Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oktoberstarterne!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-10-13, 08:07   #126
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Oktoberstarterne!

Jeg prøver å holde meg til en veiedag i uka, men det er sannelig ikke lett!! Jeg ender vel igrunnen opp med å veie meg flere ganger i uka. Jeg er alt for nysjerrig til å la vær men jeg merker at jeg fort stresser hvis jeg veier meg alt for ofte. Så det er jo ikke bare positivt

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 16:44   #127
Aequitas
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 12
Aequitas er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Hei hei!
Jeg meldte meg inn på forumet i går, og selv om det er sist i oktober sniker jeg meg inn her
Jeg er ei gift tobarnsmor på 25 år. Fra februar til mai gikk jeg ned 10 kilo, fra 84-74, og jeg mistet enda to kilo til juli. Så ble det en helvetes sommer med en hel drøss problemer, og det først nå ting begynner å falle på plass. Desverre har vekta økt til 79 kilo igjen, og jeg er skikkelig lei meg for det.

Jeg har nettopp funnet ut at jeg har lav toleranse for gluten, og kuttet rett og slett ut alt som har med gluten å gjøre. Da skjønte jeg at jeg kunne jo lese litt om lavkarbo, siden jeg heller ikke er noen storspiller av pasta, ris og poteter.
Jeg havner nok godt innen for sjangeren, selv om jeg må lære meg å spise mer fett.
Men jeg føler meg megagrønn på hva som kan spises og hvor mye man kan spise.
Bare for å spørre om dagens måltid ser greit ut: frokost- to stekte egg, stekt brokkoli og paprika, tre skiver baconfilet og tre små skiver gräddost.
Middag- en svinefilet med grønnsaksblanding og rømmesaus
Gnafset for så vidt i meg fire osteskiver med fårepølse i stad. Fårepølse skal jeg kanskje ikke ha i meg....?

Såååå... Jeg håper i alle fall å nå delmålet mitt på 70 blanke innen utgangen av året, og da skal jeg prioritere mer styrketrening enn jeg gjør per i dag.

Fortsatt god oktober til alle

Aequitas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 17:42   #128
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Idag viste vekten 100 kg!! LYKKE! Ned 8 kg på 3 uker

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 17:48   #129
Aequitas
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 12
Aequitas er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Woooow! Imponert!!

Aequitas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 19:37   #130
Løvinna
Juniormedlem
 
Løvinna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Hvor: Bergen
Alder: 31
Innlegg: 28
Løvinna er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Har planer om å veie meg hver fredag, men nå har det vel blitt annenhver dag.. Men har vært mest for å sjekke at det jeg gjør fungerer, og det har det gjort Gått ned 1 kg på 5 dager Så heretter skal jeg prøve å veie meg sjeldnere Lettere sagt enn gjort!

__________________



Løvinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 21:49   #131
pådetfjerde
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 201
pådetfjerde er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Velkommen Aequitas! Synes forsåvidt maten din ser ok ut, og hvis det er vanlig fårepølse kan du vel spise det? Sjekk karboinnholdet, du.

Gratulerer Melissa90!

Jeg har vært i basseng i dag. Jeg er ikke spesielt glad i å vise meg i badedrakt, altså.. Men hva gjør man ikke for barna? Jeg og minsten har vært to ganger denne uka, og skal tilbake på torsdag igjen.

__________________


Kone og mamma til 2, skaper en bedre hverdag for hele familien

Min journal, velkommen innom
pådetfjerde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 13:24   #132
Thyra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 13
Thyra er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Hei! Jeg slenger meg på dere selv om jeg kanskje ikke får startet helt før vi bikker november. Jeg venter på startpakken til Ketolysedietten og setter for fult igang med en gang den er i hus.

Jeg er veldig snart 35 år, gift, har to barn og en hund. Har slanket meg utallige ganger før og håper at dette er den siste.
Jeg elsker karbohydrater så dette er egentlig stikk i strid med mine egne følelser, men jeg må ta tak. Jeg skal ned 20 kg. Det er 2 år siden jeg var der sist og jeg vet at jeg trives så mye bedre med meg selv om jeg når det målet.
Jeg er veldig spent på hvordan de neste ukene blir, jeg har jo aldri vært i nærheten av å prøve en slik livsstilsendring før.

Thyra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 14:13   #133
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Oktoberstarterne!

Lykke til, du vil ikke tro hvor mye bedre du får det når du blir kvitt karbosuget. jeg som elsket brød, pasta og poteter tenker ikke på denslags engang lenger! Brød? Næh, gi meg en kotelett i stedet;-)

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 16:02   #134
Fitmum
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 36
Innlegg: 3
Fitmum er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Sliter med å komme i ketose..!! Tips til ting å spise i løpet av en dag bortsett fra egg og brokkoli??

