Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Trimmer dere?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-11-04, 23:13   #1
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs
Question

Trimmer dere?

Jeg har lest noen av innleggene ,- og virkelig kost meg. Dere er flinke til å skrive mange av dere. Jeg har lært mye og dere har gitt meg ny inspirasjon til å fortsette med slankingen,-men har enda en lang vei å gå. Takk skal dere ha!
Mye matprat, - men trimmer dere?
Jeg skulle gjerne vært flinkere selv men holder meg mest til bassengtrening. Er i bassenget 2 -3 ganger i uken, - en time hver gang.
Hva gjør dere, og hvor ofte?
Hilsen

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 19-11-04, 23:27   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

vel...

jeg er vel hva man kan kalle periode trener...
men jeg skal komme igang igjen.

når jeg er "på trenern" så er det mest aerobick og kick på treningssenter. noen ganger også pump. eller styrke utenfor sal.

klem

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-04, 23:40   #3
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Jeg trener håndball to ganger i uka (noen helger er det kamper, men det er også noen uker hvor jeg misser en trening, slik at snittet blir 2 økter håndball). Videre trener jeg minst en gang styrketrening (hjemme), men helst to ganger styrke. Også er jeg noen ganger på aerobic, og noen ganger går jeg med stavene. Og på sommeren er det gåturer i skogen. Liker også å gå på ski. Glad i tennis, men det blir bare et par ganger i ÅRET, så det teller vel ikke.... Jeg er IKKE glad i å trene i vann, og spinning er ikke noe for meg. Men vi er alle ulike, og hipphurra for det!

Summasummarum så er jeg glad i å trene, men litt flinkere "i hodet" enn i praksis. Likevel ligger jeg på et snitt på fire økter i uka. Jeg er fornøyd med det, selv om målet er seks økter i uka. Men det er ikke for sent! Jeg nærmer meg målet mitt med antall treninger, men ofte svikter det på logistikken, og ikke nødvendigvis iveren.

Spennende tråd komkari (kan bli ihvert fall, hvis flere slenger seg på).

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 19-11-04, 23:51   #4
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Jeg har begynt på spinning 2 ganger i uka av en time.
Det er bare utrolig herlig!
Tror dette kan bli litt lite fordi jeg blir veldig rastløs og har veldig lyst til å bruke kroppen min mer ... og jeg vil har mer muskler. Ikke sånne svære greier altså.
Undersøkte på treningssenteret på torsdag ang. mage/rumpe/lår og egentrening med vekter. Skal vente til over jul for å ta en avgjørelse.

Og dette sier jeg som stort sett ikke har beveget kroppen min annet enn ut og inn av bilen de siste 10 åra.

Det var nok på tide å gjøre noe med det ja

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-11-04, 00:58   #5
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Hei på deg! Velkommen!

Jeg 'trimmer'.... Eh... Uhm... Jeg sykler uansett hvor jeg skal - til skolen og fra, 20 min hver vei. Det meste trimmen med det er hodetrimmen - hvordan unngå å bli veldig irritert på morgenen når det regner og blåser og jeg må klatre opp på sykkelen uansett vær
Ellers sykler jeg til butikken og til venner og til alt mulig annet.

For å late som jeg har litt god samvittighet, eller for å prøve å få det - så legger jeg med ned på gulvet om kvelden og tar 35+25+25+30 sit-ups og 10+10 push-ups.

For det meste er det nok snakketøyet som blir trimmet mest her i gården
Men visste jeg det ikke! Kjevemuskelen er den sterkeste muskelen på hele kroppen, har lest at den har en kraft på 5 tonn om den blir 'sluppet fri'. Hm. Kjevemuskelen min blir flittig trimmet på andre områder enn ved skravling også:

Kanskje du kan hjelpe meg med noen tips om trening jeg kan gjøre i hverdagen, sånn mens jeg gjør andre ting samtidig?!
Før pleide jeg å trene bakside lår mens jeg pusset tenner, men jeg mistet all konsentrasjonen med tannpussen, så jeg sluttet med det. Dessuten så det litt dumt ut. Vi har felles vaskeservanter her

smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 20-11-04, 08:38   #6
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Jeg trener Jam en gang i uken - salsa, hip-hop, funk osv.

Jeg skal trene styrke to ganger i uken.

