Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Alkohol???

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-10-06, 00:31   #1
Vixen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 23
Vixen er på en erverdig vei

Alkohol???

Hei.
Jeg har nå holdt meg til Atkins i tre og en halv uke (ny rekord) og det har gått helt supert. Men, på lørdag skal jeg på jentefest og i den forbindelse oppstår det to problem. 1: maten som serveres 2. drikken til maten
Maten skal jeg nok få en ordnings med, da vertinnen tidligere har vært på Atkins og forhåpentligvis forstår. (I verste fall møter jeg etter maten)
Drikke derimot, med alkohol vel og merke, er jeg mere usikker på.
Er stolt eier og flittig bruker av matvaretabellen og der står sprit listet med 0 karbs. Stemmer dette? Det er jo sukker i blandingen før den blir ehh, brent el hva de nå gjør. Hvis det likevel er rett, gjelder det da også Vodka?
Jeg har tatt noen lavkarbo øl og Vodka tidligere, og dagen derpå var det tydelig vektnedgang. Men dagene etterpå går jeg opp en til to kilo. Henger dette sammen med alkoholinntaket?
Kan vel nevne at hormonene mine er litt på tuppa for tiden og at vann i kroppen kommer og går, så det kan jo også være forklaringen.
Er veldig takknemmelig for raske svar, har ikke lyst til å sprekke pga av en fest. (men synes jo jeg fortjener å feire megselv litt også da).
Tørst og spent...

__________________





Vixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 09:45   #2
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Alkohol???

Det ligger en annen tråd her inne om nettopp det emne så du kan jo søke litt

Men ellers så kan du drikke vin, og blande sprit med sprite zero eller annen lett brus.....

Du vet sikkert dette fra før, men kroppen forbrenner alkohol, før den forbrenner fett....så det sier jo sitt....

lykke til...

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 11:40   #3
Engmar
Juniormedlem
 
Engmar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 11
Engmar er på en erverdig vei
Smile

Sv: Alkohol???

deleted

__________________
Engmar


Sist redigert av Engmar : 15-09-10 kl 14:20.
Engmar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 12:08   #4
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Alkohol???

du trenger jo ikke spise den maten de skal ha? spørs jo litt hva dem skal ha da,er det kjøtt salat osv så kan jo du og,når vi har blitt invitert i middag selskap har jeg en gang tatt med en pakke med kylling filet og bare stekt mens den andre maten blir lagd,tar jo bare 5 min..(det var når de andre skulle ha kylling gryte) jeg har værrt på byn 1 gang siden jeg begynte og da drakk jeg sprit og sprite zero..kose seg da

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 12:35   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol???

Sprit har ikke karber så det kan du drikke uten at det går ut over karbetallet ditt. Bruke sukkerfritt blandevann. Om du liker gin & tonic har de Schweppes Tonic Light hos Middelthon (ICA) på Tasta, Helgø på Mariero og Ultra på Hinna Park. Bruk uansett sukkerfritt blandevann og lgig unna juice ! Rødvin er ok, - og hvitvine bør være tørr. Ligg unna dessertviner.

Men som de andre har sagt her. Når kroppen brenner alkohol, da brenner den ikke fett. Fot noen er kroppen tilbake i fettforbrenningsmodus etter et par dager. For andre tar det en uke.

Når alkoholen gjør at kroppen blir dehydrert vil den automatisk "spare" på vannet etterpå. Det gjør at en først går ned, så går opp. Det forsvinner som regel i løpet av et par dager.

Mitt råd er å drikke 1 glass vann pr drink/glass vin du drikker. Da blir du ikke så dehydrert og dessuten hjelper det også mot hodepine dagen derpå. Ha et glass vann/flaske vann stående på nattbordet også.Om du våkner og er tørst i løpet av natten er det greitt å slippe å stå opp !


Lykke til på festen !
Kos deg

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 12:38   #6
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Alkohol???

Jeg skal også ut i helgen og satser på rødvin og drinken Mojito...den inneholder 2,5 karber hvis jeg ikke husker helt feil...

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 12:44   #7
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol???

Opprinnelig lagt inn av Titti32, her.

Jeg skal også ut i helgen og satser på rødvin og drinken Mojito...den inneholder 2,5 karber hvis jeg ikke husker helt feil...

Det må være en lavkarbo variant eller??

For med Mojito så skal vel sukker, lime og mynteblader knuses sammen? Tror ikke orginaloppskriften er så veldig lavkarbovennlig...

Eller?

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 13:43   #8
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Alkohol???

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Det må være en lavkarbo variant eller??

For med Mojito så skal vel sukker, lime og mynteblader knuses sammen? Tror ikke orginaloppskriften er så veldig lavkarbovennlig...

Eller?

Ups, det stemmer sikkert. Jeg blandet litt lavkarbo og lavkcalori nå jeg...Vet at Mojito har ganske lite kcal enn f.eks Straberry Daq, men det er jo ikke kcal vi teller lenger

Blir vel bare rødvin på meg da

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 16:16   #9
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol???

Opprinnelig lagt inn av Titti32, her.

