Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-09-09, 20:54   #201
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Nam, hørtes godt ut Vaskeklut!

jeg er en snar tur innom, skal straks benke meg ned i sofan og se på Akutten! Bare elsker den serien

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 21:18   #202
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

akkurat skrevet handleliste og sendt mannen på butikken for å handle inn til resten av uken.
Har bestemt meg for å foreslå for min kjære onkel som kommer til å invitere oss i bursdagsselskap til mine to kusiner på søndag at jeg baker med en kake (med unskyldningen at jeg har en oppskrift jeg gjerne vil prøve ut ). Har lyst å klare meg fint gjennom helgen.
Min bestevenninne spiser litt så lavkarbo light. Har vært flink lenge. Hun var ganske stor før, men ikke slik som meg og mer jevnere fordelt, men hun er blitt så flott. Håper jeg også kommer dit. Nå arver jeg klær fra henne. Supert det, men håper jeg også kan krympe ut av de.....

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 22:06   #203
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

åh, holder på å lage oreokake til ei begravelse i morgen! og jeg har ikke smkat noe! men suge ble såå stort at jeg måtte årne med noe søtt som jeg kunne spise huff.. veiedag i morgen også..

nå går d drit.. søtsuget vil jo aldri gå bort hvisjeg ikke klarer meg uten noe søtt i en stund

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 10:00   #204
Filakia
Medlem
 
Filakia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Innlegg: 192
Filakia er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Så lenge det er søtt uten karber, så synes jeg ikke det trigger søtsuget i samme grad jeg...?

__________________
Filakia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE? Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 10:04   #205
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Da var jentene levert i barnehagen. Nå holder smøret i pannen på å smelte og jeg skal steke frokostpannekaker. Nam.
Skal på senvakt i kveld. Skal ha med restene etter middagen i går og lage noe annet spennende også. Bare vet ikke hva enda.
Gleder meg som en unge til helgen og jeg skal prøve å lae den sjokolademoussekaken. er veldig spent og i hode mitt minner det om snickers... fnis
Jeg har en stor drøm om å klare å gå ned litt denne uken. Om det så bare er 100g. Det hjalp å klage litt i går, for motivasjonen er bedre nå. Og enda et kick var at flere av buksene jeg arvet i går er trang. Så de skal passe om ikke lenge!!!

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 13:26   #206
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

så bra du har funnet motivasjon mokki!

i dag skulle jeg passe jenta til venninna mi som også er 8 mnd. men hvemvåkner med spenningshodepine og får bekkenlåsning/løsning med gangsperre da endte med at sambomåtte komme hjem, for jeg kan rettogsett ikke løfte noe ..vanskelig å reise seg å sette seg

men d var veiedag i dag. gått ned 1 kg denne uka så nå er jeg gått ned 6,9 kg på 5 uker fornøyd med det

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 13:33   #207
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

KJempebra malleleo. Da har vi gått ned likt nå (eller dvs jeg har en kilo som har sneket på igjen etter mye tull).
Kjipt med bekkenlåsning da. Uff. Håper det løsner igjen.

Nå har jeg laget matpakke til jobb i kveld: biffsnadder etter i går (er løk i så er ikke helt lovlig), dip (ja, den er også ikke helt lovlig, for jeg har brukt litt holiday dipmix), tomater og blomkål. Akkurat spist lunsj bestående av egg og bacon. Droppet melk og drakk en halv liter vann i stedet. Kommer meg på vanndrikkingen...

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 20:58   #208
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

God kveld.

Da har jeg lagt igjen 12timer på jobb, tirsdagene er harde,men gir mange gode pluss timer

Jeg forsetter kampen mot kiloene denne uka...akkurat slukt en liten bolle med krem (rester fra det jeg lagde i helgen, jeg hiver det i fryseren så holder det seg i flere dager). Jeg kjenner at jeg må unne meg en uskeielse snart, jeg drømmer om lasange og gjærbakst

Nei, jeg skal ikke skrive slikt! Skal ikke dra dere andre med meg. Hadde ei vennine som var i Sverge i helgen, hun skulle se om hun fant kokoksmel, men nope. Er det noen av dere som har funnet det er hjemme?

