Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-14, 23:50   #1
CherryBerry
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 21
CherryBerry er på en erverdig vei
Question

Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR

Kom i ketose den forrige mandagen, altså begynt på min 2 uke i ketose. Hurra
Gikk ned 3,4 kilo på en uke.
Men nå på 2 uka står vekta stille :O
Er dette vanlig?
Ligger under 15 karb og under 1500 kcal hver dag..

Håper noen med erfaring hjelper meg

CherryBerry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketose Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 00:04   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR :(

Opprinnelig lagt inn av CherryBerry, her.

Kom i ketose den forrige mandagen, altså begynt på min 2 uke i ketose. Hurra
Gikk ned 3,4 kilo på en uke.
Men nå på 2 uka står vekta stille :O
Er dette vanlig?
Ligger under 15 karb og under 1500 kcal hver dag..

Håper noen med erfaring hjelper meg

Helt vanlig Vannvekt forsvinner først, så fettvekt

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 00:30   #3
CherryBerry
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 21
CherryBerry er på en erverdig vei

Sv: Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR :(

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Helt vanlig Vannvekt forsvinner først, så fettvekt


Ok, så jeg må altså ikke gi opp? Kjenner at jeg sårt trenger den motivasjon til å fortsette, minus på vekta
Når begynte du å miste fette etter att vannvekta var ferdig?

Takk for svar

CherryBerry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketose Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 03:32   #4
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR :(

Bare fortsett du. Dette ordner seg

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 07:12   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR :(

Det kan ta en 2-3 uker etter den første uka, før det kommer i gang.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 07:55   #6
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR :(

Opprinnelig lagt inn av CherryBerry, her.

Ligger under 15 karb og under 1500 kcal hver dag..

Det var veldig lite. Det er ikke en konkurranse om å spise minst mulig...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 10:17   #7
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR :(

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Det var veldig lite. Det er ikke en konkurranse om å spise minst mulig...

Enig - jeg går ikke ned i vekt om jeg spiser så lite rett og slett. 1500 kcal er et minimum for meg har jeg funnet ut, helst bør jeg ligge rundt 1800 kcal faktisk.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 11:37   #8
MrsM
Juniormedlem
 
MrsM sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 15
MrsM er på en erverdig vei

Sv: Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR

1500 kcal trenger ikke være så lite, kommer vel an på personen. Jeg ligger på 1200-1400 og går stort sett fint nedover. Er jeg sulten spiser jeg mer, men stort sett holder jeg meg mett på det.

__________________
MrsM
MrsM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 11:42   #9
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR

Opprinnelig lagt inn av MrsM, her.

1500 kcal trenger ikke være så lite, kommer vel an på personen. Jeg ligger på 1200-1400 og går stort sett fint nedover. Er jeg sulten spiser jeg mer, men stort sett holder jeg meg mett på det.

Det er helt klart forskjell på kropp og kropp. Jeg er bare 152 cm høy / 55 kg så jeg skulle ikke trenge så mye næring, men dersom jeg trener (styrke 2-3 ganger i uka + 2-3 kardioøkter, ikke beinhardt, men jeg merker det jo) så kan jeg faktisk hive innpå bortimot 2000 kcal pr. dag og gå ned i vekt. Om jeg holder meg på 12-1300 står jeg pal på vekta. Litt pussig.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 11:55   #10
MrsM
Juniormedlem
 
MrsM sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 15
MrsM er på en erverdig vei

Sv: Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR

Sant det, TrillTrall. Jeg er 1,58/58, men trener lite. Blir sikkert annerledes da

__________________
MrsM
MrsM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 15:07   #11
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR

Du må nok venne deg til at vekta står stille innimellom, alt fra dager til uker til måneder. Min kropp liker å miste vekta i rykk og napp, men jeg vet om andre som går jevnt ned også. Det er så individuelt! Men, to uker er ingen indikator på ditt fremtidige vekttap, du må nok bare smøre deg med tålmodighet, fortsette med kosten, og se hva som skjer.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 15:34   #12
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR

Hvis man blir frustrert og mister motivasjonen av å gå ned drøyt 3 kilo på 2 uker er det noe som er galt Slapp av, videre vekttap kommer nok etterhvert

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 18:29   #13
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det er helt klart forskjell på kropp og kropp. Jeg er bare 152 cm høy / 55 kg så jeg skulle ikke trenge så mye næring, men dersom jeg trener (styrke 2-3 ganger i uka + 2-3 kardioøkter, ikke beinhardt, men jeg merker det jo) så kan jeg faktisk hive innpå bortimot 2000 kcal pr. dag og gå ned i vekt. Om jeg holder meg på 12-1300 står jeg pal på vekta. Litt pussig.