På sommeren har jeg gått/løpt endel på gangveier og i skogen, men nå har jeg ikke gjort det på lenge. Har tenkt å kjøpe staver...

marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 20-11-04, 13:48   #7
ElinGH
Medlem
 
ElinGH sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 105
ElinGH er en juvelElinGH er en juvelElinGH er en juvel

Jeg har begynnt på sats. Trener eget opplegg der 2 ganger i uken, men skal når formen kommer seg trene spinning+styrke 2 ganger! I tillegg går jeg en lang søndagstur hver uke!

__________________
MVH ElinGH

www.overvektig.net
En uavhengig nettside laget for og av overvektige som ønsker å gå ned i vekt.




ElinGH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert - snart atkins Svar med sitat
Gammel 20-11-04, 17:57   #8
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Jeg trener på Spenst.(Etter massiv dytting fra Forum venner Takk. Herlig!) For tiden er det en variant av sirkeltrening. 2-3 ganger i uka, helst 3.

Det hender det blir byttet ut med at vi går tur.
Sommerstid sykler jeg en del, både korte og lengre turer et pat ganger i uka. Ellers så har jeg trimsykkel "i stua"....Blir den brukt? Hm.... Den ble i fjor høst/vinter og jeg har tenkt å bruke den i vinter også.

MHM sspiller tennis tre ganger i året og jeg har Grønt kort og golfer tre ganger i året

Er gammel svømmer, men av en eller annen grunn "gidder" jeg ikke å dra i svømmehallen Dumt, det er jo så deilig, men litt kjedelig.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 20-11-04, 18:01   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk



Ikke slik jeg skal/bør/vil nei !
Jeg skal gjøre mine rygg/mageøvelser hver dag (gammelt ryggbrudd, etterfølgende prolaps, slitasjeskade, skjev rygg). De er lagt opp av fysioterapeut. Har nettop startet opp igjen etter en tids opphold (treningsforbud som gikk over i treningsfobi). Har gjort ALLE øvelsene, inkl rulla mi, 3 dager denne uka. Starter med motstandstrening (smart gym) for overkropp søndag. Har meldt meg på Pilates/yoga kurs, men får det ikke til å klaffe med skiftplan. Går glipp av for mange kurskvelder pga skiftjobb..... excuses, excuses !!

Føler meg kjempemotivert til å starte oppstamming nå. Ser og kjenner at huden er slapp etter mistede kilo...gammel hud er ikke så elastisk som ung og trekker seg ikke like godt sammen....

Trening......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-11-04, 21:49   #10
Ulex
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Aust-Agder
Alder: 56
Innlegg: 96
Ulex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjent

Jeg trener styrketrening to ganger i uka, prøver å trene så hardt at jeg blir litt støl etter hver gang. Dvs. jeg legger på ekstra vekter jevnt og trutt. I 1996-utgaven av ProteinPower-boka (som jeg baserte livsstilen min på fra januar 2000), anbefaler de sterkt å trene styrke på tom mage for å få maksimal fettforbrenning, og så spise en god porsjon protein innen en time etter trening for å gi kroppen byggesteiner for å erstatte nedbrutt muskelmasse.

Teorien er at hard styrketrening tvinger kroppen til å produsere veksthormon, som er rene ungdomskilden og virker inn på alle deler av kroppen. M.a.o. du får ikke bare fine muskler av å trene styrke, du får også sterk beinbygning, sprekere hjerne, senere overgangsalder og nydelig hud!

På treningsstudio ser man ofte folk som drikker sukkerholdige sportsdrikker eller dytter innpå banan og lignende etter trening. I følge ProteinPower ødelegger de da fettforbrenningen sin tvert og hemmer dessuten kroppens naturlige produksjon av veksthormon.

Noen blir dårlige av å trene på tom mage. Det kan være at de spiser så mye karbohydrater at de mangler enzymer for å forbrenne fett. Da møter de veggen når sukkeret i musklene og leveren er brukt opp - og det tror jeg er ganske fælt... Men etter induksjon burde det gå fint for de fleste.

Vennlig hilsen
Ulex

Ulex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Protein Power lifeplan Svar med sitat
Gammel 20-11-04, 23:41   #11
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

dette må jeg prøve!!
plutselig kom treningslysten tilbake!!



tusen takk!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-11-04, 01:41   #12
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs
Thumbs up

Imponert!

