Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

"Forkledd lavkarbo"?

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-05-12, 16:53   #1
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

"Forkledd lavkarbo"?

Sakset fra I Form sine sider:

Uten mat og drikke duger planen ikke
Kostholdet utgjør 80 prosent av et vekttap, og Michelle veiledet kvinnene til hvordan de skulle legge om matvanene.

Enkle retningslinjer:

  • Ingen stivelsesrike karbohydrater i form av bl.a. brød, knekkebrød, kaker, poteter, pasta, ris, havregryn
  • Ikke sukker overhodet. Verken forkledd som jus/leskedrikk, tørket frukt eller annet "sunt" søtt.
Til gjengjeld skal deltakerne spise masse proteiner i form av kjøtt og meieriprodukter og sørge for å få fettstoff i måltidene.

Dette er da lavkarbo så det holder, allikevel er det ikke noe i artikkelserien som refererer til lavkarbo/Atkins/Fedon/Ketolyse/Hexberg osv.
Tro om det er så mange myter og vrangforestillinger omkring lavkarbo som er årsaken??

Resten av artikkelen finner dere her:
http://iform.nu/trening/styrketrenin...-etter-en-plan

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 18:53   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Forkledd lavkarbo"?

Det er vel ganske mange helsebevisste som spiser karboredusert uten å føle for å sette noe navn på det..

Jeg flyr ikke rundt og gnåler til alle om at jeg spiser LAVKARBO liksom.. Kutter ut brød, pasta, ris osv. Synes det ufarliggjør det litt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 22:59   #3
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Forkledd lavkarbo"?

Ordet lavkarbo er blitt så negativt ladet fra media, så jeg skjønner godt at man vegrer seg for å nevne det.

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 26-05-12, 14:14   #4
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: "Forkledd lavkarbo"?

Det er vell de ekstreme ala de som drikker fløte, kaser eggehvita, unngår rød paprika etc som gir lavkarbo et dårlig rykte. Mainstreamern som inkluderer mange her inne spiser kanskje 20\20\60 hvorav masse grønnsaker. De kommer sjelden til ordet.

Jeg var egentlig ikke bevisst på at jeg spiser moderat lavkarbo før jeg la inn næringsinntaket mitt på diett.no og så jeg spiser 20-25 P\20-40 K\40-60 F hver dag.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 26-05-12, 15:52   #5
Malice
Medlem
 
Malice sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oppland
Alder: 55
Innlegg: 211
Malice er ny på veien

Sv: "Forkledd lavkarbo"?

Tja, tror iform har lavkarboangst jeg....tok et par sånne tester/quiz dem har, som tidsfordriv, og kryssa jo av på at jeg ikke spiste brød, frukt, poteter ect... og fikk som "resultat" at jeg spiste veldig usunt og lite variert.
Aner ikke helt hvilken filosofi bladet har sånn ellers, men ble ikke imponert over kostholds"rådene" i disse testene hvertfall.
Men kjempeflott om de smyger seg ut av skapet og anbefaler lavkarbo, selv om de ikke tør sette navn på det ennå

__________________


Malice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: er inne i en livsstilsendring, liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 14:20   #6
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Forkledd lavkarbo"?

Skjønner ikke hvorfor man skal dele maten sin i lavkarbo eller høykarbo egentlig? Fokus på matkvalitet og rene matkilder bør være første prioritet uansett om det heter ketolyse eller Grete Roede.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 16:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 21:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no