Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

rbnett.no: Ned 42 kilo på lavkarbodiett

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-11-10, 06:28   #1
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt
Post

rbnett.no: Ned 42 kilo på lavkarbodiett

Ja, no har til og med Romsdals Budstikke fått ein artikkel om slanking med lavkarbo

Ned 42 kilo på lavkarbodiett

I mars i år veide Joachim Krakeli 122 kg og satt mest og spilte data utenom skoletid. Nå er han 80 kg, etter sju måneder på lavkarbodietten ketolyse.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 06:55   #2
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: rbnett.no: Ned 42 kilo på lavkarbodiett

Huff, den artikkelen likte jeg dårlig. Det var en familie som ikke har lært mye til tross for fantastisk resultat... Det var bare en kur for dem. De spiste slik i ett halvt år og testene hos legen viste at alt var fryd og gammen, men det var fortsatt bare en kur?

Det kritiske punktet kom da målet på 80 kg var nådd i oktober, og gutten skulle over på normalt kosthold: – Jeg var nervøs for hvordan det skulle gå, for jeg vil absolutt ikke opp igjen, sier Joachim. Nå spiser han to skiver til frokost, to til lunsj, vanlig middag, og godteri bare i helgene.
Stakkars gutten... Han er jo sannsynligvis kraftig insulinresistent som har blitt så stor i en så ung alder, og så går han tilbake til brød, ris, pasta og poteter...

Dietten lar seg ikke forene med trening, men å gå på skolen har ikke vært noe problem.
Javel? Jeg sitter her og ruller så hardt med øynene at jeg ser hjernen min.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 07:08   #3
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: rbnett.no: Ned 42 kilo på lavkarbodiett

Neida, det er ikkje ein optimal lavkarboartikkel. Men det er ein start i det minste. (Og faktisk utan motargument frå "den andre sida".)

Problemet med Ketolyse, slik eg ser det, er jo nettopp det at den markedsfører seg som ein KUR. (Og ein av dei tinga som gjorde at eg ikkje heiv meg på den før etter lang tids tenking, for eg er ikkje noko tilhengar av kurar. Kurar hjelp som regel ikkje i det lange løp.) Denne familien har brukt han som det den reklamerer for: ein kur til å gå ned mange kilo raskt. (Eg burde saksøke Ketolysekuren for det har ikkje virka slik på meg )

Det å bruke ketolysekuren som eit første steg til ei skikkeleg kosthalds- og livsstilsendring er litt - nei altfor dårleg utdjupa i boka, etter mi meining.

Eg reagerte også på det med brødskivene og vanleg middag... han burde kanskje lest litt grundigare kapittelet om kosthald etter at ein var ferdig med kuren, men der kjem jo boka til kort også. Nei, det er nok ikkje berre sjokolade og dataspel som har ført til overvekta hans noko meir enn for meg, og det er synd dersom det fine resultatet han har hatt no vert øydelagt av å gå tilbake til gammalt kosthald berre minus sjokolade...

Og klart ein kan trene... Legg inn ein kommentar da vel! Kommentarfeltet er åpent for alle, og er ei gylden anledning til å nyansere artikkelen.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 09:26   #4
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: rbnett.no: Ned 42 kilo på lavkarbodiett

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Neida, det er ikkje ein optimal lavkarboartikkel. Men det er ein start i det minste. (Og faktisk utan motargument frå "den andre sida".)

Problemet med Ketolyse, slik eg ser det, er jo nettopp det at den markedsfører seg som ein KUR. (Og ein av dei tinga som gjorde at eg ikkje heiv meg på den før etter lang tids tenking, for eg er ikkje noko tilhengar av kurar. Kurar hjelp som regel ikkje i det lange løp.) Denne familien har brukt han som det den reklamerer for: ein kur til å gå ned mange kilo raskt. (Eg burde saksøke Ketolysekuren for det har ikkje virka slik på meg )

Det å bruke ketolysekuren som eit første steg til ei skikkeleg kosthalds- og livsstilsendring er litt - nei altfor dårleg utdjupa i boka, etter mi meining.

Eg reagerte også på det med brødskivene og vanleg middag... han burde kanskje lest litt grundigare kapittelet om kosthald etter at ein var ferdig med kuren, men der kjem jo boka til kort også. Nei, det er nok ikkje berre sjokolade og dataspel som har ført til overvekta hans noko meir enn for meg, og det er synd dersom det fine resultatet han har hatt no vert øydelagt av å gå tilbake til gammalt kosthald berre minus sjokolade...

Og klart ein kan trene... Legg inn ein kommentar da vel! Kommentarfeltet er åpent for alle, og er ei gylden anledning til å nyansere artikkelen.


