Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Har gått opp i vekt!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-11-10, 18:32   #1
Luca
Juniormedlem
 
Luca sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 22
Luca er på en erverdig vei

Har gått opp i vekt!

Hei!

Jeg er på min 4 uke på ketolysekuren og har veiedag på mandager. Jeg gikk ned 1kg hver uke de to første ukene, men så hoppet jeg opp ett kilo den tredje uken. på 3 uker sammenhengende har jeg altså gått ned 1 kg... Det stemmer jo egentlig ikke helt overens med det jeg hadde trodd, eller hva som står i boken. Vektnedgangen skal tydligvis väre størst den 3 uken...

Jeg er veldig streng med karbohydratene, og kommer aldri over 15kh per dag. Jeg har drukket litt pepsi max, og spist litt baconcrisp denne lørdagen. Og, uten å egentlig tenke meg om, så har jeg tatt 1 pille med c-vitamin hver dag forrige uke, for å så i dag se at de inneholdt sorbitol. Er det denne c-vitaminen som er synderen, eller er det pepsi maxen? Jeg har jo tydeligvis gjort noe rett de to første ukene (drakk også pepsi max da), og jeg har värt i ketose fra dag 1 og aldri gått utav. Lightbruser står det jo også forøvrig i boken at man skal kunne drikke... Eller er det kanskje kaloriinntaket mitt som er for stort? Spiser jo en del fett i form av ost, smør og olje, men jeg trodde dette var meningen på denne kuren.

Håper på noen tilbakemeldinger på dette, og kanskje litt oppmuntring. Dette var skikkelig nedtur, og føler jeg trenger litt motivasjon for å fortsette med dette. Det kan da ikke väre sånn at jeg er den eneste i verden denne kuren ikke funker på?

(skriver på svensk tastatur, derfor ä'ene :P)

Luca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 18:39   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Har gått opp i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Luca, her.

Hei!

Jeg er på min 4 uke på ketolysekuren og har veiedag på mandager. Jeg gikk ned 1kg hver uke de to første ukene, men så hoppet jeg opp ett kilo den tredje uken. på 3 uker sammenhengende har jeg altså gått ned 1 kg... Det stemmer jo egentlig ikke helt overens med det jeg hadde trodd, eller hva som står i boken. Vektnedgangen skal tydligvis väre størst den 3 uken...

Jeg er veldig streng med karbohydratene, og kommer aldri over 15kh per dag. Jeg har drukket litt pepsi max, og spist litt baconcrisp denne lørdagen. Og, uten å egentlig tenke meg om, så har jeg tatt 1 pille med c-vitamin hver dag forrige uke, for å så i dag se at de inneholdt sorbitol. Er det denne c-vitaminen som er synderen, eller er det pepsi maxen? Jeg har jo tydeligvis gjort noe rett de to første ukene (drakk også pepsi max da), og jeg har värt i ketose fra dag 1 og aldri gått utav. Lightbruser står det jo også forøvrig i boken at man skal kunne drikke... Eller er det kanskje kaloriinntaket mitt som er for stort? Spiser jo en del fett i form av ost, smør og olje, men jeg trodde dette var meningen på denne kuren.

Håper på noen tilbakemeldinger på dette, og kanskje litt oppmuntring. Dette var skikkelig nedtur, og føler jeg trenger litt motivasjon for å fortsette med dette. Det kan da ikke väre sånn at jeg er den eneste i verden denne kuren ikke funker på?

(skriver på svensk tastatur, derfor ä'ene :P)

Du kan begynne med å lese alle tråder som omhandler samme utfordring som du har - det er gitt mange gode råd der tidligere.

Ellers må man tenke gjennom om man skal ha mens (om du da er kvinne hehe), eller om man har spist saltholdig mat, eller om man har drukket NOK vann den siste uken.
4 uker er fremdeles kort tid i lavkarbo-verdenen, så tålmod og en re-sjekk at du spiser riktig og har i deg nok vann kan være greit å få gjennomført.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 18:42   #3
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Har gått opp i vekt!

Hei!
Skal du ned mykje? 3 kg på fire veker er virkelig ikkje ille altså, uansett kva du skal ned! Mange går ned mykje fyrste veka pga mykje vatn i kroppen, kan jo hende du ikkje hadde så mykje.
Eg gjekk ned ganske greit dei fyrste vekene, for så å gå opp att alt pluss to kg ekstra. Det tok tre mnd før det var av igjen, men no har eg altså gått ned snart 25kg på under eitt år. Og det har definitivt ikkje gått ned jamnt, men har lange perioder der det står stille eller går litt opp og ned. Eg vil absolutt fraråde å forvente f.eks 1kg nedgang kvar veke, la kroppen få tid til omstilling og sjå heller på gjennomsnitt etter å ha prøvd ei stund. Det fungerer nemlig, men kroppen har eigne meininger om kor fort og kor mykje du skal ned.

For min del går det heilt greit med lightbrus forresten.

Lykke til!

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 18:47   #4
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Har gått opp i vekt!

Jeg har holdt på i 3 uker nå. Hoppet ned 2 kg og gikk deretter opp 1 kg igjen og har stått stille siste to ukene. Så det var en liten nedgang i dag, men ikke så mye å snakke om. Derimot er det ting som tyder på at noe positivt skjer i kroppen, for jeg har en bukse som plutselig passet igjen. I følge badevekta mi har jeg gått ned 2 % fett.

Det jeg så tungvindt prøver å si er at du skal ikke se deg blind på antall kg
(selv om det er utrolig frustrerende og irriterende at tallene nekter å bevege seg nedover)

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 21:56   #5
Luca
Juniormedlem
 
Luca sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 22
Luca er på en erverdig vei

Sv: Har gått opp i vekt!

Hehe, det er så godt å høre at det er andre som har hatt samme utfordring. Jeg skal definitivt ikke gi opp! Takk for støtten

Luca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
ketolyse, vektoppgang


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse 1 uke, gått opp i vekt ... ninasov Ketolysekuren 21 29-08-10 16:31
Kan jeg ha gått opp i vekt? Fofa Ketolysekuren 46 21-07-10 00:39
Du har gått ned i vekt ... Shrinking Line Livets lyse side 10 30-11-09 12:16
Jeg har gått ned i vekt Nuppe Lavkarbo generelt 3 21-08-09 16:42
Gått OPP i vekt! Labomba Lavkarbo generelt 15 27-01-09 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no