Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Spørsmål angående pizza

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-05, 14:03   #1
*Tussi*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 29
*Tussi* er på en erverdig vei

Spørsmål angående pizza

Hei alle sammen!

Jeg tenkte kanskje at jeg skulle kose meg med pizza til Fagerstrand i kveld. Jeg har funnet en oppskrift på nettet (2 egg, 1 ss olje, 1 dl vann, 2 ts oregano, 1/2 ts salt, 2 dl soyaprotein, 1 ts bakepulver). Er det den som står i ketolyseboken? Jeg har kjøpt den, men har lånt den til ei venninne. Men jeg ser på den siden jeg fant oppskriften, at den stekes i 7 minutter. Skal jeg ta på fyllet da, og så steke den lenger? Er det mulig å bruke hermetiske tomater som fyll? så at det va veldig lite karbohydrater i det.

Håper på svar før kvelden

__________________
*Tussi* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekruren Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 14:07   #2
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Vet ikke om bunnen men... angående fyllet så kan du bruke hermetiske tomater. Jeg gjør det... men heller av litt av 'sausen' -innbiller meg at mange karber er akkurat der hehe
Jeg stekter bunnen først, også har på fyllet og så steke videre...

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 15:52   #3
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Talking

Opprinnelig lagt inn av *Tussi*

Hei alle sammen!

Jeg tenkte kanskje at jeg skulle kose meg med pizza til Fagerstrand i kveld. Jeg har funnet en oppskrift på nettet (2 egg, 1 ss olje, 1 dl vann, 2 ts oregano, 1/2 ts salt, 2 dl soyaprotein, 1 ts bakepulver). Er det den som står i ketolyseboken? Jeg har kjøpt den, men har lånt den til ei venninne. Men jeg ser på den siden jeg fant oppskriften, at den stekes i 7 minutter. Skal jeg ta på fyllet da, og så steke den lenger? Er det mulig å bruke hermetiske tomater som fyll? så at det va veldig lite karbohydrater i det.

Håper på svar før kvelden

Hei
Jeg gjetter den er tatt fra min bok, eller boksen med ketolysesoyaprotein. Den skal stekes, til den " kan bære fyllet" ellers klapper den sammen, prøv med en finger,den skal yte litt motstand. Ha på tomat eller ennå bedre mild tacosaus, et lite glass rekker til en langpanne. Ost og skinke, paprika, oliven eller hva du liker. Pizzaen metter og kan fint tåle frysing.
Mange har begyndt å steke denne bunn ferdig og bruke bunnen som brød!
PS deigen skal ha konsistens som tannkrem og skal brettes ut på bakepapir og settes i ovnen med en gang.
Lykke til . Den er faktisk veldig god synes kjeg - og min noe kresne 15 år gamle sønn.!
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 17:16   #4
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Men den blir ikke sprø & crispy sånn som hvetemelsbunn, ikke sant? Min ble ikke det iallefall...

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 10:40   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Opprinnelig lagt inn av PrincessMe

Men den blir ikke sprø & crispy sånn som hvetemelsbunn, ikke sant? Min ble ikke det iallefall...

Hei
NEI , da må du bruke et hvetemel med høyt innhold av gluten ( Durumhvete) Dessverre. Men bunnen skal være litt luftig og henge passe sammen , steker den for lite før du legger på fyld, klapper den sammen å blir " slaskete" .
Har du prøvd et par ganger, kjenner du fort når den er "forstekt" passe.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 10:41   #6
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Må definitivt prøves i helga.

  Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 20:22   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei
NEI , da må du bruke et hvetemel med høyt innhold av gluten ( Durumhvete) Dessverre. Men bunnen skal være litt luftig og henge passe sammen , steker den for lite før du legger på fyld, klapper den sammen å blir " slaskete" .
Har du prøvd et par ganger, kjenner du fort når den er "forstekt" passe.
Lykke til
Torkil

Min ble faktisk crispy.... Men jeg stekte den kanskje for lenge, den var litt brun oppå da jeg la på fyllet. Men det ble UTROLIG god konsistens på den! Litt sprø. Kanskje du kan prøve å steke den litt for lenge? Ble ikke brent smak på den eller noe altså.

