger.
En annen ting er omegatilskudd dersom du ikke spiser mye fisk. Leste en del om kosthold/hormoner for et par dager siden og ble overraska over hvor viktig omega 3 og 6 er.

Mear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 12:48   #32
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk
Smile

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av sukkerhesten, her.

Fått meg en stabel skaldemanbøker nå (ikke ferdig lest ennå) så jeg skal prøve å være skikkelig rigid så lenge som mulig. Jo mer karbohydrater jeg styrer unna jo bedre. Når gevinsten er hele 4 kg på en uke så motiverer det til å være skikkelig streng og ikke gi etter for all cravingen. Hvor lenge jeg klarer å unngå brød, pasta, ris, gulrøtter og sukkerholdig leskedrikk vet jeg jo ikke. For helt ærlig så tenker på disse forsakelsene flere ganger per deg. Håper det blir mindre etterhvert som kroppen venner seg av med alle kollhydratene. Men nå folkuserer jeg på dagene mot neste lørdag og satser på 4 nye kilo.

Jeg har bare en liten kommentar vedr cravings'ene dine: Det FINNES alternativer for brød på lavkarbo, slik at om du virkelig MÅ spise brød så kan jeg personlig anbefale to typer som begge er veldig gode:
1. karins beste brød (det med valnøtter). Oppskriften finner du i denne tråden http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25639. Skjær opp og frys ned sånn at det er enkelt å ta opp ved behov.
2. Spis-deg-slank brødet. Dette kan du faktisk bestille ferdig (fryst), eller bestille mix'n og lage selv enkelt. (www.spisdegslank.no). Disse har også veldig gode syltetøy med bare 4 karbo pr 100g.

(ler - nei, ingen provisjon, kun personlig god erfaring )

Ellers finnes det mange alternativer til dine tidligere søtcravings, atkins sjokoladebar, lettbrus, pisket krem med søtningsstoff osv. Søk litt på sidene så finner du nok noe. Sørg for å ha tilgjengelig i huset noe "lovlig" - så slipper du å dra ut og handle vilt og hemningsløst karbofylte godsaker (been there... )

Til slutt, jeg måtte prøve flere variasjoner av lavkarbo før jeg fikk vekttap. jeg endte tilslutt opp med lavkarbo OG lavkcal (www.spisdegslank.no). Vær glad det går unna med deg i starten, det øker motivasjonen. For meg så må jeg smøre meg med mye mer tålmodig - men minus 5 på 5 uker er jeg faktisk KJEMPEfornøyd med!!

Hilsen Nerthus

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 00:33   #33
sukkerhesten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 36
sukkerhesten er på en erverdig vei

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Takk så mye for tipset ang. cravingen, skal sjekke det brødet osv.

Vel da har det vært veing igjen og jeg har gått ned denne uken også. Nå var det rett under 3 kg så det er veldig bra.

Forresten har jeg ikke hatt noe craving denne uken, men tror mest det kommer av at jeg har stått til halsen i jobb og har jobbet minst 12 timer dagen. Da blir det smått med tid til å tenke på godiser :-)

En effekt som jeg liker veldig bra med å spise fettrik kost er at en holder seg mett veldig lenge. Det er kjempepraktisk i de periodene hvor en er nødt å jobbe langt over vanlig arbs.uke. Heldigvis går den bit i rykk og napp.

Ser virkelig resultater på lavkarbo nå. Buksene strammer ikke i livet lenger, skjorteknapper spriker ikke og flere har kommentert at jeg ser tynnere ut i fjeset. Skikkelig gøy.

Startet 1 mai 2010 da stoppet ikke vekta før pila nådde 150 kilo. Natt til 31 mai viser vekta rett under 136 kilo. Det er et vekttap på rett under 15 kilo på mai månde. Yess!!

Til dere andre, stå på fortsatt dette hjelper.

__________________

Sist redigert av sukkerhesten : 31-05-10 kl 00:59.
sukkerhesten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo?? Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 20:49   #34
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Så flott å høre! Står på!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 21:03   #35
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

wow! Det var mange kg på kun en måned! Gratulerer!

