Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jeg vil bli stor og sterk...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-06-05, 23:06   #1
Ingo
Medlem
 
Ingo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 145
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill
Wink

Jeg vil bli stor og sterk...

Jeg har et spørsmål jeg håper noen kan hjelpe litt med...

Jeg har gått på Atkins i en god stund, og det er digg!
Men problemet er at jeg ufrivillig har gått ned en del kilo, og nå veier puslete 56kg.
Jeg trener litt, og skal trene mere i tiden som kommer, men er usikker på hvordan jeg skal justere lavkarbo-livet til vektøknings-rettet kosthold.

Så spørsmålet var om noen kunne gi litt facts om dette, og kanskje noen tips eller ti? Lise? Anyone?

Ingo
'I need pecs and biceps an' stuff'

__________________
Ingo
"The difference between the impossible and the possible lies in a person's determination."
Ingo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-06-05, 23:20   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

PROTEINER! Spesiellt før og etter trening

Var det jeg kom på nå...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 14-06-05, 23:22   #3
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Litt mer proteiner og litt mindre fett?

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 14-06-05, 23:23   #4
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Proteiner, og mer grønnsaker, litt langsomme karbohydrater? Altså en vedlikeholdsdiett? Hvilken variant følger du nå?

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 14-06-05, 23:31   #5
Ingo
Medlem
 
Ingo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 145
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill
Smile

Proteiner ja!

Muskat: Madamen er gravid, så følger en variant av vedlikehold, med rundt 50g. karber dagen, sånn cirka... Vi var hardcore Atkins, men er nå litt løsere i snippen, på grunn av diverse cravings og bestemte meninger om mat i forbindelse med den gravide fruen...

Ellers teller jeg ikke proteiner, så lurer på hvor mye jeg trenger. Syns å huske at Lise hadde et tall på dette.
Ellers har jeg trent aktivt styrke før, så er godt vant til tunfisk og ris og diverse proteinbomber etter trening, men vi var aldri så nøye på det.

Trenger jeg mindre fett også? Det er da energien min, ikke? Kan proteinene erstatte fettet da eller?

Spennende, og takker for råd så langt!

__________________
Ingo
"The difference between the impossible and the possible lies in a person's determination."
Ingo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-06-05, 23:33   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av marianne

Litt mer proteiner og litt mindre fett?

mer fett mener du vel?

Enig med Muskat
..og HP.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 15-06-05, 16:31   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Meningene er delt om hvor mye protein du trenger. "Vanlige" ernæringsfysiologer anbefaler 1 gr x kroppsvekt (56 gr). Lavkarbo-ernæringsfysiologer anbefaler 1.5 gr x kroppsvekt (84 gr). Og om du trener (alt etter hvor hardt du trener) sies de mellom 2 og 3 gr x kroppsvekt. Jeg veier 64-65 kg og spiser i snitt 100 gram protein pr dag, - med tanke på nettopp muskelbygging. Så om du spiser ca. 2 gr x kroppsvekt (112 gr) ved normal treningsmengde burde det være bra. Men det er også viktig å få i seg nok fett. NOE må jo kroppen brenne. Når det er lite karber å brenne av er det greitt å få i seg det "gode" fettet.

Hvis du går inn på treningstrådene her i forumet finner du flere diskusjoner om emnet. Begod og Hede vet en del om saken tror jeg.

Hils madammen da ! Vi savner dere her inne

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-06-05, 16:34   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Meningene er delt om hvor mye protein du trenger. "Vanlige" ernæringsfysiologer anbefaler 1 gr x kroppsvekt (56 gr). Lavkarbo-ernæringsfysiologer anbefaler 1.5 gr x kroppsvekt (84 gr). Og om du trener (alt etter hvor hardt du trener) sies de mellom 2 og 3 gr x kroppsvekt. Jeg veier 64-65 kg og spiser i snitt 100 gram protein pr dag, - med tanke på nettopp muskelbygging. Så om du spiser ca. 2 gr x kroppsvekt (112 gr) ved normal treningsmengde burde det være bra. Men det er også viktig å få i seg nok fett. NOE må jo kroppen brenne. Når det er lite karber å brenne av er det greitt å få i seg det "gode" fettet.

Hvis du går inn på treningstrådene her i forumet finner du flere diskusjoner om emnet. Begod og Hede vet en del om saken tror jeg.

Hils madammen da ! Vi savner dere her inne

Jeg limer denne inn i protein-spm-tråden min, jeg

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 18-06-05, 22:26   #9
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Du behöver carb!

Det är hemskt att säga det, men om du vill bygga muskler måste du tillföra kolhydrater åtminstone en gång i veckan. Annars ligger du stadigt i ett katabolt tillstånd. Vill du inte lägga på dig fett rekommenderar jag någon av de cykliska modellerna. Där lever du ketogent större delen av tiden och laddar kolhydrater en eller två gånger i veckan. Den bästa boken i ämnet är: "Natural Hormonal Enhancement" av Rob Faigin. Rob Faigin är dessutom ett levande bevis på sina idéers giltighet, till skillnad från en massa andra hälsoguruer. (Atkins var ett vrak och jag skulle inte vilja byta kropp med Fedon...)

Sten Sture Skaldeman

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 14:34   #10
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Det är hemskt att säga det, men om du vill bygga muskler måste du tillföra kolhydrater åtminstone en gång i veckan. Annars ligger du stadigt i ett katabolt tillstånd. Vill du inte lägga på dig fett rekommenderar jag någon av de cykliska modellerna. Där lever du ketogent större delen av tiden och laddar kolhydrater en eller två gånger i veckan. Den bästa boken i ämnet är: "Natural Hormonal Enhancement" av Rob Faigin. Rob Faigin är dessutom ett levande bevis på sina idéers giltighet, till skillnad från en massa andra hälsoguruer. (Atkins var ett vrak och jag skulle inte vilja byta kropp med Fedon...)

Sten Sture Skaldeman

Vel,vel det er ikke alltid de med best/ penest kropp som lever sunnest eller har de beste teorier.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 14:37   #11
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jeg leste et intervju med Hilary Swank, om tiden før hun gjorde den boksefilmen.

Hun gikk opp 10 kilo i muskler, ved å spise 240 gram proteiner hver dag (eller var det 200..?) - og 50 gram karbohydrater. Hun var i ketose hele tiden.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 15:11   #12
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Når man trener hardt så kan man tillate seg mye mer karbo og alikevel være i ketose.
Hvis målet er å bygge muskler men samtidig ikke gå mye opp i fett prosent bør man ligge på ca 100gram karbo pr + ca 50 (Ved din vekt) gram karbo rett etter trening.

annbefaler Ryp.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no