Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vil noen se på min meny?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-06-14, 14:53   #1
Marigrete
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 189
Marigrete er en juvelMarigrete er en juvelMarigrete er en juvel

Vil noen se på min meny?

Har bestilt boka og lest om hvilke matvarer man kan spise på ketolysekuren. Men hadde vært fint med en erfaren sin vurdering

Frokost: 2 egg, 3 skiver bacon, litt spinat

Lunsj/middag: 1 stk mozarella (125 g), 100 gram kalkunfilet uten skinn, ca. 100 gram salat, 1 ss olje

Mellommåltid: 1/2 avokado, en babyliss(ost 15 mg)

Marigrete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 17:01   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Vil noen se på min meny?:)

Hva betyr "100 g salat"? Er det 100 g grønn bladsalat? Det mangler masse grønnsaker synes jeg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 18:03   #3
Marigrete
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 189
Marigrete er en juvelMarigrete er en juvelMarigrete er en juvel

Sv: Vil noen se på min meny?:)

Ja 100 g bladsalat (hjertesalat og spinat)
Kan jeg spise mye grønnsaker når jeg er i induksjonsfasen? Skal spise litt paprika og mer bladsalat til kveldsmat Men ser at jeg fort kommer litt opp i karber hvis jeg spiser f.eks blomkål eller tomat.

Marigrete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 18:24   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Vil noen se på min meny?:)

Opprinnelig lagt inn av Marigrete, her.

Ja 100 g bladsalat (hjertesalat og spinat)
Kan jeg spise mye grønnsaker når jeg er i induksjonsfasen? Skal spise litt paprika og mer bladsalat til kveldsmat Men ser at jeg fort kommer litt opp i karber hvis jeg spiser f.eks blomkål eller tomat.

Ah - sorry - gikk i fella og så ikke at du var på Atkins. Da skal du ikke høre på meg, men lese i boka. Jeg aner ikke.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 20:53   #5
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil noen se på min meny?

Atkins og ketolysekuren er ikke helt det samme.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 20:59   #6
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Vil noen se på min meny?

Se pkt 3 ang mengde med grønnsaker, og ellers er det en nyttig tråd for de som vil lære seg Atkins.
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=270

Denne tråden er også fin, her finner du alle tillatte matvarer på Atkins induksjon
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 22:04   #7
Marigrete
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 189
Marigrete er en juvelMarigrete er en juvelMarigrete er en juvel

Sv: Vil noen se på min meny?

Jeg roter nok litt.. Har bestilt boka slank med ketolysekuren og trodde at denne også hadde disse to uker med induksjonsfasen! Så nå har jeg tatt utgpkt i Atkins og induksjonsfasen og tenker å fortsette med ketolysekuren.

Men hva er egentlig forskjellen?

Marigrete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 22:20   #8
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Vil noen se på min meny?

Atkins starter med en 2 ukers induksjonsfase på 20 karbo, og så skal man øke med 5 gram karbo pr uke til man finner det nivået av karbohydrater som gjør at man fortsatt går ned i vekt. Øker man for mye, så går man bare tilbake et steg. Og så kan man selvsagt være i induksjonsfasen lenger dersom man ønsker det. Kanskje litt strengere på hvilke matvarer, og hvor store mengder også på Atkins.

På ketolysekuren skal man konstant, som kvinne, holde seg på 15 gram karbohydrater pr dag.

Atkins er litt mer metodisk, så ikke dumt å ha lest de to trådene jeg linket til, samt tråden om vedvarendestigen, kan gjøre det lettere å legge opp hvordan man kan gjøre endringer på ketolysekuren dersom man står fast.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 23:02   #9
Marigrete
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 189
Marigrete er en juvelMarigrete er en juvelMarigrete er en juvel

Sv: Vil noen se på min meny?

Takk for trådene, har lest de tidligere og følger denne. Men alltid bra med repetering Ligger på under 15 g karbo nå, tok ketolysetest nå som viser at jeg er i ketose) Da bruker jeg Atkins induksjonsfase og fortsetter med denne da? Det må bli rett hvis jeg skal ligge konstant i ketose? Ifht ketolysekuren.

Får boken imorgen, men ble ivrig etter å starte

Marigrete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 23:35   #10
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Vil noen se på min meny?

Husk at det ikke er noen konkurranse om å ligge lavest mulig på karbene, så ikke hold deg under 15, men på 15.

Jada, det går fint å fortsette med Atkins induksjon så lenge du vil. Lykke til! (og spis mer grøntfor enn det du skrev opp i hovedinnlegget. )

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 08:11   #11
Marigrete
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 189
Marigrete er en juvelMarigrete er en juvelMarigrete er en juvel

Sv: Vil noen se på min meny?

Flirer når du skriver dette om konkurranse. Blir litt besatt av å ligge på minst mulig Skal øke opp karbene med grønnsaker (som vokser over bakken)

Tusen takk for svar alle sammen

Marigrete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 08:32   #12
Marigrete
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 189
Marigrete er en juvelMarigrete er en juvelMarigrete er en juvel

Sv: Vil noen se på min meny?

Etter jeg søkte på forskjellig her fikk jeg et tips om "osteknekkis". En skive hvitost i mikrofon i 1,45 sek, blir som et knekkebrød man kan ha pålegg oppå Har laget disse og hatt makrell i tomat, skinke, ost!, og kalkunskiver på. Kjempegodt! Føler at jeg må ha noe å ha pålegget på. Ikke bare maule pålegg.