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 23:25   #36
sukkerhesten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 36
sukkerhesten er på en erverdig vei

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Til trulte og imse, takk takk.

Kom idag i snakk med en som kunne mye om ernæing og kosthold. Fortalte om mitt pågående prosjekt og skaldeman kuren, eller fettdietten. Han ble veldig intressert og vi snakket litt frem og tilbake om hvordan det gikk og hva jeg selv følte og tenkte. Han lurte på om jeg hadde nogenlune oversikt over hva jeg spiste i løpet av en vanlig dag forut for fettdietten. Jeg forklarte at jeg spiste normal norsk kost, i relativt normale porsjoner, samt at jeg drakk mye brus, spiste godiser daglig og var en person som virkelig satte pris på iskrem og potetchips og den type mat. Når det var hektisk ble det jo ofte fastfood, pizza, burgere, kebaber og frityrstekte godsaker.

Han sa da at om jeg laget en liste over hav jeg puttet i meg tidligere så ville han regne litt på mitt enrgiinntak tidligere. For han sa at isolert sett så er jo bare det å drikke 1.5l coca-cola om dagen nok til å bli kraftig overvektig. Kombinert med fastfood, iskrem og konfekt så blir det fort et energiinntak langt over det dobbelte av et menneske har behov for. Altså blir overskuddet fett.

Forsåvidt greie ressonementer han kom med, og han har helt sikkert rett at om man regner på det så ville jeg se at det er all junk-fooden som har ført til overvekten. Men så til sakens kjerne. Hvorfor er det slik at de som føler de kan ernæringslære på død og liv skal bevise at fettdietten ikke virker?

Som jeg sa til fyren så vet jeg jo selv at kuren virker. Det merker jeg hver eneste dag, og jeg har ikke det ekstreme behovet for søtsaker lenger. Ja greit en uke var tung rundt 17 mai for da tenkte jeg bare på godsaker. Men det kan like mye være at 17 mai er en festdag, og jeg forbinder fest med god mat og desserter, kake og kaffe , is og pølse i brød.

Dessverre så ble jeg ikke skikkelig forbannet før jeg var i bilen på tur hjem. Etter å ha tenkt gjennom hva han sa så ble jeg faktisk rasende. For hvem er han som skal dytte sin "skolebok-lærdom" på meg? Hva er det som gjør det så viktig for de fleste å opprettholde den lærdommen vi alle har fått i skolen og oppvekst? 5 om dagen, brød og kornbalnding til frokost og alltid poteter.

Nei jeg gir nå blanke blaffen i hva andre tullinger mener. Hver gang jeg tar på meg buksene så merker jeg at jeg er på rett vei nå og det er skikelig deilig. For jeg er ikke konstant sulten lenger slik som jeg alltid har vært med andre slankekurer.

__________________
sukkerhesten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo?? Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 23:52   #37
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Min mann drakk i perioder opp mot 4.5liter cola om dagen og hadde en BMI på 19!

Synd du ikke rakk å bli forbannet tidlig nok til å lekse opp for fyren! Mange har vanskelig for å se at alle er forskjellige og selv om 5 om dagen virker for mange, betyr ikke det at det er sunt for oss alle!

Fortsett den fantastiske jobben du har gjort så langt og bevis at fyren tar feil, som mange andre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 01:53   #38
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Fem om dagen er da praktfult. Skulle bare ønske at man fokuserte mere på at det SKAL være 5 grønt og frukt, ikke motsatt. Altså mere grønt enn frukt.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 23:02   #39
sukkerhesten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 36
sukkerhesten er på en erverdig vei

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Min mann drakk i perioder opp mot 4.5liter cola om dagen og hadde en BMI på 19!

Hørtes alvorlig ut. Må jo ha vært syk da? En på min høyde må veie 57 kilo regnet jeg ut. Tror ikke jeg vet om noen voksne menn som veier 57 kilo, om de ikke er dverger da. Var ikke den bmi indeksen slik at under 20 er undervektig?

__________________
sukkerhesten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo?? Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 08:05   #40
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Joda, han var sykelig tynn en periode uansett hva han spiste eller drakk! Ville bare poengtere at coladrikking ikke nødvendigvis gjør deg så veldig feit!