Mitt favorittfyll er kjøttdeig stekt med tomatpure eller tacosaus, litt hakket løk og sopp, samt masse oregano og litt grillkrydder. På vanlig pizza liker jeg best skinke, sopp og ananas, men på denne passer det best med litt kraftig fyll syns jeg.

Ananas på pizza er noe av det beste som finnes!! SLUUURP. Nå fikk jeg jammen lyst på pizza.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 22:52   #8
Ingo
Medlem
 
Ingo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 145
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Iset

Mitt favorittfyll er kjøttdeig stekt med tomatpure eller tacosaus, litt hakket løk og sopp, samt masse oregano og litt grillkrydder.

Dette var jo "vår" pizza jo!
Men vi steker litt pølsebiter sammen med kjøttdeigen og tacosausen, siden vi har ei gravid i huset som skal ha litt ekstra karbo...

Men når det gjelder bunnen bruker vi alltid speltmel istedenfor syaprotein. Vet det er MYE mindre karber i det, men syns det blir bedre med spelt.

Takk for tips for sprø bunn Iset! Den skal prøves neste gang... Vi syns nemlig bunnen blir veldig anonym og bruker også kraftig fyll!

__________________
Ingo
"The difference between the impossible and the possible lies in a person's determination."
Ingo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 23:52   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Bare husk å lage bunnen tynnest mulig, da blir den sprøest. Laget den for tykk en gang og det ble bare ekkelt...

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-05-05, 20:21   #10
Ingo
Medlem
 
Ingo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 145
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill
Wink

Pizza i kveld!

Opprinnelig lagt inn av Iset

Bare husk å lage bunnen tynnest mulig, da blir den sprøest. Laget den for tykk en gang og det ble bare ekkelt...

Lagde den i kveld vi, mye tynnere enn vanlig.
I tillegg hadde vi tre-fire spiseskjeer raspet ost i røra til bunnen... Beste bunnen vi har hatt på "Atkins-pizza"! Mye mere saftig og bedre konstistens, og selvsagt sprøere!

NAM!

__________________
Ingo
"The difference between the impossible and the possible lies in a person's determination."
Ingo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-05-05, 23:28   #11
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Ingo

Lagde den i kveld vi, mye tynnere enn vanlig.
I tillegg hadde vi tre-fire spiseskjeer raspet ost i røra til bunnen... Beste bunnen vi har hatt på "Atkins-pizza"! Mye mere saftig og bedre konstistens, og selvsagt sprøere!

NAM!

Hei. jeg stjeler dine tips, og vil foreslå noe ost i bynnen på pissa når en bruker ketolysesoyaprotein., Krydrer du med oregano etc i tillegg ?
MVH Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-05-05, 23:59   #12
Forlani
Juniormedlem
 
Forlani sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 24
Forlani er på en erverdig vei

Og litt linfø i pizzabunnen gjør susen!

og oregano

Forlani er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-05, 00:01   #13
Ingo
Medlem
 
Ingo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 145
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill
Smile

Oregano?

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei. jeg stjeler dine tips, og vil foreslå noe ost i bynnen på pissa når en bruker ketolysesoyaprotein., Krydrer du med oregano etc i tillegg ?
MVH Torkil

Jada, vi btuker MYE oregano eller pizzakrydder oppi, som også Forlani sier Også er vi blitt litt småavhengige av orientalsk basilikum, som smaker svakt av... lakris... Kjempegodt til alt som skal ha vanlig basilikum. Kjøper den på innvandrerbutikk nede i byen fersk, så fryser vi den ned. Funker bra!

Men linfrø hørtes spennende ut! Også så fulle av gode proteiner da! Takk for tipset Forlani!

__________________
Ingo
"The difference between the impossible and the possible lies in a person's determination."
Ingo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-06-05, 11:06   #14
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Min ketolysepizzabunn ble veldig tynn og sprø, men jeg glemte tiden når den stekte, så det er kanskje ikke så rart.

Revet ost og linfrø i bunnen hørtes bra ut. Skal prøves!

Er enig i at kjøttdeigfyll eller noe annet kraftig fyll passer best til denne bunnen. Vi bruker kylling- og kalkunkjøttdeig, litt Dolmio pastasaus, masse! pizzakrydder og tillegg oregano og timian, 1-2 løk og mye hvitløk! Nydelig!

