Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Curryfiskekaker

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-09-13, 11:53   #1
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Curryfiskekaker





Curryfiskekaker


ca. 60 minutter

Middels

Dette er fiskekaker designet for å gjøre moderne damer glade og møre. Friske smaker med et hint av thai. Hvis du har anledning til å oppsøke en asiatisk butikk med ekte thai-råvarer, er det best, så jeg fører opp skikkelig autentiske råvarer som alternativ. Bruk hvit fisk, helst sei eller hyse, men torsk er også fint.


1 porsjoner2 porsjoner4 porsjoner6 porsjoner8 porsjoner

500g Seifilet






2 Lime






1ss Rød curry-pasta






1 Egg






1ts Salt






2ts Nykvernet pepper






2dl Kokosmelk






10 Sukkererter











Skjær fisken i grove biter og ha den i en foodprocessor. Ha i saltet og kjør til farsen blir seig og litt klumpete.
Ha i currypastaen, pepper og egget, og kjør litt til. Bruk currypasta av thaislag, ikke indisk.
Spe så med kokosmelk, mens du kjører det sammen til konsistensen virker bra til å lage kaker av.
Skjær tynne skiver av sukkerertene, eller longbeans.
Bruk revet limeskall, eller finhakkede blader av kaffirlime. Bland det inn i farsen. (2 lime = 12 kaffirlime-blader)
Ha en blanding av olje og smør i en panne på litt over middels varme. Ha litt olje på hendene og form ganske små kaker.
Stek dem fint gylne på begge sider, og ha dem eventuelt knapt fem minutter i ovn på 140 grader etter steking.
Stikk dem gjerne på små bambusspyd.
Tips:
* Alle råvarene, fisk, egg og alt, gjerne bollen du blander i også, må ha lav temperatur. Rett fra kjøleskapet. Hvis noe er varmt, vil farsen skille seg under steking og bli unem.
* Bare kjør på, og stek gjerne en liten prøvekake, sånn at du får sjekket krydring og konsistens, og juster deretter.

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 18:03   #2
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Curryfiskekaker

Hadde jeg lest denne for en time siden, kunne jeg laget disse, siden jeg hadde nesten de samme ingridiensene i fiskegryta mi i dag. Det blir neste gang!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 14:35   #3
Marlin
Nytt Medlem
 
Marlin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Oslo
Innlegg: 1
Marlin er på en erverdig vei

Sv: Curryfiskekaker

Kan man bruke fisk som har vært fryst?

Marlin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 17:19   #4
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Curryfiskekaker

Opprinnelig lagt inn av Marlin, her.

Kan man bruke fisk som har vært fryst?

Ja, det går helt fint.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Curryfiskekaker Nerthus Middag 3 02-03-11 23:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no