Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

"Nå kommer karbo-kuren..."

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-03-11, 12:41   #26
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Nå kommer karbo-kuren..."

Å gi barna karbohydrater betyr ikke at man ikke kan gi dem rikelig med fett

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:49   #27
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: "Nå kommer karbo-kuren..."

http://www.nofima.no/mat/nyhet/2011/...urt-eller-ikke

Glemte linken, denne fant jeg på statens råd, linken til matvareprodusenter er vel ikke upartisk?

Og tross at man går ned på både lavkalori og lavkarbo får de til å konkludere med at lavkalori erntingen, hvorfor når de står likt ?

Men i det laange løp, vil jeg spise denne gode lavkarbomaten, bli mett, slank og friskere igjen- for livet!

Les og bli informerte forbrukere!

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 13:05   #28
nilmor
Medlem
 
nilmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Stathelle, Telemark
Innlegg: 175
nilmor er ny på veien

Sv: "Nå kommer karbo-kuren..."

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

jeg tenker spesielt på om småbarn.
vis ett barn starter med lchf da den er liten og går på det til han er 30-40-50 år.
hvilke helse har han da?
det kan vi jo ikke forutbestemme.
mye av det vi gjør i dag er oxo galt men det vet vi om.
dette vet vi ikke noe om når det gjelder små barn.
det er det som plager meg litt

Etter min oppfatning bør barn ha et godt og variert kosthold. Støtter det som er skrevet at man kan jo styre unna de værste fallgrubene med kun loff, pasta og søtsaker.
Primært bør man redusere sukkerinnholdet og gi barna innføring i å spise måltider av rene og gode råvarer. Da har man lagt ett grunnlag for dem videre i livet.
Vi er jo tilbake til basisen av det de fleste er klar over. Ett kosthold for barn bestående av grønnsaker, kjøtt og fisk.

Her kan vi bruke energien til å motvirke påvirkningen fra "grandiosa-generasjonen".

__________________
STARTVEKT: 134,7 kg - 16.02.2011
MÅL: 90 kg. NÅ: 103,1 kg
MINUS: 31,6 kg

~ There is no easy way to heaven ~
nilmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 20:24   #29
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Nå kommer karbo-kuren..."

Vi alle kan tro. Men det er ikke alle som vet. Ergo alt som sies her er bare meninger som ikke basert på noe annet enn observasjoner med variabler vi ikke er i stand til å se. De sier at utalelsene er basert på nyere studier og andre hundre studier som ble gjort, men de har aldri vist kilde eller data basert på disse konklusjoner.

Hadde jeg kunnet skrudd klokka tilbake til min barndom med den kunnskapen jeg har nå, vil jeg helt klart spist lavkarbo uansett. Barn vet som ofte ikke om hva som er bra eller ikke er bra. Men de vil som regel alltid velge det som er "best" for dem. Som foreldre som burde man ha en rolle veilede barna om hva som er bra for dem, og ikke hva som gjør dem fornøyd. Ja de kommer til å hate foreldrene sine for det, men de vil kanskje takke dem senere da, de har gitt dem en god start i livet.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 20:31   #30
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: "Nå kommer karbo-kuren..."

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

Ja de kommer til å hate foreldrene sine for det, men de vil kanskje takke dem senere da, de har gitt dem en god start i livet.

Det tror jeg også. Jeg takker IKKE mine foreldre for at de gav meg karbohydratrik mat slik at jeg utviklet PCOS, liksom. Men nå skal det sies at det var litt annerledes før, det man trodde var sunt da, er ikke det lenger. Selv om maten vi fikk hjemme sjelden var noe særlig sunn uansett...

Hvis man gir barna variert kost fra de er små, vil de neppe hate foreldrene sine. Ved å lage regelmessige rutiner (sunne, gode måltider til daglig, litt lørdagsgodt er ok), vil ikke barna som tenåringer si at ææææsj mamma jeg vil heller ha pasta med ketchup! nettopp fordi de er vant til å få sunn mat fra starten av, og dermed liker de denne maten.

Det er min mening da.

Jeg skrattet høyt da mannen viste meg linken om karbokuren forresten. Ja, det er jo lov å håpe....

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 21:19   #31
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Nå kommer karbo-kuren..."

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Det tror jeg også. Jeg takker IKKE mine foreldre for at de gav meg karbohydratrik mat slik at jeg utviklet PCOS, liksom. Men nå skal det sies at det var litt annerledes før, det man trodde var sunt da, er ikke det lenger. Selv om maten vi fikk hjemme sjelden var noe særlig sunn uansett...

Det er ikke foreldrene sine feil. De hadde gode intensjoner, jeg skylder på myndighetene for det.

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Hvis man gir barna variert kost fra de er små, vil de neppe hate foreldrene sine. Ved å lage regelmessige rutiner (sunne, gode måltider til daglig, litt lørdagsgodt er ok), vil ikke barna som tenåringer si at ææææsj mamma jeg vil heller ha pasta med ketchup! nettopp fordi de er vant til å få sunn mat fra starten av, og dermed liker de denne maten.

Det er jeg helt enig i, unntatt det med "variert" kosthold. Variert lyder som spis det gode sammen med den onde maten, hvorfor ikke bare fore ungene med den gode maten, og komme med gode alternative for kos? Jeg ser stadig flere foreldrer prøver å erstatte godis med frukt, ikke at frukt er SÅ mye bedre, men den gode intensjonen er der. Får ungene den ene type mat fra starten av, vil de ikke klage hvis de ikke får usunt mat, hvis de ikke kjenner til den fra før av. De begynner garantert til å klage hvis foreldrene skal "plutselig" bryte vanen mtp kostholdet, uansett hvilke retning av kosthold de har, da foreldrene tar noe vekk fra dem.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet LilleM0r Ketolysekuren 131 27-08-12 16:36
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 15:14
Trenger gode råd for ikke å "falle" av kuren når jeg reiser til USA snøfte Ketolysekuren 13 17-05-10 03:28
Når kommer Fedon sin "barne-bok"? Chamomilla Barns kosthold 24 27-04-07 23:05
Verdens? ledende fett"guru" kommer til norge i November. topinvestor Spørsmål og svar 12 04-11-06 18:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no