Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Julegodt vanskelig å holde meg unna?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-11-11, 23:38   #1
dunia
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 31
dunia er på en erverdig vei

Julegodt vanskelig å holde meg unna?

Hei
som dere vet Jule er på vei, og da kommer det masse dadler, fiken og klemintiner i butikkene. Jeg har kjøpt en del til mannen min, men problemmet er at jeg er også veldig glag i dem. jeg går på lavkarbo kost, også en morderat type, ikke veldig streng med karbotelling, men har kuttet, sukker, sjoko, ris, pasta og diverse.
bare i dag har spist 5 klimitiner, 2 store dadler, og 6 stk tørr fiken alt for mye sukker og karber i dem
finnes det noe god løsning, det er ikke enkelt å se på andre spise dem mens jeg må unngå å spise
hilsen
Dunia

dunia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 00:15   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Jule godt vanskelig å holde meg unna?

Huffda, hvorfor kjøpte du dem da til din mann?

Tenk heller på det du kan tillate deg å spise ,enn det du ikke egentlig tillater deg. Du skriver lavkarbo, men er du klar over hva det betyr i praksis for deg? Hva du vil ligge på av karbo-mengde, hvilke matvarer du vil tillate, og ikke? Kanskje greit å lage orden om du ikke har gjort det, for med kaos går man i blinde og snubler lett. Å ha oversikten er svært nyttig. Da har man kontroll over hva man spiser også.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 00:34   #3
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jule godt vanskelig å holde meg unna?

Du må bare bestemme deg for å ikke skal ha noe, bare ev en klementin, for æ døyve det værste.Her, har mannen spist opp en halvkilos pakke med polkagris i kveld en blir vant med det etterhvert, at en ikke kan spise det de andre spiser.Jeg har gått og titta på klementinene våre noen dager.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 00:46   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Jule godt vanskelig å holde meg unna?

Ja, man må stå urokkelig fast på at man vil ned i vekt med god mat fra et visst vareutvalg og ikke se til siden av det mer enn et par sekunder av gangen.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 07:46   #5
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Jule godt vanskelig å holde meg unna?

Kanskje du kan lage deg lavkarbo godteri og kose deg med det i stedet for ? Det er jo så mange fristende oppskrifter her (brente mandler, salte mandler, bounty-sjokolade, sukkerfri gele etc). Hvis du har noe du kan putte i munnen med god savittighet, så kanskje du blir fornøyd med det, og ikke higer etter det du helst ikke skal spise

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 09:31   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Jule godt vanskelig å holde meg unna?

Jeg skal lage peppermynte, slik som er i after-eight, med fløte, peppermynte og sukrin, og lavkarbo-sjokoladekake med proteinpulver og cc eller sjokoladekjeks trolig siden jeg fortsatt har kake i kjøleskapet. Da er jeg fornøyd.Ifjor spiste jeg ikke noe julete i det hele tatt.Helt kuult det også, det er jo mye god mat å spise. Jeg synes faktisk kylling med litt valnøttolje og tahinisaus med salt på over ,med greddost til, slår enhver kake i smak.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 09:57   #7
dunia
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 31
dunia er på en erverdig vei

Sv: Jule godt vanskelig å holde meg unna?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Huffda, hvorfor kjøpte du dem da til din mann?

Tenk heller på det du kan tillate deg å spise ,enn det du ikke egentlig tillater deg. Du skriver lavkarbo, men er du klar over hva det betyr i praksis for deg? Hva du vil ligge på av karbo-mengde, hvilke matvarer du vil tillate, og ikke? Kanskje greit å lage orden om du ikke har gjort det, for med kaos går man i blinde og snubler lett. Å ha oversikten er svært nyttig. Da har man kontroll over hva man spiser også.

jo da jeg har gått på en streng lavkarbo før det varte bare i 2 mnd og jeg gikk ned ca fra 72-66 kg veldig bra resultat men etter sommerfeiren min gikk alt rett i dassen, nå er det veldig vanskelig å komme i gang med en streng lavkarbo kosthold, særlig nå når det nærmer seg jul

dunia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 10:04   #8
dunia
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 31
dunia er på en erverdig vei

Sv: Jule godt vanskelig å holde meg unna?