Hvordan vet du dette sikkert? Har du gjennomført dette grundig over mange uker? Det høres jo helt ulogisk ut og er langt fra de fleste sin erfaring. Så jeg tror deg faktisk ikke.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 20:02   #14
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Hvordan vet du dette sikkert? Har du gjennomført dette grundig over mange uker? Det høres jo helt ulogisk ut og er langt fra de fleste sin erfaring. Så jeg tror deg faktisk ikke.

Tro hva du vil, men ja - jeg har gjennomført dette gjennom lengre perioder (flere uker, flere ganger) så for min kropp stemmer det faktisk. Om den ikke får nok næring så nekter den plent å slippe vekt (jeg er normalvektig). Om jeg hadde fortsatt i mange mnd regner jeg med at den til slutt hadde gitt opp, men da hadde jeg neppe hadde særlig med overskudd vil jeg tro.

Jeg sier jo ikke at det er sånn for alle, men min kropp reagerer sånn.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 20:10   #15
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR

Dette er jo velkente fakta, at om næringstilgangen er for lav, så går kroppen i sparebluss og vil gjøre sitt ytterste for ikke og miste kroppsmasse ?
Men helt klart; presser man kroppen over tid og gir den mindre energi enn den MÅ ha for og fungere, så vil man til slutt gå ned i vekt. Sult fører til nedgang i vekt. Og selv om vi ikke kjenner at vi er sultne, så kan kroppen likevel sulte. Og sulte seg er likevel ingen god måte og slanke seg fordi det kan få konsekvenser for foreksempel hormonsystemet vårt og i verste fall gi nye plager/sykdommer.
Motsatt så kan vi føle oss sultne/sugne på noe, men om det er mer enn kroppen MÅ ha, og dermed legger vi på oss.....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 20:24   #16
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Hvordan vet du dette sikkert? Har du gjennomført dette grundig over mange uker? Det høres jo helt ulogisk ut og er langt fra de fleste sin erfaring. Så jeg tror deg faktisk ikke.

Kcal inn kontra ut har jeg sluttet å henge meg oppi etter at jeg begynte å spise MYE linfrø for å holde magen i sjakk etter en operasjon. Jeg har spist store mengder linfrø; ca 200 gram pr dag. Jeg har hatt dem i omeletter, kesam, i vann til frokost ++. Disse 200 gr utgjør ca 1000 kcal. I tillegg spiser jeg jo vanlig lavkarbomat så jeg tror jeg ligger på ca 2500-3000 kcal pr nuhh, men jeg går ned i vekt likavel! Jeg vet jo at det er fordi linfrøa sklir glatt ut igjen (bokstavelig talt) så derfor regner jeg ikke med dem. Men kcal inn og kcal ut er jo viktig med tanke på oppgang/nedgang vekt, men all kcal blir jo ikke trent bort, ei heller brukt opp på kroppens nødvendigheter. Mye havner jo rett og slett i dass. Og med mye linfrø i magen er det mange kcal som havner nettopp i dass. Og hva annet finnes det enn linfrø som fungerer på samme måte utifra hvordan kroppen responderer på matinntaket?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 21:50   #17
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR

Det er ikke MYE av det vi inntar som havner i toalettet, nei. Fiber er vel stortsett det eneste? Resten suges nok opp i tarmen.

Med mindre det er noe galt da, så klart.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 21:52   #18
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det er ikke MYE av det vi inntar som havner i toalettet, nei. Fiber er vel stortsett det eneste? Resten suges nok opp i tarmen.

Med mindre det er noe galt da, så klart.