Takk skal dere ha!
Ja, jeg er virkelig imponert!
Tror nok jeg også må begynne med noe som får frem svetten og gir meg bedre kondis.
I bassenget blir det lite svømming og mye prating. (Men kjevemusklene blir jo styrket! ha, ha!)
Jeg har også en treningssykkel som har stått ubrukt i mange år. Bør vel begynne å bruke den igjen. Litt spasering blir det jo hver dag, men bilen er altfor grei å ha når jeg skal langt! Stavgang kunne være et godt alternativ, vi får se (til våren?). Greit for alt en kan utsette!
Ikke gjør idag, det du kan utsette til imorgen!
Nei, det var visst ikke slik det var, men slik blir det desverre ofte med meg !
Gi meg et spark i baken!
Hilsen

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 21-11-04, 02:24   #13
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Sånn, nå var det gjort !!!!!

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-04, 00:11   #14
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs
Thumbs up

Den var flott!

Opprinnelig lagt inn av Musti

Sånn, nå var det gjort !!!!!

Takk for det Musti!
Den var virkelig flott! Tror sikkert at det hjelper!
Nå er kl. nettopp passert 2400, og det er mandag. Det er jo alltid en fin dag å begynne på.
Hilsen

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 22-11-04, 00:14   #15
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Jeg har hørt om nattspising komkari, men ikke natt-trening... Hvis det var det du tenkte på....

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 22-11-04, 00:31   #16
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs
Thumbs down

Natt-trening,- å nei!

Opprinnelig lagt inn av MHM

Jeg har hørt om nattspising komkari, men ikke natt-trening... Hvis det var det du tenkte på....

Hei MHM!
Ja, nattspising er jeg ikke helt ukjendt med desverre,- men det var nå ikke akkurat det jeg tenkte på. Får visst sove litt først, tror jeg, men det blir vel en stund til enda.

Men:"Imorgon skal eg byrja på eit nytt og betre liv,- trur eg"

Hilsen

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 22-11-04, 10:10   #17
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Ulex

Jeg trener styrketrening to ganger i uka, prøver å trene så hardt at jeg blir litt støl etter hver gang. Dvs. jeg legger på ekstra vekter jevnt og trutt. I 1996-utgaven av ProteinPower-boka (som jeg baserte livsstilen min på fra januar 2000), anbefaler de sterkt å trene styrke på tom mage for å få maksimal fettforbrenning, og så spise en god porsjon protein innen en time etter trening for å gi kroppen byggesteiner for å erstatte nedbrutt muskelmasse.

Teorien er at hard styrketrening tvinger kroppen til å produsere veksthormon, som er rene ungdomskilden og virker inn på alle deler av kroppen. M.a.o. du får ikke bare fine muskler av å trene styrke, du får også sterk beinbygning, sprekere hjerne, senere overgangsalder og nydelig hud!

På treningsstudio ser man ofte folk som drikker sukkerholdige sportsdrikker eller dytter innpå banan og lignende etter trening. I følge ProteinPower ødelegger de da fettforbrenningen sin tvert og hemmer dessuten kroppens naturlige produksjon av veksthormon.

Noen blir dårlige av å trene på tom mage. Det kan være at de spiser så mye karbohydrater at de mangler enzymer for å forbrenne fett. Da møter de veggen når sukkeret i musklene og leveren er brukt opp - og det tror jeg er ganske fælt... Men etter induksjon burde det gå fint for de fleste.

Vennlig hilsen
Ulex

Du gjør det meste veldig rett, men jeg anbefaler at du tar en tynn( ca 20 gram Whey) proteinshake ca en halvtime før trening og en ny shake rett etter trening( ikke vent en time). Det er ikke alltid dumt å pakke på med karbo etter trening, hvis målet er muskellbygging( ikke fettforbrenning)er det lurt å ta 1-2 bananer etter trening.
Du skriver ingenting om hvor lenge du trener, men når målet er å ha mest mulig veksthormon i kroppen økten være kort 30- 45 min.max en time , men da må du være godt trent. Forøvrig så vil treninga de frigi fettet slik at det er klart til forbrenning, så 20 - 30 min fettforbrenningstrening( gåing- rolig jogging) etter styrkeøkten vil være perfekt.

Trener forøvrig styrketrening RYP/HST 3 ganger i uken, målet er økning i muskelmasse, slankingen begynner i slutten av januar.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 23-11-04, 00:56   #18
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs
Smile

Litt mer fart.