Heldigvis har han gått opp i vekt med årene og har nå en BMI på over 25!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 10:25   #41
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av sukkerhesten, her.

For han sa at isolert sett så er jo bare det å drikke 1.5l coca-cola om dagen nok til å bli kraftig overvektig

1.5l cola er 630kcal - neppe nok til å gjøre noen feite isolert sett...

jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 13:00   #42
sukkerhesten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 36
sukkerhesten er på en erverdig vei

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

1.5l cola er 630kcal - neppe nok til å gjøre noen feite isolert sett...

Vel det du må huske på er jo at den 1.5l literen med Coca Cola kommer på toppen av annen næringsinntak. Om man bortsett fra Cola trenger 2500 kcal per døgn for å "balansere" også slenger på 630 kcal på toppen så må jo nødvendigvis disse kaloriene akkumulere over tid. Og da kommer bilringen.

Uansett så var jo ikke dette selve poenget her. Driter i om teoriene hans er riktig eller feil. Det jeg ønsket å ventilere om var rett og slett væremåten hans.

__________________
sukkerhesten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo?? Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 13:06   #43
sukkerhesten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 36
sukkerhesten er på en erverdig vei

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Skuffende nedgang. Idag viste vekten kun -0.5 kilo. Fattige 500 gram.
Denne uken har jeg spist endel eggesalt, rekesalat og en dag laget jeg baconsalat med noen druebiter i. Det var ca en halvkilo tilsammen og den bacon/druesalaten varte i to dager. Kan det virkelig være disse få druene som har stoppet nedgangen?

Var som en vind ut døren på morgenen når jeg så hvor lite jeg har gått ned, planen var og kjøpe noen svære sineribber. Men nå har jeg vært innom alle butikkene i området uten hell. Ingen har svineribbe nå. Utenfor sessong sier de. Er det noen som kan hjelpe meg her? Noen som vet hvor jeg kan finne svineribbe? Kjører til Sverige om nødvendig. Vet du om en butikk, slakter e.l. som har svineribbe nå så vil jeg gjerne ha adressen dit. For det var mat som satte fart på fettforbrenningen og så smaker det jo helt konge.

__________________
sukkerhesten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo?? Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 13:40   #44
sukkerhesten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 36
sukkerhesten er på en erverdig vei

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Nå er det slapp nedgang for tiden. Var bortreist i helga og har ikke fått veid meg før idag tidlig. Siden sist gang har jeg kun gått ned 1.4 kilo. Og det er jo på hele 11 dager. Hva gjør jeg feil? Dette kommer til å ta en evighet :-(

__________________
sukkerhesten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo?? Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 15:41   #45
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys
Thumbs up

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av sukkerhesten, her.

Nå er det slapp nedgang for tiden. Var bortreist i helga og har ikke fått veid meg før idag tidlig. Siden sist gang har jeg kun gått ned 1.4 kilo. Og det er jo på hele 11 dager. Hva gjør jeg feil? Dette kommer til å ta en evighet :-(

Ta livet med ro. Har vært omtrent der du er nu. Gikk lekende lett da jeg for snart 3 år siden la om fra Norsk Standard, til Fedon. Raste ned i vekt.
Så kutta jeg røken, og gikk opp i 2 år.
Nu går vekta med sneglefart.

Går du ned 0,5 Kg i uken, skal du være kjempefornøyd. Kroppen din vil tilpasse seg dette kostholdet, og konservere det den kan også her.
Som sagt all nedgang bør du være fornøyd med.
De neste kiloene er kjempevanskelige å bli kvitt.
Mosjon hjelper en del, men ikke allverden. Den største fordelen med mosjon, er faktisk at det etterhvert føles ganske bra å bli i bedre form.

STÅ PÅ. Vi burde forresten hatt en egen "gutteklubb" her inne

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 22:44   #46
Matgud
Medlem
 
Matgud sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 326
Matgud er ny på veien

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Heia sukkerhesten!!!

Ville bare si at du er kjempeflink, men husk å tenk på at det ikke er bra å gå ned for mye. Jeg tenkte og sånn som dette : Tenk om jeg gikk ned 5 kg i uka! det hadde vært herlig, men da hadde det ikke vært mye igjen av meg. Jeg går ned 1,5-2 kg i uken, men jeg tenker at kroppen må følge med. Vil jo bli stram i huden oxo!!