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 16-06-05, 16:23   #15
Ingo
Medlem
 
Ingo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 145
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill
Smile

Forresten, kom på en ting om fyll da! :wOOt:
Jeg er nemlig lei av kjøttdeig, så jeg bruker andre alternativer. De to favorittene, er å ta ferdiggrillet kylling a småbiter oppå bunnen som er smurt med valgfri tomatsaus og evt. purreløk, så krydres med kylligkrydder før osten.
Ellers marinerer jeg kjøtt av alle typer. Stort sett kjøtt på tilbud, som får en omgang med oliven- og soya-olje (masse oliven, under en ss med soya). Der er det godt med ekstra løk.

Mine to favoritter, samt at vi alltid bruker røkte kjøttpølser sammen med kjøttdeigen når vi lager de sånn...

__________________
Ingo
"The difference between the impossible and the possible lies in a person's determination."
Ingo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 18:08   #16
nanna
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 4
nanna er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål angående pizza

hei alle sammen. jeg har ikke vært medlem her før nå, men måtte bare melde meg inn når jeg så alle de spennede oppskriftene dere har her! men jeg skjønner ikke hva dere lager pizza bunn av? jeg har bare gjort dette for meg selv, ikke gått på noen kurs eller noe, leste bare en bok og ble veldig inspirert, men skjønner altså nå at jeg mangler en del info som dere snakker om her. hva er en ketolysepizzabunn, hvor kan jeg få kjøpt det, og er det noe jeg lett kan lage selv? bor i spania for øyeblikket, så er nok ikke sikkert de har alt her som de har i norge. setter veldig pris på svar! klem elsker pizza

nanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kuttet ut karber, har vært i ketose, og prøver å spise så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 18:49   #17
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Spørsmål angående pizza

kjøpes på ketolyse.no f.eks . Du kan også bruke proteinpulver. Helsekost, smartclub...osv. Bruk søkefunkjson, masse info her

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 22:06   #18
lill
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Spørsmål angående pizza

Jeg synes denne pizzaen er kjempegod! Pleier å ha i ost og oregano, og den blir sprø og fin.

Som pizzasaus har jeg på en blanding av sukkerfri ketchup og rømmedressing... Kjempegodt!

  Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 09:35   #19
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål angående pizza

Hei
Det er ny oppskrift på lavkarbo-pizzabunn på bakemiksen som sendes ut fremover, slik at bunnen blir bedre. Oppskriften er inspirert av gode forslag herinne.
Jeg bruker firstprice tacosaus, medium med ca 3,5 gram KH/100 gram. et glass til en hel langpanne.
Siden ost, paprika, bacon eller kjøtt eller kylling, oliven etc.

Alle liker den pizza.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 09:42   #20
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spørsmål angående pizza

jepp, den salsaen på firstprice har jeg også oppdaget, og den er kjempegod og mindre karbs enn i de andre

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 21:48   #21
Vibekebra
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Voss
Alder: 45
Innlegg: 51
Vibekebra er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål angående pizza

Lagde meg pizza i går, Tok til følge alle rådene dekans her inne... Pizzaen blei kjempe god den. Hadde FP tacosaus, kjøttdeig, champigion, gul paprika, purreløk, bacon og ost på... kan anbefalast!!!!

__________________


Vibekebra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 03:01   #22
thenuts
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 41
Innlegg: 1
thenuts er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål angående pizza

Er det virkelig ingen som bruker pepperoni på pizzaen sin? så godt - og så lavkarbo=)

thenuts er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 13:21   #23
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Spørsmål angående pizza

Peperoni? Jooda. Kjøper de fra Pepe´s jeg. Nyyydelig.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 10:42   #24
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spørsmål angående pizza

nam, sambo har bestilt denne pizzaen til middag idag, han synes denne typen er så mye bedre enn en grandi
Og jeg som har melallergi har det sååå mye bedre når jeg lager lavkarbo-typen istedet for den goe gamle heimalagde

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny på dette greiene her, har noen spørsmål :) albester Lavkarbo generelt 44 26-03-05 01:08
Div info til Atkins-brukere, og noen spørsmål Bambina Atkins kosthold 7 10-03-05 21:11
Må jeg kjøpe boka / Spørsmål om induksjon Nille Induksjonen 6 16-01-05 22:23
Noen spørsmål (fase 1) prinsesse Fase I 11 22-11-04 00:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no