Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Trimmer dere?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-01-05, 21:01   #51
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Hei Anne!

Er helt sikker på at du vil få stooor nytte av at fysioterapeuten setter opp øvelser for deg!

Jeg har trent mye i mitt liv, også en del styrke fram til en del skader satte inn i slutten av tenårene. Til slutt endte jeg opp med 4 prolapser og 15-20kg overvekt. Kunne nesten ikke røre meg i sommer, og trodde helt sikkert ikke at jeg kunne trene med vekter. Men med de helt rette øvelsene, lite belastning og mange repetisjoner per sett har jeg nå kunnet trene vekter så og si hver eneste dag, med minimalt av smerter!

Nå går jeg til en fysioterapeut/manuell terapeut som skal være svært dyktig (driver og disputerer for doktorgrad for tiden også), og han har virkelig gitt meg "piffen" tilbake når det gjelder ryggen!

Det med belastning er utrolig viktig har jeg funnet ut! Følte meg nesten dum første gangene når jeg sto på treningssenteret med vekter en 5åring kunne løftet, men så hadde jeg da også mistet mye av styrken min i løpet av tiden med dårlig rygg, og trener med dobbelt så mange repitisjoner som i "gamle dager", så ble nok likevel. Illustrasjon; En øvelse trener jeg med 12,5kg, en gang gjorde jeg en feil og puttet på 15kg, og smertene kom med en gang
Bare denne lille økningen gjorde såpass store utslag!

Uffa, nå vart dette mye om meg og min trening, men var ment som en oppmuntring til deg Anne! Selv om det ikke har gått så bra det gangene du har trent før, så er jeg sikker på at du med kyndig veiledning av en fysio vil få en ny opplevelse og ny motivasjon til og trene! Lykke til!

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-01-05, 21:49   #52
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av friflex


Uffa, nå vart dette mye om meg og min trening, men var ment som en oppmuntring til deg Anne! Selv om det ikke har gått så bra det gangene du har trent før, så er jeg sikker på at du med kyndig veiledning av en fysio vil få en ny opplevelse og ny motivasjon til og trene! Lykke til!

Hei Friflex

Tusen takk for hyggelig oppmuntring. Jeg tror helt sikkert du har rett, så jeg gleder meg til å få time og komme igang. Jeg er faktisk veldig glad i å trene.....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 07-01-05, 21:56   #53
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Mente ikke at du ikke var glad i å trene altså, tenke på smertene i armen

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-01-05, 21:58   #54
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Ja jeg skjønte det Takk for omtanken

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 07-01-05, 23:24   #55
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs


Hei Anne!
Ikke rart du har mye vondt hvis du har fibromyalgi. Det kan jo være veldig plagsomt ! Godt du har bestillt time hos fysioterapeut . Håper han/hun hjelper deg godt igang. Begynner du i treningssenteret før du har vært hos fysioterapeut, regner jeg med at du har minimal belastning på de øvelsene du gjør. Syke muskler tåler mange ganger svært lite før de blir vonde.
Hvis du har mulighet til å komme i varmtvannsbasseng, vil jeg anbefale det på det varmeste. Ca. 34 grader i vannet gjør svært godt! Her har vi mulighet til å benytte bassenget sammen med venner i gruppe eller med veiledning av fysioterapeut i større eller mindre grupper avhengig av hva som feiler en. (Når fysioterapeuten er med behøver en vanlig fysioterapeutrekvisisjon).
Ønsker deg lykke til! Håper du sier ifra hvordan det går med deg.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 08-01-05, 17:53   #56
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av komkari



Ønsker deg lykke til! Håper du sier ifra hvordan det går med deg.

Takk for gode tips komkari. Ja jeg vet at jeg må trene forsiktig, og noenganger går det bra, men som oftest så kommer vondtene igjen etter en stund. Og jeg er allltid verst på vinterstid. Spenner meg nok mer i kulda. Ellers så har jeg kost meg mye i varmebassengm eller i basseng i det hele tatt. Jeg er veldig glad i å svømme, men som regel så er det for kaldt vann.

Syden here I come.... burde bo der store deler av året jeg

Takk for at du viser omsorg. Jeg skal nok rapportere hvordan det går med treningen etterhvert

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 09-01-05, 00:12   #57
Everio
Seniormedlem
 
Everio sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 46
Innlegg: 949
Everio har en fantastisk aura rundt segEverio har en fantastisk aura rundt seg

Trener vel igrunnen ikke så mye og bør bli flinkere.... Går tur noen ganger i uka + at jeg har en aktiv 2 åring, men ingen organisert trening ennå

__________________




Oppstart ketolyse 12.01.09 - oppstart Lindberg 11.03.09- Everio`s journal
Everio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Klarer dere det! Marit Lavkarbo generelt 11 22-08-04 16:00
Men dere koser dere vel av og til? Fedonisten Generell diskusjon 10 07-05-04 12:02
hva spiser dere? Iset Induksjonen 14 29-01-04 18:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no