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal

Sist redigert av Lurer* : 22-09-09 kl 21:20.
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:21   #209
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

[quote=Lurer*;773389]jeg drømmer om lasange quote]
Prøvd ostelasagnen? Etter den syns jeg pastaplater smaker svamp

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:27   #210
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Hmm...kanskje jeg skal prøve det *løper å leter etter oppskrift*

Takk!

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 22:29   #211
Tictac
Medlem
 
Tictac sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Svingen
Alder: 53
Innlegg: 72
Tictac er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Jeg må bare si at jeg sniker litt her inne av og til. Jeg er kjempeimponert over dere som har gått ned/skal ned mange mange kilo!

Stå på jenter! (og gutter!)

__________________
Mål: Ned 10 kilo, så får det ta den tid det tar! (men gjerne 5 kilo til St.Hans)


Tictac er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbo enn tidligere, myyye mindre.... Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 14:54   #212
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

God ettermiddag alle sammen.
Nå er jeg hjemme etter tidligvakt. Har spist smoothie til frokost og pannekaker til lunsj. Skal ha lettsaltet torsk til middag i dag.

Hvor mange måltider spiser dere for dagen? Jeg spiser nok alt for sjelden, men i en travel arbeidsdag der vi er ute på farten hele tiden så glemmer jeg, og er heller ikke sulten. Spiser frokost, lunsj, middag og av og til kvelds.... Ikke noe mellommåltid.

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 14:59   #213
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

heihei

jeg spise 2-3 måltider om dagen og som regel en snack som baconsvor på kvelden.

jeg er fortsatt liggende.. men kiro har satt på plass den nederste ryggvirvelen som var vridd ut av stilling og klemte på nerver d gjør skitvondt!

er suuulten, men middag er ikke før om 2 timer.. må vel lage met en smoothieelr noe så jeg holder ut

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 22:14   #214
Imali
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 23
Imali er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Hei hei,

har kikket litt her inne, og har veldig lyst å bli med. Har nøyaktig 30 kilo å gå ned fra nå av, har fått bort 6 fra før.. håper at 30 kilo akkurat er nok til å hive seg med i gjengen (var jo 36 tilsammen )

Ha i allefall en fin kveld dere, jeg har nettopp satt med ned til litt pc-bruk og te før jeg legger meg x)

__________________




Mål 1: Nå 80 kilo!
Imali er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 04:57   #215
lillemor88
Medlem
 
lillemor88 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 36
Innlegg: 87
lillemor88 er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

hallo og god morgen!
lenge siden jeg har skrevet noe nå, samboeren min raser fra meg om dagen:S jeg går liksom så tregt ned syntes jeg.... er det fordi jeg er jente?


kjøpte en pose soyamel er det noe jeg kan bruke den til? fungerer den i stede for soyaprotein?

ha en fin dag

__________________




lillemor88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 10:06   #216
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

soyamel med 3 kbh bruker jeg i pannekakerøre, paibunn og lapper og sånn men jeg proker litt soyaprotein også i sånne ting... pass på å få bort soyasmaken da den er fæl!

da er jeg på vei til nok en kiro time, fortsatt hemma

og den starter om 30 min.. tvilsomt av vi vinner frokost får oppdatere senere i kveld tror jeg

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 10:13   #217
Filakia
Medlem
 
Filakia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Innlegg: 192
Filakia er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Opprinnelig lagt inn av malleleo, her.

soyamel med 3 kbh bruker jeg i pannekakerøre, paibunn og lapper og sånn men jeg proker litt soyaprotein også i sånne ting... pass på å få bort soyasmaken da den er fæl!

da er jeg på vei til nok en kiro time, fortsatt hemma

og den starter om 30 min.. tvilsomt av vi vinner frokost får oppdatere senere i kveld tror jeg

Hva gjør man for å få vekk soyasmaken da?