Kjære Zilla - Ketolyse har også en bok som heter "Etter slankekuren" som tar for seg den generelle livstilsdelen etter at du har gått ned i vekt.

http://ketolyse.no/index.php?side=info&product=697215

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 10:50   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: rbnett.no: Ned 42 kilo på lavkarbodiett

Synd det ikke var et kommentarfelt i den nettavisa i grunnen, så kunne noen her inne kommet med gode råd for tiden fremover.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 10:51   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: rbnett.no: Ned 42 kilo på lavkarbodiett

Det kan vel hende at han er en av dem som faktisk gikk opp i vekt fordi at han plutselig ble sittestillende og spiste for mye av feil mat? Og at det går litt bedre for han nå som han har begynt å trene litt og begrenser den feil maten (det kan faktisk hjelpe, for noen)
"Off, stakars uvitende han" liksom.....

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 11:02   #7
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: rbnett.no: Ned 42 kilo på lavkarbodiett

----------


Sist redigert av Etherena : 03-01-11 kl 19:29.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 11:03   #8
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: rbnett.no: Ned 42 kilo på lavkarbodiett

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Synd det ikke var et kommentarfelt i den nettavisa i grunnen, så kunne noen her inne kommet med gode råd for tiden fremover.

Det var det i dag tidleg, da var det berre nokre få som hadde posta. Det vart kan hende stengt pga usaklege kommentarar o.l.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 11:08   #9
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: rbnett.no: Ned 42 kilo på lavkarbodiett

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Det var det i dag tidleg, da var det berre nokre få som hadde posta. Det vart kan hende stengt pga usaklege kommentarar o.l.

Det er jo alltid noen som tror de er så mye bedre selv og som må slenge med leppa. *sukk*

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 12:49   #10
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: rbnett.no: Ned 42 kilo på lavkarbodiett

Synd at den eneste relaterte saken (under faktaboksen) viser til en sak hvor det advares mot Ketolyse. Kjenner jeg nesten fikk lyst til å sende Gry Hay en mail. *mumle*

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 14:00   #11
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: rbnett.no: Ned 42 kilo på lavkarbodiett

Go for it, Fjasnissen.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 14:57   #12
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: rbnett.no: Ned 42 kilo på lavkarbodiett

Først må jeg ha litt solide studier å vise til. Heldigvis har godeste Pål (som flere kjenner til her inne) nettopp sendt meg en hel haug med linker til diverse artikler som omhandler lavkarbo og kolesterol. Så må jeg samle på meg litt mer om de andre tingene hu sier også. Kan ikke hoppe på henne uten å kunne slenge litt tung fakta i bordet

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 15:16   #13
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: rbnett.no: Ned 42 kilo på lavkarbodiett

I papirutgaven så advarer en norsk ernæringsfysiolog mot kurer som går ut på å "kutte i karbohydrater". Istedet bør vi visstnok spise med kornprodukter, grønnsaker ,frukt og mosjon, kalorier inn vs kalorier ut osv osv (dere har hørt den argumentrekka før regner jeg med)

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 15:18   #14
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: rbnett.no: Ned 42 kilo på lavkarbodiett

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Synd at den eneste relaterte saken (under faktaboksen) viser til en sak hvor det advares mot Ketolyse. Kjenner jeg nesten fikk lyst til å sende Gry Hay en mail. *mumle*

Det var denne Gry Hay som uttalte seg i papirutgaven av avisa

EDIT: Her er oppslaget som var i papirutgaven:
http://www.rbnett.no/nyheter/article286177.ece

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 15:38   #15
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: rbnett.no: Ned 42 kilo på lavkarbodiett

Sitat:

Det er vanskelig å gjennomføre fysisk aktivitet med så lite karbohydrat tilgjengelig som det man får med lavkarboditter, sier Hay.

Hm. Det har eg ikkje merka nokon ting til. Tvert imot, faktisk. Orkar mykje meir no enn da eg åt "vanleg" mat og knapt nok hadde ork til å rydde tallrikane av bordet etter middag.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 16:14   #16
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: rbnett.no: Ned 42 kilo på lavkarbodiett

synes nå artikkelen var fin, jeg Det er faktisk veldig trivelig å lese slike solskinnshistorier som dette, selv om det kanskje er noen faktafeil her og der.

Jeg klarer ikke for mitt bare liv å lese noe sted i artikkelen at gutten KUN har gått på kur. Det står jo at han gruet seg for å begynne med valig mat igjen av frykt for å gå opp igjen i vekt?

Med det aktivitetsnivået gutten nå har, og forhåpentligvis et mer korrekt forhold til mat, vil jeg ikke tro denne kommer til å ende opp som tjukkas igjen med en gang.
Mest sannsynlig har han nå et mer normalt tenåringsliv, med alle de gleder og sorger det medfører, og det ønsker han nok å beholde også

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karbohydrater på lavkarbodiett Jaudaa Spørsmål og svar 8 08-05-10 00:01
Lavkarbodiett Larsen77 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 15-12-09 09:49
Gravid og lavkarbodiett? Snart mamma Henriette Spørsmål og svar 2 29-09-09 20:12
Lavkarbodiett? annama Lavkarbo generelt 16 13-07-09 11:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no