Dessuten tror jeg det er viktig å spise sunt og variert selv om man er på slike dietter! For min del har jeg lagt om kostholdet for alltid, å kommer aldri til å spise så mye karbs noen gang igjen.

Problemet mitt er å få i seg nok fett. Så må vurdere mer feit mat fremover. Men blir litt kvalm av det og

Synes vi er flinke jeg!!!!!

__________________
Matgud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 23:47   #47
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Vel, mye av det du har gått ned i vekt til nå er vann. Dersom du hopper tilbake til høykarbokosthold skal du ikke se bort ifra at du går opp 5-10kg ganske fort. Gjerne i løpet av et par dager. På den annen side kan du glede deg over at de kiloene du går ned nå er 99% fett, selv om det går treigere.
For å få en raksere vektnedgang anbefales aktivitet. Ikke nødvendigvis trening, spesielt ikke styrketrening, men det å komme seg ut av huset gjør underverker. Da spiser du mindre og øker energibehovet noe.
Ellers har man dette med kalorier. Selv ikke på et lavkarbokosthold skal man proppe i seg mest mulig kalorier på kortest mulig tid, selv om det i starten kan virke som om man kan spise ubegrenset. Grunnen til at man kan spise mye i starten og likevel gå ned i vekt er fordi kroppens energiomsetning er skyhøy. Etterhvert som du går ned i vekt reduseres energibehovet.

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 07:53   #48
sukkerhesten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 36
sukkerhesten er på en erverdig vei

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Ja nå er det vel ca 14 dager siden jeg veide meg sist. Og på de to ukene har jeg gått ned mindre enn 1 kilo :-(
Nå er det tungt med denne skaldeman kuren. Er lei av maten, savner brød, poteter, ris og pasta. Savner selvsagt is brus og kaker også men ikke så mye som skikkelig mat. Ikke går jeg ned noe fort heller. Nå er det sommer og ikke kan en drikke pils i solveggen. Arrgh. Er skikkelig sur og lei om dagen. Hadde bare vekten gått ned fortere så hadde sikkert motivasjonen vært større.

Fant forresten ikke svineribbe i noen butikker. Etterlyste tips om hvor jeg kunne finne det i tidligere i tråden. Forsøkte tilogmed å kjøre til Sverige og titte der men svineribbe fantes ikke. Det var svært synd for den uken jeg proppet i meg en hel svær ribbe gikk jeg ned kjempemye. Bacon og biff er jeg kjempelei. Lei av å lage bearnaisesaus fra bunnen av. Alle ferdigsausene eller halvfabrikata er proppfull av karbo.

Dette ble veldig mye klaging men nå føler jeg meg virkelig lei. Noen som vet hvordan jeg kan resette passordet på tickerfactory.com? Husker ikke passordet og får ikke gjort endringer på den.

__________________
sukkerhesten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo?? Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 08:19   #49
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Dagen etter at du etterlyste ribbe her inne kjøpte jeg en stor en i ferskvaredisken på MaxiMat på Svinesund... Jeg vet ikke hvor du var på handletur, men de jeg handlet av sa i alle fall at ribbe var noe man alltid fant fersk i MaxiMatkjeden.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 11:06   #50
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Det går ikke alltid like fort ned, men man kommer langt med å bite tennene sammen og tenke på at kiloene ikke kom på i løpet av en uke eller to heller!

Ellers kan du bruke søndagen på å reise til Nordbysenteret i Sverige. I den gamle delen hadde de finfin svineribbe i ferskvaredisken forrige lørdag og de skulle ha det hele sommeren gjennom!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ukentlig vekthopp? Trin Ketolysekuren 4 21-03-10 20:53
Vekttap Liiiz Ketolysekuren 6 31-12-07 18:46
Kaloriinntak vs vekttap sea4me Atkins kosthold 1 22-09-07 01:40
Vekttap på SB Arildo South Beach 5 08-04-07 16:41
Vekttap! LilNoor Ketolysekuren 1 19-02-05 09:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no