__________________
Filakia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE? Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 11:20   #218
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Opprinnelig lagt inn av lillemor88, her.

hallo og god morgen!
lenge siden jeg har skrevet noe nå, samboeren min raser fra meg om dagen:S jeg går liksom så tregt ned syntes jeg.... er det fordi jeg er jente?


kjøpte en pose soyamel er det noe jeg kan bruke den til? fungerer den i stede for soyaprotein?

ha en fin dag

Helt vanlig at mannfolk går ned mye raskere enn kvinnfolk

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 15:12   #219
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

ikke bruk så me av d, og bruk krydder i tillegg! i pannekakerøra er d nok med 2 ss av hver, og en liten ts me jbkm da bruker vi noen dråper vaniljeessens i..

i lappene er d jo salt, pepper,oregano osv kan ha d samme i paideigen og..

til frokost/lunsj hadde vi kyllingvinger og salat

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 21:05   #220
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

snek meg på vekten i kveld. Står stand by denne uken også. Og nå som jeg har vært så flink. Sukk. Det var kjipt. Og da har jeg lyst å bare løpe på butikken og kjøpe noe tull bare fordi det ikke funker med lavkarbo likevel. Men jeg skal ikke!! Får bare ta fatt på ny uke og håpe på bedre tider da..

Har drukket 2 eller 2,5liter vann i dag. DET er bra for å være meg det. Så kommer meg virkelig der da..

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 21:14   #221
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Opprinnelig lagt inn av mokki, her.

snek meg på vekten i kveld. Står stand by denne uken også. Og nå som jeg har vært så flink. Sukk. Det var kjipt. Og da har jeg lyst å bare løpe på butikken og kjøpe noe tull bare fordi det ikke funker med lavkarbo likevel. Men jeg skal ikke!! Får bare ta fatt på ny uke og håpe på bedre tider da..

Har drukket 2 eller 2,5liter vann i dag. DET er bra for å være meg det. Så kommer meg virkelig der da..

Om du har drukket så mye vann, så har du sannsynligvis mye av det i kroppen Vei deg heller om morgenen før du spiser. Det gjør iallefall jeg, ellers svinger vekta i takt med hvor mye jeg har spist og drukket, noe som bare gjør meg deppa. Nå husker jeg ikke om du har sagt hvor ofte du veier deg, men jeg vil iallefall ikke ha anbefalt å veie mer enn en gang i uka, ettersom man lett blir besatt av det. Det blir ihvertfall jeg! Jeg har hittil veid meg en gang i uka, men skal begynne med annenhver uke!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 21:47   #222
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Om du har drukket så mye vann, så har du sannsynligvis mye av det i kroppen Vei deg heller om morgenen før du spiser. Det gjør iallefall jeg, ellers svinger vekta i takt med hvor mye jeg har spist og drukket, noe som bare gjør meg deppa. Nå husker jeg ikke om du har sagt hvor ofte du veier deg, men jeg vil iallefall ikke ha anbefalt å veie mer enn en gang i uka, ettersom man lett blir besatt av det. Det blir ihvertfall jeg! Jeg har hittil veid meg en gang i uka, men skal begynne med annenhver uke!

Jeg veier meg hver fredag, men ja, er nok litt besatt. Vil helst hoppe oppå to ganger for dagen.
Men det er altså vekten fredag morgen som er den jeg ser på.. Men måtte bare ha en pekepinn nå... Og den var ikke så kjekk.

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 22:27   #223
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

kan være stor forskjell fra morgenog kveld! få høre hvordan d ligger an i morgen tidlig da!

jeg bruker aldri å spise mye salt døgnet før veiedag hehe

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 23:10   #224
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

malleleo har et godt poeng her.

salt gjør at kroppen samler maaaasse vann! og, om du ikke går ned i vekt, er det kanskje en mulighet for at du spiser for mange karber og for lite fett?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 07:44   #225
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

ok. Innrømmer at jeg er dramaqueen.... Vekten viste 100g ned. Men er jo et men her... For jeg gikk jo på en skikkelig smell flere helger på rad, og gikk opp 1-2kg. Sist fredag veide jeg hvertfall 600g mer, så da har jeg jo egentlig gått ned 6-700g da... Men 100g i forhold til signaturen min...
Førnøyd med uken likevel nå!!

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar

Emneord
30+kg


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
30+ kg, en liten gruppe? Supramundane Mer enn 30 kg overvekt 150 26-09-09 21:56
Karbo i gruppe 25+ supha Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 07-06-09 13:56
Liten presentasjon! (Ser at den ble ikke så liten allikevel ...) ~Buble~ Ketolysekuren 7 07-01-09 22:29
Ny rådgivende gruppe for diabetes og kosthold Lemen Artikler 1 08-02-07 00:17
Pilates-gruppe Marianne Trening 64 13-09-05 09:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no