Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Sukker-kick?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-03-11, 11:48   #1
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Sukker-kick?

Hadde middagsselskap i går og jeg laget et herlig lavkarbomåltid, som falt i smak hos alle. Søtt og godt til kaffen var også lavkarbo. En av gjestene som hadde med en nydelig hjemmebakt kake (les maaaaaaaaaaasse sukker og mel). Høflig som jeg er så tok jeg en øøøøørliten bit. Det sa bare PANG så fikk jeg det jeg antar er det sykeste sukker-rushet. Hodepine, et slags rush gjennom kroppen som varte en god stund, kjente det 2 timer etterpå også når jeg hadde lagt meg. Hodet holdt på å sprenges, banket og dunket., føltes som hjertet dunket i halsen. Faktisk veldig ekkelt. Kan dette være et sukker-kick? Og har jeg virkelig blitt så sensitiv for sukker etter 14 dg på lavkarbo (< 50 g karber)

Tidligere på dagen tok jeg også en bit av en rå gulrot. Jeg synes den smakte usannsynlig søtt. Kanskje fordi smaksløkene er "avvent" med søtt?

sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 12:14   #2
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Sukker-kick?

Opprinnelig lagt inn av sirib, her.

Hadde middagsselskap i går og jeg laget et herlig lavkarbomåltid, som falt i smak hos alle. Søtt og godt til kaffen var også lavkarbo. En av gjestene som hadde med en nydelig hjemmebakt kake (les maaaaaaaaaaasse sukker og mel). Høflig som jeg er så tok jeg en øøøøørliten bit. Det sa bare PANG så fikk jeg det jeg antar er det sykeste sukker-rushet. Hodepine, et slags rush gjennom kroppen som varte en god stund, kjente det 2 timer etterpå også når jeg hadde lagt meg. Hodet holdt på å sprenges, banket og dunket., føltes som hjertet dunket i halsen. Faktisk veldig ekkelt. Kan dette være et sukker-kick? Og har jeg virkelig blitt så sensitiv for sukker etter 14 dg på lavkarbo (< 50 g karber)

Tidligere på dagen tok jeg også en bit av en rå gulrot. Jeg synes den smakte usannsynlig søtt. Kanskje fordi smaksløkene er "avvent" med søtt?

Har samme erfaringen med søtsmak. De "vanlige" tomatene som ellers ikke smaker noen ting som helst, er sukkersøte for tiden. Det samme med de få rå gulrotbitene jeg spiser.

Jeg antar at det er reaksjon på sukker du hadde, har ikke prøvd, men det er nettopp de reaksjonene jeg er redd. Så, holder meg på den smale sti

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 12:37   #3
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Sukker-kick?

Jepp, sukkerreaksjon. Ein blir jo rett og slett høg av det.

Smaksløkane endrar seg.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 12:39   #4
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Sv: Sukker-kick?

Ja, hvis det skal være slik å ta en mikroskopisk stykke kake, så er det ikke å anbefale. Holdt lenge med 86% sjokolade-bitene. :-)

sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 12:40   #5
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Sukker-kick?

Kjenner sjølv at 86% er fin på smak, 70% er blitt KJEMPESØT.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 15:01   #6
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Sukker-kick?

Jeg spyttet ut et stykke kjøttdeig med ferdigtacokrydder her om dagen. Smakte rett og slett usannsynlig ufyselig og søtt. Hadde holdt på å lage min kjøttdeig og ville smake for å sammenligne.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 16:28   #7
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Sukker-kick?

Jøss! Skulle ønske jeg hadde det på samme måte .....Men neeeeida....hvis jeg først spiser sukker, så smaker det så fantastisk at jeg bare spiser sjokolade og godteri i 3 dager etterpå....Er på en megabølge akkurat nå, og har desperat funnet frem de siste PEPPERKAKENE fra jul...! Patetisk, I know

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 22:42   #8
Tindre
Juniormedlem
 
Tindre sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 16
Tindre er på en erverdig vei

Sv: Sukker-kick?

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

Jøss! Skulle ønske jeg hadde det på samme måte .....Men neeeeida....hvis jeg først spiser sukker, så smaker det så fantastisk at jeg bare spiser sjokolade og godteri i 3 dager etterpå....Er på en megabølge akkurat nå, og har desperat funnet frem de siste PEPPERKAKENE fra jul...! Patetisk, I know

Uff, ja samme her.... og er lei av å få slike kick.
Jeg vet jo så inderlig godt at lavkarbo funker hvis jeg er tålmodig.
Men faktisk, når jeg prøver meg på sjokolade nå, så smaker det ikke godt altså. Kvalmende.
Blir heller slik at jeg klikker på Kornmo kjeks med masse Filadelfia ost...
og økologisk lettmelk med Nesquick....jaddda, nå er det stopp!

Tindre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 07:41   #9
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Sukker-kick?

Opprinnelig lagt inn av Tindre, her.

Uff, ja samme her.... og er lei av å få slike kick.
Jeg vet jo så inderlig godt at lavkarbo funker hvis jeg er tålmodig.
Men faktisk, når jeg prøver meg på sjokolade nå, så smaker det ikke godt altså. Kvalmende.
Blir heller slik at jeg klikker på Kornmo kjeks med masse Filadelfia ost...
og økologisk lettmelk med Nesquick....jaddda, nå er det stopp!

åjaaaaa, meelk, DET har jeg drukket mye av de siste dagene
Men i dag er det mandag, og en ny start! (hørt den før??) Ikke så lett når man er gravid, merker at jeg gir litt fortere etter når sukkersuget melder seg...men alle monner drar!

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 08:32   #10
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Sv: Sukker-kick?

fikk "sukker-kick" i går også, av et stykke pizza med tynn bunn. Fryktelig. Fikk assosiasjoner til et atomkraftverk som holdt på å koke over. Fikk ikke noe mer energi, men det suuuusa ordentlig i hodet og var bare fælt. Akkurat sånn jeg innbiller meg at det vil være å få i seg noe narkotisk....

__________________


sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker? mette_moj Generell ernæringsdebatt 21 20-03-11 19:32
Sukker Bluwari Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 09-08-10 23:06
Fet mat kan gi kick på samme måte som kokain Iset Nyheter / media 11 06-05-10 15:53
Sukker Alkoholer eller Sukker Arter ... miss_celica_83 Lavkarbo generelt 2 23-05-07 17:53
Sukker! HP Lavkarbo generelt 20 20-12-04 14:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no