Ups, det stemmer sikkert. Jeg blandet litt lavkarbo og lavkcalori nå jeg...Vet at Mojito har ganske lite kcal enn f.eks Straberry Daq, men det er jo ikke kcal vi teller lenger

Blir vel bare rødvin på meg da

Hehe... Er lett å gå litt i surr.

Men rødvin er jo kjempegodt det også!


Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 23:07   #10
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Alkohol???

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Hehe... Er lett å gå litt i surr.

Men rødvin er jo kjempegodt det også!


Rødvin er best

Tenkte bare hvis jeg satt på Fridays og alle bestiller drinker og så sitter jeg der og skal være så fin med rødvin Men det passer lommeboka mi greit

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 14:08   #11
Vixen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 23
Vixen er på en erverdig vei
Talking

Sv: Alkohol???

Hei alle sammen!!!
Tusen takk for alle svar. Jeg ble MYE MYE klokere. Maten er fisket forresten. Snakket med vertinna og hun stiller med egen kylling og brokkoli bare til meg. Tenk om alle vertinner var så forståelsesfulle.
Skal ha med meg et par lavkarbo-pils og litt vodka og sprite zero. Og Nille, jeg skal drikke masse vann til.
Gleder meg nå som jeg har alt på det rene.
Klem til alle.

__________________





Vixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 20:23   #12
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Alkohol???

Opprinnelig lagt inn av Titti32, her.

Rødvin er best

Tenkte bare hvis jeg satt på Fridays og alle bestiller drinker og så sitter jeg der og skal være så fin med rødvin Men det passer lommeboka mi greit

Det ble en stråberry :rødme: og en Mojito :rødme:
Men fy så lite alkohol jeg tålte, ble helt svimmel og holdt på å sovne på disko

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 20:33   #13
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol???

Opprinnelig lagt inn av Titti32, her.

Det ble en stråberry :rødme: og en Mojito :rødme:
Men fy så lite alkohol jeg tålte, ble helt svimmel og holdt på å sovne på disko

Men, strawberry daquirien de har på Firidays er nå verdt det da! Den er kjempegod!

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 20:36   #14
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Alkohol???

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Men, strawberry daquirien de har på Firidays er nå verdt det da! Den er kjempegod!

Takk

Ja, vet du, den er verdt alt den drinken der altså

Mojito drakk jeg oppe i baren på SAS-hotellet og vet du,den var virkelig ikke mye søt. De hadde kun sprit, lime og det gressgreiene og masse isbiter, var ganske sur. Ikke mye sukker oppi den tror jeg.
Hadde jeg kjøpt den på Fridays hadde det nok vært en annen drink ja (og bedre)

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 20:38   #15
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol???

Opprinnelig lagt inn av Titti32, her.

Takk

Ja, vet du, den er verdt alt den drinken der altså

Mojito drakk jeg oppe i baren på SAS-hotellet og vet du,den var virkelig ikke mye søt. De hadde kun sprit, lime og det gressgreiene og masse isbiter, var ganske sur. Ikke mye sukker oppi den tror jeg.
Hadde jeg kjøpt den på Fridays hadde det nok vært en annen drink ja (og bedre)

Mojito skal være ganske søt ja, den er også en av favorittene mine. Og de kan virkelig det med å lage drinker på Fridays, den hadde sikkert vært perfekt der...

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 20:48   #16
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Alkohol???

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Mojito skal være ganske søt ja, den er også en av favorittene mine. Og de kan virkelig det med å lage drinker på Fridays, den hadde sikkert vært perfekt der...

Garantert

På den annen side, greit at den jeg fikk i meg ikke var så søt da, kanskje jeg sparte noen karbe der

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 00:25   #17
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol???

De gressgreiene ...*fnis*

Minner meg om da jeg skulle lage Mojitos til masse folk på en gang uten å ha gjort det før ... hadde ikke nok mynte og rom, så jeg blandet det jeg hadde i en mugge og kalte det gressklipperdrink (for det ble jo ikke akkurat Mojito da, men den ble ganske godt mottatt likevel ).

Bloody Mary er jo en relativt bra drink på lavkarbo ... men det er kanskje ikke alle som liker det like godt som jeg gjør ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 08:52   #18
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Alkohol???

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

De gressgreiene ...*fnis*

Minner meg om da jeg skulle lage Mojitos til masse folk på en gang uten å ha gjort det før ... hadde ikke nok mynte og rom, så jeg blandet det jeg hadde i en mugge og kalte det gressklipperdrink (for det ble jo ikke akkurat Mojito da, men den ble ganske godt mottatt likevel ).

Bloody Mary er jo en relativt bra drink på lavkarbo ... men det er kanskje ikke alle som liker det like godt som jeg gjør ...

He he, så lenge den smakte godt så

Bloody Mary...hmmm...jeg er ikke helt der altså, men i nøden osv....

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alkohol, lavkarbo og ketose Aline Lavkarbo generelt 198 21-03-13 11:40
Alkohol under induksjon? shady Spørsmål og svar 3 03-09-06 22:50
Alkohol i Fase I.... Snow South Beach 4 09-06-06 22:57
Alkohol og lavkarbo, nok en gang! Sugarpill Lavkarbo generelt 6 23-08-05 10:22
Alkohol i julen friflex Lavkarbo generelt 34 23-12-04 23:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no