Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ned i vekt, men blir ikke mindre

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-03-10, 09:20   #1
minien
Medlem
 
minien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 43
Innlegg: 132
minien er ny på veien

Ned i vekt, men blir ikke mindre

Hei alle sammen!

Jeg opplever noe merkelig for tiden. Etter jul har jeg gått ned 4,5 kg (noe som er fantastisk for meg siden jeg før jul gikk ned bare 2 kg på 4 måneder). MEN jeg blir feitere og feitere! Først trodde jeg det bare var en illusjon, at jeg følte meg feit. Men nå har jeg sett på bilder av meg selv, og det ser ut til at jeg har fått mer fett rundt magen.

Hva i all verdens dager er det som skjer?

Jeg skal ikke ned mye - ca. 8 kg. Veide 69 kg etter jul.

Den eneste forklaringen jeg kan komme på er at jeg mister muskler samtidig som jeg legger på meg fett. Siden muskler veier mer, så vil jeg da i teorien også kunne gå ned i vekt. Men hvor sannsynlig er dette egentlig? Jeg spiser jo mye proteiner.

Prøver å ligge på ca 5% karbo, ca. 20% protein og ca. 70-80% fett. I det siste har jeg også pøst på med mer fett fordi jeg mistenker at jeg har fått i meg litt for lite av det.

minien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 09:22   #2
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Ned i vekt, men blir ikke mindre

Jeg opplever det samme. Har gått ned nesten fem kilo siden i sommer, men cm overalt har ikke gått ned, og jeg merker heller ikke noe på klærne. Lurer på hvor de fem kiloene har gjort av seg?

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 09:46   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ned i vekt, men blir ikke mindre

Hva med å få veid seg på en Tanitavekt hos bl.annet Fedonklinikken i Oslo, Bergen osv?

Du trenger ikke time, du betaler bare for veiingen og så får med forklaring på de forskjellige tingene.
Man mister ikke muskelmasse normalt sett på lavkarbo om man gjør ting riktig

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 10:32   #4
minien
Medlem
 
minien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 43
Innlegg: 132
minien er ny på veien

Sv: Ned i vekt, men blir ikke mindre

Det er ingen i nærheten her som tilbyr sånne målinger. Blir litt dyrt for meg å reise kun for å gjøre det.

Kanskje jeg bare skal bestille meg en fettkaliper istedet?

minien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 10:35   #5
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ned i vekt, men blir ikke mindre

Opprinnelig lagt inn av minien, her.

Det er ingen i nærheten her som tilbyr sånne målinger. Blir litt dyrt for meg å reise kun for å gjøre det.

Kanskje jeg bare skal bestille meg en fettkaliper istedet?

Da ville jeg investert i en vekt selv, det har jeg planer om når jeg ikke blir fulgt opp av legen lengre

http://engros.nordicfitness.no/tanita

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 13:22   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt, men blir ikke mindre

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Da ville jeg investert i en vekt selv, det har jeg planer om når jeg ikke blir fulgt opp av legen lengre

http://engros.nordicfitness.no/tanita

Den er jo langt fra så nøyaktig som den hos Fedon-legen. Men det er mange treningssentere som tilbyr måling på elektronisk vekt. Jeg tror jeg betalte 350 kr for det her i Oslo.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 13:33   #7
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ned i vekt, men blir ikke mindre

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Den er jo langt fra så nøyaktig som den hos Fedon-legen. Men det er mange treningssentere som tilbyr måling på elektronisk vekt. Jeg tror jeg betalte 350 kr for det her i Oslo.

Nei den er nok ikke like nøyaktig, men mye bedre enn de man kjøper på Jernia uansett

Og ja det er mange treningssenter som tilbyr det så du kan jo høre rundt der du bor.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 13:46   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt, men blir ikke mindre

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Nei den er nok ikke like nøyaktig, men mye bedre enn de man kjøper på Jernia uansett

Og ja det er mange treningssenter som tilbyr det så du kan jo høre rundt der du bor.

Så nå at de har fått sånne med håndtak, da er man jo godt på vei (feilen med endel av disse vektene er at signalene gjerne ikke når lenger enn til såvidt hoftenivå, jeg målte meg på en sånn en, og gud jeg var jo nesten undervektig fettprosentmessig ). Men så kosta den tretusen spenn også da .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 13:49   #9
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ned i vekt, men blir ikke mindre

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Så nå at de har fått sånne med håndtak, da er man jo godt på vei (feilen med endel av disse vektene er at signalene gjerne ikke når lenger enn til såvidt hoftenivå, jeg målte meg på en sånn en, og gud jeg var jo nesten undervektig fettprosentmessig ). Men så kosta den tretusen spenn også da .

Ja de er svinadyre, men skal jeg kjøpe meg vekt noengang blir det heller en sånn enn den jeg har i dag Og da med håndtak

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 18:11   #10
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Ned i vekt, men blir ikke mindre

Hva med å bruke målebånd en periode?

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blir ikke mett Bindi Ketolysekuren 14 05-01-10 09:01
Går man fortere ned i vekt om man spiser mindre? Sua83 Ketolysekuren 4 26-11-09 06:39
Matlei, blir ikke mett, spiser ikke nok Mellon Lavkarbo generelt 1 27-04-09 10:26
Hvorfor ikke ketolysekur for oss som skal ta av mindre enn 10 kg? ElinPelin Ketolysekuren 13 17-07-08 01:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no