Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Lavkarbopasta og pastamaskin

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-03-14, 20:25   #1
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs
Smile

Lavkarbopasta og pastamaskin

Jeg må si at jeg virkelig gleder meg til å få pastamaskin i posten og prøve denne oppskriften: http://www.lchfgourmet.se/lchf-recep...r/lchf-pasta-/

nammmm... .-)[
mmmmm

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 20:43   #2
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: lavkarbopasta og pastamaskin :)

Jeg har jo rotet litt rundt på nett. Denne oppskriften med tilbehør skal jeg klare å lavkarbofisere. Dvs. at jeg må nok lage lavkarbopastaen og kutte veldig tynt på maskinen, og steke den litt videre på lav varme i ovnen. Senere kan jeg tilsette den i alle slags oppskrifter, sånn som f.eks, dette;

'450 g hvetemel (dette er jo originaloppskriftr, bruk heller lavkarbooppskrift på pasta!!)

1,25 dl vann

50 g egg (1 lite egg)

25 g olivenolje, extra virgin

1 ts (4 g) salt

Ha alle ingrediensene i en kjøkkenmaskin og bland sammen til du har en god og fast deig, ca. 3-5 minutter. Pakk deigen i plast og oppbevar den i kjøleskapet i minst en time, gjerne over natten.

Rull ut nudeldeigen i en pastamaskin eller med en kjevle, til deigen har en tykkelse på ca. 2 mm. Bruk en kniv til å kutte lange tråder.

Studentnudler de luxe (1 porsjon) mmmm.. dette kan jo alle spise

4 dl asiatisk kjøttkraft (se oppskrift under)

½ paprika, kuttet i små biter

½ gulrot, skrelt og kuttet i fine biter

2 stk. sjampinjong, skrelt og kuttet i fine biter

100 g ferske nudler

Kok opp kraften, ha i alle de andre ingrediensene og la koke til nudlene er møre, ca. 2-3 minutter.



Asiatisk kjøttkraft (åhhh.. ser deilig ut)

1 kg kokekjøtt av storfe, f.eks. bog eller høyrygg

1 ½ l vann

½ dl soyasaus

1 stk. løk

1 stk. gulrot

2 ss fish sauce

2 stk. vårløk, finhakket

Kok opp vannet og tilsett alle ingrediensene.

Legg i kjøttet og kok opp på nytt.

Skum godt av, slik at kraften blir klar.

Senk varmen slik at kjøttet ikke koker, men trekker på ca. 90° C. La kjøttet trekke til det er mørt, ca. 2 timer.

Sil fra.




Spicy biffwok med nudler (4 porsjoner) ( Å jaaaa :-))

1 pk. biffstrimler (400 g)

2 ss nøytral olje

1 stk. brokkoli, kuttet i små biter

2 stk. gulrøtter, skrelt og kuttet i biter

3 stk. vårløk, skrelt og kuttet i biter

½ - 1 rød chili, kuttet i små biter

1 stk. rødløk, skrelt og kuttet i grove biter

1 fedd hvitløk, skrelt og most

2 dl asiatisk kjøttkraft

300 g ferske nudler, kokt til de er møre ca. 3-4 minutter

Stek biffstrimlene på høy temperatur i 3-5 minutter.

Tilsett øvrige ingredienser, bortsett fra kjøttkraften, og stek videre i 3-4 minutter.

Tilsett til slutt kjøttkraften og nudlene og la det koke videre i ca. 5 minutter på middels sterk varme.

Klik

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 21:05   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: lavkarbopasta og pastamaskin :)

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Jeg må si at jeg virkelig gleder meg til å få pastamaskin i posten og prøve denne oppskriften: http://www.lchfgourmet.se/lchf-recep...r/lchf-pasta-/

nammmm... .-)[
mmmmm

Den oppskriften der er ikke beregnet på pastamaskin. Mye enklere uten..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 21:16   #4
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: lavkarbopasta og pastamaskin :)

Jo da, det var det som hektet meg... hun skrev:
Vi provade även att köra dem färdiggräddade plåtarna genom vår pastamaskin och det fungerade utmärkt! Resultatet blev perfekt skurna tagliatelle/spaghetti!

så da tenker jeg: spaghetti, nudler, osv, slurp :-)

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oppskrift på lavkarbopasta Stinketryne Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 23-06-13 16:24
Lavkarbopasta i pastamaskin? Risten Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 19-04-13 13:12
Pastamaskin mangler SVEIV! Hyper Generell diskusjon 1 22-10-11 18:54
Lavkarbopasta trondemann Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 18-09-11 20:37
Fjonkens lavkarbopasta Fjonken Middag 32 19-03-09 18:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no