Joda, jeg har fått litt mer fart på meg, men det mangler enda endel før jeg kan si meg fornøyd med meg selv.
Hadde ganske mye øvelser i bassenget idag ( igår, det alt over midnatt igjen) og var uten ute ca. 1/2 time i formiddag. Ikke så enkelt for en gammel kropp å gå for tiden,p.g.a. glatta. Treningssykkelen har fått stått i fred, men den skal snart tas ibruk! Imorgen???
Ganske kjedelig å sitte og sykle på den forresten.
Ellers er det noe begrenset hva jeg kan gjøre.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 23-11-04, 01:24   #19
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Hei Komkari

Sett sykkelen foran tv .... da bare flyr tiden av gårde

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-04, 09:44   #20
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Musti

Sett sykkelen foran tv .... da bare flyr tiden av gårde

?????? .....akkurat den påstanden har jeg hørt mange ganger gitt.......tro'kke no på deg, Musti!

hmmmm.... men det var kanskje veldig negativt av meg dette.......unnskyld da.....

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 23-11-04, 13:49   #21
Olebrumm
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Innlegg: 2
Olebrumm er på en erverdig vei
Thumbs up

Hei!

Jeg trener 5 ganger i uken! Løper ca 1 mil + at jeg trener styrke. Godt å holde kroppen i form..!!!!!

Olebrumm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 23-11-04, 21:34   #22
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Sitat:


?????? .....akkurat den påstanden har jeg hørt mange ganger gitt.......tro'kke no på deg, Musti!

Ok, da, må si meg litt enig å da
Egentlig så er det dritt-kjedelig å sykle aleine

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-04, 22:04   #23
Ulex
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Aust-Agder
Alder: 56
Innlegg: 96
Ulex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Begod

Du gjør det meste veldig rett, men jeg anbefaler at du tar en tynn( ca 20 gram Whey) proteinshake ca en halvtime før trening og en ny shake rett etter trening( ikke vent en time). Det er ikke alltid dumt å pakke på med karbo etter trening, hvis målet er muskellbygging( ikke fettforbrenning)er det lurt å ta 1-2 bananer etter trening.
Du skriver ingenting om hvor lenge du trener, men når målet er å ha mest mulig veksthormon i kroppen økten være kort 30- 45 min.max en time , men da må du være godt trent. Forøvrig så vil treninga de frigi fettet slik at det er klart til forbrenning, så 20 - 30 min fettforbrenningstrening( gåing- rolig jogging) etter styrkeøkten vil være perfekt.

Trener forøvrig styrketrening RYP/HST 3 ganger i uken, målet er økning i muskelmasse, slankingen begynner i slutten av januar.

Nå er det vel mange oppfatninger om hva som er "rett", da. Jeg trener før jobb, så for meg passer det godt å følge anbefalingen i kostholdsopplegget mitt og trene på tom mage. Treningen tar ca 45 min + 10 minutter tøying, deretter en kjapp dusj og tre etasjer opp til frokost på kontoret. Dvs. det går vanligvis maks en halvtime før jeg spiser.

Denne måten å trene på er for meg en del av livsstilen med ProteinPower, og jeg trives med det. Jeg vil være sterk og frisk, og det er de sekundære effektene av veksthormon jeg er ute etter, ikke digre muskler. Ingen bananer til meg, takk!

Ulex

Ulex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Protein Power lifeplan Svar med sitat
Gammel 23-11-04, 23:23   #24
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs
Red face

Stadig utsettelse

Takk for gode råd alle sammen!
Jeg vet jo at jeg ikke er så ung og sprek som dere,- men du kan ikke være særlig overvektig heller Olebrumm, når du kan løpe en hel mil!! ?? Eller?
Jeg kan gjerne gå en time, - men løpe,- nei det blir ikke mange minuttene .
Ellers står fremdeles sykkelen på samme plass,- urørt!
Er helt enig i at det er drittkjedelig å sykle på den,- og i stua vil jeg slett ikke ha den!
Kanskje jeg heller skulle begynne med morgentrim? Sikkert en god ide å få det gjordt før en starter dagen,- altfor mange avbrytelser og gjøremål som alltid bare MÅ gjøres senere på dagen!
Der fikk jeg utsatt treningen enda noen timer!!!
Puuh, det var stritt!!
Hilsen

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben

Sist redigert av Gamla : 24-11-04 kl 23:12.
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 23-11-04, 23:31   #25
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs



Kansje jeg ikke skulle sparke deg i rumpa så mange ganger etterhverandre ...du fikk ikke vondt eller???

Det kan være vanskelig å komme i gang,- men når du først har gjort det - vil du aldri slutte!! Det vet jeg som de siste 10 åra bare har trimma med å gå inn og ut av bilen

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Klarer dere det! Marit Lavkarbo generelt 11 22-08-04 16:00
Men dere koser dere vel av og til? Fedonisten Generell diskusjon 10 07-05-04 12:02
hva spiser dere? Iset Induksjonen 14 29-01-04 18:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no