__________________
"sHe tUrNeD heR cAnt's into CaN - aNd hEr DrEAMs inTo pLaNs"
(Www.eqology.no < 103330 > )


Fitmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 16:08   #135
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Fitmum, her.

Sliter med å komme i ketose..!! Tips til ting å spise i løpet av en dag bortsett fra egg og brokkoli??

Kjøtt og fisk! Og blomkål og paprika og agurk og tomat og oliven og asparges og litt nøtter... F. eks.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 20:26   #136
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Noen her som vet om sopp (championg) kan hindre å gå ned i vekt, eeller gjør sånn at man blir oppblåst i magen? Synes å ha lest det en plass.

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 21:18   #137
pådetfjerde
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 201
pådetfjerde er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Fitmum, her.

Sliter med å komme i ketose..!! Tips til ting å spise i løpet av en dag bortsett fra egg og brokkoli??

Kjære deg, spiser du bare egg og brokkoli?? Her har du ditt livs sjanse til å fråtse i deilig mat fra morgen til kveld, alt av kjøtt, kylling, fisk, rømme, fløte, oster, skinker, masse grønnsaker og gode greier

__________________


Kone og mamma til 2, skaper en bedre hverdag for hele familien

Min journal, velkommen innom
pådetfjerde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 22:57   #138
Fitmum
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 36
Innlegg: 3
Fitmum er på en erverdig vei
Red face

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av pådetfjerde, her.

Kjære deg, spiser du bare egg og brokkoli?? Her har du ditt livs sjanse til å fråtse i deilig mat fra morgen til kveld, alt av kjøtt, kylling, fisk, rømme, fløte, oster, skinker, masse grønnsaker og gode greier

Hehe..neida spiser ikke bare egg og brokkoli - men går så fort matlei og tom for ideer jeg tror kanskje at jeg ikke ser forskjellen på lavkarbo og ketose!

Tusen takk for tips - jeg prøver videre!!! sikkert bare uvant siden jeg klarte meg fint på 1-2 måltider før...og nå mspiser jeg 4-5... Redd for å feile og gjøre det vondt verre

__________________
"sHe tUrNeD heR cAnt's into CaN - aNd hEr DrEAMs inTo pLaNs"
(Www.eqology.no < 103330 > )


Fitmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 06:48   #139
Aequitas
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 12
Aequitas er på en erverdig vei
Talking

Sv: Oktoberstarterne!

2 kilo ned på tre dager! Jeg vet det er vannvekt, men bare det at det faktisk skjer noe gjør meg overlykkelig! Gleder meg nesten til å gå på vekta neste fredag
Det er deilig å spise så vanvittig god mat hele tiden, og aldri er jeg sulten heller! Etter frokosten trenger jeg ikke spise før til middag (men sørger for litt enkle mellommåltid, da).
Kan ikke skjønne jeg var skeptisk til dette før :-P

Aequitas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 09:13   #140
Thyra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 13
Thyra er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Jeg startet i dag og må si at jeg er ganske skeptisk ennå. Jeg tror liksom ikke at det fungerer før jeg virkelig ser at vekta går nedover.

Thyra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 13:49   #141
Løvinna
Juniormedlem
 
Løvinna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Hvor: Bergen
Alder: 31
Innlegg: 28
Løvinna er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Thyra, her.

Jeg startet i dag og må si at jeg er ganske skeptisk ennå. Jeg tror liksom ikke at det fungerer før jeg virkelig ser at vekta går nedover.

Hvis du gjør det riktig, så fungerer det Jeg startet for 1 uke siden og har allerede gått ned 1,6 kg Lykke til!! Vær sterk, og hold ut de første dagene, de er tyngst!

__________________



Løvinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 13:55   #142
Løvinna
Juniormedlem
 
Løvinna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Hvor: Bergen
Alder: 31
Innlegg: 28
Løvinna er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Aequitas, her.

2 kilo ned på tre dager! Jeg vet det er vannvekt, men bare det at det faktisk skjer noe gjør meg overlykkelig! Gleder meg nesten til å gå på vekta neste fredag
Det er deilig å spise så vanvittig god mat hele tiden, og aldri er jeg sulten heller! Etter frokosten trenger jeg ikke spise før til middag (men sørger for litt enkle mellommåltid, da).
Kan ikke skjønne jeg var skeptisk til dette før :-P

Sitter igjen med samme opplevelsen, har veid meg nesten hver dag siden jeg begynte for 1 uke siden, og det har vært nedgang hver dag! Jeg skeiet også litt ut de første dagene, men har allikevel gått ned! Nå er søtsuget borte og jeg koser meg med masse annen god mat Dette går veien!!

__________________



Løvinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 15:17   #143
Thyra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 13
Thyra er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Aequitas, her.