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Du må bare bestemme deg for å ikke skal ha noe, bare ev en klementin, for æ døyve det værste.Her, har mannen spist opp en halvkilos pakke med polkagris i kveld en blir vant med det etterhvert, at en ikke kan spise det de andre spiser.Jeg har gått og titta på klementinene våre noen dager.

jeg kjenner den der følelsen? mannen min har stable alt frukt i en stor fin fat som ligger på kjøkken bordet. og da er enda vanskelig å holde meg unna, desutten, sier at han det er kjeddelig når han vil ha en romantisk middag, så nekter jeg å spise ting o tang og da får han selv dårlig samvitighet for de han spiser

dunia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 10:05   #9
dunia
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 31
dunia er på en erverdig vei

Sv: Jule godt vanskelig å holde meg unna?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Kanskje du kan lage deg lavkarbo godteri og kose deg med det i stedet for ? Det er jo så mange fristende oppskrifter her (brente mandler, salte mandler, bounty-sjokolade, sukkerfri gele etc). Hvis du har noe du kan putte i munnen med god savittighet, så kanskje du blir fornøyd med det, og ikke higer etter det du helst ikke skal spise

takk for det, jeg skal se om jeg klarer å lage meg noe slikt

dunia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 10:07   #10
dunia
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 31
dunia er på en erverdig vei

Sv: Jule godt vanskelig å holde meg unna?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg skal lage peppermynte, slik som er i after-eight, med fløte, peppermynte og sukrin, og lavkarbo-sjokoladekake med proteinpulver og cc eller sjokoladekjeks trolig siden jeg fortsatt har kake i kjøleskapet. Da er jeg fornøyd.Ifjor spiste jeg ikke noe julete i det hele tatt.Helt kuult det også, det er jo mye god mat å spise. Jeg synes faktisk kylling med litt valnøttolje og tahinisaus med salt på over ,med greddost til, slår enhver kake i smak.

jeg har tørr pepermynt te, som jeg har kjøpt på helsekost butikken, jeg bruker å drikke, slikt te av og til, men kan jeg bruke fløte med den da? eller tenker du på fersk pepermynte

dunia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 11:13   #11
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Jule godt vanskelig å holde meg unna?

Jeg tåler ikke fruktose o.l. særlig bra men jeg har alltid lyst på clementiner.

Det er vanskelig å skrelle en og bare spise litt av den og det er jo flere enn 1 gang om dagen jeg har lyst på..

Min løsning har blitt å spør søstrene mine hver gang de skreller en om jeg kan få 2 biter På den måten så får jeg kaskje opptil 1 hel clementin om dagen men det blir spredd utover fremfor bare de 3 mnuttene jeg kunne bruke på en clementin før.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 11:25   #12
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Jule godt vanskelig å holde meg unna?

Forstår veldig godt hva du mener. Det er ikke lett. Men til syvende og sist så står vi igjen med det samme spørsmålet: Vil du ned i vekt eller vil du ikke?? Hvis du ikke har et ønske om å gå ned i vekt ja så unner du deg det du har lyst på. Hvis du har veldig lyst å gå ned i vekt så har du stort sett ikke noe valg enn å kutte ned på slike ting. Du må heller ikke glemme at du får smake slikt igjen, det er bare nå mens du mister vekt at det er fy. Det er ingen verdens ende.
Neste år kan du sikkert unne deg masse forskjellig og bare konsentrere deg om å ikke gå opp i vekt men bare holde deg der.....

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 12:42   #13
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Jule godt vanskelig å holde meg unna?

Opprinnelig lagt inn av dunia, her.

jeg har tørr pepermynt te, som jeg har kjøpt på helsekost butikken, jeg bruker å drikke, slikt te av og til, men kan jeg bruke fløte med den da? eller tenker du på fersk pepermynte

Du kan bruke peppermyntedråper. Fåes kjøpt på iherb.com bl.a.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 12:59   #14
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jule godt vanskelig å holde meg unna?

