Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Kjendisinspirasjon!

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-03-11, 18:20   #26
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kjendisinspirasjon!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Atkins har jo også en streng fase 1 også er det "lov" med ditt og datt og histen og pisten etterhvert. Er ikke det heller lavkarbo da?

Har du satt deg inn i atkins??

Mitt spørsmål er bare om et kosthold med poteter, havregrøt, frukt og toast kan kalles lavkarbo? Hvis så - får vi heller være enige om at vi er uenige om definisjonen av et lavkarbokosthold

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 18:44   #27
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kjendis inspirasjon!

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Da bør du heller prøve ketolyse hvis du sverger til LCHF. I hans bok har jeg lest meg frem til at kostholdet du skal gå over til når du er fornøyd med vekta (eller er normalvektig) er å spise magre pålegg sammen med grovbrød. Og hun har hele 170 g kjøtt i salaten, ikke engang jeg orka alt det der.

Jeg har spist lavkarbo i 1.5 år nå så selv om jeg setter pris på at du anbefaler meg ketolyse - så har jeg strengt tatt ikke behov for veiledning i lavkarbo-retninger

Jeg ønsker heller ikke å spise grovbrød med magert pålegg når jeg har nådd målvekt - det har jeg spist hele livet og se hvor godt det gjorde meg... Jeg er ganske fornøyd med slik jeg spiser nå - for ikke snakke om endelig frisk fordøyelsesmessig.


Jeg beklager at jeg sporet av tråden din - jeg var nysgjerrig på et kosthold med 1170 kalorier pr dag og så lite fett... og syntes det så ganske trist ut tatt i betraktning at de fleste her inne nyter et deilig lavkarbohøyfett kosthold med MENGDER av god mat og fett (OG går ned i vekt...)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 19:30   #28
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Kjendisinspirasjon!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Mitt spørsmål er bare om et kosthold med poteter, havregrøt, frukt og toast kan kalles lavkarbo? Hvis så - får vi heller være enige om at vi er uenige om definisjonen av et lavkarbokosthold

Fase1: Definitivt lavkarbo, på grensen til ketogent dersom man kutter ut belgefruktene
Fase 2: Ja, dersom det er under 150 gram karbs per dag, hvilket det høyst sannsynlig er da det er svært likt Fedon (som ligger på rundt 120 KH med et C-måltid og 2 frukt). Jeg regnet aldri på hvor mange gram KH jeg fikk i meg på en vanlig SB dag, men jeg antar det var på rundt 100 gram. Den gjetningen baserer jeg på at det var det jeg lå på da jeg spiste Fedonsk uten frukt. Jeg spiste omtrent ikke frukt på SB heller. Poteter er forresten ikke lov, men søtpotet er (om Jessica Alba spiser vanlige poteter får stå for hennes regning. Det er ikke lov på SB). Havregrynene skal være store, brødet skal være helkorn og grovt, det er lov med 2 frukt per dag, men bare visse typer frukt etc. M.a.o. Fedonmat men ikke så mye fokus på balanserte måltider.
Fase 3: Neppe lavkarbo. "Alt" er lov med måte så lenge du holder vekta og er frisk.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 19:32   #29
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kjendisinspirasjon!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.


Mitt spørsmål er bare om et kosthold med poteter, havregrøt, frukt og toast kan kalles lavkarbo? Hvis så - får vi heller være enige om at vi er uenige om definisjonen av et lavkarbokosthold

Man spiser jo ikke alt dette på en gang da ... Og som Cyan sier, i siste fase er ikke SB et lavkarbokosthold.

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.


Jeg beklager at jeg sporet av tråden din - jeg var nysgjerrig på et kosthold med 1170 kalorier pr dag og så lite fett... og syntes det så ganske trist ut tatt i betraktning at de fleste her inne nyter et deilig lavkarbohøyfett kosthold med MENGDER av god mat og fett (OG går ned i vekt...)

Det er nok ganske mange som ikke spiser kjempestore mengder fett her også. Og som spiser ganske mye karber. Alt innenfor 150 g karbohydrat er pr definisjon lavkarbo, og noen av de matvarene du nevner over er en del av det - det er rett og slett vanskelig å komme opp i nok karber med bare grønnsaker. Noen trives bedre med mer karber og mindre fett (i varierende forhold) - vi er rett og slett forskjellige

Det er flere lignende dietter her inne. Selv startet jeg min lavkarbokarriére med Sone-kosthold (Sears) etter anbefaling fra legen jeg gikk til på Balderklinikken (han mente for øvrig det ikke var bra å være i ketose). Ellers bygger både den og Fedon på at man setter sammen balanserte måltider (for å holde seg i "Sonen" i følge Sears). Og det kan inngå kornprodukter f eks, men bare litt av gangen (typisk en halv skive).

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 19:49   #30
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kjendisinspirasjon!

Takk for oppklaringen jenter

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 20:04   #31
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Kjendisinspirasjon!

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Fase 2 er veldig likt Fedon. Vanlig potet er ikke lov, søtpotet er greit. Grovt brød, brun ris, havregryn, noe frukt (men absolutt ikke alle typer) osv kan også spises. Forskjellen mellom SB Fase 2 og Fedon er, slik jeg ser det, at Agatston ikke er så nøye med balanseringen av måltidene og ikke bruker håndflatemetoden, men han er klar på at den stivelsesrike maten skal begrenses. SB Fase 3 er ikke lavkarbo, men det fokuseres på langsomme karbohydrater.

For å flisespikke litt: Det var Oprah som gjorde SB-dietten kjent for folk flest rundt 2003/2004. Men nå ser det visst ut til at SB har fått sin renessanse med Jessica Alba (som jeg knapt vet hvem er ) og "de der".

Neida det er ingen fisespikking, men siden jessica i utgangspunktet kroppen som opera aldri har hatt, tror jeg de fleste mener det er hun de får inspirasjonen fra, ikke opera. om hun sikkert står bak den

enig fase 2 er veldig lik fedon. masse gode frukter som er ok. unngår bananer, rosiner, ananas og vannmelom av alle ting. i mitt hode var den bedre enn cuantalope. der ser man hvor mye man lærer. druer er jo ok, men de er jo proppa med sukker? rart.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 19:24   #32
Ildern
Medlem
 
Ildern sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 179
Ildern er på en erverdig vei

Sv: Kjendisinspirasjon!

Var vel omtrentlig sånn jeg levde før jeg ble gravid (i nærmere 3 år). Tror ikke jeg åt så mye til frokost da. Var mett og fornøyd, og fant det ikke kjedelig i det hele tatt. Syns maten var deilig selv uten masse fett.
Telte aldri verken karber eller kalorier, veide aldri en ting.

Noen eksempler på hva jeg åt/eter :

frokost: grov skive/rundstykke med ost, fisk el. skinke / havregrøt med litt frukt el. bær, valnøtter og kanel / smoothie / omelett / eggemelk / yoghurt.

lunsj: kylling m/salat / falafel / tortilla m/roastbeef el. reker og salat / eggesalat m/ skalldyr / forskjellige couscoussalater / grove kjeks m/CC og cantaloup eller jordbær.

middag: grytestek / biff / svinefilet / kylling / all sjømat / fullkorn spaghetti - alt med masse deilige grønnsaker, stuet spinat eller tomat, couscous, hummus, natur/villris

dessert: ricottakrem / jordbær i sjokolade / gele / kesam.

snacks: nøtter, peanøttsmør, kalkunrullader, selleri m/ost, epler og annet av frukt og bær.

__________________


Ildern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach- i bunn og i grunn Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no