Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

"Reparere" for mye karbs med trening?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-09, 16:41   #1
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

"Reparere" for mye karbs med trening?

Hei,
har prøvd å lese meg litt opp på dette, men har nok ikke helt forstått det som sies om det. Altså, dersom man har spist for mye karber i et måltid, hjelper det å kaste seg på trimsykkelen umiddelbart for slik å "tømme lagrene" og følgelig ikke gå ut av ketose?

  Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 17:31   #2
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: "Reparere" for mye karbs med trening?

vet ikke, men trening gjør iallefall at man kan oppnå ketose ved et høyere karboinntak, men det er sikkert individuelt og kommer an på når man trener og spiser.

Var ikke noe svar til deg...men det tar iallefall ikke lenger tid til du kommer i ketose igjen om du trener.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 18:25   #3
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: "Reparere" for mye karbs med trening?

Veldig interessant spørsmål. Jeg vet heller ikke svaret, men jeg regner med at Pål har mer informasjon. Det er jo nettopp disse tingene han forsker på.

  Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 19:04   #4
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: "Reparere" for mye karbs med trening?

jeg vil anta at dersom man ikke har spist gruelig mye karber men bare har gått litt over så kan man tømme lagrene slik ja. glykogenlagrene vil jo bli brukt under hard trening? trodde glykogen og melkesyre hadde en sammenheng jeg?

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 19:21   #5
Kpia
Juniormedlem
 
Kpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 48
Kpia er på en erverdig vei

Sv: "Reparere" for mye karbs med trening?

Hei,
jeg tror man kan det. Den siste uken har jeg bare såvidt fått utslag på Ketosticks, irriterende, og tilslutt tenkte jeg at jeg kunne jo forsøke å få inn litt mosjon. Dermed tok jeg en tur på helsestudio i går og løp i 25 minutter på tredemølla, og måkte litt snø da jeg kom hjem. Da jeg kom inn og testet etter ca 1 time var Ketosticks nesten helt mørk lilla. (jeg drakk mye vann da jeg trente, også)
Jeg følte iallfall at det hjalp øyeblikkelig med litt mosjon. Ketose er slik jeg har forstått det forbrenning av fett, og når man bare ligger litt i grenseland for for mye karbohydrater, så er det jo ganske logisk? Jeg skal iallfall skjerpe meg, og forsøke å få mosjonert litt hver dag.
Men det er sikkert begrenset og varierende fra person til person hvor mye ekstra karbohydrater du kan "unne" deg ved å gjøre dette, og sikkert ikke å anbefale som en vane. Vanen bør være lite KH og mer og mer mosjon

__________________



Kpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank/Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 19:26
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
"Reparere" den seige sjokokjeksen Distrea Eurodiett 7 19-07-08 14:19
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 14:21
"Immun" mot trening? Huldr Trening 6 14-12-04 10:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no