Var på lavkarbo for et par år siden, men var nok ikke motivert, så slutta før jul.
Denne gangen er jeg motivert.Skal bake lavkarbo pepperkaker, mandeltopper og kransekakestenger, og sikkert mye annet godt.Kjøpte meg en fin kakebok nettopp, så da går det an å kose seg litt. Men som de andre sier over, så må en lære seg å tenke annerledes i forhold til mat, det finnes masse fine alternativer til det meste.
Kamp sitt forslag til klementiner var kjempelurt.Bom en båt av samboeren din, når du har lyst på, så får du litt smak ihvertfall.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 13:30   #15
Happy girl
Medlem
 
Happy girl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 63
Happy girl er på en erverdig vei

Sv: Jule godt vanskelig å holde meg unna?

Jeg gjør det veldig enkelt, Jeg kjøper det ikke enkelt og greit
Så kan jeg heller se på det på butikken og tenke "det blir kjekt og spise til jul" for julen er jo ikke hele desember, men egentlig kun noen få dager og for det annet er vi ikke kommet i desember engang
Så ikke kjøp enda og så heller nyt de tingene som du higer etter juleaften og 1-2 juledag og så slutte igjen, kan hende du blir veldig skuffet over at det ikke var så godt som du trodde

__________________


Startvekt : 98,7 kg Første delmål: 89,9 kg
Andre delmål: 84,9 kg Tredje delmål: 79,9 kg Mål: 75,0 kg kansje ned til 70 kg etterpå.
Happy girl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Sture Skaldeman Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 07:10   #16
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julegodt vanskelig å holde meg unna?

Mye vil ha mer er det noe som heter. Begynner du først å spise på frukten så stiger blodsukkeret ditt opp til nye høyder på et blunk for så å dale like fort etter en stund og da kommer et nytt sug. Så det beste er å lavære. Det går over tro meg. Har ikke spist frukt på flere år utenom et eple fra hagen nå i august. Greit nok men frista ikke mer selv om eplene hang der store og flotte. Jeg ga dem bort til fam. og venner og noe laget jeg eplemos etter inspirasjon av Cecilie ( fristende lavkarbo) Kan foresten anbefale boka hennes. Der er det mange tips om godteri du kan lage. Ha en god førjulstid og nyt den. Ikke tenk at å huff dette må jeg ikke spise , dette bør jeg ikke spise og dette kan jeg ikke spise. Spist er spist og da er det bare å brette opp armene og starte på nytt. Ikke dvele ved hva en har gjort, se fremover er mitt beste tips. Og om du plent MÅÅÅÅ ha noe av disse julefruktene som du alltid har spist, si til deg selv at du har lov å spise dem på lørdag mellom 18 -21 da har du kun tre timer å spise på og skadeomfanget blir kraktig redusert.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 11:52   #17
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Julegodt vanskelig å holde meg unna?

En klementin nå og da kan da vel ikke være noe stort problem? Den inneholder 8,7g kh pr 100g, så noe kjempeutslag snakker vi uansett ikke om. Jeg ligger på 40-70g kh pr dag i mitt kosthold, og det inkluderer et par frukter. Men jeg merker ikke noe spesielt sug når jeg spiser disse, og vekten går da jevnt og trutt nedover. Om man først skal skeie ut på noe i julen, så vil jeg påstå at et par-tre mandariner er et av de minste problemer man kan finne...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 12:38   #18
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Julegodt vanskelig å holde meg unna?

Ingen av de andre i min familie er så veldig glad i sitrusfrukter, heldigvis, så jeg slipper fristelsene i det daglige. Var borte på besøk i går, takket nei til tilbud om kake, men det ble satt fram et fat med klementiner - som jeg faktisk klarte å la være å ta av.
Har bestemt meg for at jeg skal kjøpe 4-5 klementiner til jul, altså rett før julaften, som jeg evt. kan kose meg med i noen få dager, maks 1 annenhver dag eller noe sånt... Kanskje, kanskje ikke. Når man har unnvært det lenge, er det brått ikke så lett å begynne å spise det igjen, faktisk, man glemmer det jo rent bort at man har det! SÅ vi får nå se!

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 13:26   #19
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Julegodt vanskelig å holde meg unna?

Jeg tok meg to plommer en dag etter langvarig lavkarbo og endte opp med mageknip. Prøvd et eple og det funka heller ikke. Ikke pære heller, så for meg er det ikke verdt mageknipen.Jeg skulle gjerne spist et rundstykke med smør og brunost en dag, jeg. Helt umulig det nå uten konsekvenser.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 13:20   #20
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Julegodt vanskelig å holde meg unna?