2 kilo ned på tre dager! Jeg vet det er vannvekt, men bare det at det faktisk skjer noe gjør meg overlykkelig! Gleder meg nesten til å gå på vekta neste fredag
Det er deilig å spise så vanvittig god mat hele tiden, og aldri er jeg sulten heller! Etter frokosten trenger jeg ikke spise før til middag (men sørger for litt enkle mellommåltid, da).
Kan ikke skjønne jeg var skeptisk til dette før :-P

Kan du fortelle hva du spiser i løpet av en dag?

Thyra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 21:51   #144
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

haha.. Nå har jeg kjøpt meg ei god gammeldags vekt der man ser pilen går oppover. Men den viser jo forskjellig utifra hvordan jeg står. står jeg beint opp å ned føler jeg den viser mest korrekt. Er digital kanskje bedre?

Et til spm; Jeg er invitert på halloween fest på lørdag å har veldig lyst å dra. Uten å ødelegge ketosen. Men har hørt hvis man drikker feks vodka og lett brus/saft så går det bra. selv om forbrenningen blir utsatt litt. Noen erfaringer?

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 22:12   #145
fridr
Medlem
 
fridr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Alder: 37
Innlegg: 217
fridr er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Eneste erfaringen jeg har med å drikke alkohol under ketose, var at jeg ble skikkelig full av nesten ingenting, og dagen etterpå hadde jeg KJEMPEVONDT i magen.
Men tror det er ganske individuelt :P

__________________



fridr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Uten sukker og gluten Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 22:36   #146
pådetfjerde
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 201
pådetfjerde er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

I dag kom jeg på at jeg ikke har spist sjokolade på 10 dager! Normalen har vært hver dag.. Tildels ganske mye sjokolade hver dag. Jeg har ikke savnet det et øyeblikk

__________________


Kone og mamma til 2, skaper en bedre hverdag for hele familien

Min journal, velkommen innom
pådetfjerde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 22:50   #147
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av pådetfjerde, her.

I dag kom jeg på at jeg ikke har spist sjokolade på 10 dager! Normalen har vært hver dag.. Tildels ganske mye sjokolade hver dag. Jeg har ikke savnet det et øyeblikk

Så flott! Jeg har heller ikke noe søtsug lengere. bortsett fra ikveld.... måtte få kjæresten til å kjøpe meg en cola zero. Smakte HIMMELSK!!

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 23:59   #148
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Huff, mye som skjer her og rekker derfor ikke være så aktiv!

Idag har vi vært på shopping hele dagen og derfor ble det et måltid som var langt fra lavkarbo. Det ble en fajita på egon med masse kjøtt. Men, i forskjell til tidligere så lot jeg det bli med det måltidet! Tidligere har jeg tenkt at nå er hele dagen ødelagt uansett og fyrer igang et skikkelig etegilde. Denne turen var dårlig planlagt og jeg tror derfor at det ble som det ble, men idag har jeg kjøpt meg verdens søteste matboks til slike turer



Er den ikke søt? Får plass til mye godt oppi den og perfekt til lengre kjøreturer, shoppingturer og på jobb

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-11-13, 05:54   #149
Aequitas
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 12
Aequitas er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Løvinna, her.

Sitter igjen med samme opplevelsen, har veid meg nesten hver dag siden jeg begynte for 1 uke siden, og det har vært nedgang hver dag! Jeg skeiet også litt ut de første dagene, men har allikevel gått ned! Nå er søtsuget borte og jeg koser meg med masse annen god mat Dette går veien!!

Det er jo bare helt utrolig! Jeg har heller ikke behov for søtt lenger, god det har ikke akkurat gått mange dagene! Jeg vil også heller ha vann enn saft, og jeg har alltid vært nødt å ha litt fun light i vannet for at jeg skal klare å drikke det.
Er rett og slett superfornøyd!

Aequitas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-11-13, 06:00   #150
Aequitas
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 12
Aequitas er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Thyra, her.

Kan du fortelle hva du spiser i løpet av en dag?

Masse bacon. Elsker bacon! Mye egg. Speilet stekt i smør, eggerøre eller omelett laget mat med matfløte og stekt i smør. Kylling, svinefilet, biffsnadder med bernaisesaus. Jeg steker brokkoli og paprika og de andre grønnsakene jeg kan bruke til minst ett av måltidene.
Som mellommåltid kan jeg rulle ost og skinke (eller trønderfår) sammen og spise det. Enkelt,o g faktisk godt
I dag skal jeg ha fylt paprika til frokost. Da steker jeg kjøttdeig med det krydderet jeg vil ha, koker inn litt matfløte, skjærer toppen av en paprika og fjerner frøene, fyller oppi kjøttdeigen, topper med litt ost og putter i ovnen til osten har smeltet. Vanvittig mettende, og knallgodt ^^ har også tenkt å blande jalapenos og/eller chili i kjøttdeigen for ekstra mye smak.

Aequitas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan går det med oktoberstarterne? Gladlaksen Spørsmål og svar 4 08-03-10 13:22
Resultater på oktoberstarterne? Gladlaksen Ketolysekuren 24 05-12-08 12:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no