Har forresten gått ned 5 kg på 4 dager! Dette er sikkert mye vannvekt (selv om jeg ikke skjønner dette helt når jeg drikker flere liter med vann om dagen) Uansett vann eller fett, klærne sitter løsere

Marigrete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 09:23   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vil noen se på min meny?

Opprinnelig lagt inn av Marigrete, her.

Dette er sikkert mye vannvekt (selv om jeg ikke skjønner dette helt når jeg drikker flere liter med vann om dagen)

Kroppen har en tendens til å holder mer på vannet jo mindre man drikker. Når den får nok slipper den det også. Og husk at 1 g karbo binder 2,7g vann.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 09:40   #14
Marigrete
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 189
Marigrete er en juvelMarigrete er en juvelMarigrete er en juvel

Sv: Vil noen se på min meny?

Oj, det visste jeg ikke! Takk for informasjon

Marigrete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 11:55   #15
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Vil noen se på min meny?

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.


På ketolysekuren skal man konstant, som kvinne, holde seg på 15 gram karbohydrater pr dag.

Dette er ikke helt riktig, i boka blir det anbefalt at man etterhvert går opptil 20-25 g kh daglis som kvinne, etter at man har kommet i ketose og fettforbrenningen er i gang. Dersom dette ikke har blitt endret de siste par årene da.

I dietten til trådstarter ser det ut til å mangle masse grønnsaker og kanskje en del fett. Ost bør vel spises som et tilbehør (altså litt) og ikke nødvendigvis som et måltid. Velg naturlig fete matvarer som f.eks entrecote, kylling med skinn, feit fisk osv, fremfor magre varianter. Som andre sier det er ikke om å gjøre å nødvendigvis kjøre lavest mulig på kh og varierte grønnsaker er et must. Det vil du finne ut når du leser ketolyseboka.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 13:39   #16
Marigrete
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 189
Marigrete er en juvelMarigrete er en juvelMarigrete er en juvel

Sv: Vil noen se på min meny?

Teller avokado som grønnsak? Har blitt veldig glad i dette og spiser en hel avokado sammen med spekeskinke og mozzarella

Marigrete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 15:14   #17
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Vil noen se på min meny?

Opprinnelig lagt inn av Marigrete, her.

Teller avokado som grønnsak? Har blitt veldig glad i dette og spiser en hel avokado sammen med spekeskinke og mozzarella

Er visst en frukt

Fant dette på www.frukt.no :

Avokado kommer opprinnelig fra Mellom-Amerika og dyrkes nå i de fleste tropiske og subtropiske strøk. Avokado vokser på trær og er en frukt, men siden den verken er søt eller inneholder fruktsyre blir den av noen oppfattet som en grønnsak.

Per 100 g: 0.5 g karbo (minus kostfiber 5.2 g) 19.5 g fett og 1.9 g protein




Avocado 73 185 1,9 19,5 0,5 5,2

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 17:40   #18
Marigrete
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 189
Marigrete er en juvelMarigrete er en juvelMarigrete er en juvel

Sv: Vil noen se på min meny?

Takk Frukt er det ja
Nå har jeg fått boka "slank med ketolyse" og har allerede lest 1/4 av boka. Sluker all informasjon Synes dette er gøy og motiverende. Og så mye god mat! Trodde det ville bli mye egg og bacon, men det har jeg spist bare en gang

Marigrete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 08:36   #19
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Vil noen se på min meny?

Godt du koser deg og synes at maten er god, for det er nok en de som detter av lasset for de klarer kun å fokusere på det de ikke kan spise. Det er blitt nesten som en myte at på en ketogen kur spiser man bare mengder med egg og bacon, takket være dårlig informert (eller skal vi si ignorant ) presse.

Boka inneholder en del forslag til menyer og oppskrifter, i tillegg har Torkil en facebook side hvor han legger ut mange lekre oppskrifter, så da kan man få både inspirasjon til hva man kan spise og mengdeforhold. Kos deg med all den gode maten og lykke til

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 12:51   #20
Marigrete
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 189
Marigrete er en juvelMarigrete er en juvelMarigrete er en juvel

Sv: Vil noen se på min meny?

Takk! Fikk boka igår, den er ferdiglest allerede og jeg skal absolutt prøve ut oppskriftene Spiser mer variert nå etter omlegginga enn jeg har gjort tidligere Dette skulle jeg ha startet med for lenge siden, men nå er jeg igang

Skal se på facebooksiden hans!

Vet noen om ketolyse.no siden er aktiv?

Marigrete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som vil ta en titt på min meny? Sjokoholiker Ketolysekuren 24 04-03-11 23:31
Noen som vet om Meny Jessheim har keto.pølser nå? Stellamor Ketolysekuren 2 23-04-09 15:53
En stresset dag, kan noen kommentere meny? Sophie Lavkarbo generelt 6 14-08-08 13:28
Kan noen kommentere dagens meny? Magga Dutti Ketolysekuren 17 08-08-08 19:07
Er det noen som har vært på Meny i/på helgerudgården i Sandvika? lille_flode Ketolysekuren 5 10-11-07 20:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no