Jeg ser ikke noe problem i å slakke litt i jula, spesielt ikke for deg som går på moderat lavkarbo, man må ikke bli for ekstrem heller. Å spise litt julekaker, tørket frukt etc synes jeg hører med til jula, lavkarbo eller ikke. Man ødelegger ikke for helsa og vektnedgangen (selv om man kan gå litt opp eller ikke gå ned) ved noen små utskeielser en sjelden gang, det man spiser mellom nyttår og julaften er hva som betyr noe i den store sammenhengen. Man kan også lage sitt eget julegodt som marsipan med mandler og sukrinmelis, eller hva med ekstra mørk sjokolade blandet med kokosolje og knuste nøtter? Noen typer julekaker kan man også lage seg med sunnere alternativer.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 13:34   #21
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Julegodt vanskelig å holde meg unna?

Her begynner jula kvelden 23. desember med litt obligatorisk marsipan til juletrepyntinga og over er den etter 25. Mellom de to dagene er det kostholdsanarki og dagene mellom 25 og 3. nyttårsdag blir det satt regler, men ikke av den strikte typen. Har ikke tenkt til å gå opp masse i jula, men ikke noen planer om å gå ned heller..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 03:13   #22
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Julegodt vanskelig å holde meg unna?

Nå er jeg kanskje på tynn is, men hvis man virkelig VIL leve lavkarbo, så klarer man det. Spesielt når man går på moderat lavkarbo og har mulighet for å legge inn f.eks. frukt daglig.
Da jeg gikk over på lavkarbo var det pga diabetes. Selvsagt kan jeg velge og sprekke og ta masse insulin, akkurat slik som de av dere som går på lavkarbo pga vekt eller andre helseproblem kan sprekke, men konsekvensen er vel ganske lik for oss alle;
masse frukt eller søtt eller potetsnacks vil iallefall garantert gi meg magetrøbbel, og med det i tankene er det mye lettere og begrense seg til ei klementin, ei sjokoladerute eller en liten neve potetsnacks en sjelden gang, som jeg virkelig koser meg med.
Altså, istedet for å være fanatisk redd for alt nå i juletiden, når det er masse godsaker de aller fleste av oss forbinder med julestemning, gi deg selv lov til og kose deg litt, men bestem deg på forhånd at det er snakk om ett frukt f.eks. Fort gjort når fruktfatet står der og TV-en står på og skrelle den ene klementinen etter den andre om man ikke har bestemt seg.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 09:20   #23
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Jule godt vanskelig å holde meg unna?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Du kan bruke peppermyntedråper. Fåes kjøpt på iherb.com bl.a.

Kan også kjøpes på apoteket

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:16   #24
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Julegodt vanskelig å holde meg unna?

Opprinnelig lagt inn av dunia, her.

Hei
som dere vet Jule er på vei, og da kommer det masse dadler, fiken og klemintiner i butikkene. Jeg har kjøpt en del til mannen min, men problemmet er at jeg er også veldig glag i dem. jeg går på lavkarbo kost, også en morderat type, ikke veldig streng med karbotelling, men har kuttet, sukker, sjoko, ris, pasta og diverse.
bare i dag har spist 5 klimitiner, 2 store dadler, og 6 stk tørr fiken alt for mye sukker og karber i dem
finnes det noe god løsning, det er ikke enkelt å se på andre spise dem mens jeg må unngå å spise
hilsen
Dunia

Kan nok ikke si at du har kuttet ut sukker for i dadler og fiken så er så å si alle karbohydratene sukkerarter. Det er nok det at disse fruktene har såpass stor konsentrasjon av naturlig sukker at de var oldtidens julegodter.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
DN 30/6-2011; Disse bør holde seg unna lavkarbo arnakristin Artikler 3 01-07-11 08:37
Ost, hva er grunnen til at noen må holde seg unna den for å gå ned i vekt? ada-emilie Spørsmål og svar 14 20-03-10 13:43
Klarer ikke å holde meg unna godteriet marithja Generell diskusjon 16 21-12-09 18:11
Middelavskost kan holde depresjonen unna mofe Artikler 4 06-10-09 21:29
76 grunner til å holde seg unna sukker: Summer Lavkarbo generelt 7 21-08-05 22:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no