Maiskorn kan komme tilsynelatende "Uberørte" ut igjen...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 21:57   #19
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Maiskorn kan komme tilsynelatende "Uberørte" ut igjen...

Solsikkefrø og gresskarkjerner også.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 22:47   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR

Paprika er også av de tingene som ikke tas opp noe særlig. Og epleskall.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 23:26   #21
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR

MaisSKALL, epleSKALL og paprikaSKALL ja. Sikkert flere skall også. Mye av fiberet i frukt og grønt sitter i skallet.

Er det noe som kan kvalifisere til "mye av maten vi spiser"?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 06:25   #22
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

MaisSKALL, epleSKALL og paprikaSKALL ja. Sikkert flere skall også. Mye av fiberet i frukt og grønt sitter i skallet.

Er det noe som kan kvalifisere til "mye av maten vi spiser"?

Da betyr det jo bare at jeg spiser min kvote og vel så det av fiber og frø.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 10:34   #23
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Dette er jo velkente fakta, at om næringstilgangen er for lav, så går kroppen i sparebluss og vil gjøre sitt ytterste for ikke og miste kroppsmasse ?
Men helt klart; presser man kroppen over tid og gir den mindre energi enn den MÅ ha for og fungere, så vil man til slutt gå ned i vekt. Sult fører til nedgang i vekt. Og selv om vi ikke kjenner at vi er sultne, så kan kroppen likevel sulte. Og sulte seg er likevel ingen god måte og slanke seg fordi det kan få konsekvenser for foreksempel hormonsystemet vårt og i verste fall gi nye plager/sykdommer.
Motsatt så kan vi føle oss sultne/sugne på noe, men om det er mer enn kroppen MÅ ha, og dermed legger vi på oss.....

ja, det er kjent at forbrenninga settes ned, men selv om den gjør det har jeg alltid gått ned likevel. Det er de som sover seg ned i vekt også. Spiser nesten ikke, men sover masse. Det er ikke høye forbrenninga på dem, men likevel går de ned. Kroppen trenger jo omkring 1200 selv i hvile. Å ligge lavt på kaloriene i tillegg til å spise lavkarbo er farlig effektivt om man vil ned i vekt.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 10:48   #24
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

ja, det er kjent at forbrenninga settes ned, men selv om den gjør det har jeg alltid gått ned likevel. Det er de som sover seg ned i vekt også. Spiser nesten ikke, men sover masse. Det er ikke høye forbrenninga på dem, men likevel går de ned. Kroppen trenger jo omkring 1200 selv i hvile. Å ligge lavt på kaloriene i tillegg til å spise lavkarbo er farlig effektivt om man vil ned i vekt.

Jeg klarer ikke å trene noe særlig om jeg ligger lavt på karbene, derfor spiser jeg veldig moderat lavkarbo (om det kan kalles lavkarbo i det hele tatt for tiden...). Jeg vil heller være i stand til å trene og jogge enn å ligge veldig lavt på karbene. Jeg har prøvd over flere mnd, det funker ikke for meg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 14:22   #25
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

ja, det er kjent at forbrenninga settes ned, men selv om den gjør det har jeg alltid gått ned likevel. Det er de som sover seg ned i vekt også. Spiser nesten ikke, men sover masse. Det er ikke høye forbrenninga på dem, men likevel går de ned. Kroppen trenger jo omkring 1200 selv i hvile. Å ligge lavt på kaloriene i tillegg til å spise lavkarbo er farlig effektivt om man vil ned i vekt.

Da er du av de heldige! Jeg går ikke ned om jeg ligger lavt, jeg går heller opp. Men kroppen min går ekstremt lett i sparemodus.
Det er bedre å tenne fettbålet som skaldeman kaller det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekta står stille helenemor25 Spis deg ned i vekt med Skaldeman 4 22-10-12 00:13
Vekta står stille Willemine Spørsmål og svar 2 26-08-10 13:38
Vekta står i ro anitajosefine Spørsmål og svar 3 04-08-10 22:52
Lei av å se at vekta står STILLE Millsi Ketolysekuren 9 28-05-09 13:42
Vekta står stille :( LilleMill Ketolysekuren 9 01-06-08 20:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no